Ls 2011 Fani kirjoitti:1. Ratkaistu, muut jäljellä.
Kerro ny muillekin, mikä oli vikana, jos vaikka muilla on sama ongelma.
2. Katsopa miten Björnholmissa on merkitty peltojen kulmat.
- Valitse "corner01_1" transform group jostain pellosta ja katso, mihin ryhmä on sijoitettu, niin huomaat, että sillä ja aliryhmillä on merkitty kolme kulmaa. Nämä kolme sekä kuvitteellinen neljäs muodostavat neliön.
- Jos kyseessä on L:n muotoinen pelto, "piirretään" kaksi neliötä (ei sisäkkäin)
- Kulmissa kannattaa aloittaa luoteesta ja edetä lounaasta kaakkoon. Säkällä saattaa toimia muutenkin.
- Kulmia ei kannata ryhtyä kääntelemään. FS2013:ssa joskus vahingossa käänsin ryhmää Y-akselin ympäri, niin kaikki meni päin seiniä.
- Jos pellot ovat kovin lähekkäin, neliöitä pitää piirrellä riittävän monta, jotta pellot eivät mene päällekkäin. Kuitenkin jos sekoittumisen vaaraa ei ole, aina ei tarvi olla niin tarkka.
- Kun kulmat on merkitty, muista määrittää hinta ja pinta-ala
fieldXX-ryhmässä. Pinta-alan saa kartoitettua, kun avaa pda_mapin paint.netissä ja merkkaa lasso-työkalulla reunat. Pinta-ala luetaan alapalkista eli jos siellä lukee vaikka ”
Area: 32 100 pixels square”, niin pellon pinta-ala on 3,2 ha.
3. Tyhmä kysymys: testasitko waterplanea pelkästään editorissa vai myös pelissä? Löysin jostain jonkun waterplanen, jonka lisäsin tyhjään karttaan ja tein kuopan. Waterplane näkyi GE:ssä ilman mitään tekstuureita. Sitten suljin GE:n ja avasin kartan uudelleen, niin kuopassa näkyi väreilevää vettä. Testasin vielä pelissä, niin vesi näkyi muuten ihan OK, mutta ei väreillyt.