Kaatovaaran maitotila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
pyry123
Viestit: 134
Liittynyt: 05.05.2016 22:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Pattijoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Ville
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Raahe

Kaatovaaran maitotila

Viesti Kirjoittaja pyry123 »

Terve vaan kaikille Kaatovaaran maitotilan tila blogiin!

Olen Jussi Kaatovaara täältä Etelä Pohjanmaan maakunnasta. Olen 38-vuotias, asun rakkaan vaimoni Jennin kanssa. Kerrotaas sitten tästä tilasta pikkasen.
1920-luvulla perustettu maitotila rakkaan isoisän isän toimesta. Nykyään pihapiiri on pysynyt aikalailla samana. Navettaan tehtiin laajennus ja peruskorjaus 2005, jolloin elukka määrä laajeni 15 lehmästä 30. Vanhempani asuvat kumminkin vielä samassa pihapiirissä, mutta sukupolven vaihdoksen jälkeen, rakennettiin uusi päärakennus.
Viljelemme ohraa, vehnää ja rypsiä viime vuosina

Kuva

Karjasta sen verran että säilörehusta paalirehuun siirryttiin vuonna 2005.

Siirrytääs sitten vaikka konekantaan tähän väliin:

Valmet 6300 8600h vuosimallia 1993. Olemme toinen omistaja tälle kyseiselle kapistukselle. Tullut meille vuonna 2003 kun vanha ja uskollinen 575 Massikka sai luopua työtehtävistään meillä kun oli tarves uudelle traktorille. Sillon kun tämä hommattiin, vaatimuksena oli neliveto, hyväkuntoinen ja etukuormaaja. Pääasiassa käytetään etukuormaaja hommissa, käärijän edessä ja viljan ajossa
Kuva

Valtra Valmet 8400 11 040h vuosimallia 2000. Tullut meille 2008 turvesuolta. Purettu kaikki turvesuo varusteet tästä pois sillon kun tämä tuli. Tämähän tuli meille sen takia kun oli tarvesta isommalle koneelle. Käytetään tilan raskaimpiin töihin. Voimakkaimpana traktorina tästä on ollut suuri apu suurenevien työkoneiden kanssa.
Kuva

Deutz Fahr DX4.30 3800h vuosimallia 1986. Tuli tuossa 2 vuotta sitten kun päätin vaihtaa 880 Fiiatin tähän näin. Tullut meille kevyisiin töihin kuten apevaunun eteen ja pienemmän viljakärryn eteen. Olen ollut kyllä tyytyväinen tähänkin traktoriin vaikka ei vielä hirmuisen kauoa ole ollut meidän tilalla.
Kuva

Ja sitten vielä viimeisimpänä tilan vanhin traktori eli John Deere 3040 vuosimallia 1980. Tarkkoja tunteja ei ole tiedossa kun tuntimittari pysähtynyt 6800h. Arviolta lähemmäs 9000h kun on siitäkin 20v kun tuo mittari tuohon pysähty. Tilalla ollut alusta asti ja vuodet 1980-1992 ollut tilan ykköstraktori. Nykyään käyttö vähäisempää. Paskapunpun ja ruiskun edessä mennyt aika hyvin viime vuodet.
Kuva

Puimurina toimii tuosta naapurikunnasta urakoitsija Matti "Masa" Saaripää. Puimurina hänellä on Claassin Tucano 320 vaikka tosin ollaan mietitty hetken että jos ens syksyksi hommais oman puimurin.
Kuva


Toivottavasti pidätte! :)

PS. Jospa tätä blogia ja savea jaksais pelatakkin nyt jonkin aikaa. :D
Vaikka olisikin kolmisenkymmentä astetta pakkasta, ota pihasta Valmetti, ei nopein, mutta perille pääsy taattu

#MakeLsFinGreatAgain
Avatar
Juku
Viestit: 206
Liittynyt: 20.04.2020 23:13
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Juku
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pyhäjoki

Re: Kaatovaaran maitotila

Viesti Kirjoittaja Juku »

Mukava alku ainakin! Odotan innolla jatkoa.
Huonoja ediittejä jo vuodesta 2019 lähtien. Discord = Juku#4871
Avatar
RaSB
Viestit: 42
Liittynyt: 19.05.2020 00:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Jossakin suomessa
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: RaSB
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Kaatovaaran maitotila

Viesti Kirjoittaja RaSB »

itsekkin odottelen innolla jatkoa
pyry123
Viestit: 134
Liittynyt: 05.05.2016 22:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Pattijoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Ville
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Raahe

Re: Kaatovaaran maitotila

Viesti Kirjoittaja pyry123 »

Päivitys 1!

Terve uuden päivityksen pariin. Tässä nyt muutaman päivän tarinaa syystöistä.
Naapurit on jo alottanut puinnit niin pitää kait se itsekkin soitella naapurikuntaan päin.
Matille sopi että aloitettaisiin huomenna, koneet on varustettuna joten eiköhän siirrytä seuraavaan päivään.
Kuva
Ohrilla alotettiinkin sitten ja Matti olikin jo saapunut ennen kärryjä.

Kuva
Piti sitä itsekkin käydä välillä ihmettelemässä näin uutta puimuria.

Kuva
Reutsikin pääs tuon vanhan kärryn eteen.

Kuva
Ohrien jälkeen siirryttiinkin sitten parille rypsi lohkolle. Rypsiä tänä vuonna ei ollut hirmuisesti.

Kuva
Yö töiksi meni sitten tämäkin yö.

Kuva
Matti jättikin puimurin sitten tuonne pellolle kun seuraavana päivänä puitiin sitten vielä tuo kotilohko

Kuva

Ja sitten vielä Matti päätti putsata puimurinsa tuossa meillä kun oli rypsin jäljiltä likasessa kunnossa.
Kuva
Vaikka olisikin kolmisenkymmentä astetta pakkasta, ota pihasta Valmetti, ei nopein, mutta perille pääsy taattu

#MakeLsFinGreatAgain
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Kaatovaaran maitotila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Mukavaa katseltavaa on! Kuvia tai tarinaa olisi ehkä saanut olla vähän enemmän, mutta hyvä näinkin.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”