Maatilan uusin..

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Nätti massikka on kyllä, tollahan ajelee vielä säännöllisillä huolloilla vielä sen 10000h.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Avatar
Jopo
Viestit: 873
Liittynyt: 18.04.2014 07:28
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuortane
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Jopo
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kuortane

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Jopo »

Vähän sanattomaksi vetää kun näin hyvin panostettu blokiin. 8-)
Kuva
i7 4770k@4.5Ghz/1.35v & Scythe Ninja 4|Z97-P|RTX 3060TI|16GB DDR3|M12II-620|240GB SSD|1TB SSHD|Win 10
i5 3570k|Z77 Pro3|GTX 980|8GB DDR3|550W|240GB SSD|500GB HDD|Win 10
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Nyt kiinnitin huomiota tuohon 80-90 että mikös tuo takaikkuna hässäkkä oikeen on? En oo aikasemmi tuommosta nähny. Mut hyvää blogia on kyllä.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Setori1
Viestit: 85
Liittynyt: 22.04.2018 18:00
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Setori1 »

Nyt on asia vehje.
Voishan tuo toki olla isompi
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 6
Aamu on jo pitkällä ja aamun navetointien jälkeen pykättiin osa kantturoista pihalle. Toistaseksi hyvin nopeasti asettuivat syömään tuoretta nurmea.

Kuva

Seuraavana olikin vuorossa sitten päivän peltotyöt, isäntä otti vitosen käskytettäväksi. Joten ite sitte pääsen koittamaan miten massikka kiskoo lautaskarhia. Tosiaan tuossa aiemmin kommenteista luin ,että ois saanut isompi kone mukamas olla. Ei tuota isompi kokosta ainakaan kannata kuormain koneeksi hommata. Kuitenkin on nuissa ahtaissa tiloissa pyörimistä suht paljon. Isompi ja tehokkaampi tulee sitten tuon vitos viiatin korvaajaksi joskus ensivuoden puolella.

Kuva
Kuva
Kuva

Hyvin massikka mielestäni veti lautaskarhia perässään. Ei voi moittia. Seuraavaan kohteeseen lähtöä tehdessäni naapurin pekka pölähti pihaan. Tuli kattomaan verestä massikkaamme. Jotain se pelotteli 6100 sarjan vika herkkyydestä, mutta tuommoset puheet on hyvä jättää omaan arvoonsa. Kestää minkä kestää, ei tässä viitsi enään kauppojakaan tuosta alkaa perumaan varsinkaan kun toimii täysin moitteitta. Jokusen hetken siinä poristuamme piti lähtiä jatkamaan hommia.

Kuva
Kuva
Kuva

Isäntäkin oli saanut karhittua peltoja kylvökuntoon. Oli käynyt vitosen perään vaihtamassa kylvökoneen ja seuraavana piti vaihtaa massikkaan jousikas. Pääsee sillä sitten jatkamaan kylvökuntoon hieromisia.

Kuva
Kuva

Kylvöhommien aloitusta ollaan suunniteltu tälle päivää. Käväsin täyttämässä koneen kuivaamorakennuksen omista siiloista, joissa säilytetään siemenviljoja. Kiertokokeita ei olla toviin tehty, kun pelkästään ohraa ollaan viljelty heinän rinnalla. Nyt aattelin senkin pitkästä aikaa tekasta. Tuokin kylvökone pitäis vaihtaa tuoreempaan jossa olisis heinänsiemenlaatikko. Urakoitsija on käynyt amazonen heinänsiemenkylvökoneella kylvämässä heinänsiemenet tarvittaessa.

Kuva

Ja sitten kylvämään tuota kuivurintauspeltoa.

Kuva
Kuva

Näin kevään kylvötkin saatiin hyvään alkuun. Kevät ei ole yhtään hullummin lähtenyt käyntiin. No tulevassa päivityksessä jatketaan jälleen kylvöhommia, ei tähän sen kummempaa lisättävää.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Setori1
Viestit: 85
Liittynyt: 22.04.2018 18:00
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Setori1 »

Ainakki konneet toiminna. :D
jaGe
Viestit: 88
Liittynyt: 05.07.2018 15:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Aitoo
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Aitoo

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja jaGe »

lisöö vuan! :)
Kuva
-Ahdin Määrää Tahdin!
Youtube Kanava: Jage T https://www.youtube.com/channel/UCCE8ZN ... TV4_a0hYZg
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Kiirettä pitänyt monen asian kans, mutta nyt joutaa päivityksen kirjottaan.

Päivitys 7
Noniin, jälleen päästää uuden päivityksen tekoon ja kylvöähän sitä olis jälleen luvassa. Viimeset 7ha olis jäljellä ja ne ois tarkotus tämänpäivän aikana saada kylvetyksi. Tankkaamalla ja luonnollisesti kylvökoneen täytöllä aloteltiin..

Kuva
Kuva
Kuva

Siellähän se naapurikin elämänsä viimesiä kylvöjä touhuaa..

Kuva
Kuva

Isäntäki pääs kuvaan ku paalihakureissulla kävi. Ja sen jälkeenhän tuo tulikin itse jatkamaan. Jotta minäkin pääsisin välillä muihin hommiin..

Kuva

Siinä iltasella lähdin käymään kaverilla remontinteossa apuna. Oli vanhanliiton 110-90 katkastuna hallilla ja piti lähtä kaveriksi lyömään se yhteen. Heikillä on piffikarjan kasvatusta ja sivussa pienimuotoista urakointia, hän on yleensä paalannu meille kakkos ja mahdollisen kolmos-sadon.. Hänellä minä oon sillon tällöin kävässyt kiireapuna ,kun oman tilan hommat on saatu päätökseen.Tosiaan hän ostaa naapurin pekan maista puolet. Itselleni tulee vain vajaa kolmas osa, lopuista en tiedä kenelle ne menee. Mutta tuli tosiaan napattua kaverin kalustosta muutama kuva..

Kuva
Kuva

Isäntäkin soitteli, että vitosesta oli ylävesiletku räjähtänyt. Ettei ihan loppuun asti kylvöissä päässyt sillä. Oli puotttanut kylvökoneen pois ja kylvänyt sitten massikalla loput. Noh, tämmöstä tälle erää. Seuraavalla kerralla mahdollisesti alotellaanki jo rehunteko hommia..
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Lapinpoika_
Viestit: 1017
Liittynyt: 15.07.2016 10:10
Tämänhetkinen kaupunki:: Rauma
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, ruotsi, saksa ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Lapinpoika_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Rauma

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Lapinpoika_ »

Kuvat ei näy.
Kuva
jaGe
Viestit: 88
Liittynyt: 05.07.2018 15:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Aitoo
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Aitoo

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja jaGe »

Valmetkuski kirjoitti:Kuvat ei näy.
Mulla näkyy..
Kuva
-Ahdin Määrää Tahdin!
Youtube Kanava: Jage T https://www.youtube.com/channel/UCCE8ZN ... TV4_a0hYZg
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Mulla näkyy kans. Komeaa blokia kyllä väännät.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

On se vaan Maatilalla homma hallussa. Komeita valametteja kaverillas.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 8
Uutta päivitystä pukkaa. Rehuntekohommat alkais pikkuhiljaa olemaan ajankohtainen ,joten aletaan koneita rassaamaan työkykyiseksi. Siilo onki siivottu jo aiemmin keväällä valmiiksi niin ei ole sitä hommaa enää riesana. Ihan ensimmäisenä tarkastettiin uudemmasta junkkarin rehukärrystä rengaspaineet ja rasvailtiin pyöränlaakerit. Tämä oli useampi kesä sitte porukassa yhden emokarjatilan kanssa. Ostettin se sitten itelle ,kun kun tämä toinen tila siirtyi paalirehuun.

Kuva

Sen homman jälkeen koukattiin tarkkuus-silppurikin hallista vitosen perään huollettavaksi. On meillä myös sivukiinnitteinen junkkarin ts150, sitä onkin vähän käytetty se tuli ihan uutena. Muttei siitä olla tykätty, se on hieman ehkä tehoton niin ostettiin tuo taaruppi vähän käytettynä kun halvalla saatiin.. Vanhahan se on ,mutta on se paljon parempi ja tehokkaampi verrattuna junkkariin.

Kuva

Massikka hoitaa nyt sitten tuota niittokoneen käyttäjän virkaa. Niittomurskain onki sitte vähän tuoreempi kapistus, vuoden 2009 kolmimetrinen Johndeere 1365. Tätä ennen oli 2,4m leviä hinattava taarupin niittomurskain. Tämä tulikin täysin uutena, sinällään aika erikoinen homma kun kaikki muu tontilla oleva on aikalailla romua.

Kuva

Iltapäivällä tulikin lähdettyä niittohommiin. Sopivan mittaista poutaa lupaili, niin aateltiin tehdä ykkös-sato pois alta..

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Pikkusen yli kolmas osa tuli vedettyä nurin. Aamulla sitten jonkin verran lisää, isäntä oli hakenut myös tuon toisen rehukärryn. Tuosta kärrystä ei enää oikeen muuhun olekkaan kun alkaa laidat olla sen verran lommolla ja reijillä, ettei vilja pysys kyydissäkään. Joskus on ollut myös kuivapaskakärry ajossa mukana, siihen on rehulaidat ja takalaita olemassa.

Kuva¨

Mutta tämmöstä tälläerää.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Tosi nättiä blogia on! Harvemmin näkee että blogia kirjotettais näinkii pitkään.
Viimeksi muokannut MaPa, 14.12.2018 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Setori1
Viestit: 85
Liittynyt: 22.04.2018 18:00
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Setori1 »

Hyvin se massikka vetää niittomurskainta :yhteistyö:
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Mun mielestä on turha alottaa ees plogia jos siihen ei tee ku muutaman päivityksen. Tätä ois tarkotus tehä mahdollisimman pitkään. Mutta nyt tosiaan on hieman ongelmia kun tuhti ei taas hyväksykkään lavalle rehua. Mä en ymmärrä mikä sitä vaivaa, kun muita rehukärryjä ei oo niin toimii ainaki uudessa savessa.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Uutta päivitystä, tsekatkaa edellinen päivitys uudestaa. Jouduin tekemään siihen vähän muutoksia toimimattoman kärryn takia.
Päivitys 9
Uutta päivitystä pukkaa. Tuli suunnitelmiin hieman muutoksia sen takia kun isännällä tuli jotain käyntiä kaupungissa. Eli en sitten lähtenytkään aamusta niittämään ,vaan huudattamaan silppuria. Tämä päivä pitäisi yksinään silppuroida, ajaa tavarat siiloon ja levitellä sekä tamppailla.. Onneksi ne on nuo tilan lähimmät pellot käsittelyssä ensimmäisenä.

Kuva
Kuva
Kuva

Kaveri tuli käymään pellonlaidalla tupakinmittasella. Otti siinä samalla kuvan kun ite olin työntouhussa. Mutta ihmeesti kyllä lähtee tavaraa siihen nähden kuinka vähän tuli apulantoja tällekkin palaselle.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Fiudella siilolla ja päivän viimestä kuormaa kyytille ja varastointipaikalle.

Kuva
Kuva

Käväsin viemässä kärryn jo seuraavaan kohteeseen odottamaan. Seuraava palanen olis ollut sen verran kaukana, että ois tarvinut jo toisen kuskin siihen ,että ois saanut jotain aikaan. Joten jatkoin niitolla ,jota oli aluksi tarkoitus tehdä jo aamulla. Massikan tankki täyteen ja kohti seuraavaa työmaata.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tämän päivän hommat saatu taputeltua ,seuraavana vuorossa hieman lepoa. Huomisesta tulee pitkä päivä. Saa nähdä ,isä oli aikonut kysyä äitin nuorinta veljeä siilolle. Hän on ollut ennenkin levittelemässä ja tamppaamassa. Mutta saapa nähdä miten seki ehtii avuksi omilta hommiltaan. Nojoo, mutta tämmönen päivitys tälle kertaa. :)
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Setori1
Viestit: 85
Liittynyt: 22.04.2018 18:00
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Setori1 »

Noniin pitkästä aikaa ;) .
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 10
Rehunkorjuu päivä numero kaksi. Tänään on käytettävissä molemmat miehet, isäukko kiskoo silppuria ja itse ajelen välejä sekä olen siilolla tamppailemassa. Seuraavaksi vuorossa yksi kauvimmaisista peltopalasista.. Onneksi on se nopein traktori kärryjen edessä.
Kuva

Isäukko työntouhussa.

Kuva
Kuva

Isällä tupannut tulemaan alaselkä kipeäksi ja monesti tukijalan nostaminen tuottaa tuskaa. Joten minä olen sitte käynyt aina tukijalan nostamassa ylös. Sillä sitä selvittiin viimekesänäkin rehunteosta. En tiedä onko loppuun kulutetulla kehnolla fiiatin orkkisjakkaralla osuutta asiaan.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tukijalkaa ylös ja menoksi.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja siirtyminen seuraavalle palstalle. Tässä vaiheessa isä jää pois ketjusta navettatöiden takia. Joten koitan yksinäni saada tuon pienen peltopalasen ajettua siiloon.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ihan yllättäen silppurin huudatus loppuu jumalattomaan paukahdukseen. Ulosotto herkes pyörimästä.. Noh, pudotin lähes täyden rehukärryn pois kyytiltä ja lähdin suunnistamaan kohti kotia. Mutta ei pitkälle pötkitty kun luottopelin kulku pysähtyi jumalattomaan rohinaan... Ilmeisesti myös vaihdelaatikko porsi.. Noh ,onneksi sain kuin ihmeen kaupalla vaihteen vielä vapaalle ja koneeen rullaavaksi. Soittelin isäukolle ,että nyt tarttis hinaus apua. Pian pikkufiiatti pärähtikin pellon laitaan. Noh irrotettiinsilppuri pois perästä ja hinattiin vitonen pellonreunaan. Karvas pettymys.. Saa nähdä kannattaako tuota enää korjata...

Kuva
Kuva

Ajelin päivän viimeiseksi kuormaksi jääneen kärryllisen siilolle ja lähdin metsästämään lainakonetta niittomurskaimen eteen. Tänään oli vielä tarkoitus niittää vaan meni vähän motivaatio, joten niitto jää huomis aamuksi. Kuulostaa tuo vitosen vika niin kalliille ja hankalalle niin melkein pitäisi saada jostain loppu sesonki ajaksi traktori. Voi olla ,että joutuu jonku halpasen yli 100hp traktorin kattelemaan. Ei oikein voida suunnitelmista poiketa, kun tulevalle vuodelle suunniteltu se uudemman traktorin osto.. No eipä tässä talous kaadu jos 15000€ sijoittaa johonki perus vanhaan pikku kutoseen ja siirtää uudemman traktorin butjetista vähän tuohon korvaajaan. Ja kyllähän sen voi sitten vaihdossa pois työntää vuoden vaihteessa jos siltä tuntuu.. Noh, näihin kuviin ja tunnelmiin!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Erittäin hienoa tarinaa edelleen, mukavata että jaksat vielä tehäkki näitä! :kippis:
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

On kyllä parasta blokia aikoihin. Melkee vois ite koittaa kans pitää blogia kuha saa kaluston ja mapin kondiksee.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Taattua laatua, tosi hyvin kirjotettu ja realistinen tarina ja hyvät kuvat. :yhteistyö:
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Komiaa on ja tarinakin on aina vaan todella mielenkiintosta!
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 11
Lähdetäämpä jälleen uuden päivityksen pariin. Tässähän tosiaan kävi sen verran ikävästi ,että nyt on 590 verkun lisäksi jo toinen traktori käyttökelvottomana. Piti alkaa metsästelemään traktoria lainaan ja sainkuin sainkin täksi päiväksi heikiltä 110-90 lainaan. Katseltiin myös isännän kans tuota siilon tilannetta ja pystyssä olevia heinikoita. Kaikkiahan ei saada siiloon tupattua, joten heikki tulee tänään paalaamaan nuo kolme pienintä jäljellä olevaa palasta pois. Mutta joo tosiaan ,pitkästä aikaa piti niittomurskain laittaa 80-90 perään. Menohan tällä ei tule kovinkaan vauhdikasta olemaan. Tosin ei se massikallakaan mitenkään erityisen rivakkaa ole.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ykkös sadon niitot saatiin päätökseen, kuviakin pääsi mallikkaasti kertymään.. Noh isä oli soitellut äitin veljelle ja saatiin hänet kaveriksi tähän viimeseen rehuntekopäivään. Sami menee siilolle, itse ajelen välejä ja isä taas on silppuriyhdistelmän ohjastaja.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Itse kokeilin viimeisen kuorman silppuroida. Kyllähän tuo silppuri hyvin tuolla massikallakin kulkee.

Kuva
Kuva

Heikkikin sattui pölähtämään paikalle, hän lähtee paalaamaan loput niitokset. Harmillisen vähän tuli silppuroinnista ja muista kuvia. Näytin heikille pellot ja lähdin itse sitten siilon peittelyyn avuksi.

Kuva
Kuva
Kuva

Siilo tuli peitellyksi, ihmeenkin tyyni ilma oli tänään. Kippailtiin muovin päälle painoksi vanhaa olkea, ettei kukaan ihmettele miksi muovin päällä on jotain törkyä. Tosiaan, pitäs soitella yhdestä massikastakin tuossa huomis aamuna. Ois semmonen suht ok vaihtokone oulun hankkijalla. Mutta katsotaas seuraavassa päivityksessä mitä tehdään!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Setori1
Viestit: 85
Liittynyt: 22.04.2018 18:00
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Maatilan uusin..

Viesti Kirjoittaja Setori1 »

Massikkaa odotellessa :D .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”