Koivukosken pien/sukutila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Tunnelipora
Viestit: 5
Liittynyt: 16.01.2018 21:35
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti, Ruotsi ja Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Koivukosken pien/sukutila

Viesti Kirjoittaja Tunnelipora »

Terve olen Jussi Lehtonen täältä Koivukoskelta Jyväskylän kupeesta. Meillä on täällä veljen kanssa tällainen pieni 86ha karja/viljatila, jota pidämme veljeni Matin kanssa yllä. Vanhemmat ovat vielä elossa ja isä joskus meillä rehuakin ajaa, kun on tarvetta he asuvat tässä 5km päässä meistä pienessä kivassa maalaistalossa, jonka pihalla on navetta ja riihi, navetassa isällä on pihakoneena 565 Valmetti jolla itsekkin olen ajanut montakin kertaa :P . Historiasta sen vertaa, että tilan perusti isoisä joka osti sodan jälkeen tämän tilan joka on nyt siirtynyt isältä minulle vasta 6v sitten, Paappan aikaan peltoa oli se 9ha jota ollaan kasvatettu, kuivuri teetettiin 3v sitten ja peltoa hankittiin vielä lisää tänä vuonna 7ha pläntti naapurilta. Koneina toimii Valmet 705 James 190 kuormaajalla ja Patruunan kourakuormaimella, Ford 7810 ja Case 845xl Mp-Liftin kuormaajalla, puimurin virkaa toimittaa Claas Dominator 88s.

Kuva

Kommenttia saa laittaa ja kannattaako jatkaa :)
Tunnelipora
Viestit: 5
Liittynyt: 16.01.2018 21:35
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti, Ruotsi ja Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Koivukosken pien/sukutila

Viesti Kirjoittaja Tunnelipora »

1Päivitys

Moro vaan, tänään olisi luvassa lietteen levitystä. Elikkä herättiin Matin kanssa tässä aamulla ja ruvettiin hommiin, täytettiin kärryt. Matti otti 705 ja minä otin 7810 päätettiin, että minä ajan isomman pellon ja Matti pari pienempää plänttiä.
Kärrin täyttöä.
Kuva
Kuva
Kuva
Sitten kuvaa Matin hommista viereisellä pellolla 8-)
Kuva
Kuva
Sitten tilan paskatraktorit yhteiskuvassa.
Kuva
Ja vielä lopuksi kuva omista levityksistä voortilla :)
Kuva
Ja se olisi seuraavaan kertaan ja luultavasti rehuntekoon, kunhan ei vaan silppuri temppuilisi ;) Kommenttia saa antaa ettei mene yksinpuheluksi.
Tunnelipora
Viestit: 5
Liittynyt: 16.01.2018 21:35
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti, Ruotsi ja Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Koivukosken pien/sukutila

Viesti Kirjoittaja Tunnelipora »

2Päivitys

Nonniin, nyt olisi aiv rehujen vuoro, ja ensin pitää hehkuttaa, että eipä siitä silppurista mitään vikoja tarkastaessa havaittu 8-). Mutta tosiaan isä nyt aumalla tamppaa, kun minä ja Matti silppuroimme naapurikin tuli ajamaan väliä, kunhan muutaman korin kaljaa saa ;) . Tosiaan 8,05 herättiin ja aloiteltiin, naapurihan päräytti myös 702 kanssa pihalle ja hoidimme koneet kuntoon.
Ensin piti niittää ja sen hoiti isä, kun naapuri ja Matti katsoivat koneita kuntoon.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeistä viedään.
Kuva
Siinä se 702 poseeraa meidän isän rakentamien omavalmiste kärryjen kanssa.
Kuva
Nyt silppurointia, hyvin se foortti jaksaa tuota silppuria huudattaa.
Kuva
Kuva
Siinä kaksi voimakonetta, oikeen mustaa pukkaa 8-) .
Kuva
Kuva
Viimeistä karhoa silppuroidaan.
Kuva
Ja vielä lopuksi kuva aumalta ja voortista tankilla.
Kuva
Kuva
Kommentointi ei vieläkään ole kiellettyä ;)
Viimeksi muokannut Tunnelipora, 22.01.2018 06:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
massikkaman99
Viestit: 132
Liittynyt: 29.09.2017 15:48
Kielet: Suomi englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Massikkaman99
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Koivukosken pien/sukutila

Viesti Kirjoittaja massikkaman99 »

Hienot koneet
Avatar
lerssi111
Viestit: 111
Liittynyt: 23.11.2014 21:09
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivukosken pien/sukutila

Viesti Kirjoittaja lerssi111 »

Hyvää blogia Valmetp0ika!
KuvaKiitos N141H
#KuuukkeliJutut
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”