Vähäkankaan lihakarjakasvattamo

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Vähäkankaan lihakarjakasvattamo

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 5
Tästä lähtee 5 päivitys etenemään rehunteon muodossa. Isäukko meni aamulla mun puolesta navetalle ruokkimaan sonnit ja ite lähin heti aamusta niittämään. Siitä onkin pitkä aika kun viimeksi oon tuolla raktorilla ajanut. Parantunut huomattavasti niiltä nouruuden traktoriralli ajoilta vaan paljon tuo kaveri on siihen remonttia tehnytkin. Oikein näppärä vehje niittämiseen ja tuo niittomurska kulkeekin paljon jouhevammin tuolla mitä omalla pikku casella.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kaveri tuli navetta hommiltaan jatkamaan niittoja ja itse oman väkeni kans alettiin kärräämään rehua siilolle. 956 tankkaus ja menoksi!
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Pitäs melkeen yheltä tutulta rehukärryä lainaan. Tahtoo mennä kärryjen odotteluksi kun välimatka tilalle kasvaa. Saa pikkuserkku painaa 802:lla tosissaan menemään.
Kuva
Kuva
Kuva
Soitti traktorimyyjä siitä maxxumista josta jätin tarjouksen. Oli tullut kovasti hinnassa vastaan mutten voinut vielä myöntyä tarjoukseen. Täytyy vielä kerran käydä kyseistä konetta katsomassa. Toki vasta rehuntekojen jälkeen, nyt kovimpana haipakka aikana viiti alkaa kauppoja hieromaan mistään. Toki en tiiä sitten onko se jo liian vanha , että pitäsikö tässä jotain uudempaakin katsella. Noh aika näyttää.
Tosiaan loput heinikot on niitetty nyt alas ja huomenna olis tarkotus tehdä ihan niin pitkään ,että siilo on saatu peitettyä. Pikkuserkkukaan jouda koko lomaansa minua auttamaan. Mutta ensipäivityksessä palataan asiaan!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2272
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Vähäkankaan lihakarjakasvattamo

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Pirun komiaa blogia. Mapista pakko sen verta kysyä että onko priva vai löytyykö jostaki?
Kuva
AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital 1TB | Samsung 960 EVO 250GB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Vähäkankaan lihakarjakasvattamo

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 6
Moro, pääsi hieman tämä aika riistäytymään käsistä ja en ole ehtinyt hetkeen päivittämään. Rehunteot saatiin päätökseen kunnialla ,koneet kesti hyvin koko ykkös-sadon ajan. Satoakin tuli ihan kohtalaisesti, vaikka aluksi huonolta näyttikin. Sen kummemmin en kuvia viimeisestä rehunteko päivästä otellut. Mutta meni melko iltamyöhälle kun saatiin siilo peiteltyä.
Kuva
Peitetystä siilosta otin kuvan vasta seuraavana päivänä.
Kuva
Silppuri tuli myös pestyä ja rasvailtua. Eipähän pääse kovin ruostumaan. Kyllä mä luulen ,että ensi vuodeksi tuo silppuri täytyy vaihtaa tehokkaampaan..
Kuva
Noh tulihan tuossa traktorikaupatkin tehtyä.. 5120 Case vm 96, tuosta tuli hierottua kauppoja jo aijemmin. Eli jos tietoja vähän laitetaan niin entinen pienen viljatilan traktori.. Tunteja 3400h, 4 portaisella pikavaihdelaatikolla ja hytraulisella suunnanvaihtajalla. Pirun hyvä ajonen.. Samalla laitatin siihen etukuormaimen , kun kyseisen liikkeen pihassa oli hyvän näkönen käytetty quicke.
Kuva
Kävin kaverilta hakemassa paskapotkurin samana päivänä kun uutukainen tuli ja kokeiltiin samalla miten sillä paska sekottuu. Heti piti paskanhajuun se sotkea.
Kuva
Kuva
Loppuun vielä yhteiskuva koko raktorikannasta. Mikä ei kuulu joukkoon?
Kuva
Voisin johonki takatuuppari Intikkaan tuon vaihtaa jos löytys soppeli jostain. Välejä en ala makselemaan. Saatais varaosat ja tarvikkeet kaikki samasta paikasta. Mutta joo lietteitä pitäs alkaa levälleen lyömään.. Siinäpä sitä hommaa taas riittääkin.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Vähäkankaan lihakarjakasvattamo

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Pitäskö mun alotella uus plogi? Jotenki innostus laantunut tähän.. Sama mappi, eri koneet ja tarina..
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Vähäkankaan lihakarjakasvattamo

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Aloita vaan.
Kuva<-Aralle kiitokset!
Jirisali
Viestit: 156
Liittynyt: 30.10.2017 21:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Äänekoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Vähäkankaan lihakarjakasvattamo

Viesti Kirjoittaja Jirisali »

Nuo kolme punasta ei kuulu joukkoon :laughing: :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”