Ojansuun tila.(päivitys 1)

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
jallikka
Viestit: 875
Liittynyt: 30.04.2015 18:15
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: englanti,ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Jallu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Ojansuun tila.(päivitys 1)

Viesti Kirjoittaja jallikka »

Hei minä olen Aatu Ojansuu ja olen 16. Työskentelen isäni maatilalla , joka ei ole kovinkaan iso.Tila on perustettu vuonna 1952.Lehmät meiltä poistettiin vuonna 2005 koska niitä oli niin vähän ja niiden olemassaolo ei kannattanut :( Pelto meiltä löytyy 35ha josta 7ha on heinällä koska teemme kuivaheinää naapurille.Olemme myös vuokranneet eräälle isonmalle tilalle peltoa sellaiset reilu 10 ha.Eli normaalisti meillä on siis 45ha.Metsää meiltä löytyy 60ha.Eli päivitystä tulee myös sieltä suunnasta.Tilan koneena toimii toistaiseksi john deere(mallia en muista)ja valmet 605 ja puimurina aika harvinainen BIZON Z056 SUPER

Ja sitten muuhunn asiaan.Teimme juuri ne kuivaheinät.Ja kohta lähestyy puinnit josta teen myös blokia.

Päivitys 1 kuivaheinä.

Siinä lädin aamu 8 niittelemään.Mukavaa hommaa tuo niittäminen :D varsinkin kun terät olin vaihtanut edellis iltana.
Kuva
Kuva

Ja sitten parin päivän kuivumisen jälkeen pyöhitään.
Kuva
Ja koska oli niin lämminn sää lähes 30 astetta, heinä kuivi nopeasti jonka takia päästiin paalamaan heinät samanapäivänä.Mutta ensin laitettiin karholle.
Kuva
Ei ole mikään paras kuva mutta menköön.Karhottmamisen jälkeen tulin laittamaan narut paalaimenn kun isä ei enää kunnolla nää laitaa.. :D
Siinä isä sitten paalaili minä olin jontikalla lavetti kärrin kanssa kun ei tuohon normi kärriin mahdu paljoa.kun lavettikärri oli paalaimen perässä en voinut ottaa kuvaa koska olin laittamassa paaleja pinoon kärriin.
Kuva

Näin paljon tuli paalia yhdeltä pellolta normikärryn lisäksi.
Kuva

Tätyy sanoa että, sää suosi meitä tänävuonna ei satanut tippaakaan heinänteon aikana.Nyt sitten voisi pudotella vettä että viljasadosta tulee hyvä kunhan ei sada liikaa. :)

KOmenttia saa antaa ihan kumpaa vaan. :lol:
Avatar
mod mies
Viestit: 407
Liittynyt: 06.07.2013 20:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Ojansuun tila.(päivitys 1)

Viesti Kirjoittaja mod mies »

Hyvää blogia! Kuvia sais olla vähä enempi ;)
Kuva
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”