Ojasen Maito/viljatila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Avatar
maajusssiiii
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Multiplayer tunnuksesi?: Jussi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja maajusssiiii »

Hei olen Jari-Pekka Ojanen, ikä 17v. Asun isäni Matin ja äitini Kirsin kanssa sukumme tilalla. Mukana touhuissa on myös naapurin isäntä Jukka. Jukalla on huomanttavasti isompi tila pyöritettävä, mutta ei anneta sen häiritä. Jos ei ensi vuoden puolella niin lähitulevaisuudessa kuitenkin olisi tarkoituis tehdä sukupolven vaihdos. Blogin päivityksissä tuskin joka kuvaan en hirveästi tarinaa rustaa mutta annetaan kuvan puhua puolestaan. Yksi kuva kertoo enenmän ku tuhat sanaa... Kalustosta sen verran että jonkun verran yhteistä Jukan kanssa, mutta suurin osa omaa. Tai siis isäni. Traktoreista voisi mainita sen verran että löytyy Valtra T144, Massey Ferguson 6616 VT sekä Valmet 1203 joka on edelleen täysipäiväisessä käytössä.

Päivitys 1
Tästä se sit lähtee. Puinnit käynnissä ja pääsi käymään juuri se pahin madollinen. Kuivuri ei suostu yhteistyöhön. No isä alkoi aamusta tutkimaan ja korjaamaan kuivuria ja minä suuntasin pellolle valmetin kanssa. Kuvassa oleva valtra on Jukan ja isäni yhteisomistuksessa.
Kuva

Valmetin kanssa pellon reunalla. Jukka se painaa jo kovaa vauhtia.
Kuva

On taa kärrykuskin homma rankaa... Ei tarvii ku odottaa.
Kuva

Nyt se perhana pitää tehdäkkin jotain. Jukalla paha tapa vaan pysäyttää puimuri ja odottaa että kärry tulee. Raivostuttavaa jos minulta kysytään, mutta olkoon...
Kuva

Sen verran nihkeetä satoa että hyvin mahtuu tavaraa camionin kyytiin. Isälle yrittänyt sanoo että tarvis hommata viljalaidat tohon, mutta toistaseks ei oo pyyntö mennyt läpi.
Kuva

Seuraavalle pellolle mentäessä oli vähän ahdasta. No ei se haittaa jos vähän mennään ojan puolelta.
Kuva

Jälleen tyhjentämässä. Alkaa kärry olemaan jo aikas täynnä mutta kun soitin isälle ja kysyin kuivurin tilannetta niin ei vielä pääse tyhjentään. Tilanne kuitenkin korjaantuu kuulemma kohta. No ei auta kun ajaa seuraavalle pellolle.
Kuva

Seuraava pelto olikin sitten vähän kauempana. Tovi piti odottaa kun sattuu toi valmetti kulkemaan pikkasen kovempaa kuin puimuri. No eipä mulla oo kiire mihenkään kun ei kipillekkään pääse.
Kuva

Sieltähän se puimuri tulikin. No Jukan kanssa vaihdettiin pari sanaa ja todettiin että pakko käydä kipillä tai vaihtaa kärryä. No kun kuivurille ei pääse niin pakko lähteä vaihtamaan kärry.
Kuva

Jukka aloitti pellon puimisen ja minä lähtin kärryn vaihtoon. No kuivurille kun pääsin niin huomasin että kaikki meidän kärryt ovat jossain trakorissa kiinni... Minähän en jaksa alkaa irroittemaan kärryä ja kytkemään uudestaan.
Kuva

Ratkaisu: Massikalla liikenteeseen. Pikkusen eri meininki ku valmetilla ajaessa. Massikassa sentään ilmastointi, portaaton laatikko jne jne
Kuva

Jukalla alkoikin olemaan puimuri täynnä mutta onneks tekon kyytiin mahtuu paljon. Vanhat ja ruosteisethan noi tekot on mutta ajaa asiansa vielä pitkään.
Kuva

Kuivurilla taas ja heti huomasin että valmettia oli siirretty. No isähän sen oli tohon ajanut. Oli kuulemma edessä... No kuivuri ei ollut vieläkään käytettävissä ja mulla on 2/3 kärryistä jo käytetty. Tekossa tosin vajaa kuorma mutta kun ruista ei ole enempää niin jäljellä ei ole kuin multivat.
Kuva

Ei siinä muu auta kun ottaa valtra työkaluksi. Isä ei ollut kauhean tyytyväinen että kahdessa eri kärryssä oli ruista. No kun olis tietänyt että kaikki ei mahdu camionin kyytiin.
Kuva

No onneksi multivaan saa ajaa vehnää niin ku oli suunniteltu. Pellolle vähän ahdas liittymänä, mutta hyvin se taittuu.
Kuva

Onboard kuvaa valtrasta
Kuva

Tyhjennystä. Sopivasti jäi Jukka palkin taakse piiloon. :D
Kuva

Jukkaa odotellassa oli aikaa nauttia raittiista ulkoilmasta ja miettiä miksi valtrassa on trukkipiikit kiinni. No sitä ei ehkä saada ikinä selville.
Kuva

Iso pelto kun kolme tyhjennustä piti tehdä
Kuva

No pellolle jäi ehkä kuution edestä tavaraa ja Jukka ilmoitti että multiva on täynnä. No minä olisin ottanut kaiken kyytiin ja ajanut pienellä ylikuormalla. No isäkin soitti ja sanoi että kipille pääsee. No minä lähdin sit kipille ja Jukka pui pellon loppuu sillä välin.
Kuva

Massikka oli kadonnut johonkin ja camioni oli tyhjennetty. Kuvassa näkyy myös meidän vanha puimuri joka ei ole liikkunut varmaan yli 5 vuoteen.


Takas pellolla hakemessa noin 1.5kuution viljakuormaa. Huoh no onneks ei ollut pitkä ajomatka.
Kuva

Jukka lähti edellä ja minä soitin puhelun sillä välin. Hirveä kiire ei ollut koska tiesin että Jukalla on pitkä matka seuraavalle pellolle.
Kuva

Kun olin matkalla pellolle johon kuvittelin Jukan menneen niin tajusin että hän oli ajanut vain lähimmälle pellolle ja aloittanut sen puimusen. Muuten ihan ok idea mutta kyseinen pelto on kauraa ja minulla on kärryssä vehnää.
Kuva

Tapoihin ei kuulu ajella vajailla joten en kiusallanikaan kipannut vajaata kuormaa vaan otin valmetin käyttöön.
Kuva

Camioni irti ja teko kiinni. Syy miksi valmetti on ketterä kärryn kanssa näkyy kuvassa. Valmetin koukku on aikansa nähnyt ja kulunut niin pahasti että kärryt ei pysy kunnolla kiinni. Siksi tuollainen ratkaisu.
Kuva

Pellolle. Jukka ihmettelee kun kokoajan vaihtuu kärry ja veturi.
Kuva

Jaei muuta kun tavaraa kyytiin. En minä muuten valmetilla suostuisi ajamaan mutta kun sattuu olemaan tehoja ja asialliset äänet koneessani niin jaksaa ajella.
Kuva

Viimeisiä peltoja viedään. Pitäis jotain kerkee syödäkkin mutta Jukka kun ei suostu taukoa pitämään niin pitää tyytyä eväisiin.
Kuva

Taittuu taittuu... :D Kipille menossa ja isänti tuli valtralla vastaan meni vähän leveeksi käännös siksi.
Kuva

Isä ajoi loppu päivän valtralla viljaa. Minä pidin taukoa muutaman tunnin :D
Kuva

Viimeistä peltoa viedään. Ei millään huvittanut kiertää tien kautta peltoliittymään. Ajoin ojan kautta. :D Säästi ainakin minuutin.
Kuva

Valmetti jäi pellon reunaan odottamaan ja minä ajoin valtran valmiiksi paalin ajoon. Jos multivan paalikärryä käytetääv varmaan täytyy vetää sitä valmetilla.
Kuva

Selvisi kadonneen massikan mysteerikin. Isäntä oli virittänyt sen paalaajan eteen. Tietää sit mitä tehdään seuraavassa päivityksessä ;)
Kuva

Vaihteeksi taas valmetilla liikenteessä. Hyvää vauhtia puinnit valmistuu, mutta samaten aurinko laskee myös vähintää yhtä nopeasti.
Kuva

Kippaamassa jälleen.
Kuva

Toisiks viimeinen tyhjennys enää ei olisi kun pieni pläntti jäljellä.
Kuva

Viimeinkin päivä paketissa ja kone tietysti parkkiin mahdollimman lähelle ovea. Konekuskihan ei kävele ellei pakko ole.
Kuva

Loppusanat: Tulipahan päivitykselle pituutta. No seuraavat päivitykset tuskin on näin pitkiä. Kiitos niille jotka jaksoivat lukea koko roskan. Kommenttia kehiin. Mitä enenmän komenttia sitä useammin tulee päivityksiä.
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
sierraman
Viestit: 1159
Liittynyt: 06.12.2013 13:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Jokioinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi englanti Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: sierraman
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja sierraman »

Nyt on asiallista blokia! Sopivasti tarinaa ja hyvää sellaista, eikä kuvissakaan tai niiden määrässä moittimista. ;)
Kuva
Kiitos JGFin!
Tuputin
Viestit: 816
Liittynyt: 05.09.2015 17:06
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tuputin
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja Tuputin »

sierraman kirjoitti:Nyt on asiallista blokia! Sopivasti tarinaa ja hyvää sellaista, eikä kuvissakaan tai niiden määrässä moittimista. ;)
Yhdyn tähän 8-) 8-)
Avatar
Jopo
Viestit: 873
Liittynyt: 18.04.2014 07:28
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuortane
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Jopo
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kuortane

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja Jopo »

Mukavaa blokia! Hyvä laatuisia kuvia sinulla.
Kuva
i7 4770k@4.5Ghz/1.35v & Scythe Ninja 4|Z97-P|RTX 3060TI|16GB DDR3|M12II-620|240GB SSD|1TB SSHD|Win 10
i5 3570k|Z77 Pro3|GTX 980|8GB DDR3|550W|240GB SSD|500GB HDD|Win 10
Avatar
Mrjakari
Viestit: 523
Liittynyt: 06.03.2015 13:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja Mrjakari »

Mahtava blogi nostan hattua!
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting

Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
Transit mies
Viestit: 271
Liittynyt: 31.05.2014 21:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilmajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Transit mies
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja Transit mies »

Komeeta blogia :iso:
Avatar
N141H
Viestit: 1143
Liittynyt: 13.10.2013 12:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Mynämäki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja N141H »

Komiaa blokii. Kuvia ainaski on, ei tarinastakaa puutetta. Tähä mennes parasta blokii. Tokaa päivitystä ootellessa.
Kuva
Kuva
Avatar
Tasaaja
Viestit: 505
Liittynyt: 03.10.2015 19:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja Tasaaja »

Hyvä bloki!
Kuva Kiitos N141H
Kun tietämättömät lähtevät puhumaan asioista joista eivät tiedä mitään ja toiset tietämättömät lähtevät korjaamaan asioita niin loppu tulos on että kukaan ei tiedä mistä puhuu...
-------------------------
Avatar
maajusssiiii
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Multiplayer tunnuksesi?: Jussi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja maajusssiiii »

Päivitys 2
4:40 kello. Oli isän kassa sovittu edellisenä iltana että minä viettäisin vapaa päivän ja isä lähtisi aamulla paalaamaan. No takana helkkarin huonosti nukuttu yö joten ajattelin että sama kais se on lähteä töihin ku kerran valveilla oon eikä uni tule. Tuli myös huomattua että valtra oli "kadonnut" jonnekkin. Jukka ilmeisesti hakenut sen.
Kuva

Pakko painaa heti aamusta kun sää ennuste lupaa loppu viikoksi sadetta. Pitäisi ehtiä paalaamaan ja keräämään paalit parempaan talteen. Pitää siis tehdä pitkää päivää.
Kuva

Kauhen eka olkipaali. Näitä tulee aika paljon joka vuosi mutta osa menee lähelle hevostilalle kun emme itse kuitenkaan tarvitse kaikkea.
Kuva

Onneksi aurinko nousee vielä suhteellisen aikaisin niin ei tarvii pimeessä tehdä kovin kauaa.
Kuva

Onboard kuvaa. Kyllä tekemistä riittää. Harmi kun kaikille pelloille ei mahdu isolla puimurilla/ isolal leikuupöydällä. Tälläsii isoa peltoa vituttaa tehdä kun karhot muutaman metrin päässä toisistaan ja lääniä on vaikak kuinka ja paljon.
Kuva

Sama pelto kuin edellisessä kuvassa. Kyseessä nurkkaus kuivurin kulmalla. Tässä yksi syy miksei käytössä ole isompaa puimuria. Onneksi massikkakin on ketterä ei tarvii mahdottia vekslata.
Kuva

Pelto valmis. Juuri olin tekemässä lähtöä kohti seuraavaa länttiä kun isä soitti ja ihmetteli missä minä olen ja miksi massikka ei ole konehallissa. No siinä sit nopeet selitykset huonoista yöunista ja tulevasta sateesta. No isää tuskin kauheesti haittaa että mä teen vaikkei edes pyydetä. Olisi kuulemma kahvia tarjolla tuvan pöydässä 5min päästä. No eihän työmiäs kahvista voi kieltäytyä. :D
Kuva

Massikka pihaan parkkiin ja nukak kohti tuvan pöytää. Isä sanoin jatkavansa paalausta joten minä voisin tehdä jotain muutakin. Eipä se haittaa.
Kuva

Päätin sitten ajaa valmetin pajalle ja tehdä kuntotarkastuksen. Vanhuksesta pitää pitää houlta niin sanotusti.
Kuva

Siinä sitten kattelin pajan nurkalla kun isä painoin menemään.
Kuva

Päivän päätteksi koneet parkkiin. Tuli laitettua valmettiin lana kiinni. Pitäisi joku päivä kun vaan ehtiin niin käydä pari pihaa/tietä lanaamassa. Vähän huono kun Jukalla valtra käytössä ja massikka on paalaus hommissa. Pitäisi saada paalit myös kerättyä jollain ennen sadetta. Tulee vähän turhan kiire jos pitää massikalla eka paalata kaikki ja sit sen jälkeen kerätä ne vielä. :D
Kuva
Tuli vähän lyhyempi päivitys kun ekasta, mutta kuten sanoin aina ei tuu pitkiä päivityksiä.
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

On kyllä kertakaikkiaan hienoa blokia. Toivottavasti mielenkiinto blokin tekemiseen pysyy yllä. ;)
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Polkutraktori
Viestit: 393
Liittynyt: 03.03.2014 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomussalmi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja paskan puhuminen
Multiplayer tunnuksesi?: Moilonen
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti:

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja Polkutraktori »

Komiaa blogia! Mistäs tuo koukkusysteemi Valmettiin?
Avatar
maajusssiiii
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Multiplayer tunnuksesi?: Jussi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja maajusssiiii »

Mitähän koukku systeemiä sä tarkotat? Ja mielenkiinto blogin tekemiseen säilyy niin kauan kun tulee kommentteja tänne ja mulla riittää mielenkiinto pelata fs15.
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
Polkutraktori
Viestit: 393
Liittynyt: 03.03.2014 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomussalmi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja paskan puhuminen
Multiplayer tunnuksesi?: Moilonen
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti:

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja Polkutraktori »

Kuva
Tuo häkkyrä nostolaitteissa.
Viimeksi muokannut Polkutraktori, 28.06.2016 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Metsästäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 29.09.2015 11:29
Tämänhetkinen kaupunki:: Nivala
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: metsästäjä
Paikkakunta: Nivala

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja Metsästäjä »

Varmaan tota mikä on tossa 1203 keulassa kiinni.
Avatar
maajusssiiii
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Multiplayer tunnuksesi?: Jussi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja maajusssiiii »

Polkutraktori kirjoitti:
Kuva
Tämän kuvan laite.
https://www.modhoster.com/mods/vadersta ... her#images
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
Polkutraktori
Viestit: 393
Liittynyt: 03.03.2014 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomussalmi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja paskan puhuminen
Multiplayer tunnuksesi?: Moilonen
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti:

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja Polkutraktori »

Juu, kiitos. :D
Avatar
maajusssiiii
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Multiplayer tunnuksesi?: Jussi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja maajusssiiii »

Päivitys 3
Paaliralli minun osaltani alkaa. Kello 4:30 koska iltapäiväksi luvattu vesisadetta. Pakko saada paalit turvaan ennen sitä.
Kuva

Onneksi on noita työvaloja massikassa. Muuten olis vähän ankeeta työskennellä.
Kuva

Kivoja nää kapeat sarkapellot. Joutuu ensin vekslaan että saa paalin kunnolla pihteihin ja sit joutuu vekslaan että saa paalin kärryyn. No ihan oma vika kun jätin kärryn noin.
Kuva

Seuraavalla pellolla olin pykälää viisaampi. Tosin kyseessä iso pelto ei tarvii kikkailla yhtään.
Kuva

Toista kerrosta kasaamassa. 24 paalia olis tarkoitus mahdtua lavalle 12 paalia per kerros.
Kuva

Hyvin mahtu 24 paalia. :D Harmitti vaan ku kyseiselle pellolle jäi muistaakseni 4 paalia. Ei kyllä kehtaa kolmatta kerrosta laittaa. Menee alimmaiset mössöksi helposti.
Kuva

Tuli tossa mieleen että paljonkohan yhdistelmällä painoa. No tosta on ajettu jo vuosia isoja kuormia niin tuskin nytkään tulee sanomista. Olki kuorman kanssa tuskin hirveetä painoa, mutta rehun kanssa onkin sit eriasia.
Kuva

Kärryt vaihto multivasta tempoon. Isä lupasi purkaa kuorman valtralla sillä välin kun haen seuraavaa. Säästetään aikaa.
Kuva

Multiva melkeen mukavampi kuormata kun ei tarvii pelleillä noitten laitojen kanssa. Tosin sit kun lähtee liikkeelle niin helpottaa noi laidat ainakin henkisesti.
Kuva

Asiasta mitään tietämättömänä kyselen: Mitenkohan ton jurtin käy? Syksy kuitenkin aika pitkällä ja ei ole vieläkään nostettu ylös. No onneksi ei ole oma sato kyseessä.
Kuva

Tuli tempokin sit täyteen (28 paalia) ja pellolel jäi vielä vaikka kuinka ja paljon. Toivottavasti multiva olisi jo tyhjä.
Kuva

No olihan se isäukko saanut kuorman purettua. On se mukavaa kun voi vaan ottaa toisen kärryn ei tarvii purkaa.
Kuva

Tempo jäi sit siihen keskelle. :D No valtralla ei pääse pois ennen ku kärryn siirtää. Tiettäpähän ainakin ettei valtra katoa mihkään helposti.
Kuva

Tuli otettua tosi vähän kuvia kolmannesta kuormasta. Osittäin kiireen takia osittain koska kuvat olisivat olleet samanlaisia kun edellisetkin. No joka tapauksessa kaikki paalit on nyt kerätty ja sadetutka näyttäisi että sade alkaa 1-2h päästä.
Kuva

Tempo tyhjennetty ja kuten kuvasta näkee tilan kohdalla pilvi tilanne ei ole niin paha. No tuuli oli sen verran voimakas että kyllä ne pilvet sieltä tulee vielä.
Kuva

Tempo pois valtran ja multivan välistä. Seuraavaksi kun saadaan paalit latoon pitäisi alkaa valmistautua peltohommiin.
Kuva

Piti siirtää japa pois multivan edestä. Harmi kun tempo ei mahdu samaan tilaan. Pitää laittaa tempo tonne paalien sekaan.
Kuva

Vähän oli tiukka paikak peruuttaa mutta kyllä se sinne sopii.
Kuva

Paalipihtien tilalle haarukka jotta saadaan parit laitettua.
Kuva

Näin se homma toimii. Kun saa valtraan laitettua parit niin sit haarukak kiinni valtraan ja massikkaan parit.
Kuva

Isä oli sitä mieltä että pitäis varmaan pestä massikka joskus. No ehkä sit peltotöihen jälkeen. Ei millään jaksais nyt pestä kun kohta se oon taas kuranen.
Kuva

Seuraavaksi massikkan parit kiinni. Samalla tuli laitettua ite tuunattu maakauha kiinni. Olis molempiin parit eteenkin mutta ei huvita laittaa.
Kuva

Kuten viimeisistä kuvista varmaan päättelittekin niin seuraavaksi olis peltotöitä. Täytyy kattoo saanko kuinka paljon kuvia otettua.
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
Tasaaja
Viestit: 505
Liittynyt: 03.10.2015 19:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja Tasaaja »

Komiaa!
Kuva Kiitos N141H
Kun tietämättömät lähtevät puhumaan asioista joista eivät tiedä mitään ja toiset tietämättömät lähtevät korjaamaan asioita niin loppu tulos on että kukaan ei tiedä mistä puhuu...
-------------------------
Mönkijämies
Viestit: 1797
Liittynyt: 26.11.2015 17:43
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja Mönkijämies »

Kertakaikkisen komeeta blogia. 8-)
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

No nyt on kyllä komiaa! :yhteistyö:
Kuva
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Ojasen Maito/viljatila

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Hyvää blogia, ja todella mukavaa tarinaa lukea. Paljonko löytyy elukoita?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”