Metsämäen tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

PÄIVITYS 7
Iltaa vaan, nyt pellot joita tänävuonna viljelen alkaa olla kultivoitu mutta on tässä vielä sitäkin hommaa jäljellä. Aloitan kylvämisenkin tässä päivityksessä.
Lähdin heti herättyäni pellolle koska jälleen kerran täksi päiväksi on ennustettu vesisadetta.
Kuva
Sitä se sitten taas alkaa,viimeyönä vähän satoi joten pelto on vähän märkä onneksi nyt paistaa aurinko ja tuulee niin maa kuivaa.
Kuva
Tämä pelto on valmis kultivoin sen kyllä kahteen kertaan, koska jäi sen verran paakkuja ensimmäisen kerran jälkeen.
Kuva
En ottanut kuvia muutamalta pellolta jotka kultivoin mutta aina joistakin.
Kotiinpäin vaihtamaan konetta ja kylvämään samalla nappasin kuvan noista uusista auroista.
Kuva
Valtra käyntiin ja eväät mukaan.
Kuva
Heti kun laitoin kylvinkoneen maahan alkoi varoitusvalo palamaan joka varoitti että kaikki putket eivät ole kunnossa. Säikähdin että joku putki on poikki, mutta onneksi huomasin että yhdessä putkessa oli pieni tukkeuma joka lähti kopistelemalla pois.
Kuva
Pari peltoa kylvetty.
Kuva
Ajelin kotiin syömään.
Kuva
Siinä kun tulin kotiin Mari sanoi että mun pitäis vuokrata kunnalta Ponsse koska meidän piha on kuulemma liian varjoisa puiden takia.
Soittelin sitten kunnalle ja kysyin onko Ponsset vapaana, no Ponsset oli heti vapaana ja lähdin hakemaan niitä.
Ponsse kyytiin vuokrapaperit kuntoon ja kotiin opettelemaan kuinka sitä käytetään. :D
Kuva

Kuva
Sitten pois kyytistä ja ensimmäisen puun kimppuun.
Kuva

Kuva
Siinä kaadoin muutamia puita ympäri tonttia kun ne on vaan edessä, ja siitä alkoikin suuret järjestelyt.
Kuva
Kyllä tuli erilaisen näköistä kun muutaman puun kaatoi.
Kuva
Piti sitten käydä vähän kokeilemassa kuinka tuollainen menee oikeen kunnon maastossa.
Kuva
Hyvä tuo hytin vakausjärjestelmä, vaikka kone olis kuinka vinossa niin hytti pysyy suorassa.
Kuva
Sitten viemään konetta takaisin.
Kuva
Kotona laitoin puimurin käyntiin mutta akku oli taas tyhjä mutta justiin jakso lähteä käyntiin,pitää kyllä ostaa uus akku ennen puintiaikoja.
Pihalla laitoin pöydän kiinni ja ajoin talliin odottamaan syksyä.
Kuva

Kuva
Lähdin viemään noita sorakärryjä montulle tolla mun entisöimällä fiiatilla
Kuva
Kun olin tulossa kotiin niin veivi koneen kyljestä pihalle, kyllä rupes ärsyttämään kun just koneremontin tehny ja sisäänajettu on.Rahaa on palanu muutenkin niin paljon niin ajattelin että nyt saa riittää, myin sen purkamolle aika hyvään hintaan kylläkin.
Kuva
Lähdin vielä iltapäivällä kylvämään yhden pellon, koska ei onneksi oo satanu tänään.
Kuva
Sain vähän kylvettyä niin soiteltiin että tänään tulee hakemaan kuvaajalta viimevuoden jyviä, koko talven niiden on pitäny niitä hakea mutta niin vaan on jääny.
Sitten äkkiä kotiin ja autolla kuivaajalle opastamaan kun sielä on kuulemma joku uus kuski, joka ei tiedä paikkaa.
Kuva
Kun pääsin kuivaajalle niin samassa se sieltä tulikin, oli vaan osannu tänne.
Kuva
Mutta eihän se meinannu saada sitä millään peruutettua sinne mutta lopulta se onnistu.
Kuva
Sitten kotiin ja saunaan.
Kuva
Kommenttia vaan. :mrgreen:
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Avatar
URSUSkuski
Viestit: 831
Liittynyt: 26.11.2013 12:51
Tämänhetkinen kaupunki:: KUOPIO
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Samuli.K
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja URSUSkuski »

Tosi siistiä!Jatkoa odotellessa. :)
2016Vuotta eletään!Onnellista vuotta kaikille!

VOORUMIN KOVIN URSUSMIES!!
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

Kiitos paljon! :)
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

PÄIVITYS 8
Moro moro
Kylvöt on tehty ja nyt odotellaan viljan kasvua, ja samalla täs tehdään rehua.
Elikkä keväällä se fiiu 110-90 sano työsopimuksen irti ja sain sen myytyä romuttamolle niin sen tilalle ostin fiat 90-90, tuolla on toki ajettukin jo päälle 7000 tuntia mutta kyllä se menee niiden uusien aurojen edessä.
Tuo fiiu tarvii aina pitkän startin mutta jos ens talvena sais sille tehtyä jotain, luulen että se johtuu starttimoottorista.
Samoin kun ne isot viljakärryt lähti tilalta koska puimurin torvi ei meinannu ylettyä laidan yli kun tyhjää, ja niiden tilalle tuli uudet junkkarin kärryt.
Sitten myin kolme peltoa jotka on niin pieniä että niitä on hankala viljellä, kesannos ne on ollukki viimeset 7 vuotta.
Eli kauppoja on taas tehty mutta nyt ne ei menny sentään tappiolle.

Kesäkuuta eletään ja tänään päivällä aloteltiin rehunteko, katsoin siinä vihosta johon oon merkinny joka vuosi koska on aloitettu kylvöt rehunteot yms että viimevuonna rehunteko aloitettiin vasta kesäkuun lopussa, sentakia rehua piti tehdä vielä myöhään syksyllä.

Okkei
Ensin kuvat näistä parista investoinnista.
Kuva

Kuva

Lähdin nyykkärillä niittämään
Kuva

Siitä se lähtee, tämän vuoden ekat rehut.
Kuva
Oon tykänny siitä että rehut on paaleina joten teen ne myös tänävuonna paaleiksi, ainakin suurimman osan.

Niitin jonkin verran peltoja mutta niistä ei ole nyt sen enempää kuvia.
Tulin kotiin hakemaan massikkaa että lähden paalaamaan, mutta siinähän oli vielä kultivaattori perässä ja paripyörät päällä.
No ei auttanu muu kun ruveta pesemään koneita.

Kuva
Jätin vielä kultivaattorin pihalle aurinkoon kuivammaan että se ei ainakaan ala ruostumaan.
Kuva
Soittelin sitten naapurilleni Matille että jos se kerkeäis tulla auttamaan mua paripyörien kanssa, muuten niissä kestää niin kauan.
Sitten Matti tuli auttamaan mua ja saatiin ne aika nopeasti pois.
Kuva
Valmista, käytiin kuitenkin juomassa kahvit palkaksi.
Kuva
Sitten paalaaja perään ja pyörittää sitä vähän että kaikki paikat on kunnossa, ja muovia piti myös lisätä.
Kuva

Kuva
Onneksi muovia on vielä toinen lavallinen tallissa että se edes riittää tämän kesän, kun tuon tilaamisessa kestää joskus yli kuukausikin.
Kuva
Sitten uus uus karhottaja kiinni ja menoksi.
Kuva
Ensimmäinen pelto valmis, ainakaan pienillä pelloilla tuo ei mielestäni ole hyvä.
Kuva
Sitten paalaajalle kävi näin.
Kuva
Trukkipiikeillä pitää koittaa nostaa jos vaikka sais korjattua sen tässä pellolla.
Kuva
Eihän se meinannu onnistua.
Kuva
Lopulta se onnistu mutta ei sieltä ollu onneks lähteny ku yks tappi irti ja sen takia käänty tonne alle.
Kuva
Natikalla aloin karhottamaan peltoa mutta just ku olin saanu valmiiks yhden pellon niin laakeri meni vaikka sinne rasvaa laitoin heti kun ostin.
Kuva
Siinä tuli kyllä harmaita hiuksia ja soitin heti vihaasena Elhon tehtaalle ja sanoivat että tuo tänne se korjattavaksi niin saata saanlaisen tilalle, sanoin että haluan rahat takisin enkä enää mitään Elholta osta.
Sain ne rahat takaisin ja uuden esittelykoneen Kronelta.
Kuva
Sitten illalla järjestelin koneita tontilla ja pesin valtran, kylvökoneen ja vein talliin.
Kuva
Kultivaattorikin talliin.
Kuva
Nostin vielä Fiatin nokkaa ja kiristin etuakselia.
Kuva
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

PÄIVITYS 9
Huomenta huomenta syksy alkaa olemaan ja puinnit aloitan tällä viikolla, Sami lupautu auttamaan nyt parina päivänä puinneissa kun tulee käymään kotona. Sitten aijjemmin kesällä kaksi traktoria on myyty nimittäin Fiat 90-90 lähti siis se joka on jo aijjemmin ostettu, siinä oli niin väljä moottori ja oli siinä paljon tuntejakin. Toinen traktori joka myytiin on International 1455A, se on niin kömpelö kääntymään eikä sille muutenkaan ollu paljo ajoa.
Näiden kahden koneen tilalle ostettiin Zetor 7211 ja sen perään Tuhtin viljakärryt, Tuo Zetor nyt on takaveto mutta kyllä se noita kärryjä vetää.

Tässä Zetor ja kärryt tulivat tilalle.
Kuva
Sitten fiat ja Natikka kyytiin.
Kuva
Sinne lähti, kuulemma pohjoiseen menevät myyntiin.
Kuva
Sitten lähdin kokeilemaan Zetkaa
Kuva
Hyvin näyttää olevan syöttöjä koneessa kun tuollanen pilvi jäi kun vähän vedätti eikä perässä oo mitään.
Kuva
Joo sitten mennään pari kuukautta eteenpäin ja nyt alkaa puinnit
Aamulla oli mukava aurinkoinen sää niin menin Marin kanssa terassille juomaan kahvit.
Kuva
Sitten puimuri käyntiin ja pellolle.
Kuva
Sitten Sami tuli kärryjen kanssa pellolle kun säiliö oli täynnä.
Kuva
Ensimmäinen tyhjäys.
Kuva
Sami halus lähteä puimaan seuraavaa säiliötä.
Kuva
Pian kärryt olikin täynnä ja minä lähdin kuivaajalle ja Sami sai jatkaa.
Kuva
Lähdin sitten itse Seuraavalle kierokselle.

Tyhjäystä vaan.
Kuva
Sitten välillä mari toi Zetorin mulle kun sanoin että saa sitten täyttää niitä kärryjä kun toinen on kuivaajalla.
Kun Junkkarin kärryt oli täynnä laitoin ne Zetorin perään ja ajattelin vähän vedättää sillä että karstat palaa.
Kuva
Niin ja tosiaan tuossa Zetorissa on aina ilmastointi päällä kun ei ole takalasia eikä toista ovea, pitää varmaankin ostaa siihen talveksi jos tarvii.
Ensimmäinen pelto melkein puitu, sitten kotiin.
Kuva
Peruutettiin kärryt talliin että ei kastu jos sataa.
Kuva
Siinä sitten tämä päivitys katsotaan jaksanko tehdä vielä tätä blogia kun ei oikeen kiinnosta enää pelata tällä mapilla.
Mutta kommentoikaa vaan. :)
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Farmingmies
Viestit: 449
Liittynyt: 23.07.2015 21:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Punkalaidun
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi & englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Farmingmies
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jaa a.. Siinä sulla onki mietittävää.

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Farmingmies »

Komiaa on! Mikä mappi tää muuten on? :)
Kuva

Painu helvettiin tai tuun hakeen sut tänne.
varmari1999
Viestit: 144
Liittynyt: 23.07.2013 21:32
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Koitappa arvata

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja varmari1999 »

Näyttää olevan laajakangas.
Kuva

Kiitos N141H
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

Niinhän se on, ja en lopeta sen takia että on huono mappi vaan kiinnostaa vaihtaa välil. :)
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Farmingmies
Viestit: 449
Liittynyt: 23.07.2015 21:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Punkalaidun
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi & englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Farmingmies
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jaa a.. Siinä sulla onki mietittävää.

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Farmingmies »

Corolla1 kirjoitti:Niinhän se on, ja en lopeta sen takia että on huono mappi vaan kiinnostaa vaihtaa välil. :)
No juu, jos saa kysyä niin aiokko tehä joskus blogia Teerivuori mapiasta?
Kuva

Painu helvettiin tai tuun hakeen sut tänne.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

En oikeen usko kun ei oo tullu sillä mapilla pelailtua, mutta ehkä jostain toisesta mapista voin joskus tehä. :)
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Avatar
casepoju
Viestit: 38
Liittynyt: 26.07.2015 15:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Mänttä-vilppula
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti ja ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Juuso
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Mänttä-vilppula

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja casepoju »

Mahtavaa blogia :yhteistyö:
#MakeLsFinGreatAgain
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

Kiitos! :)
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

PÄIVITYS 10
Noniin tähänkin blogiin vielä jatkoa kun innostus tähän mappiin palasi. :)
Nojoo edellisestä päivityksestä onkin tovi vierähtänyt ja voin sanoa että paljon on tapahtunut, elikkä koneita on tullut ja mennyt.En niitä nyt ala sen kummemmin luettelemaan mitä on vaihdettu, mutta tuutte sen huomaamaan jossain vaiheessa.
Elikkä syksyä eletään ja kynnöt alkaa olla loppusuoralla mutta tänä vuonna oon suurimman osan kultivoinu, mutta on sitäkin vielä vähän jäljellä. Kuuden aikoihin aamulla lähdin hakemaan postia county:llä jonka muuten ostin konkurssipesästä Joensuusta.
Kuva
Onhan tämä kömpelö kääntymään mutta se on vaan sellainen millä ajellaan ja ihmetellään kuinka vilja kasvaa. :D
Kuva
Sitten vein postin tupaan ja join siinä kupin kahvia ja raavin päätäni näiden laskujen kanssa.
Kuva
Aamun valjettua lähdin tällä "uudella" nyykkärillä putsaamaan pelloilta ojia kun sielä on niin paljon kiviä, niin ja tämä uitettiin Englannista kun sielä ovat niin halpoja ja en oikein tykännyt siitä valtrasta ja tein siinä vaihdossa voittoakin.
Kuva
En aivan päässyt pellolle asti kun yks kyläläinen oli hakemassa postia ja näki että mulla on takalana niin lykkäs parikymppiä käteen ja sano että lanaa ny tuo meidänkin tie. :D
Kuva
Kyllä on paljon kiviä ja isoja.
Kuva
Yritin sitten isosta laskuojastakin kaivaa mutta siitä tuli vaan kokemusta kun se päätti istua siihen.
Kuva
Kyllä se sitten lähti kun kuormaajalla autttoi.

Kotona lanasin vielä omaakin pihaa.
Kuva
Kone parkkiin.
Kuva
Sitten pesin puimuria oikeen huolellisesti kun meinaan sen vaihtaa on nimittäin niin paljon siinä ollut vikoja että alkaa tulla kalliiksi.
Kuva
Otin sitten myyntikuviakin samalla.
Kuva
Semmosta päivitystä, katsotaan eiköhän tästä vielä lisääkin saada. :)
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
143 ännä
Viestit: 18
Liittynyt: 04.07.2016 15:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja 143 ännä »

mistä noi sora-kärryt on? saisko linkin?
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metsämäen tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”