Heikkilän maitotila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
jokujonne
Viestit: 6
Liittynyt: 15.05.2015 14:17
Tämänhetkinen kaupunki:: kouvola/elimäki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Ruotsi ja
englanti
Multiplayer tunnuksesi?: samuu211
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: kymenlaakso
Viesti:

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja jokujonne »

Hienoa blogia
https://www.youtube.com/channel/UCWIeFN ... n1O1FGof0w
(discord https://discord.gg/EbvC4FR )
Fiiatista ei ikinä tehot lopu


Bmw m50 turbo 1993
Fiat 780 1980
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

savi_ukko kirjoitti:
ViljamiFIN kirjoitti:Komiata blokiata. 8-)
Ei lisättävää.
On hyvää blokia!
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
seppo191
Viestit: 167
Liittynyt: 03.09.2013 15:26
Tämänhetkinen kaupunki:: Mietoinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja seppo191 »

Päivitys 6
Morjesta! On ollut taas muita kiireitä eikä ole kerennyt oikein kirjottaa. Viime blogissa ajeltiin vähän lantaa pellolle mutta tänään aateltiin Jukan kanssa tehdä vähän muutakin kuin peltohommia. Meillä on omistuksessa oma rantasauna, ja siellä on tullut vietettyä hienot kesäpäivät ja nautittu jo monet saunaoluet :D
homma on nyt kuiteski se, että se on aika puitten peitossa, ja eihän siellä mahdu edes isokaan mies kääntymään. Tänään aikaisin aamulla lähettiin suunnittelemaan että mitkä puut kaadetaan, ja mihin ne viedään. Tehtiin sitte semmonen sopimus, että ajetaan ne metsästä yhteen tien varteen, josta sitte haetaan ne haketettavaksi.

Aamulla ennen mökille lähtemistä, tuli rahti hakemaan lisää viljaa kyläkuivaajalle. Lähdin sitte sinne siksi aikaa, kun kärry täyttyisi.
Kuva

Täynnä! Aika paljon tommoseen menee, eikä ole edes puoliakaan siilosta tyhjennetty
Kuva

Siinä sitte lähdettiin tien päälle. Kävin vaa postilootasta hakemassa sanomalehren kahviluettavaks.
Kuva

Kyyllähän tällä kelpaa ajella. Sais kyllä kulkea vähän enemmän :(
Kuva

Tuoki pelto olis jo pitäny kultivoida, ihme vätys se Jukka
Kuva

Nämäkki pellot on ollu jo parisen vuotta kesannolla. Vois kevääks laittaa nuoki uuteen uskoon
Kuva

Loppusuoralla, kävipä somasti että alko radiosta kuulumaan mökkitie
Kuva

Perille päästyä, heitin vaa haalarit päälle ja aloin urakoimaan
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sen verran tuli kaadettua. Alko kuiteski ilta tulemaa ja kellokin alko olemaan jo paljon. Tottakai siinä meni vähän kauan ku oli vähän totuttelemista
Kuva

Päätin jäädä tänne yöksi ja soitin Jukalle että tulee huomenna tukkikärryjen kaa noukkimaa
Kuva

Aamu sarasti ja oli aika lähteä hommiin. Jukka saapus just hyvin ajoin ja kerkes juomaan vielä kahvit
Kuva

Sinne se sitte lähti noukkimaa. Teki kyllä hyvän valinnan ottaessaan tuon massikan, se on tarpeeksi pieni ja ketterä ja voimaakin riittää. Nyykkarillaq ku se olis tullu ni se olis vekslannu tuossa koko loppu päivän :P
Kuva

Sinne lähti viemään ekaa lastia. Saatiin naapuri tilalta lupa viedä ne talveks yhteen tiereunaan jossa oli metalliset pilarit
Kuva

Hänen ollessaan poissa, aloin tuota toista puolta kaatamaan
Kuva

No, ne hommat pääty siihen että ketjut pääs löystymään, enkä vahingossakaan ottanut työkaluja mukaan :? Loppu ajastani käytin raivaamalla rämeikköä moottorisahalla
Kuva

Se riittää tältä kertaa, laittakaa ihmeessä kommenttia ja mielipiteitä! 8-)
Viimeksi muokannut seppo191, 13.12.2015 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Kiitokset N141H!
Good things come to those who work.
jurppa
Viestit: 509
Liittynyt: 12.02.2014 17:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Juppa (fin)
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: pohjois-karjala

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja jurppa »

Hienoa blokia :!:
Kuva Oma tekele.
KronePoika
Viestit: 23
Liittynyt: 18.06.2014 20:45
Tämänhetkinen kaupunki:: ei ole kaupunki
Multiplayer tunnuksesi?: kuvat ja videot
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja KronePoika »

Todella hienoa blokia! :!:
Avatar
savi_ukko
Viestit: 422
Liittynyt: 05.04.2015 11:56
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomee ,ralli englantii ja vähä tuota svenskaa
Multiplayer tunnuksesi?: NEO FIN
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja savi_ukko »

seppo191 kirjoitti:
Kuva
Onko vähä tyhjät renkaat? Ei vaan hienoa blokia teet! ;)
Kuva
"Smotoilla läpi talven!"
erkko fin
Viestit: 1630
Liittynyt: 05.04.2011 14:45
Tämänhetkinen kaupunki:: Siilinjärvi
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Erkko(lsfin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja erkko fin »

Onko tuo välttivako hommeli joku modi vai mappiin lisättävä ominaisuus vai scripti vai mikä lie? :?
Kuva
Kiitokset tästä Pelaaja80:piselle!
Avatar
seppo191
Viestit: 167
Liittynyt: 03.09.2013 15:26
Tämänhetkinen kaupunki:: Mietoinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja seppo191 »

erkko fin kirjoitti:Onko tuo välttivako hommeli joku modi vai mappiin lisättävä ominaisuus vai scripti vai mikä lie? :?
Se on iha traktorin oma scripti
Kuva
Kiitokset N141H!
Good things come to those who work.
Avatar
seppo191
Viestit: 167
Liittynyt: 03.09.2013 15:26
Tämänhetkinen kaupunki:: Mietoinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja seppo191 »

savi_ukko kirjoitti:
seppo191 kirjoitti:
Kuva
Onko vähä tyhjät renkaat? Ei vaan hienoa blokia teet! ;)
Se voipi olla :D . Kiitos paljon!
Kuva
Kiitokset N141H!
Good things come to those who work.
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Komeeta blogia! ;)
Kuva
Avatar
seppo191
Viestit: 167
Liittynyt: 03.09.2013 15:26
Tämänhetkinen kaupunki:: Mietoinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja seppo191 »

Päivitys 7
Moikka taas! Tosiaan, pientä päivittelyä pitkän tauon jälkeen. Puuta on taas kaatunut runsaasti ja töitä on riittänyt, Kävi tossa vaan niinki ikävästi että sairastuin liki 40 asteen kuumeeseen enkä kyennyt edes sängystä ylös :cry: . No, siitä se sitte helpotti ja taas olin valmetin puikoissa kuusia kaatamassa. Oltiin sovittu että tänään tulisi tukkirekka hakemaan hakelaitokselle täysnäisen kuorman, että päästään niistäkin eroon. Muutoin on ollut melko rentoa settiä.
Kuva

Tällä kertaa olin kuitenkin yksin töissä ja piti pyörittää molempia koneita. Valumölttiä, ja massikkaa. No, kaadoin, lastasin ja lähdin viemään niitä yhteen tienvarteen.
Kuva

Uus motti perään.
Kuva

Kuva

Sieltähän ne sitte tuli lastaamaan ennen ku edes pääsin paikalle :D . Komialla kalustolla pääsivät paikalle, MAN on nimittäin näillä tyypeillä se juttu.
Kuva

Äkkiähän ne sitte täytti kuormansa ja siinä sitte rupateltiin, niitä näitä
Kuva

Sitte vaan uusi erä.
Kuva

En näistä puuhommista enää päivittele, ettei nyt sentään ihan metsäblogiks mee. Seuraava päivitys tulee sitte kevään puuhista, ellei jopa lumihommista, jos sitäkään tulee. Jos ei muuta niin meikäpoika toivottaa hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta 2016!
Kuva
Kiitokset N141H!
Good things come to those who work.
erkko fin
Viestit: 1630
Liittynyt: 05.04.2011 14:45
Tämänhetkinen kaupunki:: Siilinjärvi
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Erkko(lsfin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja erkko fin »

Komiata blogia jälleen. :P Jatka samaan malliin.
Kuva
Kiitokset tästä Pelaaja80:piselle!
jupek
Viestit: 146
Liittynyt: 08.11.2014 14:39
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja jupek »

Jatkoa vaan :P
Avatar
seppo191
Viestit: 167
Liittynyt: 03.09.2013 15:26
Tämänhetkinen kaupunki:: Mietoinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja seppo191 »

Päivitys 8
Terve taas! Onhan siitä viimekertaisesta aikaa jo melkein kuukausi, joten päätin nyt vielä jatkaa. Joulu meni oikein lepposasti, vaikka lumen puutetta olikin.
Viime kerran päivityksessä oli mökin harventamista, ja viimein nekin hommat on saatu päätökseen. Mökiltä lähti kaiken kaikkiaan yli 20 puuta, jotka saatiin sitte myytyä puolet. Keväällä olis sitte tarkotus myydä taas puolet, ja samalla pitäis pari kesantopeltoa raivata viljakäyttöön, että muutakin kuin kylvöhommia luvassa!
No se siitä kuulumisista, mutta tärkein asia on nyt se, että talvi tuli viimein :P . Olin siinä aamulla lähössä navetalle kunnes puhdas valkoinen lumi oli peittänyt koko maan. Lunta oli joka puolella noin 15cm, ja perhana sitä on odotettu. En siinä sitte kauaa miettinyt, vaan hain triplavitosen tallinnurkilta ja lähdin hakemaan linkoa perään!
Kuva

Eikun tiet auki! Olin vähän fundeerannu, että jos lähtis enemmän kylille päin, ku siellä ei nyt ollu paikallisia auraajia. Jukka saa sitte huolehtia meidän pihasta.
Kuva

Lähdin kuitenki ensin mettäteitä raivaamaan
Kuva

Kuva

Piti aika millintarkkaan vetää ojanperukoilta. Nääs on nuo ojat aika petollisia kun ei ees tielaitos oo kerjenny laittaa aurauskeppejä :?
Kuva

Pitkälle ja komiassa kaaressa pöllyää!
Kuva

Kuva

Ladon edustat auki
Kuva

Se siittä metsäteistä, sitten kylille! Tein nyt vielä palveluksen ja risteyksen aukasin ja tuon pihan linkosin auki
Kuva

Kesken linkouksen, tuli naapuritilalta soitto että nyt pitäis tulla pihat ja tallinedustat tulla auraamaan. Oli tullu nyt joku hirvee hoppu, ettei nyt millään kerkis. No, ei siinä mitään tulin paikalle ja annoin laulaa
Kuva

Juu, pihat tuli sitte lingottua, mutta koska alkoi kiviä lentämään ja seuraavaksi aurataan paikkoja missä on ikkunoita, päätin vaihtaa vehjettä
Kuva

Juu, sattui heiltä löytymään tuollainen pieni perälevy, oli sen kanssa pelaaminen aika paljon helpompaa, kun ei tarvitse huolehtia minne lumi lentää
Kuva

Näin, siinä tuli sitte lingottua about 2h. Naapurin isäntä tuli sitte asioilta ja sain pientä vaivanpalkkaa. Kahvikupponen ja pullaa. Lämmin kahvi olikinb pelastus, olihan ulkona melkein -15 astetta Kahvi22 . Ei siin sit mitää, jatketaan ens kerralla
Kuva

Kommenttia
Kuva
Kiitokset N141H!
Good things come to those who work.
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Erittäin nättiä. :yhteistyö:
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
john deere = paras
Viestit: 120
Liittynyt: 15.04.2014 14:18
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Deerepoju Fin
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Jossakin maapallolla

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja john deere = paras »

Todella komeeta blogia! Jatkoo vaan 8-)
Ei riemulla rajaa kun Jontikalla ajaa

MP:Deerepoju Fin
Avatar
seppo191
Viestit: 167
Liittynyt: 03.09.2013 15:26
Tämänhetkinen kaupunki:: Mietoinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja seppo191 »

Päivitys 9
Terve taas! Uudenvuodenaatto on alkanut melko rennosti kun aamulla oli tullut taas lunta, ja paljon! Taivaalta oli satanut ehkä kaksinkertaisesti kuin viimekerralla. Jopa 30 senttiäkin oli jossain kohtiin, joten tälläkertaa piti sitten panostaa tuohon lumikalustoon. Meillä on ollut jo vähänaikaa tuollainen puskulevy, mutta se on joko ollut korjauksen alla, tai ei muuten ole vaa käytetty. No, eilen illalla kun kuulin että lunta olisi tuloillaan rutkasti, sain motia lähte tuota korjaamaan :D . Otin sitten nyykkarin vetäjäksi, kun se nyt sattui olemaan ainoa käytettävissä oleva traktori, jossa oli etunostolaitteet. Sitten vaan koneet perään ja lähdin hommiin.
Kuva

Tiet vain auki! Olin jo kerennyt tuon toisen puolen auraamaan.
Kuva

Kuva

Sain sitte soiton että sahalaitos olis aurattava, kun ei ole omaa aurauskalustoa. No, äkkiäkös tuon auraa.
Kuva

Päätin nyt aluksi aurata, kun ei oikeen vielä lingolla uskalla. On niin paljon noita kiviä että voi mennä ikkunatki p*skaks.
Kuva

Kuva

Hyvinhän tuo aura pelittää , ennen se ei halunnut kääntyä kumpaakaan suuntaan vaikka kuinka rasvas. Nyt se kääntyy huoletta.
Kuva

Kyllä nää takapihat voi ihan huoletta lingotakki.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja eiko linko laulamaa!
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Viimeinen talonnurkka.
Kuva

Kuva

Noniin! Valmiiksi tuli ja aikaa meni 45 minuuttia. Kyllähän mää voisin tuon toisenkin kerran aurata :D.
Kuva

Lähin sitte heti naapuritilalle kahveelle, kun halus tän päivän aurauksista kiittää.
Kuva

Kello oli sitten siinä kuuden pintaa ja lähdin sitte kylille päin takas. En lähteny heti sahalaitoksen jälkee muitten pihoja auraamaan, kun ootin iltapäivään asti, jos sieltä tulee lisää lunta. Turhahan se olis lähtee kaks kertaa auraamaan :D . Pikkusen alko jo paukkumaan.
Kuva

Lähin siittä sitte tätä mettätietä aurailemaan.
Kuva

Ja toinen puoli.
Kuva

Ensimmäistä pihaa auki. Piti laittaa oikeen majakat päälle, ihan vaa urakoinnin takia.
Kuva

Kuva

Kuva

Sitte vaa seuraavaa kohti.
Kuva

Kuva

Kuva

Yksi piha taas aurattu.
Kuva

Alko tulla hämärää.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Oli muuten tämän talon omistajalla nii maa hemmetin komia valmetti 8-) .
Kuva

Ja takasin, viimeistä viedään ja pääsee itsekkin uudenvuoden viettoon :kippis: .
Kuva

Viimeinen pihaki aurattiin ennätysajassa, nythän kelpaa lähteä viettämään uuttavuotta.
Kuva

Vielä toisen kaistan linkosin auki. Olin sitte noin 5h töissä.
Kuva

Lähettiin sitte raketteja ampumaan taivaalle iltamyöhään. Kotona kävin syömässä ja sitte saunassa. Paljussakin tuli lilluttua parisen tuntia. Jukka oli väsänny tuonne tommosen kunnon rakettialustan.
Kuva

Siitä lähettiinki pommittamaan.
Kuva

Kuva

Kuva

Nyt tuliki hieno!
Kuva

Kuva

Kuva

No, ei mulla muuta. Ens päivityksessä sitten mennäänki jo pellolle.
Kuva
Kommenttia ja mielipiteitä!
Viimeksi muokannut seppo191, 01.01.2016 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Kiitokset N141H!
Good things come to those who work.
RiskyP
Viestit: 163
Liittynyt: 06.02.2014 08:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja RiskyP »

Komeaa. Tekemisen meininkiä kuvissa ja jutussa.

Hyvää uutta vuotta!
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

Hienoa blogia odotan innolla seuraavaa päivitystä. :)
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Avatar
seppo191
Viestit: 167
Liittynyt: 03.09.2013 15:26
Tämänhetkinen kaupunki:: Mietoinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja seppo191 »

Päivitys 10
Heipä vaan taas kaikille! 2016 vuoden blogi pärähtää käyntiin ja mulla on jo hyvät odotukset tälle vuodelle. Lumet suli parisen viikkoa sitte kokonaan ja ollaan jo päästy vähän keväiseen tunnelmiin. Ollaan jo valmistauduttu toukotöitä varten laittamalla kalusto kuntoon ja mietitty jo tarkkaan tämän vuoden suunnitelmat. Aateltiin nimittäin laittaa meidän ikivanhat kesantopellot nyt ihan uuteen uskoon laittamalla ne viljapelloiksi. Soiteltiin vähän aikaa sitten urakoitsijalle, ja lupas tulla parin päivän sisällä kyntämään ne auki. Omalla auroilla ei oikeen viitti mennä, ku ovat niin pienet että menis vaa aikaa hukkaan. Sadetta on nyt ollut viimeviikkojen aikana, joten pellot ovat vielä hieman märkiä muokkaukseen, mutta aurinkoa se nyt on jo lupaillu. Kaikkea muutakin on tapahtunut tänä vuonna, nimittäin 2 meidän lehmistä synnytti vasikat ja siitä lähtien on ollut hieman kiire niitten hoidossa, että raha-asioissa. Ollaan nimittäin osteltu kaikkea uutta meidän tilalle. Uudet niittokoneet tuli vähänaikaa sitten ja pari uutta traktoria!
Kuva

Tässä ovat nyt meidän uudet työjuhdat jotka ostettiin vähänaikaa sitten. Valtra 6800 ostettiin käytettynä, ja tuo Deutz on vanha esittelykone. Saatiin molemmat noin 20t luokkaan, että rahaahan sinne uppos :lol: . Pikkusen saatiin Valtrasta alennusta, kun olihan sillä jo ajettu 50 000 työtuntia, ja Deutzi oli sitten vähän kalliimpi. tuohon Deutziin oli kuitenkin tehty vähän muutoksia. Tuossa oli vaparikoneella 7.6l kone, 100hp 460NM. Pikkusen ihmeteltiin että ei simmosella mitään oikeen kehtaa tehä :D . Joten päätettiin korjata tämmöinen epäseikka laittamalla siihen turbo. Tämän jälkeen se kävi tyhjäkäynnillä aika epätasaiseti, jote heitin sieltä sen sähköisen siirtopumpun huitsi v*ttuu ja korvasin sen kupariputke pätkällä :laughing:
Kuva.

No, se siitä kuulumisista. Iltapäivällä olin niinki innokas lähtemää suursäkkejä hakemaan korjaamon ladosta.
Kuva

Ei mikään nätein kuorma, mutta kyllä sillä kehtaa tilalle ajaa.
Kuva


Oltiin saatu massikkaanki oivat levikepyörät. Aattelin laittaa potilan äkeet siihen ja kattoo vähän miten tämmönen yhdistelmä toimii.
Kuva

No, siinä ei kuitenkaan kauaa mennyt, nii laiton sitte isohon T-Sarjalaiseen levikkeet, mikä oli kieltämättä vähän monimutkaisempaa.
Kuva

Toinen puoli...
Kuva

Sitte vaan äkeet perää ja se on siinä!
Kuva

Lähin tämän jälkeen massikalla pienelle koeajolle, iha vaa testaamaa ettei levikepyörät vippaa.
Kuva

Hyvin ne tuntus toimivan, ei ainakaa vielä mitään ongelmaa.
Kuva

Tämän jälkeen laiton perään lapiorullaäkeet.
Kuva

Alkaa ne hommat olla siinä. Laiton vielä appeet elukoille ja sitten grillikodalle!
Kuva

Kuva

Jukka tuli sitten kotiin ja aateltiin kaveriporukalla lähteä vähän saunomaan ja grillaamaan.
Kuva

Polttopuitra vaan mukaa ja menoks!
Kuva

Tehtiin vielä semmonen työnjako että Jukka käy kaupassa ja minä tankkasin auton.
Kuva

Ei kauaa menny ku päästiin paikalle ni Jukka tempas ongen kätee ja laitto onkimaa. On nimittäin aika kova poeka kalastamaan. Hän on ollut jo kolmena vuotena peräkkäin pilkkikisojen ensimmäinen.
Kuva

Siinähän se loppuilta menikin. Kaljaa juodessa, makkaraa syödessä, saunoten ja paskaa jauhaessa :D . Ens päivityksessä mennäänkin jo pellolle
Kuva
Kommenttia!
Kuva
Kiitokset N141H!
Good things come to those who work.
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Ihan hienoa blogia. :)
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Gomiaa!Kenenköhä massikka? ;) :D
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Komaal
Viestit: 554
Liittynyt: 20.05.2014 14:39
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuortane
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Komaal
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Komaal »

Oliskohan Naapurin pENAn :mrgreen:
Kuva
Avatar
savi_ukko
Viestit: 422
Liittynyt: 05.04.2015 11:56
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomee ,ralli englantii ja vähä tuota svenskaa
Multiplayer tunnuksesi?: NEO FIN
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja savi_ukko »

Asiallista blokia kieltämättä"
Kuva
"Smotoilla läpi talven!"
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Heikkilän maitotila

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Hienoa blogia ja kiva että meikän 6800 on tullu käyttöön. :D
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”