Teerivuoren konepaja oy

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
HulluHeppu
Viestit: 331
Liittynyt: 24.01.2015 10:51
Tämänhetkinen kaupunki:: Köyliö
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: Juuso
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja HulluHeppu »

Jatkappa!
Niin että mites se meni?

''Bensalla pestään pensselit ja diisselillä tehään voimaa''
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Juu no päikkärii tulee heti kun läppäri tulee huollosta ;) . Nyt on vaan semmonen onkelma et modeemi leipo kotona (tämä laitettu koululla koulun netillä).
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Päivitys 8.

Morjensta todella pitkästä aikaa! Blogi on ollut erinäisten kiireiden takia erittäin pitkään jäissä, mutta minäpäs nyt kerron mitä on tapahtunut viimeaikoina ja missä nyt mennään: Elikkäs hommahan meni nyt niinkin ikävästi, että Pappa nukkui keväällä pois :cry: ja paria viikkoa ennen tätä työntekijätkin sanoutuivat irti, joten minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin myydä tila koneineen ja pajoineen. Itse ostin myyntirahalla pienen harraste tilan Koskelasta ja tavaroitani ollaan parhaillaan siirtämässä sinne. Talon entiset asukkaat ovat itse myös muuttamassa, mutta eivät ole vielä ehtineet pakata kaikkea, joten pelasin vähän aikaa heille menemällä pariksi viikoksi kesätöihin Köyhän miehen suolle aivan Suomen ja Venäjän rajan läheisyyteen. Suo sijaitsee Suomen puolella, vaikka onkin venäläis tyylinen.

Siirrytäänpä sitten kuviin.

Suo ei nimestään huolimatta ole mikään köyhä, kuten kuvatkin jo kertovat niin kalustoa on aika reippaasti.
KuvaKuva
Lähdin siinä sitten aamupäivästä jyrsimään massikalla kun esimieheni ja suon omistaja Jarkko Juntunen niin käski.KuvaKoppikuvaa.KuvaKuvaMaahan asetettu GoPro näpsäisi kuvan kun olin kääntymässä.KuvaJälleen koppikuvaa.KuvaPysähdyin siinä sitten itse näpsäisemään kuvan koneesta.KuvaVilkaistessani oikealle huomasin Jarkon painelevan Nyykkärillä toiselle lohkolle.Kuva
Tähän päättyy tämä päivitys. Kiitos kun/jos jaksoit lukea loppuun astin :D. Palaute olisi pitkästä aikaa suotavaa, mutta ei kuitenkaan pakollista :).
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Transit mies
Viestit: 271
Liittynyt: 31.05.2014 21:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilmajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Transit mies
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja Transit mies »

Ihan hyvää blogia! Ehkä vähän enemmän tarinaa ja pitempiä päivityksiä
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Päivitys 9.

Moikka taas. Tänään ostamani tilan isäntä laittoi sähköpostina kuvat tilan koneista minunkin nähtäväkseni kun en niitä sen suuremmin ehtinyt kauppakirjaa tehdessäni silmäilemään sielä käydessäni.

Kuvat tilan kolmesta traktorista ja yhdestä puimurista.
KuvaMassey ferguson 698 takapotku, vm1984.KuvaDavid Brown 1490 turbo 2wd, vm1984 myös.KuvaFord 4000, vm 1975.KuvaJa viimeisenä vaan ei vähäisimpänä Sampo 500, vm1982
Näin tänään :) . Toivottavasti osuin konedatasta katsottujen tietojen mukaan oikein. Sit taas moro!
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Luke the Luke
Viestit: 242
Liittynyt: 11.09.2015 15:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Oulu
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Engalnti ja suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Luukaspoeka
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Siikajoki

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja Luke the Luke »

Komiata blokia ollu tähä mennessä, jatka vaaa! Onko tuo mikä mappi tossa vikas päikkäris?
Case on se juttu
eemelia
Viestit: 19
Liittynyt: 29.10.2015 06:53
Tämänhetkinen kaupunki:: Joensuu
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muajussi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Joensuu Pohjois-Karjala

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja eemelia »

Jatka !!!!!!!
Tuhansia töitä, valvottuja öitä.
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Luke the Luke kirjoitti:Komiata blokia ollu tähä mennessä, jatka vaaa! Onko tuo mikä mappi tossa vikas päikkäris?
Kiitos! Vikan päikkärin mappi on koskela.

Päivityksiä ei ole nyt hetkeen tullut kun tuo oman puhelimeni jakama wifi ei riitä uppimaan kuvia. Viimeiset kaksi päikkäriä on tehty siskon jakamalla paremmalla netillä. Ensviikonloppuna käväisen pikaisesti turussa niin koitan laittaa sieltä päikkärin kun sielä on paree netti.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

POHOJANMAAN POIKA kirjoitti:
Luke the Luke kirjoitti:Komiata blokia ollu tähä mennessä, jatka vaaa! Onko tuo mikä mappi tossa vikas päikkäris?
Kiitos! Vikan päikkärin mappi on koskela.

Päivityksiä ei ole nyt hetkeen tullut kun tuo oman puhelimeni jakama wifi ei riitä uppimaan kuvia. Viimeiset kaksi päikkäriä on tehty siskon jakamalla paremmalla netillä. Ensviikonloppuna käväisen pikaisesti turussa niin koitan laittaa sieltä päikkärin kun sielä on paree netti.
Voisithan sä uppii niitä kuvia valmiiksi sieltä enemmänkin ja lähettää itelles vaikka YV:llä ja sitten myöhemmin laittaa niitä tänne. Mut ihan nättiä on.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Kiitos positiivisesta palautteesta ja kiitos Traktorimehelle vinkistä :) laitetaan korvan taa.
Nyt justiinsa Onnibussin yöbussissa köröttelen Turkua kohti nii aattelin tehä päikkärin.
Päivitys 10,

Joo tosiaan nyt olen jo kotiutunut uudelle tilalleni ja ajattelin ruveta samantien hommiin.
Tilasta sen verran, että tämä osoittautuikin sitten vähän isommaksi kuin olin kuvitellut. Tilalla on lypsäviä 15 päätä ja loppujen lopuksi omistan nyt kaikki lähialueen pellot, joista osa on vuokralla.Naapurin Perttu käy aina välistä auttelemassa ja tekemässä kuormaushommat nyykkärillään, koska itse en etukuormaajaa omista. Mutta nyt jorinat sikseen ja töihin.
Joo tosiaan päätin aloittaa päivän lähtemällä niittämään tienreunat.
KuvaKoppikuvaa massikasta.KuvaKuvaLaitoin myös GoPro:n niittokoneen päähän.KuvaPyysin sitten tekstarilla Perttua näpsäisemään parit kuvat ja lähettämään ne sähköpostilla tätä blogia varten.KuvaKuvaHomma valmis! Nyt massikka parkkiin ja syömään.KuvaSyötyäni aattelin lähtiä levittää apulannat foordilla.KuvaLevitin kiinni ja täyteen.KuvaSitten levälleen! Kuvaajana Perttu.Kuva[/URL[URL=http://www.pic-upload.de/view-31084529/fsScreen_2016_06_22_08_38_55.png.html]Kuva]Otin koppikuvaa foordistaki.KuvaViel pari Pertun räpsyä.KuvaKuvaHomma valmis ja nyt pihaan ja kahveelle Pertun kanssa.KuvaSit kahvien jäkee pyysin Perttuu kuvaamaan vielä kun äestän pottumaan.KuvaKuvaKuvaOtin ite sitte viel pari räpsyy kopista.KuvaKuvaSit on seki valmis!Kuva
Semmonen pitempi päikkäri nyt tällä kertaa :). Kommentointi on sallittua, mutta ei sentään pakollista.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
HulluHeppu
Viestit: 331
Liittynyt: 24.01.2015 10:51
Tämänhetkinen kaupunki:: Köyliö
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: Juuso
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja HulluHeppu »

Komiat koneet ja ploki!
Niin että mites se meni?

''Bensalla pestään pensselit ja diisselillä tehään voimaa''
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Päivitys 11.


Morjes! Nyt on puinnit alkaneet, mutta edelliset omistajat eivät olleet kylväneet tänävuonna kuin kolme peltoa viljalle, joten puintihommat ovat hyvinkin pian paketissa. Pahnojakin tuli samaan syssyyn paalattua, mutta nyt siirrymme kuviin, jotka Perttu on kuvannut uudella kuvauskopterillaan.
Aamulla aikasten vein massikan pellon laitaan valmiiksi ja päivemmällä aamunavetan ja talon siivouksen jälkeen lähdin raksuttelee.KuvaJa eikun raksuttelemaan!KuvaKuvaKuvaEka tyhjäys.KuvaJa homma jatkuu.KuvaKuvaRaks raks!KuvaToinen tyhjäys.KuvaViimesiä lähdetään viemään.KuvaSampon kopista yks räpsy.KuvaViimonen tyhyjäys.KuvaSitten kotio päin.Kuva

Hajin siinä sitten foortilla vanahan karhottimen ja lähdin pehkuja karhottaan. Taustalla näkyy Perttu ajamassa kuormaa siilolle.KuvaSiitäpä homma sitten alkuun.KuvaKuvaTuntuu tekevän niin isoa karhoa, että ois ollu sama vaan jättää karhottamatta, mutta sen minkä alottaa nii sen myös loppuun hoitaa.KuvaKuvaKuvaHomma valmis! Sitten vielä kerran koneita vaihtamaan ja takasin pellolle.KuvaSitten taavetti ja pyöröpaalain ulos hallista ja peltoa kohti.KuvaJa alkuun nyt tämäkin homma niin päivä saahaan joskus pulkkaankin.KuvaKuvaTaavetista toimistokuvaa.KuvaKuvaEkaa pyörylää ulos.KuvaJatkuu...KuvaKuvaKuvaToista pyörylää.KuvaHoidetaan homma loppuun.KuvaKuvaKolomannesta ois tullu vähän löysä ja olisin sen muuten pudottanu mut luukun lukko meni juuri lopussa paskaksi, joten ajoin pihaan ja sitä kahtelin loppuillan.Kuva
Tässä nyt taas tämmönen.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
MMN FIN
Viestit: 108
Liittynyt: 03.02.2015 14:41
Tämänhetkinen kaupunki:: En vielekää kerro
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti, Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Juntti216
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: sehän suo kiinnostaa eniten

Re: Teerivuoren konepaja oy

Viesti Kirjoittaja MMN FIN »

Hienoa!
Jos yhtään aletaan koneista puhumaan ni Valtra ja Avant on ne parhaat,ja jos sarjaa kysytään ni 6400 ja 216
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”