Koivusalon lehmätila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja juikeli »

Kiitoksia^.

Päivitys 7.
No syksyn mittaan hommat käänty aivan eri polulle kun mitä tähän asti on kulettu. Elikkäs samalla aamulla kun piti puinnit alottaa sai Riikka (tyttökaveri) soiton, että hänen veli oli löydetty aamulla kuolleenna vanhasta setorista kun oli rehuja tehdessä ilmeisesti saanut jonkun sairaskohtauksen. Tuli siinä puitua melko vauhdilla omista yli puolet samalla päivää, kun tuleva(?) anoppi pyys, että menisin auttamaan puinneissa sinne. Seuraavalla aamua oli sitten appiukko pompannu narun jatkoks, ilmeisesti otti pojan kuolema liian koville. No puintiin samalla päivää omat viljat mitä vielä oli pellossa pois, ja seuraavana aamuna n.50km pohjosemmas Urjalaan. Siellä sitten alotettiin puinnit. Riikan veljellä ei ollu naisystävää eikä mukuloita, joten Riikan äiti Taimi ajo kärryjä kun minä puin. Opetin Riikan ajamaan puimurilla ja yli puolet noista reilusta 150 ha:sta se pisti nurin. Sitten tehtiin syysmuokkaukset ja urakoija kävi paalaamassa. Isä hoiti minun maiden muokkailut. Sitte ruvettiin miettimään jatkoa. Tultiin siihen tulokseen, että sisko muuttaa mihensä kanssa Jokioisten keskustasta maalleja hoittavat Koivusalon tilaa isän ja äidin avustuksella, ja minä muutan Riikan kanssa Urjalaan. No näin kävi minä olen enää osakkaana Koivusalon tilalla ja asun nyt Urjalassa hieman isommalla lihakarja tilalla. Syksy meni että heilahti ja tuossa nyt sitten kuvia syksyn varrelta, ja ensi keväänä jatkuu.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Joo vikassa kuvassa näkyy tilan konekanta: 6210r, 6930, 6920, 6810, sitten tuo samen rotisko jolla ei käsittääkseni oo koskaa tehty muutaku aurattu vähän jotain tunteja näky olevan vaan 1600. Ja sitte navetassa makaa ursus ja kurottaja.
Kuva
john deere = paras
Viestit: 120
Liittynyt: 15.04.2014 14:18
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Deerepoju Fin
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Jossakin maapallolla

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja john deere = paras »

Hyvää blogia! Jatloo vaan :)
Ei riemulla rajaa kun Jontikalla ajaa

MP:Deerepoju Fin
WiccE
Viestit: 44
Liittynyt: 01.01.2013 18:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi englanti
Multiplayer tunnuksesi?: WiccE
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Turku

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja WiccE »

Joo kyllä hienoo blogia on... mutta mites nyt uudella tilalla on mennyt ja samaten vanhalla.
Jatkoa odotellaan :iso:
k-k
Viestit: 7
Liittynyt: 07.02.2015 11:19
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja k-k »

voikko linkata tuon casen?
JTJcrafter
Viestit: 325
Liittynyt: 02.08.2013 21:35
Kielet: Suomi Englanti ja Ruotsiki taittuu
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Ei sitä uskalla kertoa. Tulee porilaisilta turpaan.

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja JTJcrafter »

Mahtavaa blokia. K-K:oon kommenttiin sen verran että ainakaan tuossa viimeisessa päikkärissä en anuttakaan case nää. Ainoostaan helvetinmoisen peuralauman.
Kuva
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Joo komeeta tosiaan ja oikee merkkikin on! ;)
Kuva
Kuva -En säker kompis!
k-k
Viestit: 7
Liittynyt: 07.02.2015 11:19
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja k-k »

JTJcrafter kirjoitti:Mahtavaa blokia. K-K:oon kommenttiin sen verran että ainakaan tuossa viimeisessa päikkärissä en anuttakaan case nää. Ainoostaan helvetinmoisen peuralauman.
ei mutta tuolla ekalla sivulla on 5150 pro
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja juikeli »

k-k kirjoitti:
JTJcrafter kirjoitti:Mahtavaa blokia. K-K:oon kommenttiin sen verran että ainakaan tuossa viimeisessa päikkärissä en anuttakaan case nää. Ainoostaan helvetinmoisen peuralauman.
ei mutta tuolla ekalla sivulla on 5150 pro
Juu sen olin itte inkamettanu fs-15 ja juur eilen poistin kun oli aivan paska ku ees nappipareja ollu... Jos oisin aikasemmi lukenu pyynnön niin oisit saanu. :) Ja kiitoksia kaikille, täytyy varmaan kehitellä vähän jatkoa...
Kuva
WiccE
Viestit: 44
Liittynyt: 01.01.2013 18:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi englanti
Multiplayer tunnuksesi?: WiccE
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Turku

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja WiccE »

Onkos kuolo korjannu tämän tilan isännän ku ei ol mitään jatkoja tupsahtanu
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja juikeli »

Kone hajos ja oli huollos, siinä hässäkässä meni jo 2 vai 3 kk ja nyt pelaan jo eri mappia...
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”