Koivusalon lehmätila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja juikeli »

Kuva

Morjesta vaan tasapuolisesti kaikille!
Joo elikkäs minä olen Koivusalon Jarno 26-vuotias pojan kloppi ja asutan Koivusalon tilaa täällä Varsinais-Suomen Mellilässä. Tila keskittyy lypsilehmiin joita tällä hetkellä on 55. Eläimiä on kaikkiaan reilu 70. Vanhempani asustavat edelleen tilalla, mutta sukupolvenvaihto tehtiin jo pari vuotta sitten.Isä ja äiti hoitavat lähes kaikki navetta työt, minä taas häärin pellolla ja on tuossa pajassa jonkin näköinen pikku korjaamokin, jossa lähinnä talvella korjaan/huollan kyläläisten autoja ja joskus myös raskaanpaakin kalustoa. Korjaamotouhu on kyllä lähinnä harraste puuhaa, koska aika ei tahdo riittää ja työkalusto ei ole aivan uusinta tekniikkaa...

Mutta jos palataan takaisin tähän tilaan. Eli tilalla on peltoa karvan verran yli 120 hehtaaria. Pelloista noin 80 hehtaaria on heinämaata ja lopulla viljellään viljaa pääasiassa ohraa ja vehnää. Tilalla on myös viitisenkymmentä hehtaaria metsää, joita isän kanssa hoidetaan. Juu ja on meillä jo kolmaskin kuski, siskon poika, joka asuu tuolla kylillä on erittäin innoskas traktorikuski vaikka onkin vasta 12-vuotias.

Joo kai teitä tilan koneetkin kiinnostaa... Uusin raktori on 2011 ostettu John Deere 6830 premium. Kuikka siinä on nokalla ja nostolaitekin sillon otettiin niin sai ostaa etuniittokoneenkin.
Kuva
Toinen kone jolla raskaita töitä tehdään on Case 5150 pro. Ostettiin vuonna -98 ja muistaakseni 2001 siihen laitettiin 750 leviät kummit taakse. Toi on ainut meidän talon vehkeistä jota ¨kunnolla¨ kutiteltu, siittä on reilu 180 saatu tapista. 7000h ajaa pärryytelty senkin jälkeen ja vielä on kestäny... :D
Kuva
Sitten on 903 valmetti missä keslan kuormaaja, sillä tehään mettätyöt ja karhotetaan rehuaikaan. Navetta raktorina isällä on tommonen Samen raato ja sitten nurkkaraktorina on 702ässä.

Tuossa kuvaa tuosta meikäläisen pajasta siellä on 702 oottamassa että joku vaihtais uuden turpon, vanha hajosi vanhuuttaan olihan se 13 000h pyörinytkin...
Kuva
Ja tossa kuvaa talon kuivurihässäkästä. Vanha ja melkonen viritelmä, mutta toimii ja välttää ihan hyvin sillä määrällä mikä me kuivataan ja yleensä osa viljoista on kylän yhteisessä kuivurissa.
Kuva

Mutta siinä teille tarinaa! Palaillaan seuraavassa päivityksessä, jahka saan kevät hommat alulle. Tarjolla on paskanelvitystä kuten kuvista saattooi huomata.

E:
Jatketaan nyt sitte eka päivitys tähä...
Juu toissapäivänä saatiin paskanajot kunnolla alkuun, mutta eilen ja tänään ei taas oo pellolla möngitty yhtää ku sataa niin saatanasti, mutta kuvia:
Lastailua:
Kuva
Kuva
Ekaa kuormaa vanhan navetan taakse:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tulin pellolta ja kattelin, että jonsussa on tankki melkeen tyhjä. Ajoin varmarisäiliön vieree ja kattosin, että iskä tuli tolla Samen rotiskolla pihaan. Oli ollu näköjään lanaamassa mökkitietä ja katto, että ei paska liiku ku vaan tankataan. No hätäsenä se rupes Samella lastaamaan.
Kuva
Sitte se hyppäs Samesta ja sano, että nyt teet kuorman loppuun ja hyppäs kaseen. En muista koska oisin Samella ajanu ku se on vähä niinku isän raktori. Heti siitä huomas että kytkin luistaa ku synti, on isä sitä jo pitkän aikaa kitissy, mutta mää olen luullu että se on luulotautia. :D Pitää toiki remontoida ennen rehuntekoa ku josse sillo leviää niin on piru irti ku ei oo millä tehä rehut. Isä lähti kuormaa levittämään ja mää meinasin, että kerta on samessa perälevy perässä niin lanaan nyt ton peltontien sillä aikaa ku isä ajaa paskaa.
Kuva
Ja taas jontikalla kuormaa:
Kuva
Kauimmaisilla pelloilla:
Kuva
Kuva
Joo se päivä ajettiin paskaa ku oli poutaa. Paskat on melkee ajettu, mutta satanu nyt pari päivää niin urakalla, että ei kehtaa pellolle änkeä. Sade päivinä tuli muuten vaihettua 702:sen turp ja seki pelaa taas vaihteeks. Eihän se tainnu ku neljä kuukautta seistä pajalla. :D
Kuva
Kuva
mjom
Viestit: 1807
Liittynyt: 21.10.2012 11:03
Tämänhetkinen kaupunki:: Muhos
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi huonosti englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: henkinen takapajula

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja mjom »

Komeeta!
Kuva
By: JGFIN
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja juikeli »

Kiitos! ^

Päivitys 2.
Juu paskanajoa jatketaan. Tai isä jatko, kun niin kovin kehu, että kyllä hän laastaa Samella ja ajaa leviäksi noi loput paskat niin sää saat mennä äestää. No siitä sitte isä aamulla rupes paskan ajoon ja mä sitten lähin äestää jontikalla:
Kuva
Vähä meinaa oikeen ahistaa peuraa toi amatsoni, mutta kyllä se peräs tulee:
Kuva
Isäki näky saaneen kuorman päälle ja tuli viereiselle pellolle:
Kuva
Kuva
Mää vaihoin viereiselle pellolle ja iskä oli näköjään kerenny jo toisenkin kuorman hakemaa ja sitä meni kylän yhteisen kuivurin viereen levittämään:
Kuva
Oli pikkuvelikin näköjään tullu kahveelle ja vei samalla viimiset vehnät siilosta kauppaan. Pistelin siinä samalla kylvökoneen jontikan perään, kun paskat saatiin leviäks ja case vapautu paskakärryn eestä muokkarin eteen.
Kuva
Kuva
Seuraavana päivänä rupesin Casella äestää.
Kuva
Kuva
Ei kyllä Casen perässä ahista sillälailla ku mitä jontikkaa. :D
Kuva
Kuva
Kuva
Siinä oli sen päivän äestykset. Seuraavana päivänä kylvin vehnämaat:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Juu vehnät on pellossa. Kyllä toi väderstaddi on hyvä vehje sujuu homma pirun jouhevasti, mutta saishan tuo olla neljä metrinen. Ja kun joku tarkkasilmänen huomaa että osa kylvökuvista on vauhissa otettuja niin selvennetään että tyttöystävä oli viikon lopun mun luona ku taas opiskeluiltaan kerkes ja räpsi sitte kuvia sunnuntain. Mutta jatketaan ens kerralla toukoja, kun osa ohra- ja heinämaista vielä äestämättäkin.
Avatar
Komaal
Viestit: 554
Liittynyt: 20.05.2014 14:39
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuortane
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Komaal
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja Komaal »

Kyllä tätä taitaa tulla ruvettua seuraan.
Kuva
Jannu
Viestit: 525
Liittynyt: 09.01.2012 19:10
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Tosi hyvä tarina ja kuvissa ei valittamista. Lisää päivitystä vaan!
Kuva
i5-4670k 8GT AMD Radeon HD7950 3Gt
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja juikeli »

Kiitoksia asiallisesta palautteesta! Pistetään ny vielä tänää lyhkänen kolmos päivitys.

Päivitys 3.
Kävin mökkinaapurille aukaamassa tien ku oli tuuli kaatanu pari lahoa mäntyä tielle ja naapuri sitte soitti hätäsenä että hänen on saha kotona Salossa ja ei kuulemma kehtais hakemaan lähteä että kerkeisinkö tulla auttamaan. Sano että saan pitää puut jos niillä jotain vaan teen, mutta se anto sen verra liksaa tosta reissusta että pitää viedä noi klapeina takasin jahka klapikoneen lyön perään.
Kuva
Casella viimosia äestyksiä tälle keväälle:
Kuva
Kuva
Olin tuolla kauimmaisella pikkuläntillä vielä viimisiä äestämässä niin viereiselle isolle lohkolle tuli reilun 10km päästä huhupuheitten mukaan 400 hehtaarin viljatilaa pitävä mua pari vuotta vanhempi isäntä tommosella jenkki jonteerella.
Kuva
Kuva
Meinasin että menen morjestaan kun en juuri tunne koko heppua. No ihan mukava kaveri se oli, anto koittaakkin miten jenkki jonsu kiskoo:
Kuva
Siinä turistiin ja kyselin että eikös tää lohko ole pikkasen kaukana kun ei sillä oo ku toi yks lohko täällä suuntaa. No se vastas, että ohan tuo ja kysy leikillään että ostatko pois. Mää sille sitte, että kyl mää sen ostan jos tosissaan myyt. No se siinä hetken funteeras ja sano että kyl hän tuon joutaa poies myymään. Mää käskin sen sitten kahveelle vielä illalla noin alustavien kauppojen kunniaks. Se pärryytteli sitte mun peräs meitille. Hyvä että iso jonsu mahtu pihalle. :D
Kuva
Siinä sitte turistiin ja se sano että tulee huomenna paperien kanssa niin mää saan kylvää sen jo tänä keväänä. Kovin se oli kiinnostunu tosta meitin samesta ja olis sen heti ostanu, mut mää sanoin et ei sitä tosa kunnossa myydä ku kytkinki luistaa ku synti. Se siinä kyseli ja ihmetteli että meinaan itte korjata. Uhos kovin että hän ostaa sen heti ku o korjattu se olis kuulemma passeli peli sen isälle mökkiraktoriks. No sitte se kyseli mun korjaamo hommista ja oli kovin innoissaan ku mää sanoin että mulla on tietokoneet millä saan luettua jontikoittenki vikakoodit ymn. Sano että meitin pihassa on heidän talon uus raktori huoltamo. :D Sanoin että kyllä se mulle passaa kuha et nyt sesonki aikoihin koneitas tuhoa. No siittä se sitten lähti koti ja mä menin saunaan. Mutta nyt on siis liki 15 hehtaaria lisää peltoa. Joo ens päivityksessä jatketaan kylvöt loppuun.
Kuva
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja 141 »

Huh huh kun on nättiä 8-) Meinaa olla itellä sopivista koneista puutetta niin on vähä tylsää pelailla :cry:
Avatar
Polkutraktori
Viestit: 393
Liittynyt: 03.03.2014 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomussalmi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja paskan puhuminen
Multiplayer tunnuksesi?: Moilonen
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti:

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja Polkutraktori »

141 kirjoitti:Huh huh kun on nättiä 8-) Meinaa olla itellä sopivista koneista puutetta niin on vähä tylsää pelailla :cry:
Kyllä sinä taas oot hyvän paikan löytäny minne valittaa...

Mutta on tosi komiaa blogia Juikelilla!
Avatar
aku111
Viestit: 177
Liittynyt: 19.12.2013 16:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja aku111 »

Todella hienoa blogia!
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja juikeli »

Kiitoksia palautteesta!

Päivitys 4.
Viimesiä kylvöjä tehtiin pari päivää aikaa. Päivän kylvin ohria ja ei siitä jääny enää kuin tuo uus iso lohko kylvämäti.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tyttökaveri tuli kattomaan pellolle ku oli tallilta tulossa.
Kuva
Kehu että hän ajaa tuon jontikan kotia. No sinne se sitte lähti ja mä otin audini ja kävin kattomassa tolla uudella lohkolla onko noissa ladoissa mitään jännää.
Kuva
Kuva
Seuraavana päivänä sitten lähettiin tyttöystävän kanssa hakemaan autoa. Tuli huudettu avk:n huutokaupasta perään ajossa etummaisena ollu kupla. Halvalla sain ja juuri oli entisöity ja maalailtu. Bemari oli sitte päräyttänä perseeseen ja moottorikin siinä oli osumaa ottanu. Täytyy ruveta tutkimaan että mikä kaikki menee vaihtoon. Saan tosta itelle hyvän pelin ku tyttökaveri ajelee audilla koulu matkojaan. Niin tyttökaveri siis muuttsa meikäläisen luo alkukesästä ja noi mun vanhemmat muuttaa hetkeks mökille ja talveks tarkotus saada eräs autiotalo asuinkuntoon niin muuttavat sitten sinne, kun omillamailla oli simmonen tossa muutaman kilometrin päässä. Juu yöllä tultiin kotia ja isä oli päivällä käyny uuden ison lohkon kylvämässä niin nyt on kylvötkin valmiina.
Kuva
Ja tänään tuli tiputettua kupla kärryiltä ja tutkailtu pikkasen. Väkivalloin sai ton koneen peiton auki.
Kuva
Kuva
Sen enempiä ihmettelemättä aloin sitten pesemään kalustoa ja jontikkakin pääsi paripyöristä eroon.
Kuva
Kuva
Nyt olis pariviikkoa aikaa ennen ekaa rehusatoa. Pitää kuplaa korjailla ja sitten Samen kytkin korjata,tehtiin siittä tuon isontilan isännän kanssa kaupat ja hyvätkin vielä. :D Niin ja 903:kin pitää laittaa myyntikuntoon kun isä oli senkin päättäny myydä ku tuommosta mettä vehettä tarvita mukamas enää ku mettämiehet tekee niin halvalla, että jos jollakulla tarve niin tarjota saa. Tunteja on 7850 ja lisätietoja voi kysellä. No palaillaan jahka saan jotain kerrottavan arvosta aikaseksi. :D

E: Ainiin unohtu mainita että kun same lähtee ja jos 903:stakin päästään eroon niin tarttis varmaan joku raktori ostaa ku loppuvat muuten kesken rehuaikaan. Etukuormaajakone tarvittais mutta oishan taas kiva saada karvanverran isompi kun nuo nykyset ihan vaan tulevaisuutta ajatellen niin meinasin että vois olla näpsä jos ostai jonkun vanhan jenkkijontikan ja kurottajan mutta tiiä häntä pitää kattella nettiä. Saattaa olla että hurjaksi heittäydyn ja lähen ulkomaille hakemaan. :P
Kuva
mjom
Viestit: 1807
Liittynyt: 21.10.2012 11:03
Tämänhetkinen kaupunki:: Muhos
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi huonosti englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: henkinen takapajula

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja mjom »

Pakkohan tätä seurata on, ku on nii komeeta.
Kuva
By: JGFIN
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja juikeli »

Kiitos!

Päivitys 5.
Samen kytkimen korjasin jo muutama viikko aikaa, kyllä muuten rupes pitämään. 8-) Nyt se on sitten myyty ja tuossa viiminen kuva siit juuri ennen myyntiä.
Kuva
Ja tämmönen peli tuli hommattua samen korvaajaksi.
Kuva
Kuva
Juu löin siihen vähän uusia työvaloja kun kumminkin toi on ainoa peli millä oikeesti täytyy pimeessä jotain äheltää niin pitää sillä ny etes vähän nähä. Mutta hyvä kone tuli löydetty oli erittäin edukas ja välttää navetassa paskanajossa ja paalien nostelussa apevaunuun. Tunneista ei oo mitään tietoa, mutta sillä ny väliä. Ei se kauheen väljä vielä oo ja jos leviää niin korjataan. Mutta rehun tekoon. Eka sato on tehtynä, kuvia ei tullu ku tuolta ekalta lohkolta ku kiireessä tehtiin. Muut pellot isä karhotti ja mää ajoin nurin ja paalasin, mutta tuolla ekalla lohkolla isä oli reissun päällä niin ei kerenny karhottamaan. Ja kuviin.
Kuva
On tolla jontikalla muuten kiva kaataa mutta kuormaaja on vähän ilkee ku tykkää kaatua aika ilosesti kun kuormaaja ylhäällä paahtaa, mutta tuohon on tyydyttävä vielä hetki. ;)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Joutu tääkin rotisko töihin ku samea oo enää. Kyllä se karhotinta pyörittää.
Kuva
Kuva
Kuva
Ja sitten kasella paalaamaan.
Kuva
Kuva
Volvolla sitten siirtelin tuossa joku päivä takaperin paaleja pellon laitaan juuri tuolla ekalla pellolla, muiltakun haetaan kärryillä heti pois mutta noilla lähimmillä saa paalit maata niin kauan kunnes apevaunuun nostetaan.
Kuva
Pakko oli kuplallakin joka jo siis kunnostettu pari paalia hakea. Ihme että toi kärry kesti on se niin heppuli. Seuraavana on vuorossa tuon kärryn kunnostus.
Kuva
Kyllä kupla kisko vaan huomashan sen että siellä on vähä painoa perässä. :D
Kuva
Ja appeenteostakin kuvaa.
Kuva
903 siis edelleen myynnissä jos jotakuta kiinnostaa. Seuraavaksi kärryn parsintaan kun tästä joutaa.
Kuva
Ja on tuota uutta raktoria tullu katteltua. Kyllä ois makosa peli 6150m jontikka taikka 7810 kin kelpais. Lähetään englantiin kattomaan ens viikolla paria jonteerea, mutta saa nähdä onko minkä moisia. Kakkos sadoksi sitten takas Suomeen ja puidakkin pitäisi jossain vaiheessa, saa nähdä koska naapurin mies kerkeää puimurin kanssa tänne.
Kuva
Avatar
ropsu
Viestit: 7
Liittynyt: 28.11.2013 18:11
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja ropsu »

Ota realistisemmat kuvat, älä ota ulkoo jos ajat! :x
Kuva
Nälkä lähtee syömällä ja eukko lähtee juomalla.
Avatar
Korva
Viestit: 1913
Liittynyt: 18.02.2012 19:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Korva
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja Korva »

ropsu kirjoitti:Ota realistisemmat kuvat, älä ota ulkoo jos ajat! :x
Yleensä kuvat otetaan ulkoa. Kahvi22 Ja komeaa blogia. :)
Kuva
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
Avatar
URSUSkuski
Viestit: 831
Liittynyt: 26.11.2013 12:51
Tämänhetkinen kaupunki:: KUOPIO
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Samuli.K
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja URSUSkuski »

ropsu kirjoitti:Ota realistisemmat kuvat, älä ota ulkoo jos ajat! :x
2016Vuotta eletään!Onnellista vuotta kaikille!

VOORUMIN KOVIN URSUSMIES!!
Avatar
ropsu
Viestit: 7
Liittynyt: 28.11.2013 18:11
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja ropsu »

Korva kirjoitti:
ropsu kirjoitti:Ota realistisemmat kuvat, älä ota ulkoo jos ajat! :x
Yleensä kuvat otetaan ulkoa. Kahvi22 Ja komeaa blogia. :)
Miten niin? Nyt et tiedä yhtään mistä kuvat otetaan.
Kuva
Nälkä lähtee syömällä ja eukko lähtee juomalla.
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja juikeli »

ropsu kirjoitti:
Korva kirjoitti:
ropsu kirjoitti:Ota realistisemmat kuvat, älä ota ulkoo jos ajat! :x
Yleensä kuvat otetaan ulkoa. Kahvi22 Ja komeaa blogia. :)
Miten niin? Nyt et tiedä yhtään mistä kuvat otetaan.
Mun nähdäkseni tuolla lukee että muija otti kuvat jotka on otettu vauhdista(päivitys 2). Ja päivitys 3 on yksi kuva joka vauhissa otettu ja siinäkin kyllä mainitten että muija tuli pellolle kattomaan mua että sovitaan sen olevan kanssa muijani ottama.
Kuva
Avatar
ropsu
Viestit: 7
Liittynyt: 28.11.2013 18:11
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja ropsu »

Luinkin vaan ykkös päivityksen
Kuva
Nälkä lähtee syömällä ja eukko lähtee juomalla.
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja juikeli »

No perhana sinne eksyny yks paskanajo kuva joka menossa otettu, pahoittelut en huomannutkaan. :D
Kuva
Avatar
URSUSkuski
Viestit: 831
Liittynyt: 26.11.2013 12:51
Tämänhetkinen kaupunki:: KUOPIO
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Samuli.K
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja URSUSkuski »

juikeli kirjoitti:No perhana sinne eksyny yks paskanajo kuva joka menossa otettu, pahoittelut en huomannutkaan. :D
Juu eipä mithään.On nää muut päivitykset komeita vai mitä ropsu?
2016Vuotta eletään!Onnellista vuotta kaikille!

VOORUMIN KOVIN URSUSMIES!!
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja juikeli »

Päivitys 6.
Joo tokat rehutkuin melkein jo tehty, yks lohko tuosta navetan vierestä ois jäljellä- Juu englannin reissulta tarttu matkaan tuommonen 7810 jontikka. On portaaton loota ja vielä 50 km/h mallia. Reilu 2000h ajettu, oli hyvä löytö. 8-)
Kuva
Kuva
Kuva
Tuli nuo majakat heitettyä hyllyyn ja päivitettyä valoja vähän ku nähny oäivälläkään eteensä. :D
Kuva
Toisen sadon kaatoa. Muijakin tuli kyytiin kattomaan kuinka uusi kalu kulkee ja napsi samalla kuviakin.
Kuva
Kuva
Kuva
Paalausta, muija jälleen kuvaajana.
Kuva
Kuva
Tuli välillä haettua paalejakin.
Kuva
Kuva
Taas heinää nurin. Saa nähdä alotetaanko huomenna puiminen ku alkaa viljakin olemaan valmista.
Kuva
Kuva
Kuva
Ja paalia.
Kuva
Kuva
Kuva
Juu huomenissa selkiää kerkeekö naapurin mies puimaan. Viiminen lohko heinää tehään puintien jälkeen ennen kun alotetaan pahnan paalaamiset.
Viimeksi muokannut juikeli, 21.01.2015 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
jalmarivaltra
Viestit: 322
Liittynyt: 19.11.2014 13:31
Tämänhetkinen kaupunki:: puumala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: enaglanti suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jossain päin jotain. Harva tietää.

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja jalmarivaltra »

Terve! Luin koko plokin yhtä kytkinpommia myöten ja heräs kysymys nuten tuon saen lisärin saa toimii laitoin giantsil rakuu ja modin kansioo ja kaikki keinot yritin keksiä mutta ei jos vittsit kertoa ni kiitos
PS: hienoo plokia on :kippis:
Kuva
Ainuat oikeet valmetit 500ja700:)
Avatar
Arska 247
Viestit: 377
Liittynyt: 17.12.2012 17:58
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja vähän Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Arska[FIN]
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja Arska 247 »

kaks päivtys 5:sta :D
eipä tuosta mitää haittaa ole mut rupesin vaa kattelee.
taitaa olla kyl paras blogi fs 15 :kippis:
Avatar
juikeli
Viestit: 627
Liittynyt: 19.02.2012 09:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja juikeli »

Hyvä kun sanoit, korjasin. Ja kiitos palautteesta. Ja pistän jalmarivaltralle yyveetä.
Kuva
Deereman
Viestit: 2782
Liittynyt: 24.07.2012 14:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Honkajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti, ja ripaus ruottia..
Multiplayer tunnuksesi?: Deereman [FIN]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kysy jos kiinnostaa...

Re: Koivusalon lehmätila

Viesti Kirjoittaja Deereman »

Tässä on kyllä ainesta! On meinaan perhanan komeet ja hyvää tarinaa! Tästä kaikkien pitäisi ottaa mallia! Jatkoa vaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”