Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Avatar
Haasa90
Viestit: 1288
Liittynyt: 20.04.2011 18:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Pori
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja Haasa90 »

Hei! Olen Jokisen Harri ja pidän täällä saksassa täkäläisittäin pientä mutta koto suomen mittakaavassa aika isohkoa tilaa ja samalla pyöritän urakointi palvelua niin maatalous, metsä kuin myös maanrakennus alaoilla. Asustelen täällä vaimoni Tiinan kanssa ja poikani Tonyn kanssa. Meillä on erillinen karjanhoitaja huolehtimassa navetta töistä täysipäiväisenä, sekä pari miestä myös kone töissä sesonki aikoina ja välillä urakointi puolellakin, tilanteen mukaan. Itse olen koittanut hoitaa tuota urakointi puolta omin nokkineni. Tony on tiiviisti mukana ainakin tilan töissä ja varmaan myös urakointi puolella jahka saa kortin ensi kesänä. Vaimoni on lääkärinä töissä läheisessä kaupungin sairaalassa ja hän myös pitää huolen talous, laskutus ja kirjanpito asioista. Itse kun niistä en oikein aina tahdo ymmärtää :D Sitten tilasta jos jotain kans kertoisi. Elikkäs meillä on 120 lehmän navetta, peltoa vuokra maineen noin 150ha ja metsää tuli tilan mukana joku 30ha (pieni tilahan tämä tosiaan täällä on). Tilan tosiaan ostimme vuonna 1990 eläkkeen porteilla olleelta vanhalta pariskunnalta jotka ovat suurimman osan rakennuksistakin tehneet, itse toki teimme vanhasta navetasta kone suojan ja uuden rakensimme piha piirin toiselle reunalle. Samalla teimme yhden konesuojan navetan viereen ja uudet siilon pohjat valoimme myös kun eläin määrä tulisi kasvamaan huomattavasti entisestä. Tila tuottaa ihan hyvin näinkin pieneksi joten siksi uskalsin lähteä mukaan tuohon urakointi "show:hun". Metsä ja maanrakennus koneet ovan vielä tietysti osittain pankin mutta muut on jo hyvin pitkälti maksettu pois. Tuossa vielä muutamat kuvat konekannasta kun en jaksa niitä erikseen kaikkia luetella.

Aloitetaan täältä "pankin" koneiden puolelta :D

Siinä moto, ajokone, hakkuri ja kaivuri. Sekä lavetti ja nuppi millä niitä kiskon.

Kuva

Sadonkrjuu koneet ja isäntälinjan puunkärry 905:n perästä.

Kuva

Ei tarvinne luetella näitä kaikkia.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Siinä muuten menossa paali silppurin terä remontti, oli mennyt piri kivi paalin sisällä koneeseen.

Kuva

EK vehkeitä.

Kuva

Traktori rivistöä, 905 on kuormaajan letkurempassa ja tilan "uusi mörkö" näköjään olikin viä työmaalla mutta siitä kyllä tulee kuva jahka ennätän ottaa.

Kuva

Emännän G mese si meikäläisen Ford ja meidän "poikien" Can Am.

Kuva
Kuva
Luotettavaa modi testausta jo vuodesta 09
[Intel(R) Core(TM) i5-9600K CPU @ 3.70GHz] [MSI GeForce RTX 3070] [ASUS Maximus V Gene S1155] [Corsair TX 650M] [Samsung 1TB 840 Evo SSD] [Kingston 2x8GB 1600MHz Ram] [Win10]
Avatar
Haasa90
Viestit: 1288
Liittynyt: 20.04.2011 18:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Pori
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja Haasa90 »

Kannattaako tätä jatkaa tästä vai pistetäänkö pakettiin ja poistoon samantien :D
Kuva
Luotettavaa modi testausta jo vuodesta 09
[Intel(R) Core(TM) i5-9600K CPU @ 3.70GHz] [MSI GeForce RTX 3070] [ASUS Maximus V Gene S1155] [Corsair TX 650M] [Samsung 1TB 840 Evo SSD] [Kingston 2x8GB 1600MHz Ram] [Win10]
tentero
Viestit: 113
Liittynyt: 15.03.2013 11:04
Tämänhetkinen kaupunki:: Hollola
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: tentero
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Hollola

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja tentero »

Kiinnostavan näköistä on. Yritä jatkaa...
Nollatoleranssi kirjakaupoissa!
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja 141 »

tentero kirjoitti:Kiinnostavan näköistä on.
Jatka ihmees ;)
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja Lenni »

Tulen lukemaan tätä kyllä, nyt vaan laitat päikkäriä tulemaan. ;)
Kuva
Avatar
aku111
Viestit: 177
Liittynyt: 19.12.2013 16:57
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja aku111 »

Lenni kirjoitti:Tulen lukemaan tätä kyllä, nyt vaan laitat päikkäriä tulemaan. ;)
Juurikin näin!
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Kyllä monet näitä lukee, muukaanlukien minä, mutta se kommentointi jää joskus aika vähäiseksi. :D Ei muutaku ekaa päivitystä.
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Haasa90
Viestit: 1288
Liittynyt: 20.04.2011 18:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Pori
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja Haasa90 »

Päivitys 1

Tossa aloteltiin näitä syksyn hommia pikku hiljaa ja onpa tossa vähän aikasempia kuvia myös maissin korjuusta. Tänä vuonna annoin jo pojan ajaa silppuria, ja hyvinhän se vaan siltä sujui. Toki onhan sitä mennä vuosina jo vähän harjoiteltu silloin tällöin. Ite ajoin kuormurilla rehut aumaan kun pellotkin oli niin hyvässä kunnossa nyt et kesti ajaa kuormurilla, liian usein tahtoo olla se tilanne et 2 traktoria paripyörillä vetää pientä kärryä. Mutta kuvia välissä.
Joo siitä se sit lähtee homma käyntiin.

Kuva

Pääsi jo siirtyyn tolle tilavammalle puolelle välissä.

Kuva

Tarkkaa hommaa :D

Kuva

Aumalla purkamassa, viä nousee auman päälle juur omin avuin mut kohta pitää alkaa varmaan Liberolla lykkiin kasan päälle.

Kuva

Tiina häärii Liberon puikoissa.

Kuva
Sitten puinti hommien pariin. Alkaa toi Comia oleen auttamatta pieni vaikkei sillä enää puidakkaan kuin pienempiä vuokra maita. Omille pelloille auttamatta pieni mut onpa tuossa sentään tuo pari vuotta vanha Casen 7130 AxialFlow, se on aika sopivan kokoinen mutta joku sille tarvis talven aikana kattella kaveriksi Comian tilalle.

Siinä taas niitä kuvia.

Kuva

Siinä se Case rypsin kimpussa.

Kuva

Sit viä pari paalaus kuvaa kun oli pojalla niin jo intoa alotella paalaan vaikkei puinneissa olla ku ihan alussa. On muuten mielestäni aika hyvin poika kunnostanut tuon 855:sen. Ei se mikään kaunis näky ollut kun tuli meille mut nyt on kyllä komee.

Kuva

Kuva
Kuva
Luotettavaa modi testausta jo vuodesta 09
[Intel(R) Core(TM) i5-9600K CPU @ 3.70GHz] [MSI GeForce RTX 3070] [ASUS Maximus V Gene S1155] [Corsair TX 650M] [Samsung 1TB 840 Evo SSD] [Kingston 2x8GB 1600MHz Ram] [Win10]
Avatar
Haasa90
Viestit: 1288
Liittynyt: 20.04.2011 18:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Pori
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja Haasa90 »

Onko jollain ehdotuksia tuon Comian korvaajaksi, vai pitääkö vaan toinen vastaava Case hommata. Ainaski kävis si samat varaosat kumpaanki koneeseen jos olis samat. Vai mitä mieltä täällä viisaammat on?
Kuva
Luotettavaa modi testausta jo vuodesta 09
[Intel(R) Core(TM) i5-9600K CPU @ 3.70GHz] [MSI GeForce RTX 3070] [ASUS Maximus V Gene S1155] [Corsair TX 650M] [Samsung 1TB 840 Evo SSD] [Kingston 2x8GB 1600MHz Ram] [Win10]
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja Lenni »

Komea päikkäri! :P
Viimeksi muokannut Lenni, 01.07.2015 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Komiaa kuvaa ja sujuvaa tarinaa. :)
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Haasa90
Viestit: 1288
Liittynyt: 20.04.2011 18:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Pori
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut Päivitys #2

Viesti Kirjoittaja Haasa90 »

Juu eli puinteja tässä ollaan jatkettu ja comian tilalle ajattelin ensin tuota Casen 5130 joka kuvissakin koeajossa mutta ei hinnoissa niin suurta eroo enää ole niin taidan ostaa kuitenkin sen 7130 S:n. Onpa sitten ainakin puintitehoa käytössä jos pitää joskus kiireellä saada ennen sadetta puitua, ja vaikka ei sateen uhkaa olisikaan niin jää paremmin aikaa muihin hommiin kun niitäkin kyllä piisaa. Mutta kuviin :D
Jyvä juna ilta auringossa.

Kuva

Sieltä sitä tulee putken täydeltä.

Kuva

Tää kuorma onkin tosta läheltä kun vaan yks kärry peräs.

Kuva

Luulin jo et pääsis nukkuun rankan puintipäivän päätteeks mut tuli si Tiina kyseleen et vienkö vasta aamulla mettä koneet työmaalle. Olin vähä ihmeissäni et mihkä työmaalle mut si muistinki et tosiaan huomenna pitäs yks mettä urakka alottaa jonka näköjään olin täysin unohtanut täs tohinassa, No ei muutaku viä yötä myöden roudaan koneita mettään ni pääsee huomenna si puuta pistään nurin.

No motoo si vaan lavetille ja menoks. Piru ku ei olis teloja päällä ni vois ajaen viedä ku työmaa lähellä mut viedään ny si lavetilla.

Kuva

Pakko sitä vähä sitookkin oli mut siin se ny olis ja ei ku matkaan.

Kuva

Ja siitä kohti metsän siimestä, Kamala kääntyä kun ei toi lavetin ohjaus toimi tällä erää, oikasee julmetusti noin pitkä lavetti.

Kuva

Oli muuten täys työ päästä perille, ei oo häävis kunnos mettätie. No kone alas jo hakeen ajokonetta.

Kuva

Ajokoneen ajoin pelipaikalle kun ei ollut teloja. Vaimo olikin jo vastassa mua hakemassa niin ei tarvi kävellä täältä pois :D

Kuva

Sellasta tällä kertaa, katotaas mitä ens päivityksessä taphatuukaan si taas. Ja saa kommentoida ja antaa kehitys vinkkejä yms.
Kuva
Luotettavaa modi testausta jo vuodesta 09
[Intel(R) Core(TM) i5-9600K CPU @ 3.70GHz] [MSI GeForce RTX 3070] [ASUS Maximus V Gene S1155] [Corsair TX 650M] [Samsung 1TB 840 Evo SSD] [Kingston 2x8GB 1600MHz Ram] [Win10]
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja Lenni »

Komeaa taas. :P
Kuva
tentero
Viestit: 113
Liittynyt: 15.03.2013 11:04
Tämänhetkinen kaupunki:: Hollola
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: tentero
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Hollola

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja tentero »

Asiallista. Siisti tarina.
Nollatoleranssi kirjakaupoissa!
Avatar
Haasa90
Viestit: 1288
Liittynyt: 20.04.2011 18:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Pori
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja Haasa90 »

Ikävä tuottaa pettymys sikäli mikäli tätä joku seurasi mutta save hukkui jälleen kerran johonkin bitti avaruuteen joten tää tais olla tässä. Uutta blogia tulee joskus jahka sopiva suomi mappi tulee vastaan.
Kuva
Luotettavaa modi testausta jo vuodesta 09
[Intel(R) Core(TM) i5-9600K CPU @ 3.70GHz] [MSI GeForce RTX 3070] [ASUS Maximus V Gene S1155] [Corsair TX 650M] [Samsung 1TB 840 Evo SSD] [Kingston 2x8GB 1600MHz Ram] [Win10]
Valmet805
Viestit: 540
Liittynyt: 19.01.2014 14:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Pönniälä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi+Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet805[lsfin
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pönniälä

Re: Jokisen tila/ Jokisen konepalvelut

Viesti Kirjoittaja Valmet805 »

Justiisaku löyty mielenkiintonen blogi nii sitte tietysti jotain menee pilalle tai jtn semmosta... :(
Kuva
MP: Valmet805[lsfin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”