Oma Servu

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita Farming Simulator 2015 peliin.
pestia
Viestit: 141
Liittynyt: 09.05.2014 17:29
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Oma Servu

Viesti Kirjoittaja pestia »

Pystyykö jostain lataan Dedicated servua että vois ite hostaa :?:
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Oma Servu

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Se pitää erikseen ostaa. Väärä alue
Avatar
rape
Viestit: 746
Liittynyt: 09.01.2014 17:11
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Egelantti, Ruotti
Multiplayer tunnuksesi?: Rasse
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Oma Servu

Viesti Kirjoittaja rape »

superpottu kirjoitti:Se pitää erikseen ostaa. Väärä alue
Periaatteessa ei tarvitse ostaa erikseen, kun sen pitäs tulla ihan pelin mukana. Mutta tietty, jos haluat pelata itse myös servulla, niin sitten täytyy ostaa toinen peli myös. Ja tarvitset toisen koneen hostaamiseen ja toisen pelaamiseen. Nykyään myös voi vuokrata sen servun, jos haluaa. ;)
En tiiä
Avatar
Karlox
Viestit: 266
Liittynyt: 07.11.2014 20:06
Kielet: Englanti hyvä
Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
Viesti:

Re: Oma Servu

Viesti Kirjoittaja Karlox »

Totta että itse pystyy hostaamaan mutta serverikoneessa pitää olla hyvä prosessori, hommat kusee heti jos se loppuu kesken. Intel Core2 due E8500 kellotettuna 3,5GHz riittää just ja just sellaselle 5 pelaajalle..
Ja netissä vakaa upload pingin ja packetlossin suhteen, ei tarvii olla nopeutta kuin 0,5mbit/pelaaja. dowloadilla ei niin väliä. Mokkuloilla voi unohtaa heti.

Ja kyllä dedicated server ohjelmisto tulee FS2015 mukana, Steamversiossakin siellä on tiedostot mukana mutta sitä ei voi käyttää serverinä.
Tämä tuli opittua kantapään kautta kun viime keväänä päätin että hostaan oman serverin ja ostin toisen Steamversion sitä varten, vain huomatakseni että homma ei onnistu ja Giantsikaan ei suostunut Steamversiota vaihtamaan normaaliin kun sähköpostilla kysyin. (Ilmeisesti Steamista ois voinu perua oston jos pelattu alle 6h tms). Dedicated serveriin siis pitää olla levyversio tai digitaldownload. EI Steamista.

Jos konetta ei valmiiksi ole niin vuokraus lienee järkevin, katselee lueskelee foorumeilta suosituksia ja tarkistaa millaisella alustalla pyörivät. Lagaamista ei jaksa kauaa.
pestia
Viestit: 141
Liittynyt: 09.05.2014 17:29
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Oma Servu

Viesti Kirjoittaja pestia »

Karlox kirjoitti:Totta että itse pystyy hostaamaan mutta serverikoneessa pitää olla hyvä prosessori, hommat kusee heti jos se loppuu kesken. Intel Core2 due E8500 kellotettuna 3,5GHz riittää just ja just sellaselle 5 pelaajalle..
Ja netissä vakaa upload pingin ja packetlossin suhteen, ei tarvii olla nopeutta kuin 0,5mbit/pelaaja. dowloadilla ei niin väliä. Mokkuloilla voi unohtaa heti.

Ja kyllä dedicated server ohjelmisto tulee FS2015 mukana, Steamversiossakin siellä on tiedostot mukana mutta sitä ei voi käyttää serverinä.
Tämä tuli opittua kantapään kautta kun viime keväänä päätin että hostaan oman serverin ja ostin toisen Steamversion sitä varten, vain huomatakseni että homma ei onnistu ja Giantsikaan ei suostunut Steamversiota vaihtamaan normaaliin kun sähköpostilla kysyin. (Ilmeisesti Steamista ois voinu perua oston jos pelattu alle 6h tms). Dedicated serveriin siis pitää olla levyversio tai digitaldownload. EI Steamista.

Jos konetta ei valmiiksi ole niin vuokraus lienee järkevin, katselee lueskelee foorumeilta suosituksia ja tarkistaa millaisella alustalla pyörivät. Lagaamista ei jaksa kauaa.
Paljonko sun kavereilla on pingi servulle?
Avatar
Karlox
Viestit: 266
Liittynyt: 07.11.2014 20:06
Kielet: Englanti hyvä
Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
Viesti:

Re: Oma Servu

Viesti Kirjoittaja Karlox »

pestia kirjoitti: Paljonko sun kavereilla on pingi servulle?
Sehän riippuu siitä omasta yhtedestä mutta minun yhteyden pingi Helsinkiin Fixic solmuihin on luokkaa 10ms.
Ja eräs toinen pelaaja jolla myös kuituyhteys niin pelissä minimapin ping on luokkaa 25-30ms.

Tuossa vielä kuva servun kaistankäytöstä yhdeltä illalta. Sininen upload, ja vihreä down.
3 pelaajaa, 3 puimuria joita 2 ihmiskuskila ja 1 hired worker, 1 pelaaja traktorilla tyhejentelemässä:
Kuva
ValtraHd
Viestit: 1
Liittynyt: 07.12.2015 18:54
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Oma Servu

Viesti Kirjoittaja ValtraHd »

Paljonko semmoinen maksaa ja mistä se ladataan :?: :iso:
Avatar
Ruutana
Viestit: 408
Liittynyt: 05.11.2015 20:36
Tämänhetkinen kaupunki:: Vammala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Ruutana
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vammala

Re: Oma Servu

Viesti Kirjoittaja Ruutana »

https://server.nitrado.net/deu/gameserver-mieten

Esim tuolta voit ostaa, sitä ei tarvi ladata
Kuva
Saqi Ocel
Viestit: 1
Liittynyt: 23.11.2016 19:40
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Oma Servu

Viesti Kirjoittaja Saqi Ocel »

Jooo... haluaisiko/osaisiko joku kertoa, että miksi ei itse voi pelata serverillä?
Normaali serveri lagaa niin paljon, että en voi edes neljän kaverin kanssa pelata, joten hirveän säätämisen jälkeen ostin dedicated serverin....
Nyt parin päivän väännön jälkeen selviää, että en voi itse pelata siellä! Siis mitä v****a!!!
Onko tää systeemi ihan rikki??? kertokaa plz! :shock:

mitä tässä nyt voi enää tehdä? (en oo ostamassa toista konetta btw.)
jontte89
Viestit: 191
Liittynyt: 12.01.2015 11:18
Multiplayer tunnuksesi?: PuuhaPete
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Oma Servu

Viesti Kirjoittaja jontte89 »

Saqi Ocel kirjoitti:Jooo... haluaisiko/osaisiko joku kertoa, että miksi ei itse voi pelata serverillä?
Normaali serveri lagaa niin paljon, että en voi edes neljän kaverin kanssa pelata, joten hirveän säätämisen jälkeen ostin dedicated serverin....
Nyt parin päivän väännön jälkeen selviää, että en voi itse pelata siellä! Siis mitä v****a!!!
Onko tää systeemi ihan rikki??? kertokaa plz! :shock:

mitä tässä nyt voi enää tehdä? (en oo ostamassa toista konetta btw.)
Sun pitää itse myösmennä multiplayer>Join game ja etsiä serverisi nimi ja loggaat sisää Adminina
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjeet ja oppaat”