Peltotekstuuri aidommaksi [TUTORIAL]
Lähetetty: 28.02.2015 14:12
Opas miten lisätään peltotekstuurin "kulmia". Tekstuuri menee siis täysin ajosuunnan mukaan.
1. Pura mappi johon haluat tämän asentaa.
2. Avaa SampleModMap.lua (mahdollisesti voi olla myös eri niminen, yleensä kuitenkin tuo)
3. Etsi (CTRL+F) rivi "local startedRepeat = startFrameRepeatMode()"
4. Liitä tuon rivin YLÄPUOLELLE nämä rivit ja tallenna.
5. Avaa mapin i3d. Etsi sieltä rivi joka alkaa "<DetailLayer name="terrainDetail"".
6. Etsi kyseiseltä riviltä kohta "numDensityMapChannels" ja korvaa sen arvo "13".
7. Etsi samaiselta riviltä kohta "combinedValuesChannels="tässä numeroita"" ja korvaa se
8. Tallenna
9. Lataa TÄMÄ, avaa tuo ja kopioi groundShader.xml ja korvaa sillä mapin shaders kansiosta löytyvä samanniminen tiedosto.
10. Valmis
1. Pura mappi johon haluat tämän asentaa.
2. Avaa SampleModMap.lua (mahdollisesti voi olla myös eri niminen, yleensä kuitenkin tuo)
3. Etsi (CTRL+F) rivi "local startedRepeat = startFrameRepeatMode()"
4. Liitä tuon rivin YLÄPUOLELLE nämä rivit ja tallenna.
Koodi: Valitse kaikki
self.terrainDetailAngleNumChannels = 8;
self.terrainDetailAngleMaxValue = bitShiftLeft(1, self.terrainDetailAngleNumChannels) -1;
6. Etsi kyseiseltä riviltä kohta "numDensityMapChannels" ja korvaa sen arvo "13".
7. Etsi samaiselta riviltä kohta "combinedValuesChannels="tässä numeroita"" ja korvaa se
Koodi: Valitse kaikki
combinedValuesChannels="0 1 0;1 1 0;2 1 0;3 1 0;4 1 1;5 8 1"
9. Lataa TÄMÄ, avaa tuo ja kopioi groundShader.xml ja korvaa sillä mapin shaders kansiosta löytyvä samanniminen tiedosto.
10. Valmis