Sivu 1/1

Peltotekstuuri aidommaksi [TUTORIAL]

Lähetetty: 28.02.2015 14:12
Kirjoittaja truck-king
Opas miten lisätään peltotekstuurin "kulmia". Tekstuuri menee siis täysin ajosuunnan mukaan.

1. Pura mappi johon haluat tämän asentaa.

2. Avaa SampleModMap.lua (mahdollisesti voi olla myös eri niminen, yleensä kuitenkin tuo)

3. Etsi (CTRL+F) rivi "local startedRepeat = startFrameRepeatMode()"

4. Liitä tuon rivin YLÄPUOLELLE nämä rivit ja tallenna.

Koodi: Valitse kaikki

	self.terrainDetailAngleNumChannels = 8; 
	self.terrainDetailAngleMaxValue = bitShiftLeft(1, self.terrainDetailAngleNumChannels) -1;
5. Avaa mapin i3d. Etsi sieltä rivi joka alkaa "<DetailLayer name="terrainDetail"".

6. Etsi kyseiseltä riviltä kohta "numDensityMapChannels" ja korvaa sen arvo "13".

7. Etsi samaiselta riviltä kohta "combinedValuesChannels="tässä numeroita"" ja korvaa se

Koodi: Valitse kaikki

combinedValuesChannels="0 1 0;1 1 0;2 1 0;3 1 0;4 1 1;5 8 1"
8. Tallenna

9. Lataa TÄMÄ, avaa tuo ja kopioi groundShader.xml ja korvaa sillä mapin shaders kansiosta löytyvä samanniminen tiedosto.

10. Valmis

Re: Peltotekstuuri aidommaksi [TUTORIAL]

Lähetetty: 28.02.2015 16:47
Kirjoittaja Valtra_mies
Milläs toi .lua tiedosto avataan? :)

Re: Peltotekstuuri aidommaksi [TUTORIAL]

Lähetetty: 28.02.2015 16:58
Kirjoittaja truck-king
Sen voi avata millä tahansa tekstinkäsittelyohjelmalla. Suosittelen Notepad++, siitä löytyy tuki lua:n syntaksille jolloinka sen lukeminen on huomattavasti helpompaa...

Re: Peltotekstuuri aidommaksi [TUTORIAL]

Lähetetty: 25.03.2015 10:43
Kirjoittaja URSUSkuski
Kiitos!

Re: Peltotekstuuri aidommaksi [TUTORIAL]

Lähetetty: 11.04.2015 00:48
Kirjoittaja Ls 2011 Fani
Suuri kiitos tästä! :)

Re: Peltotekstuuri aidommaksi [TUTORIAL]

Lähetetty: 08.11.2015 05:22
Kirjoittaja jfman
Kokeelin toisee mappii aluksi. Nii mikähä meni vikaan, kun giantsissa ei aukee mappi eikä pelissä :laughing:

Re: Peltotekstuuri aidommaksi [TUTORIAL]

Lähetetty: 12.11.2015 22:36
Kirjoittaja Valtra T
jfman kirjoitti:Kokeelin toisee mappii aluksi. Nii mikähä meni vikaan, kun giantsissa ei aukee mappi eikä pelissä :laughing:
Laita vaikka log-tiedosto liitteenä niin on helpompi auttaa? ku voi mennä moni asia vikaan vaikka on näin selvät ohjeet.

Re: Peltotekstuuri aidommaksi [TUTORIAL]

Lähetetty: 12.11.2015 23:31
Kirjoittaja jfman
Sain toimiin meni vaa jotai pieleen, kun viideltä yöllä kokeelin väsyksissä. :lol:

Re: Peltotekstuuri aidommaksi [TUTORIAL]

Lähetetty: 03.05.2016 16:00
Kirjoittaja Farmingmies
Ei tohon olis uutta linkkiä ku toi ei toimi?

Re: Peltotekstuuri aidommaksi [TUTORIAL]

Lähetetty: 04.05.2016 15:27
Kirjoittaja Karlox
Tuossa on GroundShader.xml irtaallaan, korvaat mapin alkuperäisen tällä:
 Lataa tästä...
Tuon voi ottaa mistä mapista vaan mihin jo muutos tehty.

Re: Peltotekstuuri aidommaksi [TUTORIAL]

Lähetetty: 04.05.2016 23:31
Kirjoittaja Farmingmies
Kiitoos! :)

E: Öö... Kusas tää homma vähä ku ny toi textuuri ei käänny enää yhtään. :D