Sivu 1/1

Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORIAL]

Lähetetty: 25.12.2014 23:34
Kirjoittaja valtravalmet
Tässä tämä, lainattu Venomin Alkuperäistä ohjetta.
Eli aloita avaamalla sen koneen i3d. tiedosto, minkä päälle haluat sen juttus laittaa.

Sitten importaat sen siihen, tässä tapauksessa tuo 1210.
Kuva

Kuva


Sitten valitsen sen korin tai mikä sitten ikinä onkaan ja otat edit valikosta cut (Ctrl + X). Sen pitäs hävitä siitä.
Kuva

Seuraavaksi valitset sen koko koneen minkä päälle sen pistät, ja otat edit valikosta paste (Ctrl + v).

Kuva

Nyt pienennät sen sopivaan kokoon ja liikutat sen sopivaan kohtaan. Kun sopivassa kohdassa poista alkuperäisen näkyvyys, koko koria et voi poistaa ku tosta saa mittarit ja pelit ym muut ilman indeksien kanssa tappelua. ;)
Kuva


Sitten kun se on sopivassa paikassa, rupeet poistaan sen alla olevan turhia osia mitä et halua säilyttää.
Valitse poistettava osa. Selaa sitä vieressä olevaa listaa alemmas, etsi sieltä kohta non renderable ja laita raksi siihen.
Kuva

Lopuksi siirrät kameran takaisin samaan kohtaan missä se oli alottaessa ja tallennat.

Jos kaikki meni ohjeiden mukaan, niin sen pitäisi näkyä ja toimia pelissä.
Ei ole vielä valmis, renkaat sun muut pitää siirtää ja laittaa oikeiks mutta tää onki vaan korin importtaus.

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 00:31
Kirjoittaja truck-king
Käyhän se näinkin ainakin alkuun, mutta suosittelen sitten jos rupeaa jotain jakoonkin laittamaan niin poistakaa nuo kaikki turhat ihan deletellä ja lopuksi avaatte xml-tiedoston ja käytte kaikki indexit läpi ja korjaatte ne. Välillä kun tulee sellaisia modeja vastaan mistä löytyykin yhtäkkiä 10 traktoria, kun jokainen on vaan lätännyt uuden mallinnuksen toisen päälle. Tämä on sellainen asia missä me suomalaiset FS-modaajat olemme huomattavasti muita jäljessä. Panostetaan ainoastaan siihen ulkonäköön, ei ollenkaan siihen mitä se on modillisesta näkökulmasta katsottuna.

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 00:34
Kirjoittaja valtravalmet
truck-king kirjoitti:Käyhän se näinkin ainakin alkuun, mutta suosittelen sitten jos rupeaa jotain jakoonkin laittamaan niin poistakaa nuo kaikki turhat ihan deletellä ja lopuksi avaatte xml-tiedoston ja käytte kaikki indexit läpi ja korjaatte ne. Välillä kun tulee sellaisia modeja vastaan mistä löytyykin yhtäkkiä 10 traktoria, kun jokainen on vaan lätännyt uuden mallinnuksen toisen päälle. Tämä on sellainen asia missä me suomalaiset FS-modaajat olemme huomattavasti muita jäljessä. Panostetaan ainoastaan siihen ulkonäköön, ei ollenkaan siihen mitä se on modillisesta näkökulmasta katsottuna.
Tämäkin, aattelin seuraavana tehä indeksi tutoriaalin nii sitte voi poistaa ja laittaa indeksit uudestaan. :)

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 00:36
Kirjoittaja Deereman
Kiitos oppaasta!

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 01:43
Kirjoittaja arska fs11
Ongelmana on että ne kamerat jätetään ylensä vinoon kun ne palautetaan. Itte ainaki painan create camera ja editoinnin jälkee sitte poistan sen.

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 01:44
Kirjoittaja valtravalmet
Ite vaa muokkaan ja lopuks vasemmasta palkista kameran kulmat nollille. ;)

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 02:58
Kirjoittaja Valtra_mies
Mut kertokaas näin täälä samalla että mitenkä niinku sen raktorin renkaat saa pois näkyviltä, minkä päälle on ingamettanu koneen eli tässä tapauksessa ton buherin? :)

Giantsissa ne ei näy ja on uudet renkaat + vanteet asenneltu mutta pelissä ne Buherin renkaat näkyy? :roll:

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 07:34
Kirjoittaja 141
Tehkää ihmeessä lisää ohjeita ;) Että sais modin alusta loppuun tehyä ohjeitten kanssa ;)

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 11:25
Kirjoittaja valtravalmet
Valtra_mies kirjoitti:Mut kertokaas näin täälä samalla että mitenkä niinku sen raktorin renkaat saa pois näkyviltä, minkä päälle on ingamettanu koneen eli tässä tapauksessa ton buherin? :)

Giantsissa ne ei näy ja on uudet renkaat + vanteet asenneltu mutta pelissä ne Buherin renkaat näkyy? :roll:
Seon mullaki vielä vähä hakusessa, mutta se ottaa ne renkaat pelin kansiosta, ne pitää kopioida modin kansioon ja sitä kautta jotenki, asiasta tulee ohje kunhan osaan sen tehdä. :lol:

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 11:29
Kirjoittaja arska fs11
Valtra_mies kirjoitti:Mut kertokaas näin täälä samalla että mitenkä niinku sen raktorin renkaat saa pois näkyviltä, minkä päälle on ingamettanu koneen eli tässä tapauksessa ton buherin? :)

Giantsissa ne ei näy ja on uudet renkaat + vanteet asenneltu mutta pelissä ne Buherin renkaat näkyy? :roll:
Meet koneen .xml tiedostoon (esim. buehrer6135A.xml) Ja poistat sieltä:

<dynamicallyLoadedParts>
<dynamicallyLoadedPart node="0|1" linkNode="0>0|0" filename="$data/vehicles/wheels/trelleborg/trelleborgTM700_380_70R24.i3d" />
<dynamicallyLoadedPart node="0|0" linkNode="0>1|0" filename="$data/vehicles/wheels/trelleborg/trelleborgTM700_380_70R24.i3d" />
<dynamicallyLoadedPart node="0|1" linkNode="0>2" filename="$data/vehicles/wheels/trelleborg/trelleborgTM700_520_70R34.i3d" />
<dynamicallyLoadedPart node="0|0" linkNode="0>3" filename="$data/vehicles/wheels/trelleborg/trelleborgTM700_520_70R34.i3d" />
</dynamicallyLoadedParts>

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 11:35
Kirjoittaja Valtra_mies
arska fs11 kirjoitti:
Valtra_mies kirjoitti:Mut kertokaas näin täälä samalla että mitenkä niinku sen raktorin renkaat saa pois näkyviltä, minkä päälle on ingamettanu koneen eli tässä tapauksessa ton buherin? :)

Giantsissa ne ei näy ja on uudet renkaat + vanteet asenneltu mutta pelissä ne Buherin renkaat näkyy? :roll:
Meet koneen .xml tiedostoon (esim. buehrer6135A.xml) Ja poistat sieltä:

<dynamicallyLoadedParts>
<dynamicallyLoadedPart node="0|1" linkNode="0>0|0" filename="$data/vehicles/wheels/trelleborg/trelleborgTM700_380_70R24.i3d" />
<dynamicallyLoadedPart node="0|0" linkNode="0>1|0" filename="$data/vehicles/wheels/trelleborg/trelleborgTM700_380_70R24.i3d" />
<dynamicallyLoadedPart node="0|1" linkNode="0>2" filename="$data/vehicles/wheels/trelleborg/trelleborgTM700_520_70R34.i3d" />
<dynamicallyLoadedPart node="0|0" linkNode="0>3" filename="$data/vehicles/wheels/trelleborg/trelleborgTM700_520_70R34.i3d" />
</dynamicallyLoadedParts>
Kiitoksia, ottakaa tästä opiksenne kun tulee suora ja nopea vastaus kertaakaan enempää kysymättä !

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 12:04
Kirjoittaja vilje Liä
Koitin mutta kun yritin inkamettaa valtra 6850 nii se kori hyppäs pois?
Kuva
Tollee!?

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 12:23
Kirjoittaja valtravalmet
Valitsitko koko päälle laitettavan koneen ja sen päälle liitit? Näyttää ku ei ois liitetty siihen.

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 26.12.2014 12:42
Kirjoittaja vilje Liä
valtravalmet kirjoitti:Valitsitko koko päälle laitettavan koneen ja sen päälle liitit? Näyttää ku ei ois liitetty siihen.
Enpä tainnu! :oops:
E. ja kun menin kyytiinn nii peli kaatu.
E. 2 Minne tuo kori pitää pastettaa?
Kuva

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 29.12.2014 12:23
Kirjoittaja Dire
Miten renkaat saa näkyviin? Tai vaihdettua?

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 30.12.2014 10:53
Kirjoittaja viljelynkuningas
Kiitos tääkö on inkame pitää koittaa jos vaikka oppis. Kiiittooooss!! :kippis:

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 28.04.2015 17:57
Kirjoittaja 141
Saiskos uudet kuvat. :)

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 02.05.2015 23:56
Kirjoittaja N141H
141 kirjoitti:Saiskos uudet kuvat. :)
Jep.

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 03.12.2015 17:37
Kirjoittaja jontte89
Terve, pahoittelut että nostan vanhaa aihetta.Mutta päätäni vaivaa kuinka ne tekstuuripolut sitten korjataan ,kun tarkotukseni olisi vaihtaa F12 hytti Scanian koukku autoon. Kaikki muu onnistuu mutta jostain syystä auto tulee peliin valkosella hytillä ja peli kaatuu siihen.

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 14.12.2015 15:14
Kirjoittaja valatramiäs
Ei joku viittis laittaa uudet kuvat?

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 27.12.2015 15:13
Kirjoittaja lätkämiäs
kun yritin ingamettaa 705:tosen päälle 604:sta niin vaihoin textuurit ja sitte pakkasin ja laitoin modeihin nii näkyy kaupas mut kaupan pihas Miksi?

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 29.07.2016 21:16
Kirjoittaja Ajk2007
Tarteeko vaihtaa sieltä xml tiedostosta se i3d ku siel esim valmet705.i3d pitääkö se vaihtaa esim jos ingamee 604 ni valmet604.i3d

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 29.07.2016 21:44
Kirjoittaja luppe
Ajk2007 kirjoitti:Tarteeko vaihtaa sieltä xml tiedostosta se i3d ku siel esim valmet705.i3d pitääkö se vaihtaa esim jos ingamee 604 ni valmet604.i3d
Ei tarvitse,ellet sinä oo vaihtanu sen i3d.tiedoston nimeä.

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 16.08.2016 15:11
Kirjoittaja Lapinpoika_
Mites toi kori pienennetään?

Re: Korin importtaaminen toisen koneen päälle [GIANTS TUTORI

Lähetetty: 08.11.2017 21:02
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Mahtaskohan olla tarjolla uusia kuvia kun tämmönen ummikko meinaa ruveta siirtämään modellia giantsiin niin olis hyvä kun näkyis kuvat. Edellyttäen, että joku ystävällinen viitsii ne laittaa. Ja sori nosto.