Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15
Lähetetty: 05.12.2014 17:09
Tässä tälläinen suomennettu ohje, että mitenkä konverretaan modeja LS13 -> LS15. Käännkösessä voi olla virheitä, koska en jaksanut käyttää enemmän aikaa ja selventää kunnolla.. Tässä EI ole käytetty Google Kääntäjää paitsi niissä sanoissa joista en ole ihan varma. Saa korjata jos tietää paremmin.
Alkuperäinen lähde: http://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopic ... 63&t=18817
On tärkeää tietää, että kaikki modit eivät toimi samalla tavalla, mutta riippuu modin monimutkaisuudesta onko suhteellisen vaikea (vaikein kohta suomentaa, joku saa auttaa
) tai myös ei ole mahdollista konvertaa sitä. Tässä näytetään vain ne jutut mitä pitää tehdä jokaiselle modille.
Suositetut sovellukset:
- Paint.NET: http://www.getpaint.net/download.html
- Notepad ++: http://notepad-plus-plus.org/download/v6.6.9.html
- 7zip: http://www.7-zip.de/download.html / WinRAR.
- Giants Editor.
1. Modi (.zip tiedosto) pitää olla purattuna esimerkiksi 7zipillä tai WinRARilla.
2. Avaa tiedosto modDesc.xml Notepad ++:lla ja muuta toisella rivillä oleva tiedosto descVersion 8 -> 20 ja tallenna se.
3. sampleMod.zip pelin tiedostoista (C: \ Program Files (x86) \ Farming Simulator 2015 \ sdk) pura se ja kopioi vaikkapa työpöydälle. (En ole tästä kohdasta varma.)
4. vehicleShaderDirt.xml tiedosto. Kopioi sampleModin tiedostosta dirtShader.xml tiedosto joka luultavasti sijaitsee siellä. Se korvataan tässä kohdassa renkaan jäljet uusilla.
5. Avaa Giants Editorin tiedosto (modin nimi.i3d) Notepad ++:lla ja etsi nimi dirtShaders. Korvaa se nimellä vehicleShaderDirt.
6. Tallenna kaikki ja sulje tiedosto.
7. Nopein tapa katsoa textuurien tiedosto varmistaa, että kaikki kuvat ovat tallennettu .dds tiedostossa. Jos eivät ole tallennettu, voit avata tiedostot käyttämällä Paint.NETtiä ja tallentaa sen .dds tiedostona. Tämä kohta täytyy olla harvinainen.
Joku saa koittaa, että toimiiko kaiki oikein kun itsellä ei ole kiinnostusta tällä hetkellä.. Eli siis tämä ei taida olla täydellinen ohje.
Alkuperäinen lähde: http://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopic ... 63&t=18817
On tärkeää tietää, että kaikki modit eivät toimi samalla tavalla, mutta riippuu modin monimutkaisuudesta onko suhteellisen vaikea (vaikein kohta suomentaa, joku saa auttaa

Suositetut sovellukset:
- Paint.NET: http://www.getpaint.net/download.html
- Notepad ++: http://notepad-plus-plus.org/download/v6.6.9.html
- 7zip: http://www.7-zip.de/download.html / WinRAR.
- Giants Editor.
1. Modi (.zip tiedosto) pitää olla purattuna esimerkiksi 7zipillä tai WinRARilla.
2. Avaa tiedosto modDesc.xml Notepad ++:lla ja muuta toisella rivillä oleva tiedosto descVersion 8 -> 20 ja tallenna se.
3. sampleMod.zip pelin tiedostoista (C: \ Program Files (x86) \ Farming Simulator 2015 \ sdk) pura se ja kopioi vaikkapa työpöydälle. (En ole tästä kohdasta varma.)
4. vehicleShaderDirt.xml tiedosto. Kopioi sampleModin tiedostosta dirtShader.xml tiedosto joka luultavasti sijaitsee siellä. Se korvataan tässä kohdassa renkaan jäljet uusilla.
5. Avaa Giants Editorin tiedosto (modin nimi.i3d) Notepad ++:lla ja etsi nimi dirtShaders. Korvaa se nimellä vehicleShaderDirt.
7. Nopein tapa katsoa textuurien tiedosto varmistaa, että kaikki kuvat ovat tallennettu .dds tiedostossa. Jos eivät ole tallennettu, voit avata tiedostot käyttämällä Paint.NETtiä ja tallentaa sen .dds tiedostona. Tämä kohta täytyy olla harvinainen.
Joku saa koittaa, että toimiiko kaiki oikein kun itsellä ei ole kiinnostusta tällä hetkellä.. Eli siis tämä ei taida olla täydellinen ohje.