Sivu 1/1

Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 05.12.2014 17:09
Kirjoittaja MrSuomi
Tässä tälläinen suomennettu ohje, että mitenkä konverretaan modeja LS13 -> LS15. Käännkösessä voi olla virheitä, koska en jaksanut käyttää enemmän aikaa ja selventää kunnolla.. Tässä EI ole käytetty Google Kääntäjää paitsi niissä sanoissa joista en ole ihan varma. Saa korjata jos tietää paremmin.
Alkuperäinen lähde: http://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopic ... 63&t=18817

On tärkeää tietää, että kaikki modit eivät toimi samalla tavalla, mutta riippuu modin monimutkaisuudesta onko suhteellisen vaikea (vaikein kohta suomentaa, joku saa auttaa :D) tai myös ei ole mahdollista konvertaa sitä. Tässä näytetään vain ne jutut mitä pitää tehdä jokaiselle modille.

Suositetut sovellukset:
- Paint.NET: http://www.getpaint.net/download.html
- Notepad ++: http://notepad-plus-plus.org/download/v6.6.9.html
- 7zip: http://www.7-zip.de/download.html / WinRAR.
- Giants Editor.

1. Modi (.zip tiedosto) pitää olla purattuna esimerkiksi 7zipillä tai WinRARilla.

2. Avaa tiedosto modDesc.xml Notepad ++:lla ja muuta toisella rivillä oleva tiedosto descVersion 8 -> 20 ja tallenna se.

3. sampleMod.zip pelin tiedostoista (C: \ Program Files (x86) \ Farming Simulator 2015 \ sdk) pura se ja kopioi vaikkapa työpöydälle. (En ole tästä kohdasta varma.)

4. vehicleShaderDirt.xml tiedosto. Kopioi sampleModin tiedostosta dirtShader.xml tiedosto joka luultavasti sijaitsee siellä. Se korvataan tässä kohdassa renkaan jäljet uusilla.

5. Avaa Giants Editorin tiedosto (modin nimi.i3d) Notepad ++:lla ja etsi nimi dirtShaders. Korvaa se nimellä vehicleShaderDirt.
Tämä kohta mietityttää.. 5. Open the Giants Editor file (ModName.i3d) with Notepad ++ and the name of the
dirtShaders search and replace it with the name of the vehicleShaderDirt:
Before:
After:
Mitähän noissa ennen ja jälkeen kohdassa pitäisi olla?
6. Tallenna kaikki ja sulje tiedosto.

7. Nopein tapa katsoa textuurien tiedosto varmistaa, että kaikki kuvat ovat tallennettu .dds tiedostossa. Jos eivät ole tallennettu, voit avata tiedostot käyttämällä Paint.NETtiä ja tallentaa sen .dds tiedostona. Tämä kohta täytyy olla harvinainen.

Joku saa koittaa, että toimiiko kaiki oikein kun itsellä ei ole kiinnostusta tällä hetkellä.. Eli siis tämä ei taida olla täydellinen ohje.

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 06.12.2014 01:06
Kirjoittaja Ruzi
MrSuomi kirjoitti:Tämä kohta mietityttää.. 5. Open the Giants Editor file (ModName.i3d) with Notepad ++ and the name of the
dirtShaders search and replace it with the name of the vehicleShaderDirt:
Before:
After:
Mitähän noissa ennen ja jälkeen kohdassa pitäisi olla?
Luultavasti kuvat jotka näyttää mikä lukenu ennen ja mikä jälkeen.

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 06.12.2014 02:46
Kirjoittaja MrSuomi
Ite mietin samaa, mutta tuossa ei ollut mitään kuvaa..

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 06.12.2014 05:27
Kirjoittaja 141
Jos tota VehicleDirshanelia ei ole modin kansiossa pitääkö se lisätä tai jotain?

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 15.12.2014 17:57
Kirjoittaja jalmarivaltra
oisko mahdollista ssada jostain suomenkielinen video asiasta

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 15.12.2014 18:01
Kirjoittaja arska fs11
Jos traktori on kyseessä, niin helpoin tapa on vaan ingamettaa jonkun koneen päälle. Testattu on ja hyväksi todettu.

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 15.12.2014 18:07
Kirjoittaja 141
arska fs11 kirjoitti:Jos traktori on kyseessä, niin helpoin tapa on vaan ingamettaa jonkun koneen päälle. Testattu on ja hyväksi todettu.
Siis mites se tarkalleen tehdään? Musta voi tulla kunnon modaaja jos neuvotte. :yhteistyö: :)

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 02.01.2015 13:38
Kirjoittaja jalmarivaltra
konvasin raiseliftin tällee mut sitä jostaa syyst ei voena ostoo

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 04.05.2015 18:30
Kirjoittaja Valtra 6400
Mikä on, kun pelissä ei pysty ostamaan?

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 08.05.2015 08:42
Kirjoittaja ^redbull^
Miksi raktoreita ei voi ostaa?

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 08.05.2015 08:58
Kirjoittaja mikebirdie
Ei tartte spämmätä. Nii se johtuu varmasti siitä kun modien indexit ei ole oikein tai jtn muuta. Ja kuitenki joku kysyy, että miten se tehdään niin Giantsista pitää kattoo jokaisen toiminnon kohalle oikeet indexit jotka sitten korjataan traktorin .xml-tiedossa.

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 22.09.2015 07:45
Kirjoittaja John Deere 2650
Mitä pitää tehä jos tota dirtShaders kohtaa ei löydy. Pitääkö se lisätä johonki?

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 26.09.2015 19:07
Kirjoittaja Ilta
Ei tarvi lisätä, koska jos dirtShader puuttuu, modi ei ole likaantuva.

4. ja 5. kohta ovat sitä varten, että ilman niissä tehtäviä korjauksia kaikki likaantuvat osat ovat näkymättömiä pelissä ja GE:ssä. (Ja vaikka modi oli likaantuva, niin sen saaminen likaantuvaksi ei kuitenkaan ole FS15:ssä ihan näin helppoa.)

Re: Kuinka konverretaan modeja LS13 -> LS15

Lähetetty: 16.01.2016 08:51
Kirjoittaja Lännen c110
Tuo kolmos kohta ihmetyttää. Mitä tarkalleen pitää tehä?