Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Yleinen keskustelu Farming Simulator 2015 pelistä. Jaa uutiset, mielipiteet, kuvat, videot ja paljon muuta muiden käyttäjien kesken.
RiskyP
Viestit: 163
Liittynyt: 06.02.2014 08:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja RiskyP »

Ezmo kirjoitti:Onko siinä kuitenkin jollakin keinolla jäykistetty rattia vai pyöriikö se ihan kevyesti?
On siellä sisällä jonkinlaiset jouset tai kumilangat tms. suoristamassa rattia. On se selkeästi kevyempi pyörittää kun vertaa muihin ratteihin mitä olen elämäni aikana kokeillut. Esimerkiksi muinainen mikkisoftan sidewinder on jäykkä ja "kahden käden ratti". Mutta ei tämä kyllä mikään täysin löysä ja vastukseton ole. Kyllä sen tuntee kun sitä pyörittää että se vähän vastustaa, Esimerkiksi rekkapelissä se on hyvä kun pelkästään sormilla rattia jarruttamalla saa rekan suoristumaan risteyksestä lähdettäessä, eikä tarvitse varsinaisesti "ohjata" sitä reitille. Että on siinä sen verran vastusta ettei se jää miettimään jos päästää irti.

Farmaamisessa se on hyvä että ääriasennossa ratti ei selkeästi ala vastustamaan kovinkaan paljoa enempää ja väsytä kättä. Keskiasennossa se on selkeästi löysä (keskiasennosta noin +-4 senttiä on tyhjää välystä joka ei vastusta käytännössä ollenkaan (palauttaa kyllä keskelle) Pari senttiä tuosta löysästä alueesta on myös sitä deadzonea jossa ratti ei toimi. Sitä ei kylläkään huomaa farmikäytössä, ellet sitten ala ajamaan nascaria tai muuta vastaavaa jossa ajourat on milleistä kiinni. Mutta tuo keskiasennon löysyys on hyvä, sillä kun ratin palauttaa ja jos täytyy alkaa veivaamaan samantien vastakkaiseen suuntaan, se ei kolahda kuten esimerkiksi tuo mikkisoftan ratti tekee (ne jotka ovat ajaneet rallia tai ratakisoja tuollaisella ratilla tietää kyllä mistä puhun).

Töistä ei tulisi mitään jos ratti olisi kovin jäykkä ja kävisi vielä vastustamaan enemmän ääriasennoissa. Varsinkin kun pyörittelee urakkanupista (mikä on käytännössä pakko), niin jos se olisi jäykkä, ei menisi kauaa kun on koko ratti kädessä kun se ratin akseli olisi jatkuvasti lujilla sekä käden että vastustavan jousen painosta.

Se täytyy kyllä sanoa että tämä ratti on erinomaisen hyvä kun nostelee tavaraa tai paaleja kärryyn tai pistää tavaraa tuuttiin ja pyörittelee pyöräkuormaajaa ja toisella kädellä hoitelee kauhaa. Muissa töissä se on vain "hyvä", mutta noissa hommissa se oikein tulee esille. Hiiri-näppis yhdistelmä on ihan ok, mutta selkeästi hitaampi. Yritin jossain vaiheessa kokeilla myös sekä mikkisoftan joikkaria että saman firman rattia farmisimuun, mutta se ei ottanut luonnistuakseen ollenkaan. Nyt jos on tiedossa pyöräkuormaajalla tai etukuormaajalla hommia, ratti on aina käytössä koska koneen pyörittäminen on huomattavasti tarkempaa. Vielä kun joku modaisi nuo pyöräkuormaajat niin että se sisäkamera seuraa kauhaa niin olisi erittäin hyvä. Tuolla pikkutikulla pystyy kyllä liikuttamaan katsetta koneen sisällä, mutta se vaatii totuttelua.

Niin ja tosiaan, vaikka tuo ratti on koneessa kiinni tai jopa käytössä, samat hommat hoituisi myös näppäimistöltä samaan aikaan, ettei tarvitse erikseen niitäkään säädellä jos ei jostain syystä halua rattia käyttää. Puun kuormaamisesta ei ole kokemusta, ja vähän epäilyttää tuo pikkutikku tuossa toisen laatikon päällä koska se on selkeästi "muovisen" tuntuinen. Pyöräkuormaustouhuissa ihan riittävä, mutta puunkuormaamisesta ja kaatamisesta en tiedä. Että jos tekee niitä hommia oikein työkseen, niin varmaan kannattaa satsata kahteen kunnon tikkuun kuin tähän rattiin koska liikeradat on silloin reilummat ja tikut saa kuitenkin huomattavasti halvemmalla ja nappeja löytyy.
hasajib
Viestit: 13
Liittynyt: 15.03.2013 21:52
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja hasajib »

Onks kellää tietoo et toimiiko nuo 2017 versiossakin sittenkun ilmestyy? :roll:
Avatar
Tasaaja
Viestit: 505
Liittynyt: 03.10.2015 19:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Tasaaja »

hasajib kirjoitti:Onks kellää tietoo et toimiiko nuo 2017 versiossakin sittenkun ilmestyy? :roll:
Kaiken järjen mukaan kyllä.
Kuva Kiitos N141H
Kun tietämättömät lähtevät puhumaan asioista joista eivät tiedä mitään ja toiset tietämättömät lähtevät korjaamaan asioita niin loppu tulos on että kukaan ei tiedä mistä puhuu...
-------------------------
Valtteri[FIN]
Viestit: 70
Liittynyt: 03.01.2015 17:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Loviisa
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pitääkö sellanenkin olla?

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Valtteri[FIN] »

Tietääkö kukaan, että mistä sen saa nyt halvimmalla?
Kuva

Mukava on kesän tullen kuivaa sarkaa niittää viljelijä ihmeenä koko kylä kiittää, muija joskus huokaa että nyt jo kylvöt riittää se on putkesta kiinni koko homma.
HulluHeppu
Viestit: 331
Liittynyt: 24.01.2015 10:51
Tämänhetkinen kaupunki:: Köyliö
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: Juuso
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja HulluHeppu »

En suosittele ostamaan tätä koska hajoaa erittäin helposti ja on muutenkin muovia
Niin että mites se meni?

''Bensalla pestään pensselit ja diisselillä tehään voimaa''
Aapo92
Viestit: 163
Liittynyt: 23.08.2015 17:51
Tämänhetkinen kaupunki:: Oulu
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, paska englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Aapo92
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Aapo92 »

HulluHeppu kirjoitti:En suosittele ostamaan tätä koska hajoaa erittäin helposti ja on muutenkin muovia
Mikäs osa sulla hajos? Itellä meni USB kaapeli ratista koneeseen :cry: oli vaan alle puoli vuotta :twisted:
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Aapo92 kirjoitti:
HulluHeppu kirjoitti:En suosittele ostamaan tätä koska hajoaa erittäin helposti ja on muutenkin muovia
Mikäs osa sulla hajos? Itellä meni USB kaapeli ratista koneeseen :cry: oli vaan alle puoli vuotta :twisted:
Takuu? Korjaa itse?
Kuva
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Iteltä meni ratti niin että ne renkaat käänty pienestäkin ihan päin....................................
Kuva<-Aralle kiitokset!
Aapo92
Viestit: 163
Liittynyt: 23.08.2015 17:51
Tämänhetkinen kaupunki:: Oulu
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, paska englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Aapo92
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Aapo92 »

Simppa kirjoitti:
Aapo92 kirjoitti:
HulluHeppu kirjoitti:En suosittele ostamaan tätä koska hajoaa erittäin helposti ja on muutenkin muovia
Mikäs osa sulla hajos? Itellä meni USB kaapeli ratista koneeseen :cry: oli vaan alle puoli vuotta :twisted:
Takuu? Korjaa itse?
Takuu vaihtoehtoa ei ollut koska aukastiin ratti auki ja ei löydettä mistään sopivaa liitintä,edes MadCatzin omilta sivuilta.
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Vaihda koko liitin?

Ihte miettinyt just että onko järkevämpi hommata se sivupaneeli vai joikkari. Siinä mielessä joikkari olis parempi jos mettähommia tekis mutta ei mua ne nyt innosta oikeen. Laittaa vaan jonkun paskaduunarin (simppa) tekemään kaikki ek hommat ni pärjää pelkällä g25.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
Truitti
Viestit: 63
Liittynyt: 18.07.2016 18:45
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Truitti »

Miulla rupes "ilmeisesti" ratti/poljin pätkimään tuossa jokinaika sitten, nyt se on vaihteeksi asettunut, mutta pahimmillaan kone ilmoitti virtapiikistä usb portissa ja sammutti koko väylän. Nyt se on tyytyny vaan katkasemaan yhteyden ja yhdistämään samointein takasin, kuuluu se plimplim ääni. Voisikohan tuota turvallisesti tarjota takuuseen, kuitenkin alle 500 tuntia sitä veivattu. Ohjauspyörä heiluu kuin se mieletön mulkku hullun perseessä, varmaan meni kun urakkanupin kanssa veivas ääripäästä toiseen vauhdilla.
Aapo92
Viestit: 163
Liittynyt: 23.08.2015 17:51
Tämänhetkinen kaupunki:: Oulu
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, paska englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Aapo92
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Aapo92 »

Muhka kirjoitti:Vaihda koko liitin?

Ihte miettinyt just että onko järkevämpi hommata se sivupaneeli vai joikkari. Siinä mielessä joikkari olis parempi jos mettähommia tekis mutta ei mua ne nyt innosta oikeen. Laittaa vaan jonkun paskaduunarin (simppa) tekemään kaikki ek hommat ni pärjää pelkällä g25.
Saako niitä sivupaneeleita erikseen? Kyllähän tuosta paketista saa monta hyvää osaa uuteen rattiin. Sivupaneeli,urakkanuppi ja muuta mukavaa :D
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Kyllä sen omasta mielestäni ainakin saa erikseen.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Aapo92
Viestit: 163
Liittynyt: 23.08.2015 17:51
Tämänhetkinen kaupunki:: Oulu
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, paska englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Aapo92
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Aapo92 »

Muhka kirjoitti:Kyllä sen omasta mielestäni ainakin saa erikseen.
Tuli tässä eilen kokeiltua toimiiko Sivupaneeli ilman Saitekin rattia ja polkimia. No ei Logitechin driving force gt siitä tykänny. Jos Sivupaneeli oli tieto koneessa kiinni ratti eikä polkimet toiminut ja taas toisinpäin.
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Aapo92 kirjoitti:
Muhka kirjoitti:Kyllä sen omasta mielestäni ainakin saa erikseen.
Tuli tässä eilen kokeiltua toimiiko Sivupaneeli ilman Saitekin rattia ja polkimia. No ei Logitechin driving force gt siitä tykänny. Jos Sivupaneeli oli tieto koneessa kiinni ratti eikä polkimet toiminut ja taas toisinpäin.
Sun pittää osata laittaa ne erikseen inputeissa.
Kuva
laretski
Viestit: 1
Liittynyt: 23.01.2018 16:40
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja laretski »

Niin onko kellään ratkaisua asiaani kun teen jotain ratilla kuuluu plimplim ja sit yhistää taas ja taas katkeaa. Kerran tuli ilmoitus että USB portissa virtapiikki oisko mitään korjaus mahdollisuutta?
Rauhala
Viestit: 7
Liittynyt: 01.02.2018 16:43
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Saitek ja Giants Software ratti ja polkimet

Viesti Kirjoittaja Rauhala »

Ittellä ihan sama vika.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”