LS-FIN tulevaisuus

Muiden ohjelmien ohjeet, oppaat, vinkit ja ratkaisut.

FS-Uk lopetti pitäisikö LS-FInin?

Kyllä
38
7%
Ei
490
93%
 
Ääniä yhteensä: 528

Avatar
Admin
Ylläpitäjä
Viestit: 3312
Liittynyt: 12.04.2009 03:39
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Admin
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Admin »

Se kun tuo FS-Uk lopetti 10 vuoden jälkeen, olen alkanut miettimään LS-Finin värikästä ja vaiheikaista historiaa.

Mitä jatkossa?

- Uusi facelift ulkoasu / sivuston päivitys
- Sivuston lopettaminen?

Kiinnostaisiko sinua toiminnan tukeminen lahjoituksilla?
Kuva
#MakeLS-FINGreatAgain!
Avatar
fiiatti-ukko
Viestit: 399
Liittynyt: 10.09.2017 13:24
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Savon Pariisi

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja fiiatti-ukko »

Ei missään nimessä sivun poistoa, ainakaan vielä. Mutta mitään faceliftiäkään ei minun mielestä kannata väen vängällä ruveta vääntämään jos ei ole intoa.
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
Avatar
Vapo_
Viestit: 2659
Liittynyt: 23.06.2013 21:59
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja erittäin vähän ruotsia
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Veeteeässä

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Vapo_ »

Jos totta puhutaan niin eikö ls-finillä olo ennenkin ollut hiljaisia aikoja? Kyllä mää ite uskon että tää tästä vielä virkenee!
Kuva
Make LS-FIN.COM great again!
https://www.facebook.com/VapoModding/
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6404
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Koskaan ei ole näin hiljaista ollut. Itse olen ollut alusta asti mukana ja vielä lähes kokoajan aktiivinenkin, oikeastaan vasta viime vuonna tuli pidempiä pätkiä ettei tullut käytyä. Ei tullu oltua tietokoneellakaan puoleen vuoteen.
Avatar
urakkamies
Moderaattori
Viestit: 4101
Liittynyt: 25.04.2010 20:51
Kielet: suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lakeuden laidalla

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja urakkamies »

Peluri4 kirjoitti:Koskaan ei ole näin hiljaista ollut. Itse olen ollut alusta asti mukana ja vielä lähes kokoajan aktiivinenkin, oikeastaan vasta viime vuonna tuli pidempiä pätkiä ettei tullut käytyä. Ei tullu oltua tietokoneellakaan puoleen vuoteen.
Joo ei, silloin kuitenkin tuli viestejä päivässä enemmän kuin nykyään viikossa. Nyt kun saattaa olla välillä päiväkin ettei kukaan kirjoita mitään.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
pvmies
Viestit: 175
Liittynyt: 27.06.2017 08:45
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtra mies
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja pvmies »

Ei taija ihmiset paljoa olla enään farmeista kiinpstuneita ja itse olen luokallani ainut joka fs sarjaa oikeasti pelaa (myös raakaa vittuilua ja kiusaamista tulee välillä johtuen farmin pelaamisesta) itseäni jopa hieman harmittaa kuitenkin hieno peli_sarja kyseessä.
Modeja tehään modeja valmistuu ja kunniaa halutaan näihä se menee.
Make LS FIN gread ogen
Nevaukot modteam
 Lataa tästä...

Tarviin Giantsii siirtäjän.
arska fs11
Viestit: 3325
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Itsekin kasvanut ulos noista peleistä eli pelaamiset ja sitä myöten foorumin käyttö hyvin vähäistä. Päivittäin kyllä käyn lukemassa muiden kirjoituksia. Lähinnä yleinen keskustelu ja konetopicit silmän alla.
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2272
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Eipä tuu itekkään enää pelattua lähestulkoon yhtään, tietyistä syistä johtuen ei vain ole aikaa, ja jos on aikaa niin ei huvita pelata. Foorumilla pyörin oikeastaan joka päivä, mutta harvemmin mitään kirjottelen.
Kuva
AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital 1TB | Samsung 960 EVO 250GB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Ite pelailen aktiivisesti vielä ja foorumillakin käyn päivittäin ja heittelen viestejäkin melko useesti. Ei tätä hienoa foorumia kannata vielä ainakaa lopettaa. Tuskin enää mitään kulta aikaa tulee mutta kannattaa tämä pystyssä pitää. Oikeestaan ainut kanava mitä kautta järkevästi voi jakaa kuvia fs:stä ja saada neuvoa yms pattitilanteissa. Ei välttämättä mitään faceliftiäkään tarvita.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Avatar
V A valmet
Viestit: 3212
Liittynyt: 03.12.2011 16:11
Tämänhetkinen kaupunki:: Suonenjoki
Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja V A valmet »

Juuh elikkäs, jos vaan tämä sivusto pysyy teknisesti helpolla hoidolla olemassa niin antaa olla vaan(mitä lie ohjelmistopäivityksiä siis lähinnä tarkotan), kun kyllä täällä tulee päivittäin uudet viestit luettua ja harvakseltaan konekuvia laiteltua.
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Jos rupeette faceliftaamaan tätä vanhaa kunnon foorumia niin lopetan käymisen kokonaan. :D
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
jiitu
Viestit: 2192
Liittynyt: 13.12.2009 17:52
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja jiitu »

pvmies kirjoitti:Ei taija ihmiset paljoa olla enään farmeista kiinpstuneita
Kylläpä, siirryin vaan oikeen tilan pyörittämiseen :iso:
Valmettimi3s
Viestit: 91
Liittynyt: 04.11.2017 16:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Valmettimi3s »

Hiljaista näyttää kyllä olevan... Itselläkin ollu varmaan jo toista vuotta taukoa, ettei oo ollenkaan tullu pelattua FS eikä myöskään käytyä täällä. Nyt pitkästä aikaa päätin tulla kattomaan ja oon miettinyt josko koittais taas jotakin modeja ruveta konvailemaan/editoimaan. Viimeks jotakin modeja räpeltänyt siihen aikaan kun FS17 oli vielä uusi, onkos tuo homma paljon vaikeutunut niistä ajoista? SItä kautta vois tällekin foorumille jotain eloa saada..?
KuvaKuva
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Admin kirjoitti:Se kun tuo FS-Uk lopetti 10 vuoden jälkeen, olen alkanut miettimään LS-Finin värikästä ja vaiheikaista historiaa.

Mitä jatkossa?

- Uusi facelift ulkoasu / sivuston päivitys
- Sivuston lopettaminen?

Kiinnostaisiko sinua toiminnan tukeminen lahjoituksilla?
Jumakauta, älä laita tällästä :D
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Avatar
fiiatti-ukko
Viestit: 399
Liittynyt: 10.09.2017 13:24
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Savon Pariisi

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja fiiatti-ukko »

Tottahan se on että suurin osa täälläki olijoista on kasvanu peleistä ulos, itelläki aika vähäistä nykyään. Lähes joka päivä kuitenki tulee viestit käytyä lukasemassa. Ja vaikka nykyää on keskustelut vähentyny huomattavasti nii vastapainona niiden laatu on parantunu. Eikös enne tainnu olla aika paljon kaikenmaailman jonne tappeluita yms. alueet täynnä :roll:
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Osasyy varmaankin myös se että kun tääkin foorumi perustettu, niin hyvä kun puhelimella päässyt edes nettiin. Kun sit taas nykyään puhelimella pystyy tekemään niin paljon enemmän. Ja suoraan sanottuna ehkä tällaiset foorumit aika pitkälti nykyään ns. out sen takia kun täällä porukka keskustelu ennen asioista, jakanut kuvia ja nykyään porukka jutustelee kaikkialla snäpissä, whatsappissa etc.. Ja tietenkin se, että porukka niin paljon vanhentunut tässä ajassa ettei enää kiinnosta niinkään mitkään virtuaalimaanviljelyt jne. :D
Kuva
Avatar
Truitti
Viestit: 63
Liittynyt: 18.07.2016 18:45
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Truitti »

Vaihtelevasti tulee pelailtua ja foorumia liki päivittäin ihmeteltyä. Mie oon jäänyt tosin tuohon fs17 :sta , mikä ei taida olla niin suosittu. Kuitenkin siinä tila hyvällä mallilla ja kohta maksan itseni velattomaksi (säästellyt saavutusta samalle päivälle kun irl velka kuittautuu ;) ) Moninpeliä olisi kiva tietysti pelailla, mutta vähän ne modien kanssa säätäminen ja kun pelaaminen on niin sattumanvarasta.

En tiedä foorumin kuluista mutta aikoinaan wow killassa keräiltiin vuosittain avustusta ja siihen tuli osallistuttuakin.

E: Unohdimpa mainita että mie en ole missään naamakirjassa tai mikä on ylös hömpötyksessä. Foorumit tuntunut aina kodikkailta.
Viimeksi muokannut Truitti, 01.02.2020 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Valmet 755
Viestit: 2854
Liittynyt: 12.01.2012 17:29
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pirkanmaalla
Viesti:

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Valmet 755 »

Kahdeksan vuotta on tullut myös foorumilla oltua, melko aktiivisesti joskin välissä taisi olla hieman hiljaisempi ajanjakso. Enää en juurikaan farmingia pelaile, mutta foorumia lueskelen melko aktiivisesti tuola yleisissä- ja maatalous ja koneet -keskustelualueissa.. :roll: Oma mielipide on että foorumia voisi koittaa mainostaa tai saada nostetuksi enemmän tuon IRL maatalouden, koneiden ja ym. harrasteluiden keskustelufoorumina ja antaa tuon FS puolen olla omalla painollaan siinä sivussa. :) Lopettamista en kannata mikäli sivustosta vaan ei koidu liiaksi vaivaa ja kuluja ylläpitäjille.
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
RiskyP
Viestit: 163
Liittynyt: 06.02.2014 08:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja RiskyP »

Kirjoitan nyt täysin suoraan silläkin uhalla että pahoitan jonkun mielen.

Tämä foorumi on hoidettu huonosti. Piste. Syynä siihen ei ole tyhmyys tai laiskuus, vaan tietämättömyys ja kokemattomuus ja ne eivät ole mitään pahoja rikkomuksia.

Olen kirjoitellut täällä jostain 2013 vuodesta lähtien, ensin taustaillen ja sitten laittaen kommenttejakin jne. Olen selkeästi, ellen vanhin, niin ainakin vanhinta ikäluokkaa joten jos nyt haluatte oikeita ratkaisuja, niin nyt kannattaa kuunnella. Ikää on päälle neljäkymmentä ja olen eri aiheisia foorumeita käyttänyt aktiivisesti jo yli kaksikymmentä vuotta. Modeja olen tehnyt 90 luvun lopulta saakka eri peleihin ja pelejä on tullut pelattua jo 80 luvulta lähtien. Minulla on kokemusta hyvistä foorumeista jotka on lopetettu, ja huonosti hoidetuista foorumeista jotka ovat kaatuneet. Mutta myös foorumeista jotka ovat vielä 20 vuoden jälkeenkin täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Pääasiassa itse olen kiinnostunut farmipeliin liittyvistä jutuista, mutta silloin tällöin tulee luettua yleisiä osioita. Nämä seuraavat kommentit liittyvät kiinteästi farmipeliin liittyviin osioihin.

1. Täällä on vuosien aikana osa moderaattoreista lepsuillut pahasti. Tarkoitan tällä niitä flamewarseja joissa on porukalla kiusattu jotakin keskustelijaa, ja mitään rangaistuksia ei ole jaeltu kuin ehkä pahimmista tempauksista. Tähän täytyy tulla muutos. Sääntöjen tulee olla samat kaikille ja kaikki jotka yrittävät savustaa tai kiusata jotakuta ulos täytyy rangaista! Mitään ei katsota sormien läpi, viimeisiä varoituksia ei jaella, vaan rankkua tulee jos sääntöjä rikkoo, ja kaikenlaisesta kiusaamisesta täytyy tulla ehdottomasti ankara rangaistus.

Lisäksi tästä epäselvästä ja säännöttömästä tilanteesta johtuen tyypit ovat pyydelleet anteeksi muunmuassa nk. tuplapostausta, vaikka heidän seuraava kommenttinsa olisi aivan eri. Näin esimerkiksi blogipostauksissa jossa on kirjoitettu uudesta päivästä, tai että kuvaketjuun on lähetetty kuvasarja jostakin toisesta tilanteesta. Tuo ei ole tuplapostausta koska lähetetyn viestin sisältö on eri. Tuplapostausta on esimerkiksi sellainen että jatkaisin tätä samaa jauhamista uudella postilla, tai että postittaisin saman viestin kahteen kertaan eri palstoille tai peräkkäin, enkä huomaisi poistaa toisen viestin sisältöä. Tuplapostausta voi verrata spämmiin.

Jos tyypit eivät tiedä tai ymmärrä sääntöjä, vaan saavat pelkästään epämääräisen varoituksen, ikäänkuin varoituksen foorumin kirjoittamattomasta säännöstä, he ovat aivan ulalla ja sekään ei rohkaise kirjoittamaan.

Sääntöjen täytyy olla kaikille nähtävissä jo ennenkuin foorumille pääsee kirjoittamaan. Säännöistä voisi luoda joskus myöhemmin oman ketjun jossa pyydetään keskustelijoita luomaan säännöt ja keskustelemaan niistä?

2. Moderaattoreiden ON kirjoitettava punaisella/vihreällä ja mustalla.
-Punaisella silloin kun on kyse moderaattorin hommista jossa moden sana on laki. Eli muistutuksista, varoituksista, jäähyistä tms.
-Vihreällä silloin kun yritetään auttaa esimerkiksi foorumia koskevassa ongelmassa, esimerkiksi siinä kuinka laitetaan kuva viestiin.
-Mustalla silloin kun moderaattori on tavallisena keskustelijana paikalla esimerkiksi väittelemässä siitä kumpi on parempi FS17 vai FS19.

Tämä siitä syystä että modella on aina valta-asema muihin kirjoittajiin nähden ja osa porukasta ei ehkä uskalla sanoa että FS19 on aivan skeidaa jos joku modeista on eri mieltä ja siitä syystä että silloin kun mode käyttää väriä, on parasta kuunnella ja/tai olla häiritsemättä.

3. Foorumeita on siivottava ja ne on pidettävä siistinä ja keskusteluihin on osallistuttava. Tämä tarkoittaa sitä että otsikot tyyliin "Apua!!!!!!" poistetaan ja tekijä saa varoituksen siitä ettei ketjuun ole tehty kuvaavaa otsikkoa, tai että kommentti on kirjoitettu murteella josta ei saa pirukaan selvää. Osallistuvuus tarkoittaa myös sitä että moderaattorit ovat aktiivisesti paikalla laittamassa kommentteja. Se luo uudelle keskustelijalle tunteen siitä että foorumi on aktiivinen ja uusi keskustelija jää varmemmin paikalle kun moderaattorit ovat suhteellisen aktiivisia. Moderaattorin touhut ovat työtä! Tämä on ollutkin ihan kiitettävää.

4. Kaikki viestienkeruu ketjut, ns. "chattiketjut" kuten "Pienet kysymykset tänne" on rangaistuksen uhalla ehdottomasti kiellettävä! Tästä ei saa missään tapauksessa luistaa! Tuollainen ketju voi kuulostaa aluksi hyvältä idealta. Aloittaja ehkä kuvittelee että foorumi pysyy siistinä kun kaikki pienet jokapäiväiset roskakysymykset laitetaan sinne, mutta totuus on aivan päinvastainen ja käytännössä kyseisenlaiset ketjut ajavat keskustelijoita pois. Sitäpaitsi siellä ei koskaan näy mitään pieniä kysymyksiä. Se ei ole pieni kysymys että peli ei käynnisty tai että modikartta jää tekemättä kun triggereitä ei saa toimimaan.

Verratkaa näitä peliosiokeskusteluita yleisosioon. Yleiset keskustelut ovat eläväisen tuntuisia ja aloituksia on paljon vaikka kommentteja tulee hiljakseen. Kun taas pelin keskusteluosiot vaikuttavat hyvin hiljaisilta koska siellä ei ole kuin yksi chattailyketju.

Foorumi, eli tämä sivusto, on keskustelupalsta. Keskustelupalsta on täytettävä keskusteluketjuilla, eikä sillä tavoin että yksi ketju täytetään kommenteilla joiden sisältö voi olla mitä tahansa! Foorumille ei kaivata omaa foorumia! Siksi tuollainen viestienkeräysketju on kiellettävä. Ketjussa tulee keskustella aina kyseisen aiheen mukaan. Silloin aiheet ja avun löytää helposti pelkkien otsikoiden perusteella.

Syyt siihen miksi sellaisia viestienkeräys ketjuja ei saa tehdä on mm. tällaisia:

-Uusi lukija näkee silloin kuolleen foorumin jossa ei keskustella, koska ainoa ketju on tuo edellämainittu ketju. Se ei innosta ketään käymään keskustelua.
-Sinne ei tule pieniä kysymyksiä, vaan erittäin monimutkaisia, vaikeita sekä haastavia kysymyksiä koskien mm. modaamista tai tietokone-ongelmia.
-Se estää täydellisesti ratkaisujen etsimisen foorumilta koska kaikki ratkaisut on piilossa valtavan pitkässä keskustelussa. Siinä yksi syy mm. siihen ettei uusia modaajia löydy!
-Se estää myös ratkaisujen saamisen kysymyksiin, sillä aktiivisimmatkin vastaajat kyllästyvät vastaamaan samoihin kysymyksiin yhä uudelleen.

Esimerkiksi vuonna 2014 kun FS15 julkaistiin, tuohon "pienet kysymykset tänne" tuli monta sivullista kysymyksiä siitä miksi peli näkyy mustana. Yksi ainoa keskusteluketju mustasta alkuruudusta ja kehotus päivittää näytönohjaimen ajurit, olisi ratkaissut kaikkien jälkeenpäin tulleiden kysyjien ongelman kerralla.

Moderaattoreiden on ehdottomasti rohkaistava ja ohjattava ihmisiä tekemään keskusteluketjuja kysymyksistään ja otsikoida ne niin että avunhakija näkee otsikosta välittömästi sen mahdollisen sisällön.

Nykyisen pienet kysymykset ketjun voi mielestäni jättää paikoilleen ja antaa olla. Itse sen kuitenkin lukitsisin ja neuvoisin keskustelijoita perustamaan kysymykselleen oman ketjun jossa siitä voidaan keskustella ja neuvoa, mutta siitä voi admini ja moderaattorit miettiä mitä kannattaa tehdä. Mutta tulevaisuudessa näitä on ehdottomasti valvottava ja estettävä niiden tekeminen.

Suurin syy miksi modaajia, modeja, moditutoriaaleja ei ole, eikä modaamisesta puhuta, on se ettei täällä ole ensimmäistäkään ketjua jossa aiheesta keskusteltaisiin! Kaikki modaamista koskevat "pienet" kysymykset ovat siinä ketjussa josta niitä ei löydä pirukaan enää. Ymmärrättekö nyt kuinka vähän kyseinen ketju auttaa ketään ja kaikkein vähiten tätä foorumia? Tällaisia keskustelufoorumeita ei luotu siihen että näihin perustettaisiin oma foorumi tai chatti!

5. Chatti on paskanjauhamista ja dynaamista keskustelua jossa aihe vaihtuu jatkuvasti. Siihen ei yleensä kukaan palaa.
Keskustelu on aina jostakin yksittäisestä tai siihen kiinteästi kuuluvasta aiheesta ja siihen palataan eri syistä!

Noiden kahden, chatin ja keskustelun, ero on ymmärrettävä.

6. Kuvaketjut ovat hyviä ja varsin suosittuja, mutta niissä on mielestäni sallittava keskustelu kunhan se pysyy aiheessa. Mitään erityistä kieltoa keskustelun estämiseksi ei tarvita. Antaa ihmisten höpistä. Kiellon sijaan kuvien lähettäjiä olisi hyvä alkuviestissä rohkaista aina kertomaan mistä ovat jonkin modin löytäneet, koska se on kuitenkin aika yleinen kysymys. Edelleenkään modien ruinaamista ei tarvitse sallia.

7. Foorumin ns. kasvojen kohotus, eli osien uudelleen järjestely, uudet värit tms. ei oikeastaan auta tähän ongelmaan. Suuret muutokset varsinkin osien järjestyksissä yleensä ajaa käyttäjiä vain pois. Sen voi unohtaa samantien.

Väreistä taas vaaleat yhteensopivat värit toimivat taustalla, kunhan tärkeät kohdat erottuvat highlight väreillä. Jos admini aikoo tehdä omat värit, niin google auttaa tyylikkäiden väriyhdistelmien löytämisessä. Unohda kuitenkin suhteellisen räikeät tuuninkivärit ja muut teinitilpehöörit. Puhdas valkoinen on aika rankka väri silmille kuten on myös musta tai muu päävärinen pohja. Yksinkertaisuus ja vaalea väritys toimii aina. Tärkeintä ulkoasussa on se että väri on silmille kevyt ja että käyttäjä löytää osiot helposti.

8. Foorumia on mainostettava. Jokaisen meistä on mentävä eri paikkoihin ja mainostettava tätä sivustoa aktiivisesti. Suomi24:t, Vauva.fi:t, Instagramit, Steamit, paikalliset koulut, kirjastot jne jne jne. Menkää ja levittäkää sanaa. Kun uusi peli ilmestyy, silloin varsinkin täytyy mennä levittämään sanaa. Tehkää Steamiin esimerkiksi grouppeja tms. suomalaisille pelaajille ja laittakaa se groupin nimi viestien alle ja nuoremmat voivat laittaa osoitteita koulujen ilmoitustauluille, sillä aina on niitä jotka pelaavat mutta eivät tiedä että pelistä voisi myös keskustella suomeksi.


Siinä on joitakin parannusehdotuksia. Jos te kuvittelette että peleistä kasvetaan ulos ja että parikymppisten jälkeen lastenleikit jätetään taakse ja aletaan perheenperustaminen ja rahan tekeminen, niin tokihan näin tapahtuu ja tietenkin vastuuta täytyy itse ottaa koska elämästä ja selviytymisestä pitää vastata itse. Mutta muutaman vuoden päästä arki alkaa taas ja silloin on aikaa pelailla. Ei aikuiset jätä leikkejä taakseen, sillä vapaa-aikaa kyllä riittää. Leikkimisen muoto vain vähän vaihtuu. PC pelaaminen on 90 luvulta lähtien kasvattanut valtavasti suosiotaan ja suosio suorastaan räjähti 00 luvulla. Suurin pelaajaryhmä on kolmikymppiset ja kyseinen ryhmä vain ikääntyy. Muutaman vuoden päästä suurin pelaajaryhmä on nelikymppiset. Ei näistä peleistä eroon pääse enää.

Vaikka elämäntilanne tulee muuttumaan koulujen jälkeen, niin esimerkiksi pieni lapsi pysyy hyvin peleissä mukana jo muutaman vuoden jälkeen. Siitä vaan tuttipulloa naamariin ja kakara mukaan. Kun opiskelukiireet jäävät taakse ja mennään töihin, siihen rytmiin kyllä tottuu, ja taas on vapaata aikaa peleille. Minä olen elänyt tuon saman vaiheen mutta näin aikuisena sitä taas osaa ottaa elämän rennommin. Älkää unohtako sitä että tulevaisuus muuttuu eikä elämä lopu parikymmpisten jälkeen. Ei aikuisena tarvitse kaikkia elämäniloja unohtaa vaikka vastuu painaa eri tavalla kuin lapsena.

Tällä kommentilla haluan muistuttaa ylläpitäjiäkin siitä että kaikilla foorumeilla vaihtuu sukupolvi ja uusia tyyppejä tulee sisään ja vanhoja tyyppejä poistuu. Se on täysin normaalia kiertokulkua josta ei kannata huolestua. Varsinkaan aktiivikäyttäjiin ei kannata jäädä kiinni tai mittailla kuoleeko foorumi jos se ryhmä lähtee. Osalla foorumeista (mm. eräs lentosimufoorumi) sukupolvia on vaihtunut jo pariin kertaan. Eli parikymppiset opiskelivat ja menivät töihin ja häipyivät palstalta. Viisi vuotta sen jälkeen he tulivat takaisin ja taas simuilu kiinnosti, mutta nyt jutuissa ei ollutkaan enää lukiot ja opiskelut, vaan perhe ja lapset. Ei ollut enää tärkeää se että aukeavatko ovet lentokoneessa, vaan silloin alkoi kohonneen palkan vuoksi "kilpavarustelu" mm. lento-ohjaimien osalta ja mahdollisimman aidon lentosimukokemuksen aikaansaaminen. Vähän vanhemmalla porukalla taas kiinnostaa se jaskan pauhaminen samanmielisten kanssa yleisosioilla kun puolison kanssa tulee ongelmia, joku mokailee politiikassa tai että pitäisikö jostakin hankkia palsta ja pikkuvalmetti.

Täällä on käynyt sillä tavoin että uusia tuli sisään vielä 2015, Mutta foorumia ei mainostettu, siitä ei pidetty kunnolla huolta ja porukan annettiin kiusata ja vittuilla toisilleen, katsottiin läpi sormien, ja keskusteluun ei rohkaistu vaan sallittiin ns. paskanjauhamisketju johon kaikki viestit ajettiin. Vuosi ennen FS17 julkaisua alkoi foorumilla hiljaiselo, mikä on täysin normaalia. Sama toistui ennen FS19 julkaisua ja sama on tapahtumassa taas. Osa uusista lähti samantien yhden viestin jälkeen, mutta osa tuli jäädäkseen. Nyt vakioporukka on parikymppistä ja opiskella täytyy tehokkaasti, perheitä täytyy perustaa, pitää käyttäytyä aikuismaisesti ja tehdä eroa peleihin ja aikuisuuteen, ja kiire on, ja ketään ei vaikuta olevan jäljellä koska kukaan ei ole mainostanut tätä missään. Mutta katsokaa tuota ylläolevaa äänestystulosta. Se kertoo jostakin.

Ei tämä ole kaiken loppu, eikä näiden foorumien aika ole tosiaankaan ohi koska täältä saa apua ja neuvoja mm. modaamiseen. Joka kerta kun uusi farmipeli julkaistaan, tulee uusi aalto pelaajia joita kiinnostaisi modaaminen ja aidot farmitouhut. Ellei tätä tehdä heille, he eivät tänne jää.


Voisin kirjoittaa kilometreittäin siitä millaisen vahingon facebookit, twitterit, discordit, whatsappit sun muut ovat tehneet reippaat kymmenen vuotta sitten kun ovat opettaneet ihmiset jauhamaan paskaa ilman konkreettista keskustelun rakennetta ja vapaata pääsyä keskusteluihin ja kun he ovat tuoneet sen saman vahingollisen tavan näille foorumeille, mutta antaa olla. Muistutan kuitenkin että tällainen foorumi ei ole mikään chatti ja sen hyvät puolet täytyy ensimmäisenä ymmärtää jos tämän aikoo säilyttää. Samalla kannattaa muistaa mitkä ovat noiden muiden keskustelualustojen huonot puolet ja kuinka niistä ei löydä ratkaisuja esimerkiksi modaamisessa eteen tulleisiin ongelmiin.

Olen valmis lahjoittamaan rahaa tämän ylläpitoon, mutta vasta sen jälkeen kun näen että tähän panostetaan oikeasti sydämellä ja näistä vinkeistä oikeasti otetaan onkeen. Älkää myöskään odottako tai säikähtäkö siitä että tämä nousisi suosta vielä tämän vuoden sisällä. Tällaiset muutokset tapahtuvat ajan kanssa ja vielä ei ole uutta uutista uudesta peliversiostakaan julkaistu. Ajatelkaa tätä hetkeä niin että tämä on melkein kuin se alku kun tämä foorumi perustettiin. Silloin ei ollut näin paljon keskustelijoita joita täällä on aikaisemmin ollut. Ei tämä foorumi ole kuollut koska itse peli elää ja hengittää täysissä voimissa, eli pelaajia kyllä on. Ongelma on heidän löytämisensä ja foorumin tekeminen heille. Se miten FSUK:lle kävi, ei vaikuta tähän foorumiin. Vasta sen jälkeen kun Giants ilmoittaa että he vetävät tulpan pohjasta pelisarjansa osalta, tämän foorumin kohtalo pelin kannalta on sinetöity.

Vaikka yleensä sanotaan että käyttäjät tekevät foorumin, ei se pidä täysin paikkaansa. Foorumista täytyy pitää huolta ja se on moderaattoreiden ja adminin tehdä tästä miellyttävä ympäristö jossa voi muodostaa yhteisön. :kippis:
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

RIskyP kirjoitti pitkästä aikaa oikeasti analyyttisen viestin liittyen tämän foorumin kohtaloon. Muutamasta asiasta olen ehkä erimieltä, mutta pääpiirteittäin hänen viestissään oli oikeasti pointti ja noita asioita muuttamalla mitä hän ehdotti, voitaisiin saada homma nousuun. Näyttäisin peukkua jos voisin.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Valtra655 kirjoitti:RIskyP kirjoitti pitkästä aikaa oikeasti analyyttisen viestin liittyen tämän foorumin kohtaloon. Muutamasta asiasta olen ehkä erimieltä, mutta pääpiirteittäin hänen viestissään oli oikeasti pointti ja noita asioita muuttamalla mitä hän ehdotti, voitaisiin saada homma nousuun. Näyttäisin peukkua jos voisin.
Olen asiasta aivan samaa mieltä. RiskyP:n viesti oli täyttä asiaa ja ainakin teoriassa toimivilta kuulostavia ratkaisuja tämän foorumin pelastamiseen. Juuri nuo kaikki ongelma/ratkasu viesti hässäkät on juuri niinkun RiskyP sano. Se varmasti lisäis modaajien määrää jos siihen saisi helpommin apua ongelmien kohdatessa. Nykyisellään tuo homma ei oikein toimi kunnolla. Itekkin saanu joihinkin juttuihin apua ja joihinkin taas on saanu odotella vaatausta ja todennut että antaa olla tai koittanu löytää keinon ongelman kiertämiseen jotenkin soveltamalla ja ne joskus toimii, joskus ei. Ja nuo kaikki viestialueiden siivoukset sun muut. Täyttä asiaa. Tykkään.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
thehuoleton
Viestit: 233
Liittynyt: 31.07.2016 14:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Kajaani
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja heikosti ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Työukko
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kajaani

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja thehuoleton »

Minustakin nuo olivat ihan hyviä ideoita ja jos joku idea pitäisi nostaa ylitse muiden niin tuo oma ketju modaamiselle, olis pikkusen hyvä.
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2272
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Modaamiselle oma ketju kuulostaa kyllä hyvältä, kannatan ideaa.
Kuva
AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital 1TB | Samsung 960 EVO 250GB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Konefoorumina jatkoa näkyy olevan enempä, mutta olkoot tuo farming simulator siinä sivusijalla, ajankuluks tulee pelaaltua mutta pääsee sitä oikeestiki jo ajelemaan senverta.
Kuva
Avatar
Juhon
Viestit: 905
Liittynyt: 18.07.2009 10:09

Re: LS-FIN tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Juhon »

Ei tätä sivua RiskyP ehdotukset pelasta. Foorumit ovat historiaa ja siihen on vain totuttava. Karu totuus on se, että suurin osa ihmisistä, jotka ovat käyttäneet foorumeita nuorena, lopettavat/vähentävät pelaamista kun aikuisikä koittaa.

Nykynuoriso on vielä kontannut lattialla ja näppäillyt legoilla silloin kun foorumit olivat in ja melkeinpä ainut paikka kasvattaa yhteisö ja kommunikoida tuntemattomien ihmisten kanssa. Nykyään porukka kommunikoi Discordin yms. palveluiden kautta, koska se vain on yksinkertaisesti nopeampaa ja helpompaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut ohjelmat”