Kuljetus Hietamaa Oy

Missäpäin Eurooppaa ajat tai mitä tallillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla.

Onko tarinaa sopivasti?

Äänestys päättyi 03.08.2018 14:04

1. Kyllä
1
100%
2. Ei
0
Ei ääniä
3. Ei liikaa eikä liian vähän
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 1

Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Kuva

Päivää niin, että oikeen pätkähtääpi! Mikko Hietamaa 34v rekkailija Kokkolasta palveluksessanne. Elikkästä tosiaan olen ammattipätevyyden omaava kuljettaja Kokkolasta ja omistan oman tallin sekä tallin täytteenä Scania 140:mpin kuorma-auton. Oon intissä kortin ajanut ja intistä pääsyn jälkeen kymmenisen vuotta ajanut lukuisille eri yhtiöille. Oman tallini ostin nelisen vuotta sitten eli kolmikymppisenä ja tuolloin omistin jo ennen omaa tallia joskus muinoin harrastelu ja entisöinti projektiksi ostetun Volvo f88:sin, jolla olen jopa ihan keikkaa tehnyt kun sen neljän vuoden aikana entisöin työkuntoon.

Itseasiassa tähän väliin voisinkin mainita, että entinen Volvoni lähti vaihdossa nykyiseen Scaniaan noin vajaat kaksi viikkoa sitten. Sen verran tästä toiminnastani vielä kerron, että olen siis itsenäinen yrittäjä ollut sen neljä vuotta, jonka aikaa olen tallin omistanut ja omien ajojeni ohessa ajan aliurakoitsijana DHL:llälle.




Mutta hypätäänpä sitten itse asiaan.
Tämän päivän lastina olisi siis neljä kookkaahkoa lavallista dynamiittia Varkauteen. Ensimmäisen kuvan tarjoaa riistakamera tienposkessa.

Kuva

Seuraavat kolme räpsyä on GoPro kameroiden avulla otettu. Sellainen hassu juttu kävi jokunen vuosi takaperin kun sukulaisilta sain synttäreinäni kolme eri GoPro kameraa, kun eivät olleet osanneet odottaa, että kukin antaisi saman lahjan :D .

Kuva

Kuva

Kuva

Kyyjärven kohdalla rupesi kusettamaan niin perkeleesti, että ajattelin pysäyttää, kun ei niin hirviästi tuota liikennettäkään ole näin aamuyön tunteina.

Kuva

Kävin siirtämässä pressussa roikkuvaa GoPro:ta sen parikymmentä senttimetriä edemmäs.

Kuva
Sellainen alku nyt tälle tarinalle. Laitelkaahan kommenttia ja mielipiteitä onko jatkamisen arvoista tarinaa vai kannattaako lopettaa heti alkutekijöihinsä?

Seuraavaan kertaan se on hellurei Heihei !
Viimeksi muokannut RehuriFin, 01.08.2018 14:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Ehdottomsti jatkoa kun ei näitä ets2 blogejakaan ei ole hetkeen näkyny! Ja muutes pirun hieno Scania vaikka kyllä se f88 Volvo vie sen mennen tullen :kippis:
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Jatkoon vaan. Tosiaan kun ei näitä blogeja ole kauheasti. Kyllä se Saniainen vie Volvon. :D Mutta volvo olis kiva nähhä.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Päivitys 1!

Hellurei ja kiitoksia lämpimästä vastaanotosta :) . Kuinkas sopivasti sattuikin, että pyydettiin kuvaa Volvosta sillä kaavailin tämän ensimmäisen päivityksen tribuutiksi ensimmäisen nupin muistolle.
Siinäpä sitä olisi sitten vanha kuva Volvosta upouuden hallin pihassa neljä vuotta sitten. Tuolloin oli sen verran entisöity jo, että tieliikenne lailliseksi sen sain rekisteröityä. Avataanpa vähän tuon Volvon taustaa...Eli kyseessä siis vanha Polar Express suomi yhtiön auto, joka eläkkeelle jäätyään päätyi harrastelijalle ja tämän yllättäin kuoltua auto-onnettomuudessa, tulin minä kuvioihin juuri 18 täyttäneenä ja innoissani täysi ikäisyydestä ja ostin sen sitten projektiksi 43 500€ sieltä kuolinpesästä. Noh, sittenpä tulla pärähti velvollisuus mennä inttiin, mutta jokaisella lomalla en perus tarpeiden ylläpidon lisäksi muuta tehnytkään, kuin värkkäsin nuppia konehallissa yhden tuolloin isäni tuttavan metsä-auton kuljettajan tontilla.

Intin läpi käytyäni oli minulla taskussa sekä yhdistelmä kortti, että tavalinen kuorma-auto kortti. Niimpä aloin ajamaan kymmeneksi vuodeksi paikallisille firmoille ja sittemmin Volvo jäänyt huomiotta, mutta ostettuani oman hallin palkkarahoillani heräsi innostus ja tosiasiassa myös pakon omainen tarve viedä vollen kunnostus loppuun. Ja niimpä ensimmäisen vuoden ajelin oman yhtiön piikkiin vuokratulla nupilla ja kunnostelin Volvoa noin kolme vuotta + 1 vuosi intin aikana lomilla tekee 4 vuotta kunnostamista ja entisöintiä. Nyt viimeisenä vuotenaan Volvo on ollut ajossa koko vuoden täysin kunnostettuna ja entisöitynä, sillä oman yrityksen tulot eivät pölähdä tilille vain pyhästä hengestä. Sitten tuossa pari kuukautta takaperin löysin Liettuasta omiin tarkoituksiini käytännöllisenpänä tuon 140 superi Scanian ja tein sydäntä särkevän päätöksen lähettää uskollisen ja parhaana entisöinti projektina toimineen Volvoni maailmalle ja tilalle tuli Scania Liettuasta.

Kuva

Parin vuoden takaiset kuvat riistakameran takaa kun tein entisöinnin puolessavälissä kokeeksi keikan Freja logisticsille nähdäkseni miten hyvin entisöity nuppini vetäisi kärryä.

Kuva

Kuva

Nämä kuvat ovatkin jo sitten tämän vuoden puolelta alkukesästä keikalta. Tosin lastia tai kohdetta en nyt satu muistamaan :? .

Kuva

Kuva

Pysäytin pientareelle käydäkseni kusella ja nappasin samalla kuvan kauniista joki maisemasta.

Kuva

Viitasaarelta, jossa asusteleva serkkuni nappasi tämän kuvan.

Kuva

Tämän taasen takaa Kuopiossa perässäni tullut entinen työkaveri.

Kuva

Sama työkaveri seurasi keskustaan ja nappasi vielä nämä pari kuvaa, kun lähdin DHL:n aliurakointi keikkaa heittämään Poriin. Seuraavassa liittymässä tiemme erosivat jälleen.

Kuva

Kuva

Ja tämän nappasin itse Porissa seuraavan lastin lastausta odotellessa.

Kuva
Semmoinen vähän jytkympi päivitys näin alkuun. Yritän pitää tulevaisuudessa lyhempinä nämä, että ihmiset jaksaa lukeakkin.

Se olisi huomiseen päivitykseen saakka taas heipä hei.

PS: Ihan ettei itseltänikin moti lopahda niin jos entisten plogien ylläpitäjiä lukee tätä niin toivoisin hieman kilpailijoita ettei täysin yksinpuheluksi mene tämä ja siksi rohkaisenkin teitä myös jatkamaan ;) .
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Päivitys 2!

Hepsistä hoi se on Mikko H täälä jälleen moi. Ajopäiväbloginihan on päivittäin päivittyvä ja jälleen olisi uuden päivityksen vuoro. Tosiaan tällä erää jatketaan siitä mihin aloitusviestissä lopetettiin eli dynamiitti keikka Varkauteen. Perille päästiin ilman sen suurempia kommelluksia ja rahaa kilahti jälleen yrityksen tilille noin sen 1503€. Siinä pientä sekaannusta sattui seuraavaksi sovitun keikan kanssa, mutta jos haluat tietää mitä tapahtui niin se selviää avaamalla tuon piilolootan tuossa alla ;) .


Kuten yllä mainittiin niin Varkauteen saavuttiin ajoissa ja ehjin nahoin. Vähän ennen kaupungin rajaa pirautin pikkusiskolleni, joka asuu Varkauden keskustassa ja pyysin jos se tulisi otteleen kuvia kadun varteen. Siskohan suostu ilomielin ja nappas järkkärinsä ja tuli vastaan.
Kuva

Hetkeksi hänen huomionsa herpaantui ja nappasi kuvan poliisiautosta, joka oli kääntymässä minun suuntaani viereisestä risteyksestä.

Kuva

Poliisin mentyä ohitseni siskoni otti jälleen kuvan meikäläisen ajokista.

Kuva

Seuraavat kolme otosta ovat omiani kohteen pihasta.

Kuva

Kuva

Kuva

Paperihommien jälkeen ilta alkoi käymään päälle ja vaikka tunnit ei vielä tulleetkaan täyteen niin ei hirveästi huvittanut lähteä yöksi tien päälle, joten painelin suoraan Varkaudesta illaksi Joensuuhun ihmettelemään Renault kauppiaan vaihdokkeja. Sain kaupalta poikkeusluvan yöpyä heidän pihassaan.

Kuva

Kuva

Heti aikaisin aamusta rupesin järjestämään itselleni uutta keikkaa ja sellainen löytyikin paikalliselta sahalta. Rahtinani olisi siis tyhjiä kuormalavoja Turkuun.

Kuva

Kuva

Täällä sitä ollaan sahan pihassa.

Kuva

Mutta sitten kun menin käymään kopilla niin kuulin huonoja uutisia. Ajojärjestelijällä oli käynyt kömmähdys ja olikin lähettänyt minulle tarkoitetun rahdin 10 minuuttia aiemmin lähteneen auton mukaan.

Kuva

Onneksi he saivat minulle järjestettyä korvaavan keikan Joensuun keskustasta Kristiinankaupunkiin. Lähdin siis ajelemaan takaisin keskustaa päin.

Kuva

Varkaudessa ollessani nappasin siskon koiran mukaani viikoksi ikään kuin matkaseuraksi, ettei olisi niin yksinäistä näillä vilkkailla teillä.

Kuva

Seuraava pysäkki Joensuun keskusta, Danish crownin lastauslaituri.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Huomasin siinä ympäri katsellessani, että olin takaisin Renault liikkeen luona koska lastauspaikka oli aivan kauppiasta vastapäätä.

Kuva

Sitten navigaattoriin kohteen osoite ja suunta kohti Kristiinankaupunkia.

Kuva

Polttoainemittari näytti vajaata puolta tankillista, joten päädyin pysähtymään ensimmäiselle tankkauspisteelle Joensuun ulkopuolella. Siinä samalla kävin jotain pientä aamupalaa haukkaamassa kioskilta ja ostin vähän jotain syötävää myös koiralle.

Kuva

Kuva

Kuva

Tuli siinä myös jutusteltua kioskin pitäjän kanssa ku sattu olemaan tupakka tauolla siinä pihalla.

Kuva

Jaahas oisko sitten taas aika lähtee takas tien päälle?

Kuva

Kuva

Kuva

Tuli kollega vastaan DSV:n kärry perässä. Vähän uudempi oli hänen ajokkinsa mitä tämä omani.

Kuva

Sitten tuli puhelu toiselta perheenjäseneltä, nimittäin pari vuotta nuorempi veljeni (samalla alalla työskentelevä) soitteli, että hänen hallinsa oli syttynyt palamaan ja romahtanut ja, että kuulemma vakuutusyhtiö ei sitä suostu korvaamaan syystä taikka toisesta. Ehdotteli siinä, että mitäpä jos lyötäisiin viisaat päämme yhteen ja otettaisiin lainaa, että voimme laajentaa minun talliani ja sitten ruveta yhtiöksi. Rupesin siinä sitten tuumailemaan asiaa, mutta sanoin etten vielä tiedä kun itsellänikin on vielä noin 93 000€ lainaa meidän talosta jäljellä maksettavaksi ja että tallin laajentaminen tulisi maksamaan vähintään 180 000€. Lupasin ottaa ehdotuksen harkintaan kun saisin talon lainoja lyhemmiksi. Veli puolestaan ajaa nyt tallittomana omalla kalustollaan urakoijana lähimmälle paikalliselle yritykselle, joka hänen kulmillaan on.

Kuva

Kuva

Tuli ajettua niin pitkään putkeen kuin tunnit salli, mutta raja tulee joskus vastaan ja oli pysäytettävä jälleen Totalin asemalle tuutimaan.

Kuva

Kuva
Vaan tulipahan taas turinoitua. Tälllä hetkellä lepäilen auton pedillä ja mietiskelen vielä veljen ehdotusta. Laittakaahan omia mielipiteitänne kommentteihin mitä teidän mielestä olisi järkevää tehdä tässä tilanteessa. Mikko H kiittää ja kuittaa tältä iltaa ja se on jälleen huomiseen päivitykseen saakka heipodei Heihei .
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Laajennusta vaan :yhteistyö:
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Päivitys 3!

Heissuliveissan hyvät lukijat ja tervetuloa takaisin päivittäisen ajopäiväblogini pariin. Tässä päivityksessä käsitellään edellisessä päivityksessä kesken jäänyt keikka Kristiinankaupunkiin. En tullut maininneeksi viime päivityksessä, mutta lastinamme oli siis 6 laatikollista mattoja. Myöskin monikaan teistä ei ehkä huomannut, mutta edellis päivityksessä tarkimmat lukijat saattavat huomata pieniä eroja autossani ja kerron nyt niille, jotka eivät huomanneet. Kävin sillloin Varkaudessa ollessani maalauttamassa taka lokasuojat rekan värisiksi sekä vaihdoin myös kuraläpät takaa ja ostin jotain muuta pientä hyttiin viihtymisen lisäämiseksi.


Mutta jo riittää jorinat ja hypätään itse tämänkertaiseen tarinaan.
Asetin kellon herättämään aikaisin aamulla ja lähdin taas tien päälle. Tulin myös myönteiseen lopputulokseen veljeni ehdotuksen suhteen ja laitoin aamulla molempien nimiin lainahakemuksen. Minulle tosin jäi suurempi puolisko maksettavaksi, mutta olkoon Smoker . Sitten pirauttelin tutuille rakentajille Kokkolaan ja tilasin hallin laajennuksen. Ikävä kyllä nykyistä halliani ei voinut sen pahemmin laajentaa, joten se täytyi lyödä maantasalle ja rakentaa uusi kolmipaikkainen halli tilalle. Tämä tietää sitä, ettei kotikulmille ole hetkeen asiaa...

Kuva

Kas kas! Lähestymme Viitasaarta siitä kohtaa, jossa ensimmäisen päivityksen kuvan serkkuni nappasi.

Kuva

Tuli vaihdettua seinän valotaulukin tuollaseen vähän astetta komiampaan 8-) .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Alajärven popsahtaessa navigaattoriin olin jo pienen tauon tarpeessa ja siskoni koirakin tarvitsi jo pientä jaloittelua.

Kuva

Pysähdyimme pitämään breikkiä Alajärven Lidlin pihaan.

Kuva

Vartin jaloittelun ja kahvin juonnin jälkeen piti jälleen painua baanalle.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Toivottavasti tämä ei ole liian yksitoikkoista katsella näitä sisäkuvia, mutta GoProt unohtuivat siskon luokse kun kävin hakemassa koiran :oops: .

Kuva

Koirasta puheenollen se rupesi vinkumaan ja vääntelehtimään siihen malliin, että päätin pysäyttää tien varteen kusettamaan sitä.

Kuva

Katselin siinä sitten ympärilleni sillä välin kun koira hoiti hommiaan.

Kuva

Kuva

Tuossa tosiaan nyt kuva niistä maalatuista lokareista sekä uusista roiskeläpistä niile, jotka eivät näitä jo edellisellä kerralla huomanneet.

Kuva

Alkuperäisellä nopeammalla reitilläni oli käynyt isohko liikenneonnettomuus, joten jouduin kiertämään hieman pidempää reittiä Vaasan kautta.

Kuva

Keskustassa...

Kuva

Nokka kohti vanhaa Vaasaa.

Kuva

Viljatkin rupeaa jo aikalailla kypsiltä näyttämään. Kohta varmaan ois puintikelitkin :D .

Kuva

Kuva

Kristiinankaupunki senkuin lähenee.

Kuva

Melkein perillä.

Kuva

Ja perillä ollaan! Olivat näemmä sahalle tilannet mattoja työmaa koppeihin mukavuuden lisäämiseksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kävin vähän kiertelemässä Kristiinankaupungin keskustassa.

Kuva

On kyllä hienoa parkkeeraus seuraa. Tähän on hyvä parkkeerata kahville.

Kuva

Kuva

free image hosting site
Semmoista jupinaa tällä kertaa. Tallin ollessa uudelleenrakennettavana tarvitsen jonkun pidemmän keikan kuluttaakseni aikaa. Rupesin miettimään keikkaa ulkomaille, mutta se jää ensikerran huoleksi mihin tästä jatketaan.

Ja tämän päivityken yhteyteen jätän pienen äänestyksen, jotta joka kerta ei vaadita kommentteja (Vaikka enhän minä kommentointiakaan kiellä ;) )

E: Tai sitten en laita äänestystä kun en löydä mistä se laitetaan...
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Väliaika tiedote!

Blogi on nyt hetkellisesti noin viikon verran jäissä, koska peliratti jäi pois muuttokuormasta ja saan sen haettua vasta tulevana viikonloppuna. Siihen saakka ei nyt Ets2:sta pysty oikeen pelailemaan kun toi näppäimistöllä kyseisen pelin pelaaminen on aivan umpiperseestä.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Päivitys 4!

Heipä hei pitkästä aikaa! Edellisestä päivityksestä on kohta jotakuinkin pari kuukautta aikaa ja tässä välillä on tullut ajeltua niin ulkomailla, kuin kotimaassakin. Lisäksi uudistettu tallini valmistui juuri viimeviikon maanantaina ja nyt sitten omistetaan uusi ja hieno kolmipaikkainen talli :) . Veljeni tulee ajamaan parin viikon päästä minulle kunhan saa itsensä irtisanottua nykyisestä firmastaan, jossa hän ajaa urakoitsijana.

Mutta eipäs nyt lätistä sen enempää kun ketään varmaan veljeni hommat kiinnosta :D . Niin että eikös hypätä kuviin ja minun touhuihini?
Siinä se nyt on koko komeudessaan uusi halli. On se vaan kaunista katseltavaa.

Kuva

Vaimo nappas minusta kuvan ajokkini ratissa kun päräytin Scanian käyntiin, että ehtii moottori lämmetä ennen lähtöä.

Kuva

Kävin moottorin lämmetessä näpsimässä muutamat yleiskuvat uusista sisätiloista hallissa.

Kuva

Kuva

Kuva

Ja sitten lastauspaikalta kuvaa. Eli tänään kuljetetaan 6 isoa laatikkoa mattoja Göteborgiin, Ruotsiin.

Kuva

Lasti kyytissä ja nokka kohti Vaasaa, josta lautalla Uumajaan, Ruotsiin.

Kuva

Kuva

Eipä siinä kauaa tarvinut ajella, kun Vaasa jo häämötti horisontissa.

Kuva

Ihan en vihreillä valoilla kerennyt mennä.

Kuva

Lopulta valo vaihtui ja päästiin jatkamaan kohti Vaasan keskustaa.

Kuva

Kuva

Löytyihän se satamakin lopulta.

Kuva

Siskoni koira pitää jälleen matkaseuraa, koska siskoni lähti työmatkalle Ameriikaan kuvaamaan jonkun tuttunsa häitä. Ja valaistakseni hieman niin sikoni on ammatiltaan valokuvaaja ja ulkomaan reissu on siis puhtaasti bisnesmatka.

Kuva

Ennen hyttiini menoa nappasin vielä kuvan Scaniasta parkissa ja otin samalla muutamat räpsyt muista kanssamatkustajien ajokeista. Täytyy kysyä julkaisuluvat sitten kuskien pöydässä tuolla buffetin puolella.

Kuva

Kuva

Semmoinen pikku päikkäri tähän väliin. Iltapäivällä tulee vielä toinen päivitys kun ajetaan keikka loppuun.

Kiitoksia lukeneille ja muistakaahan kommentoida, ettei ihan yksin tarvisi höpötellä täällä ja kertokaa toki ihmeessä jos mieleen tulee parannusehdotuksia. Mikko H kiittää ja kuittaa ja lähtee nyt nauttimaan laivan buffetin antimista, joten nähdään Ruotsin puolella ja siihen saakka se on hellurei Heihei .
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Jes! Vihdoin tämäkin jatkuu. Pitää lukea kun koulustaei pääsee :kippis:
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
nevapoika 1245
Viestit: 255
Liittynyt: 03.07.2018 12:26
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja RalliEnglanti
Multiplayer tunnuksesi?: Nevapoika
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mitä se sulle kuuluu

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja nevapoika 1245 »

tosi hyvää blokia
Kuva
Kiitoksia lucosolille allarista
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Päivitys 5!

Hellurei ja hellät tunteet toteaa Mikko H täällä jälleen! Moni teistä varmasti ihmettelee, että hei eikös tämän pitänyt olla päivittäinen ajoblogi ja että mihin viimekerralla luvattu iltapäivän päivitys katosi? Noh! Hommahan meni sillä tavalla, että näpsin kyllä kuvat Ruotsin puolella, mutta olin liian väsynyt illalla kirjoittelemaan ja mitä seuraavaan päivään tulee niin se selviää kun luet päivitystä pidemmälle piilolootasta.
Jatkaen siitä mihin viimeksi jäätiin, niin nyt ollaan Ruotsissa aivan Uumajan ulkopuolella kaupungissa, jonka nimeä en satu muistamaan.

Kuva

On täällä Ruotsissa kyllä melkeen yhtä nättiä ku koti Suomessakin.

Kuva

Ja sitten nokka kohti Sundsvallia.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Örnskjöldskviikin popsahtaessa navigaattoriin rupesi kiisseli tankki huutamaan alhaista polttoaineen tasoa, joten suuntasin keskustaan tankille.

Kuva

Siinä tankattuani käytin koiran vielä kusella huoltsikan pihassa, koska se joutuisi sitten vain istuskelemaan penkillä seuraavat pari tuntia. Tulipahan otettua samalla pari kuvaa ympäristöstä.

Kuva

Kuva

Ja ei muutakuin puunhalaajia trikkeröiden takaisin tienpieliä saastuttamaan.

Kuva

Kuva

Kuva

On ihan suhteellisen kookas silta.

Kuva

Kuva

Sundsvall häämöttää edessä.

Kuva

Sundsvallin keskusta ei ikävä kyllä kuulu tämänkertaiselle reitillemme, mutta ekassa kuvassa oikealla näette keskustan ja jälkimmäisessä taas random tehtaita teollisuusalueella.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tunnit rupeaa piirturissa pikkuhiljaa tulemaan täyteen, eikä nyt juuri oikeen muutenkaan jaksattaisi ajaa yövuoroa, kun aikaakin on vielä melkein puolitoista päivää ennen kuin lasti on merkattu saapuvaksi, joten tein navigaattoriin poikkeaman Gävlen kaupunkiin, jossa yövyn paikallisessa hotellissa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kyseisen hotellin parkkipaikalta nappasin vielä kuvan ennen pehkuihin painumista.

Kuva

Ja sitten taas jurnuuttelemaan. Koiraakin yritin kusettaa tossa pihalla, mutta eipä suostunut kuseksimaan niin ei sitten.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Västerråsin kohdilla koira kuitenkin alkoi ulisemaan ja pakko se oli paikalliselle rekkahuoltamolle pysäyttää, ettei kuseksi huolella entisöityä verhoilua piloille.

Kuva

Kuva

Huomasin siinä sitten vieressäni nätin Scanian nupin ja sen kuskin polttamassa kessua siinä lähellä. Hataralla ruotsin taidollani kävin kysäisemässä josko saisin ottaa kuvan hänen ajokistaan ja passasihan se. Yllätyksekseni ukko vastasi suomeksi ja sano olevansa Mikkelin vaikuttajia.

Kuva

Nappasinpa siinä tylsyyteeni vielä pari muuta räpsyä, koska sisältöä ei koskaan voi olla liikaa :lol: .

Kuva

Kuva

Sitten taas jatketaan matkaa.

Kuva

Ja koira hymyilee niin leveesti kun sai käydä tarpeensa hoitamassa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vaan tässäpä kohtaa tarina saakin ei niin kivan käänteen. Nimittäin jouduin äkkijarruttamaan edelläni menneen auton huolimattomuuden takia, jolloin heti perässäni tullut Volvo farmariauto rysähti perääni ja siinä jouduimme sitten sekaisin englantia ja hataraa ruotsia käyttäen vaihtamaan vakuutus inffot keskenämme ja, koska alkuperäinen tilanteen aiheuttaja ehti karata, katsottiin kolari minun syykseni ja kortti lähti hyllylle siihen asti, että oikeus toteaa tilanteen.

Kuva

Kuva
Notta semmoinen käänne tällä kertaa :roll: . Tämän tiimoilta odotettavissa on jälleen tuntemattoman pituinen tauko.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Hyvää tarinaa! Ja Mikkeli mainittu!!
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Hienoa tarinaa tosiaan, mutta älä huoli, sen takaa tulleen Volvon vika se on. Turvavälin pitää katsos olla kunnossa juuri tommosia äkkijarrutuksia varten. ;)
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
MaPa
Viestit: 1081
Liittynyt: 07.01.2018 19:48
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti ja hyvällä tuurilla ruottia.
Multiplayer tunnuksesi?: MaPa
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Peräänajo on aina peräänajajan vika
Valatra miehen tiellä pittee
Mukana #MakeLsFinGreatAgain!

Ei oo T-Sarjalaista voittanutta!
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Heissulivei taas kaikki pitkästä aikaa. Yritetään taas päivitellä tämäkin blogi kun noita ajojakin nyt on ollut. Tosiaan sen verran viimekertaisesta, että kortti palautui vielä saman päivän aikana, koska sen minulta takavarikoinut konstaapeli oli vasta ylennetty ja oli ensimmäistä päiväänsä kentällä eikä siksi ollut varma kumman syyksi kolari meni.

Mutta eipä siitä sen enempiä sitten. Kuvat ovat parin päivän takaa kun yritin päivittää blogia ja missclickasin yhtä kuvaa niin palatessani takaisin blogi sivulle oli koko päivitys pyyhkiytynyt ja menin niin turhautuneeseen tilaan etten vaivautunut uudelleen enää kirjoittamaan.

Nyt tämän kertaisiin kuviin!
Siellä se Scania odottaa hallissa päivän ajoa.

Kuva

Kuva

Kuva

Pakitellaan ajokki ulos ja jätetään moottori hetkeksi lämpeämään.

Kuva

Siinä lämpenee rauhassa sillä välin, kun käyn soittelemassa keikan itselleni.

Kuva

Sain hommattua dynamiitti keikan Porvooseen, mutta lastauslaituri on vapaa vasta tunnin päästä joten aattelin ajella Kokkolan mäkkärille haukkaamaan jotain aamupalaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Siihen parkkiin ja McBacon ateriaa hakemaan.

Kuva

Kuva

Tulipahan syötyä hyvin ja kellokin näyttäis jo sen verran olevan, että ei muuta kuin Scania tulille ja kohti BASF:n lastauslaituria, jossa otamme 6 keskikokoista laatikkoa dynamiittia kyytiin.

Kuva

Kuva

Siskon koirakin on vielä mukana, mutta kohtapuoliin pitäisi saada keikka Varkauteen, että pääsis koirakin välillä kotiin.

Kuva

Kuva

Lastauspaikalla. Lastaus alueella ei ikävä kyllä saa kuvata, joten se jää nyt väliin.

Kuva

Lasti kyydissä ja nokka kohti Porvoota. Mua pikkusen huolettaa toi disukkatankin tilanne mut, jos se nyt kestäisi lähimmälle huoltsikalle.

Kuva

Kuva

Kerrankin tuli GoPro kameratki otettua mukaan. Toinen sijaitsee oikeassa etu kulmassa katolla.

Kuva

Kuva

Toinen GoPro räpsy Perhonjoen sillalta.

Kuva

Kuva

Huoltoasemma löyty eikä tippaakaan liian aikasin.

Kuva

Tankki täyteen kiisseliä ja takasin baanalle.

Kuva

Kuva

Kuva

GoPro kuva Kyyjärven sillalta muistaakseni.

Kuva

Ja toinen mokoma liikenteestä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Piirturin mukaan oli tauon paikka, joten piti pysähtyä jaloittelemaan.

Kuva

Tauko ohi ja taas tienpieliä mustuttamaan.

Kuva

Kuva

Kattoräpsy taasen.

Kuva

Ja nyt ruvetaanki saapumaan Porvooseen.

Kuva

Kuva

Kohteeseen saavutaan.

Kuva

Purku alueellakaan ei saanut kuvata, joten nyt painellaan suoraa päätä pehkuihin paikalliseen hotelliin, johon tein varauksen tien päällä.

Kuva

Scania parkkiin siihen hotellin pihaan.

Kuva

Ja lopuksi parit räpsyt ympäristöstä hotellin pihalta.

Kuva

Kuva
Sellainen päivitys tällä kertaa. Hyvät syyslomat niille, joilla on tällä viikolla ja muille keillä on tulossa. Varmaankin huomenissa koitan väsäillä taas päikkäriä, jos motia riittää.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Tervehdys taas pitkästä aikaa Heihei . Jos tällä blogilla enää lukijoita on niin päivitellään nyt, mutta ikävä kyllä voin harmikseni kertoa, että näillä näkymin tämä jää viimeiseksi päivitykseksi mitä tämä blogi näkee :( . On nähkääs semmoinen tilanne, että alkaa tämä Scanialla jyrnyyttäminen raastaa miestä ja muutenkin alkaa into menemään tästä hommasta kokonaan. Tallin laajennus velkaa ja muinoin otettua talon rakennus velkaa on vielä tonneittain jäljellä ja kaikki raha menee joko Scanian tankkiin tai velkoihin eikä käteen jää juuri mitään.

Mutta pidemmittä puheitta hypätään mahdollisesti blogin viimeisen kuljetuksen pariin:
Päivähän alkaa kunnon eväiden ostolla ja päädyin Kokkolan Prismaan, koska se on mainoksensa mukaisesti hyvä mutta halpa kauppa.

Kuva

Tuollahan tuo maailmanlopun ruoska seisoo. Ei kyllä mitään käryä, että oisko tuohon saanut parkkeerata mutta meni jo.

Kuva

Kuva

Sitte vekotin tulille ja kohti teollisuus aluetta.

Kuva

Kuva

Täällä ollaan valmiina kääntymään lastauslaiturille. Tämän päivän lasti onkin itseasiassa mysteeri, koska laatikoissa lukee FedEx mutta vaan ihmetyttää miksi mä sellaisia otan kyytiin soran käsittely laitokselta.

Kuva

Niin tai näin lasti on nyt lastattu ja kokka kohti Turkua.

Kuva

Tulipa jälleen kokeilumielessä aseteltua noita GoPro:ita ympäri autoa. Yksi päätyi etulokarin taakse.

Kuva

Ja toinen vasemman peilin ylle kiinnitysvarrella.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tulipahan nyt sitten siskon koirakin palautettua tossa viime viikolla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten taas sattu ja tapahtu kun ajoin liika lähellä tien ulkoreunaa ja jyräsin sitten vahingossa astetta jykevämmän aurauskepin nurin. Kovan rusahduksen jälkeen piti tietysti pysäyttää tiensivuun tutkimaan vauriot. Onneksi kyseessä oli jonkin sortin lasikuidusta tehty aurauskepukka niin ei sitten ihan liiaksi lämää ottanut, mutta sen verran se osumakohta otti osumaa, että pitänee talvella hioa tasaiseksi ja uudelleen maalata ruiskulla.

Kuva

No jooh mitä sitä pieniä itkemään ku on muutakin ajateltavaa niin ei ku takas baanalle ja lappu lattiaan.

Kuva

Kuva

Tuli sitten huoltsikka vastaan ja ei oikein huvittanut pidemmälle ajaa niin pysäytin sitten ekalle viralliselle tauolleni huoltamolle ja kävin kioskista ostamassa jotain pientä purtavaa vitutukseen.

Kuva

Kuva

Kuva

Jaahas mitä ootte mieltä lähetäänkös takasin tien päälle :D ?

Kuva

Kuva

Tuli peilin takana ollut GoPro huvikseen flipattua toiseen suuntaan niin näätte mun takana tullutta liikennettä.

Kuva

Kuva

No jo ovat taas virityksen keksineet ku oikeen puskutraktorin tuoneet tietöihin.

Kuva

Hanaa komissaario Palmu vai mitenkäs se sanonta taas menikään?

Kuva

Kuva

Kuva

Ruvetaan jo saapumaan Turkuun.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lasti toimitettu. Päätin joutessani, että ajan suoraa tietä lähimpään huoltoon ja katon josko huoltoukot sais tehtyä mitään tolle lommolle tän illan aikana.

Kuva

Kuva

Siihen Scania parkkiin odottelemaan vuoroaan. Meitä ennen on vielä yks Volvo öljynvaihdossa.

Kuva

Jaahan jos menis kattoo mitä ne pystyy tolle ikälopulle tekemään. Ei muuta kun illanjatkoja hyvät lukijat!

Kuva
Tämmöistä toilailua tänään. Tosiaan niinku yllä on mainittu niin alkaa into menemään tän blogin pidosta, mutta jos tällä blogilla on vielä uskollisia lukijoita jotka haluaa jatkoa niin näyttäkää se palautteen muodossa. Toki se ei vaikuta siihen, että tämän blogin loppu lähenee joka tapauksessa jollei ihmettä tapahdu ku ei vaan löydy enää mielenkiintoa.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Kuljetus Hietamaa Oy

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Päivitys 8!

Heipä hei arvon lukijat :) ! Enpä olisi rehellisesti sanoen uskonut, että tämä blogi näkee enää koskaan päivänvaloa, mutta niin vain kävi, että tämä tuli jälleen nostettua pölyisestä haudastaan jälleen aktiiviseksi ajopäiväblogiksi.

Edellisen päivityksen tapahtumista on jo karkeasti arvioiden puolisentoista vuotta ja siinä ajassa on ehtinyt sattua ja tapahtua vaikka minkälaista kaikkea. Jätin blogin pidon kesken pisteeseen, jossa olin pikkuhiljaa menettämässä intoani rekkailuun ja ylivelkaantumiseen, mutta intoni hommaan palasi parin kuukauden kuluessa veljeni alettua ajamaan nyt yhteisen firman tilille ja velkaantuminenkin helpotti nopeasti kahdella autolla tienatessa. Noin puolisen vuotta blogin jäihin piston jälkeen hommasin käytettynä Scaniaani sopivan kärryn ja aloin ajamaan täysperä yhdistelmää pelkän nupin sijasta. Näin ollen palkkakin kasvoi mitä enemmän rahtia sai vietyä yhdellä keikalla.

Mutta jätetään toki jotain kuluneesta puolestatoista vuodesta peittoon ja paljastetaan myöhemmin. Nyt olisi aika hypätä nykytilanteen pariin ja viimeisimmältä keikalta mukaan sattuneiden kuvien pariin.
Jooh elikkästä nykytilannehhan on se, että firma ajaa nyt kolmella autolla, joista kaksi on täysperä yhdistelmiä. Tämä kuvassa näkyvä helmi on Ruotsista pelastamani yksilö DHL:n värityksellä, jonka löysin kerran ajaessani keikkaa naapurimaan puolella. Tämä upea yhdistelmä löytyi restauroituna vanhaan loistoonsa Uumajasta eräältä vanhojen kuorma-autojen keräilijältä ja kärry tuli mukaan kaupan päälle. Kyseessä on kutos koneellinen 330hv Volvo F89 (vuosimalli ei tiedossa!) ja vaihteistona on 16 nopeuksinen manuaalilaatikko. Sattui jotenkin sopivasti ostaa tämä pois, koska itse työskentelen edelleen aliurakoitsijana Suomen DHL:älle ja yhdistelmä sopii käyttööni kuin nenä päähän.

Kuva

Pientä tauon poikasta talvisissa tunnelmissa.

Kuva

Lastina 20 tonnia boorihappo tynnyreitä kotikunnastani Kokkolasta Sodankylään.

Kuva

Yksinäisellä pimeällä kiitotiellä tulee aina välillä myös muita vastaan.

Kuva

Kuva

Illan hämärtyessä entisestään liikennettä alkoi pursuta enemmän vastaan Rovaniemen lieppeille saavuttaessa.

Kuva

Kuva

Kuva

Olen todella tykästynyt tähän Volvoon, koska se on samaa luokkaa ensimmäisen omistamani nupin kanssa, mutta vain yhtä mallia isompi. Tähän mennessä olen löytänyt vain yhden asian joka hiukan pännii yhdistelmässä ja kyseessä on se, että suht pienen moottorin sekä monen vaihteen takia yhdistelmällä kepittäminen ja vauhdin kerääminen vie oman aikansa, mutta kun vauhtiin kivutaan niin kyllä tämä vanha työjuhta silloin kulkee ihan iloiseen tahtiin.

Kuva

Kuva

Rupeamme saapumaan pitkän ja uuvuttavan reissun päätteeksi Sodankylän lieppeille. Vauhtiakin saa tässä vaiheessa alkaa pudottamaan 60km/h.

Kuva

Sodankylän keskustassa tulikin hiukan uudempaa sarjaa oleva Scania vastaan.

Kuva

Sitten olemmekin jo perillä purkupaikalla, jossa yhdistelmä pitäisi parkkeerata tötsillä merkatulle alueelle.

Kuva

Siihen tötsien väliin koko yhdistelmä parkkiin, jonka jälkeen yöpuulle purkupaikan pihalle ja aamusta kuorman purku ja paluukeikan etsintää.

Kuva
Sellaista seikkailua tällä kertaa. Katsotaan mitä seuraava kerta tuo tullessaan, mutta jätähän toki kommenttia oliko blogin paluu hyvä vai huono asia ja mitä olette nykytilanteesta mieltä :) . Seuraavalla kerralla katsellaan sitten, mutta nyt hyvää päivänjatkoa!
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ajopäiväblogi”