Sivu 1/1

Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 17.02.2013 11:11
Kirjoittaja Fergu135
Luin nuita ohje uttui tuolta ja asensin 2.49b version blenderistä koneelleni ja siirsinsinne seuraavat filut: blenderI3DExport,max_i3d_export_4.1.6b_win32,maya_i3d_export_4.1.7_win32,blender_i3d_export_4.1.5. Sitten menin itse blenderiin kaikki näytti normaalilta mutta kun menin katsomaan itse export ja import kohtii siellä ei ollut mitään muuta kuin 3 tyyppiä : DXF,STL,VRML 1.0. Ja olen asentanut myös pythoninkin ja asentanut blenderinkin uudelleen moneenkertaan mutta ilman tuloksia..... Joten apua tarvitaan! Kiitos etukäteen jo.

Kuva

Kuva

Blender 2.49B

Python 2.6.5

Re: Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 17.02.2013 11:15
Kirjoittaja huugi kuugi
Katso tuosta alimmat viestit, jos auttaisi. ;) http://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopic ... 2.#p329599

Re: Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 17.02.2013 11:23
Kirjoittaja Fergu135
huugi kuugi kirjoitti:Katso tuosta alimmat viestit, jos auttaisi. ;) http://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopic ... 2.#p329599
Se onjo siel..... Jos huomasit kuvassa :roll:

Re: Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 17.02.2013 11:33
Kirjoittaja Farmari344
Mitä helkkari fergu? Noi maya exporterit sun muut on tarkotettu Maya -ohojelmalle, max i3d Max -nimiselle ohojelmalle.. Avaat sen blender exportin ja otat sieltä jonku i3d_oe mikä olikaan ja pistät sen 2.49b/scripts/addons -joku tuommoone kansio.

Re: Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 17.02.2013 11:40
Kirjoittaja Fergu135
Farmari344 kirjoitti:Mitä helkkari fergu? Noi maya exporterit sun muut on tarkotettu Maya -ohojelmalle, max i3d Max -nimiselle ohojelmalle.. Avaat sen blender exportin ja otat sieltä jonku i3d_oe mikä olikaan ja pistät sen 2.49b/scripts/addons -joku tuommoone kansio.
Aijaa.. No korjasin asian mutta edelleen ei oo tullu sitä giantsin exporttaus tyyppiä sinne exporttaus paikkaan... Sori et on vaikeet mut on ollu jo ajat sitten tämä sama pirun ongelma ja haluaisin ratkaista sen.

Edit nyt sain sinne läjän kaikkee muuta paitsi en giants juttuu....

Kuva

Re: Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 17.02.2013 12:11
Kirjoittaja huugi kuugi
Kokeile laittaa se noitten ohjeitten mukaan, mitkä laitoin aikaisemmas viestissä, jos olis joku menny kuiteskii vääri.

Re: Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 17.02.2013 12:21
Kirjoittaja Fergu135
olet tarkistanut tehny kaken mutta oon tapellu tän jutun kanssa jo 2 tuntii et tarvisin sitä apua hyvin palajon nyt.......... :|

Re: Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 17.02.2013 13:56
Kirjoittaja Fergu135
Sori tuplat mut nyt sain sen giants tiedosto tyypin exportaukseen mutku yritän importata collada daella mun koneen niin se ei tuu et missäköhän vika nyt????

Ja latasin blender 2.62.

Oikeasti eikö täällä foorumilla muka kukaan tiiä vai eikö sitä vaa osata neuvoo ihan kunnol et miten tää homma menee oon käyny koht joka ikisen foorumin jonka aihe käsittelee tätä samaa juttua ja juketsun ohjeetkin on vanhentunu et niitä pitäis kyllä uudistaa :|

Ja tällä asialla on erittäin kiire :roll:

Re: Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 18.02.2013 19:54
Kirjoittaja Fergu135
Anteeksi nyt tripla postaus mutta tarvitsisin sitä apua nyt tähän hommaan :roll:

Voink vaikka ottaa videota ja näyttää et mikä on ongelmana jos se helpottas?????

Re: Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 18.02.2013 20:00
Kirjoittaja 98Farminggame
Asennat ton siihen 2.49 blederiin. Ei toimi toi giantsiin laitto uudemmis vissiin. :roll:
JkkaM kirjoitti: 1. Kopioi sieltä sdk kansiosta se blender_i3d_export_4.1.5-tiedosto
2. Kirjoita Käynnistä-valikkoon %appdata% (jos sinulla on Windows 7) ja paina enteriä
Kuva
3. Siellä mene Blender Foundation --> Blender --> .blender --> scripts ja liitä kopioimasi tiedosto sinne.

Re: Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 18.02.2013 20:06
Kirjoittaja Fergu135
98Farminggame kirjoitti:Asennat ton siihen 2.49 blederiin.
JkkaM kirjoitti: 1. Kopioi sieltä sdk kansiosta se blender_i3d_export_4.1.5-tiedosto
2. Kirjoita Käynnistä-valikkoon %appdata% (jos sinulla on Windows 7) ja paina enteriä
Kuva
3. Siellä mene Blender Foundation --> Blender --> .blender --> scripts ja liitä kopioimasi tiedosto sinne.
Kuten tuolla edellä mainitussa sanon olen asentanut kyseisen filun mutta probleeman ydin on enään se kun yritän saada SketchUpista exportatun modellin blenderiin niin se ei tule ja jos muokkaan optionista kun olen expottaamassa sen colada tiedostoksi niin otan raksin pois export edges ja export texturemaps niin saan modellin blenderiin mutten niit textuureita... ja jos taas raksin nuo kohat ja nyt menen importtaamaan blenderillä niin modelli ei ilmesty sinne.

Re: Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 18.02.2013 20:10
Kirjoittaja 98Farminggame
Ei blenderis näy ainakaan mulla textuurit sitten kun se on exporttattu niin sitten pistän polut kuntoon ja sitten textuuri näkyy giantsis.

Re: Blender 2.49bOngelma....

Lähetetty: 18.02.2013 20:12
Kirjoittaja Fergu135
98Farminggame kirjoitti:Ei blenderis näy ainakaan mulla textuurit sitten kun se on exporttattu niin sitten pistän polut kuntoon ja sitten textuuri näkyy giantsis.
Ok mutta jos olen kuitenkin mennyt tekemään jotain väärin niin voisitko tehdä tänne foorumille jonkin sortin tutoriaalin et kuinka asennetaan se oikein ja että se vielä toimii kunnol! kiitos