Sivu 97/101

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 28.12.2014 12:19
Kirjoittaja Belkku
valmetmies00 kirjoitti:Minkä takia kun menee saveen nii koneet on myyty/kadonnut. Haluisin tietää ku taas tullu into pelata fs13. :D
Joku modi sotkee, koita siirtää sellasia modeja pois mitä oot justiisa ladannu. ;)

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 28.12.2014 12:41
Kirjoittaja Jopo
Ok. Kiitos neuvosta. Pitää kokeilla. :D

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 30.12.2014 12:18
Kirjoittaja Dual_power
Miten asennetaan more realistic johonkin koneeseen?

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 30.12.2014 12:47
Kirjoittaja kettunen

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 30.12.2014 18:03
Kirjoittaja Dual_power
En löydä modDesc:istä kohtaa vehicletypes?

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 30.12.2014 19:49
Kirjoittaja kettunen
lisää tämä sitten

Koodi: Valitse kaikki

<vehicleTypes>
                <type name="tractor" className="Vehicle" filename="$dataS/scripts/vehicles/Vehicle.lua">
			<specialization name="realisticVehicle"/>

			<specialization name="motorized" />
			<specialization name="steerable" />
			<specialization name="hirable" />
			<specialization name="aiTractor" />
			<specialization name="bunkerSiloCompacter" />
			<specialization name="honk" />

			<specialization name="realisticMotorized"/>
			<specialization name="realisticSteerable"/>
		</type>
</vehicleTypes>


vaikka tälläisen kohdan jälkeen

Koodi: Valitse kaikki

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="no" ?>
<modDesc descVersion="9">
    <author>xxxxxxx</author>
    <version>1.0</version>
	<title>
       <en>xxxxxxxx</en>
       <de>xxxxxxxx</de>
    </title>
<description>
		<en>
<![CDATA[
xxxxxxx
]]>
		</en>
		<de>
<![CDATA[
xxxxxxx
]]>
		</de>
    </description>
    <iconFilename>store.dds</iconFilename>
	<multiplayer supported="true"/>

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 30.12.2014 20:21
Kirjoittaja Dual_power
Toinen ongelma nyt valittaa että no more space kun ostaa, on kyllä mr engine ja mr modeja.
E: voiko olla xml kansiossa joku sitten vikana.
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="no" ?>
<vehicle type="tractor_cylindered">
<annotation>Copyright (C) GIANTS Software GmbH, All Rights Reserved.</annotation>
<name>
<en>Deutz Agrotron X720</en>
<de>Deutz Agrotron X720</de>
</name>
<filename>deutzAgrotronX720.i3d</filename>
<wheels autoRotateBackSpeed="2">
<wheel rotSpeed="60" rotMax="32" rotMin="-30" driveMode="1" repr="0>0" driveNode="0>0|0" radius="0.65" deltaY="0.12" suspTravel="0.24" spring="47" damper="20" mass="1"brakeRatio="1"/>
<wheel rotSpeed="60" rotMax="30" rotMin="-32" driveMode="1" repr="0>1" driveNode="0>1|0" radius="0.65" deltaY="0.12" suspTravel="0.24" spring="47" damper="20" mass="1"brakeRatio="1"/>
<wheel rotSpeed="0" driveMode="2" repr="0>2" radius="0.91" deltaY="0.08" suspTravel="0.14" spring="30" damper="20" mass="1"brakeRatio="1"/>
<wheel rotSpeed="0" driveMode="2" repr="0>3" radius="0.91" deltaY="0.08" suspTravel="0.14" spring="30" damper="20" mass="1"brakeRatio="1"/>
</wheels>
<accelerationSpeed maxAcceleration="1" deceleration="1" backwardDeceleration="3" />
<fuelCapacity>180</fuelCapacity>
<fuelUsage>0</fuelUsage>
<downForce>0</downForce>
<bunkerSiloCompacter compactingScale="1.2"/>

<realMaxVehicleSpeed>33</realMaxVehicleSpeed>
<realMaxReverseSpeed>10</realMaxReverseSpeed>
<realBrakeMaxMovingMass>12</realBrakeMaxMovingMass>
<realBrakingDeceleration>4</realBrakingDeceleration> <!-- deceleration in m/s2. 2 = very bad. 3 = bad. 4 = average. 5 = good. 6/7 = trucks, cars braking system -->
<realPtoPowerKW>80</realPtoPowerKW>
<realMaxFuelUsage>20</realMaxFuelUsage>
<realHydrostaticTransmission>true</realHydrostaticTransmission>
<realTransmissionEfficiency>0.87</realTransmissionEfficiency>
<realTyreGripFx>1.05</realTyreGripFx>
<realAiManeuverSpeed>8</realAiManeuverSpeed>
<realDisplaySlip>true</realDisplaySlip>
<realVehicleSteeringAngle>33</realVehicleSteeringAngle>
<speedRotScale scale="0.1" />
<realSpeedBoost minSpeed="15">35</realSpeedBoost>
<realImplementNeedsBoost minPowerCons="22">35</realImplementNeedsBoost>
<realMaxBoost>40</realMaxBoost>

<components count="1">
<component1 centerOfMass="0 0.35 0.1" solverIterationCount="10 realMassWanted="4.15"/>
</components>

<cameras count="2">
<camera1 index="4|0" rotatable="true" rotateNode="4" limit="true" useWorldXZRotation="true" rotMinX="-1.4" rotMaxX="1" transMin="4" transMax="35" >
<raycastNode index="0>6"/>
<raycastNode index="0>7"/>
</camera1>
<camera2 index="5" rotatable="true" limit="true" rotMinX="-1.1" rotMaxX="0.4" transMin="0" transMax="0" />
</cameras>

<lights>
<light realLight="0>9" fakeLight="0>27" decoration="0>28" lightType="0"/>
<light realLight="0>10" decoration="0>29" lightType="1"/>
</lights>

<brakeLights>
<brakeLight index="0>31" />
</brakeLights>

<beaconLights>
<beaconLight index="0>30" speed="0.016" />
</beaconLights>

<steering index="0>23|0" rotationSpeed="6"/>
<enterReferenceNode index="0>"/>
<exitPoint index="0>8"/>
<size width="3.8" length="7.5" widthOffset="0" lengthOffset="-0.2"/>

<attacherJoints>
<attacherJoint index="0>11|0|0" rotationNode="0>11" minRot="18 0 0" minRot2="-10 0 0" maxRot="2 0 0" rotationNode2="0>11|0" maxRot2="-2 0 0" maxTransLimit="0 0.5 0" maxRotLimit="0 0 20" moveTime="2" ptoOutputNode="0>20" ptoFilename="$data/vehicles/steerable/powerTakeoff.i3d">
<bottomArm rotationNode="0>12" translationNode="0>12|0" referenceNode="0>12|0|0" zScale="-1" />
<topArm baseNode="0>13" filename="$data/vehicles/steerable/upperLinkMedium.i3d" zScale="-1" />
</attacherJoint>
<attacherJoint index="0>16|0|0" rotationNode="0>16" minRot="-10 0 0" minRot2="2 0 0" maxRot="4 0 0" rotationNode2="16|0" maxRot2="-4 0 0" maxTransLimit="0 0.4 0" maxRotLimit="0 0 20" moveTime="2" ptoOutputNode="0>22" ptoFilename="$data/vehicles/steerable/powerTakeoff.i3d">
<bottomArm rotationNode="0>17" translationNode="17|0" referenceNode="17|0|0" zScale="1" />
<topArm baseNode="0>18" filename="$data/vehicles/steerable/upperLinkMedium.i3d" zScale="1" />
</attacherJoint>
<attacherJoint index="0>19" jointType="trailer" maxRotLimit="10 80 80" allowsLowering="false" allowsJointLimitMovement="false" ptoOutputNode="0>20" ptoFilename="$data/vehicles/steerable/powerTakeoff.i3d" />
<attacherJoint index="0>21" jointType="trailerLow" maxRotLimit="10 50 50" allowsLowering="false" allowsJointLimitMovement="false" ptoOutputNode="0>20" ptoFilename="$data/vehicles/steerable/powerTakeoff.i3d" />
</attacherJoints>

<movingTools>
<!-- attacher joint back bottom-->
<movingTool index="0>12">
<!-- cylinder 2 -->
<dependentPart index="0>15" />
</movingTool>
</movingTools>

<movingParts>
<!-- attacher joint back bottom cylinder 1 -->
<movingPart index="0>14" referencePoint="0>15|2" referenceFrame="0>" invertZ="false">
<translatingPart index="0>14|0" />
</movingPart>

<!-- attacher joint back bottom cylinder 2 -->
<movingPart index="0>15" referencePoint="0>12|0|1" localReferencePoint="0>15|0" referenceFrame="0>" invertZ="false">
<dependentPart index="0>15|0" />
<!-- cylinder 1 -->
<dependentPart index="0>14" />
</movingPart>
<!-- attacher joint back bottom cylinder 2b -->
<movingPart index="0>15|0" referencePoint="0>12|0|1" referenceFrame="0>15|1" invertZ="false">
</movingPart>
</movingParts>

<characterNode index="0>24" cameraMinDistance="1.5" />
<aiTrafficCollisionTrigger index="0>25" />
<exhaustParticleSystems count="1">
<exhaustParticleSystem1 node="0>26" file="$data/vehicles/particleSystems/exhaustParticleSystem.i3d" />
</exhaustParticleSystems>

<motorStartDuration>2500</motorStartDuration>
<attachSound file="$data/vehicles/steerable/deutz/attach.wav" pitchOffset="1" />
<motorStartSound file="start.ogg" pitchOffset="1" volume="1" />
<motorSound file="idle.ogg" pitchOffset="1" pitchScale="0.02" pitchMax="1.45" volume="1" radius="50" innerRadius="20" />
<motorSoundRun file="agro620_run.wav" pitchOffset="0.5" pitchScale="0.033" pitchMax="1.4" volume="1.25" />
<motorStopSound file="$data/vehicles/steerable/deutz/agrotron_x_out.wav" pitchOffset="1" volume="1" />
<compressedAirSound file="$data/vehicles/steerable/deutz/brakeBig.wav" pitchOffset="1" volume="1"/>
<compressionSound file="$data/vehicles/steerable/deutz/compressorWork.wav" pitchOffset="1" volume="1.5"/>

<honkSound file="$dataS2/sounds/hornBig.wav" volume="1" radius="80" innerRadius="35" />

<schemaOverlay file="$data/vehicles/schemas/vehicleSchema.png" fileSelected="$data/vehicles/schemas/vehicleSchemaSelected.png" width="0.5" height="0.5" attacherJointPosition="0.5 0">
<attacherJoint position="1 0" rotation="0" invertX="false" />
<attacherJoint position="0 0" rotation="0" invertX="true" />
<attacherJoint position="1 0" rotation="0" invertX="false" />
<attacherJoint position="1 0" rotation="0" invertX="false" />
</schemaOverlay>

</vehicle>

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 31.12.2014 20:04
Kirjoittaja kettunen
Osaisko joku sanoa miten saa ruokinta triggerin toimimaan niin et vois ajaa ek kauhalla sapuskaa.

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 02.01.2015 15:56
Kirjoittaja Valtra_mies
Oisko kellään sopivia asetuksia Forst Modin käyttöön Ps3 ohjaimella?

Ku ois mukavempi käyttää hakkuriaki ohjaimella ko hiirellä. ;)

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 24.01.2015 21:44
Kirjoittaja Dual_power
Mites nuo lasit saa toimimaan pelissä kun on sketchupissa värkätty,textuuri?

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 25.01.2015 10:09
Kirjoittaja Jonatha
Dual_power kirjoitti:Mites nuo lasit saa toimimaan pelissä kun on sketchupissa värkätty,textuuri?
Otat jostain ännän koneesta klasi nimisen tekstuurin. :yhteistyö:

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 25.01.2015 13:01
Kirjoittaja Dual_power
Jonatha kirjoitti:
Dual_power kirjoitti:Mites nuo lasit saa toimimaan pelissä kun on sketchupissa värkätty,textuuri?
Otat jostain ännän koneesta klasi nimisen tekstuurin. :yhteistyö:
Ja laitan sen sketsupissa paikalleen nii pitäis toimia?

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 28.01.2015 19:58
Kirjoittaja KuusNeliä
Mikä mahtaa olla vikana kun pelaan vaikka Radanvarrella tai Onnikmaa mapissa niin jossain kuvakulmissa alkaa peli lagaamaan pirusti. Ja joissain kuvakulmissa toimii moitteettomasti. Mikä vikana?

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 31.01.2015 12:13
Kirjoittaja Hiatane
Ei jaksa mylly pyörittää tiettyjä objekteja.

Ittellä ois sellanen murhe, et hiirellä kun koittaa pyöritellä kuvakulmaa niin tökkii helvetisti. Sama jos hiirellä koittaa käyttää etukuormaajaa/vast. Muilla ollu samoja murheita ja ratkasuja keksiny siihen?
Nuolist ja JN/KM bindauksilla kyl onnistuu kuvakulman pyöritys ja etukuormaajan/vast käyttö vallan mainosti ilman tökkimistä.

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 31.01.2015 12:19
Kirjoittaja KuusNeliä
Kysyin tätä kyllä vielä FS13 screenshoteissakin mutta kysyn nyt täälläkin sitte.

Miksi nää mun screenshotit näyttää litistyneiltä ja jotenki venyneiltä aikaki omaa silmään. Pittääkö resoa muuttaa johonki suuntaa tai graffoja?

Kuva

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 31.01.2015 12:27
Kirjoittaja Hiatane
Kyllä täytyy.
Resot kohdilleen.

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 31.01.2015 12:29
Kirjoittaja KuusNeliä
Hiatane kirjoitti:Kyllä täytyy.
Resot kohdilleen.
Täytyypi kokeilla eri resoja sitten.

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 31.01.2015 12:50
Kirjoittaja Hiatane
:idea:

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 31.01.2015 20:53
Kirjoittaja KuusNeliä
Onko nytten parempi?

Kuva

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 31.01.2015 20:59
Kirjoittaja Tailgunner
KuusNeliä kirjoitti:Onko nytten parempi?
Kuva
Ei.

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 31.01.2015 21:09
Kirjoittaja Dual_power
Heitä sinne resoihin ainakin 16:9.

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 31.01.2015 21:47
Kirjoittaja KuusNeliä
Dual_power kirjoitti:Heitä sinne resoihin ainakin 16:9.
Ne resot oli tosa kuvassa jo käytössä..

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 01.02.2015 18:38
Kirjoittaja Jonatha
Mites farmarin mr kuustonnisissa saa ylileveysvalot näkyyn muute ku giantsis?

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 13.02.2015 21:50
Kirjoittaja Valtra_mies
Valtra_mies kirjoitti:Oisko kellään sopivia asetuksia Forst Modin käyttöön Ps3 ohjaimella?

Ku ois mukavempi käyttää hakkuriaki ohjaimella ko hiirellä. ;)

Re: Pienet Kysymykset (FS13)

Lähetetty: 14.02.2015 07:22
Kirjoittaja R-System
Osaisko joku mahdollisesti soilmodiin perehtynyt editoija/modaaja väkertää tuohon tempo7t:n paskakärryyn sen toiminnon että kun sitä paskaa levittää niin sitä paskaa myös jää siihen pellolle eikä sitä pelkkää "märkää jälkeä"? Sais tohon plokiin vaan kunnon soilmodin kanssa toimivan suomalaistyylisen paskakärryn.
Tässä kärryssä ainakin on tuo toiminto, eli jos sen tuosta sais otettua jotenkin. (Itse en tiedä miten.)
 Lataa tästä...
Ja tähän sen tarvitsisi saada.
 Lataa tästä...
Erittäin kiitollinen olisin jos tällainen onnistuisi.