Harrastetila Toivolasta

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Harrastetila Toivolasta

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Terve, olen Tauno Välimäki ja pidän yhdessä veljeni Matin kanssa tällästä harrastetilaa täällä Toivolassa. Mulla on vaimoni Annikan kanssa 2 lasta, jotka on molemmat vielä alle kymmenenvuotiaita. Peltoa meillä on vain noin 30 hehtaaria, mutta mettää yli 200 hehtaaria, josta 150 hehtaaria on kansallispuistoa. Olen tällä hetkellä 45-vuotias ja Matti on 56. Tämä viljelyhän on siis meille vaan harrastus, tila jäi meidän harteille, kun isä kuoli 5 vuotta sitten.. Hän oli maanviljelijä ihan työltään ja panosti aika paljon vielä viimesinä vuosinaan tilaan ja koneisiin.

Matti omistaa jonkunnäkösen kuljetusfirman ja minä itte olen yhden suurehkon puufirman johtohenkilöstöstä, eli pikku harrastetoiminta onnistuu. Tilan kaikki rakennukset on hyväkuntosia ja melko uusia, päärakennus on hiukan vanhahko, mutta muutamaan kertaan peruskorjattu, viimesimmän kerran viime vuonna. Traktorit on vähän vanhoja, mutta mitä sitä hyviä pois vaihtamaan. Pari hevosta löytyy meiän perheeltä ja Matilta on parikymmentä sikaa, nekin luomuja ja Matin lemmikkejä. Iltasin jos Mattia ei kuulu eikä näy, niin siellä se on paijaamassa possujaan, kun muutakaan paijattavaa enää ole.

Siinä tilasta ilmakuva
Kuva

Ja vielä Matin idylliseltä pihalta
Kuva

Tuollaset traktorit löytyy. Ford 3000, Ford 7000, Ford 7810 ja Ford 8210.
Kuva

Matin hurjat menopelit, David Brown 1210 ja John Deere 3030.
Kuva

3000 ostin muutama vuosi sitten ja samasta paikasta sain kaupanpäälle vielä tuommosen kärrynkin. Pikku sorateitä piti mennä ja muutama aika iso mäkikin oli matkan varrella, mutta ylös päästiin tasauspyörästönlukon voimin. Mattikin tarttu kyliltä mukaan, oli kuulemma käyny kyntämässä jonkun puutarhassa hiukan.
Kuva

Tällänen kaunokainenkin löytyy tuolta tallista. 8-)
Kuva
Viimeksi muokannut Traktorimies_, 08.04.2016 21:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Massikka-poika
Viestit: 115
Liittynyt: 31.07.2012 17:05
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Matti
Erikoisosaamiseni: Karttaobjektit

Re: Harrastetila Toivolasta

Viesti Kirjoittaja Massikka-poika »

Kyllä on hienoa blogia. :kippis:
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Harrastetila Toivolasta

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

On kyllä lupaavaa. Tätä tulee luettua aina kun päivität ja kerkiä lukemaa. ;)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
HulluHeppu
Viestit: 331
Liittynyt: 24.01.2015 10:51
Tämänhetkinen kaupunki:: Köyliö
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: Juuso
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Harrastetila Toivolasta

Viesti Kirjoittaja HulluHeppu »

Hyvää blogia jatka
Niin että mites se meni?

''Bensalla pestään pensselit ja diisselillä tehään voimaa''
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Harrastetila Toivolasta

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Hyvä, että oot löytäny mielenkiinnon tehä plokia. Itellä on vielä tuumaus vaiheessa. Mukava saada jotaki luettavaa fs13 puolelle ja yleensäkki plogien teko on hiipunut.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Harrastetila Toivolasta

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiitos rohkasevista kommenteista ja alota säki vaa Maatila tekemään blogia, niin sitte mä voinkin lopettaa.. :D Tarkotus ois kyllä tehä tätäkin aina ajan salliessa.

Päivitys 1
Joo, terve vaan kaikille. Taas viedään uutta vuotta eteenpäin ja tällä hetkellä elellään kevättä. Hommat on tämän kevään osalta lähteneet ihan hyvin käyntiin, koneet huolsin jo valmiiks syksyllä, joten niiden kanssa ei ollu murheita, perään vaan ja menoks. Joskin kylvökoneesta oli pari rengasta tyhjänä.. Täytin ne nyt kuitenkin ja tuntus ilmakin pysyvän sisällä, ei tosin vuorokautta kauempaa. Noh kattoo nyt jos ne pysyis edes päivän ajan suurinpiirtein kuosissaan, niin ei tarttis heti lähteä uusiakaan hakemaan. Muuten tuo pari vuotta sitten vähän käytettynä hankittu Väderstad on ollu ihan hyvä. Onhan se vähän turhan iso sataheppasella ja noin kevyellä traktorilla vedettäväksi, mutta on se sieltä yleensä perässä tullu. Ei oikeen viitteis TW:lläkään ruveta sitä vetelemään ku on sitten taas turhan iso siihen hommaan ja muutenkin se on tälläkin hetkellä äkeen edessä. Eipähän tässä näin ekaan päivitykseen taida muuta kerrottavaa olla, joten eiköhän kattelle kuvat seuraavaksi.

Ekaa peltoa olen tässä kuvassa kylvämässä. Hyvin tuntus lähtevän alkuun ja peltokin tuntu olevan sopivan kuiva. Yleensä en kyllä harrasta suorakylvöä, mutta sitäkin oli pakko kokeilla.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Muutaman lohkon siinä kylvelin ja sitten tulikin tauon paikka. Oli menny koneesta taas ne kaksi rengasta tyhjäksi, joten pakko varmaan vaihtaa ne. Ainakin ne meni viimeistään nyt pilalle, ku en jaksanu niitä kotiinkaan lähteä täyttämään ja ajoin sitten tyhjillä kummeilla koko päivän. Sattuvat molemmat vielä olemaan samassa reunassa vierekkäin, niin kyllä siinä täydellä koneella vähän painoakin päällä..
Kuva

Lähin siinä sitten renkaan haku reissulle ja samalla katsastin Matin työnhedelmiä. Hyvältähän sielläkin näytti ja kuulus Brownin pörinät jo useemman kilsan päästä. Ja näky sauhut kans.. Matti kehuu, että voimaa on, mutta niin hiljanen vauhti oli, että vedän kyllä omat johtopäätökseni asiasta.. :D
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sain laiteltu uudet renkaat paikoilleen ja lähdin vielä kylvämään yhden pellon tälle päivälle. Tällä hetkellä taitaa olla 10 hehtaaria kylvetty, eli kyllä sitä tekemistä vielä riittää joksikin aikaa.
Kuva

Kuva

Uudet oljet silppusin vielä lehmille illan päätteeksi. On se vaan kumma miten nuo tykkää jostain oljesta. Parempaakin olis saatavilla, mutta kai siihen sitte sen verran on jotain makua jääny, että kannattaa niitä aikansa kuluks nällyttää.
Kuva

Lehmien hoidon jälkeen menin vielä Matin luo viettämään iltaa. Sikojakin käytiin kattomassa ja oli pakko ottaa kuva, ku tuo yks kukkulankuningas tossa kivenpäällä seisoskelee. Tykkää vissiin olla siinä, ku näkee kauemmas.
Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Korva
Viestit: 1913
Liittynyt: 18.02.2012 19:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Korva
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Harrastetila Toivolasta

Viesti Kirjoittaja Korva »

Nättiä nättiä. 8-)
Kuva
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
Avatar
John Deere 2650
Viestit: 1076
Liittynyt: 03.05.2014 11:37
Tämänhetkinen kaupunki:: Hihhulismin keskus
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rälli-inglish
Multiplayer tunnuksesi?: Masa[FIN]
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Harrastetila Toivolasta

Viesti Kirjoittaja John Deere 2650 »

Korva kirjoitti:Nättiä nättiä. 8-)
Niimpä. Erittäin nättiä. 8-)
Kuva
"Turpa kiinni ja pelaa siellä!!!" -UJK Päävalmentaja
Hmm... https://z0r.de/625
Viki
Viestit: 2100
Liittynyt: 28.02.2012 17:04
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Viki
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: --

Re: Harrastetila Toivolasta

Viesti Kirjoittaja Viki »

Hienoa on bloki. :) Onkos noi forttien modellit kuinka paljo samoja kun 11:sta?
Kuva
Matille kaikki kunnia avartista.
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Harrastetila Toivolasta

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Viki kirjoitti:Hienoa on bloki. :) Onkos noi forttien modellit kuinka paljo samoja kun 11:sta?
Kiitos ja oikeastaan kaikki modellit oon kyllä tehny uudestaan. Ne 11:sta modellithan oli ihan hirveitä. :D
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Viki
Viestit: 2100
Liittynyt: 28.02.2012 17:04
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Viki
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: --

Re: Harrastetila Toivolasta

Viesti Kirjoittaja Viki »

Traktorimies_ kirjoitti:
Viki kirjoitti:Hienoa on bloki. :) Onkos noi forttien modellit kuinka paljo samoja kun 11:sta?
Kiitos ja oikeastaan kaikki modellit oon kyllä tehny uudestaan. Ne 11:sta modellithan oli ihan hirveitä. :D
Jaa jaa. :D Vaikka onha noissa selvää kehitystä näkyny niistä ajoista. Sisustassa varsinki mitä ny oon seuraillu. ;)
Kuva
Matille kaikki kunnia avartista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”