Hyttilän maitotila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Viikon viimenen päivitys.
Päivitys 7
Taas on uus aamu valjennut. Eilen tuo niittourakoittia, no sanotaan sitä nyt sitte sampaksi. Kun se näyttää näissä päivityksissä niin viihtyvän. Se tosiaan soitteli mulle eilen ,että tarvis apua. Pitäs käydä niittämässä hänen viimeset heinät nurin ,jotka on tarkotus paalata hälle kuivaksiheinäksi. Kuulemma vanhalla isännällä selkäkipeä nii ei pysty ajelee rattorilla. No sitähän pääs koittaa ihan kutos valamettia. 8350 haitekkia ,samppa ite sitte lähti perästä pöyhäseen kasella karheet levälleen.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Semmoset 10ha kävin sille niitämässä. Se ite oli niittäny 6ha eilisiltana. Eli 16ha olis loppuviikosta paalattavaa. Tosiaan ne meidän kaikki sarkapellot meni tuolle sampalle. On ne valtionpiikkiin vai meneekö se kunnan vai kenenkäpiikkiin . Nii olivat muutaman vittumaisen pellon yhistäneet ja salaojittaneet. Mutta ei ne kaikkia olleet alkanu salaojittamaan jostaki syystä. Samppa aikoo kuulemma ite joskus alkaa vetelemään putkia ojien pohjalle ,kunhan kerkiää.
Poliisilaitokseltaki soitettiin mulle ja kerrottiin ,että se äijä oli tunnustanu koko jutun sen kohtaloa selvitetään ,että saako sakot vai napsahtaako jotaki muutaki.. Ja ne likat oli saanut vain sakot. Kyllä sitä oli kiroamisen paikka siinä tilanteessa taas ollu. Kuulemma kannattais rikosilmoitus tehdä, mutta antaa äitin ja isän tehä ku tulevat lomaltaan. Ja asianajajiaki kuulemma kannattais jututtaa jos haluaa korvauksia yrittää. Nojoo. Paripäivää vieri ja tuli aika käydä pyörittelemässä ne kuivaheinät paaliin. Tämä samppa omistaa pitäjän suurimman maatilan n.160ha ja sillä on kaks navettaa.. Lypsylehmät vanhassa ja uudessa kylmäpihatossa asuu hiehoja ja lihoiksi kasvatettavia eläimiä.. Tuo kuvassa oleva viiatti toimittaa tilan ek raktorin virkaa.
Kuva
Kuva
Tuolla taavetilla se taas yleensä pyörittää paalisilppuria ja apevaunua. Onse tuuri ,että samppa on löytäny tuollasen emännän joka tekee konehomia.. Pitäs itekki semmonen jostaki katella.
Kuva
Kuva
Ja viimeistä viedään ja sen jälkeen viettämään kavereitten kans viikonloppua meidän saunatuvalle. Pitää melekee kavereille sanoa ,että hommaa sitä kauniimpaaki osapuolta mukaan.. Heikki on semmonen mies ,joka löytää varmasti jostain mukaan lähteviä nuoria naisia.. Se on kumma ,kun monellaki mökkireissulla ku nuorempana oli nii Heikki hommas naiset sinne. Ja kaikkein parasta se ei itekkää moniakaan niistä tuntenu.
Kuva
Jep. Päivän urakat pulkassa, laittaa lapulle ylös paalatut paalit nii isäntä saa sitte kirjottaa laskun sampalle. Semmosta ja ensikertaan!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Korva
Viestit: 1913
Liittynyt: 18.02.2012 19:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Korva
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Korva »

Eivoi muuta sanoakku. 8-)
Kuva
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Kyllä on kerrassaan komeaa. Mutta mikä tuo rikosilmotus juttu oli kun ei ihan mulle auennut. :o
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
Vikii
Viestit: 148
Liittynyt: 02.11.2014 14:45
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Vikii
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Sitä ei moni tiiä

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Vikii »

Lue se 6 päivitys loppu ja komiata.
Kuva
Ford miäs henkeen ja vereen!
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Komeeta! :D
Kuva
Avatar
Belkku
Viestit: 1504
Liittynyt: 03.12.2011 17:44
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilimajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Belkku
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kinnula

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Belkku »

Ei voi muuta sanoo ku hattuu nostaa :D
Kuva
#Kuuukkelijutut
Käytä sitä kumia. -Neliveto
Transit mies
Viestit: 271
Liittynyt: 31.05.2014 21:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilmajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Transit mies
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Transit mies »

Todella hyvää blogia! Jatkoa vaan :kippis:
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Jaa no siunaantuhan sitä luppoaikaa nii saatiin kasi tulille.
Päivitys 8
Muutama viikkoa taas pääsi vierähtämään ja nyt olis revettävä lietteen levitykseen nurmille.. Käväsin sampalta hakemasa lietekärryn, sehän on tosiaan yhteinen. Isä ja sampan isä oli aikanaan rakennellut tuon kärryn ja jäänyt sitte maalaamatta nii tuloshan siinä tahtoo näkyä. Yltäpäältä ruosteesa koko vehes. Tuohan on imupainevaunu, mutta samppa muutti sitä hiukan ,että on mahdollisuus täyttää myös päältä. Meillä ei erillistä pumppua ookkaan ja semmonen olis tiete hyvä ollakki nii ei tarvis aina olla letkua väyläämässä ja täyttökin olisi nopemapaa erillisen pumpun kanssa. Kärryhän on tosiaan 10 kuution kärry, ei taida varmaan millään meidän raktorilla täytenä kulkea ainakaa kovin hyvin.. No ehkä valtralla vaa ei sitä taida uskaltaa kokeilla.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Paripäivää sitä lietettä sitten levitettiin ja suuremmin en siitä kuvia jaksanu otella. Kävin siinä sitte viljoja kiertelemäsä ja tulos vaikutti kohtalaiselta vaikkei tänäkään vuonna mitään myrkkyjä sinne ujuteltu. Parit kuvat sieltäki..
Kuva
Kuva
Nojoo ei tullu töiden osalta palijoa juttua kirjotettavaksi. Joten jos haluatte kuulla siitä mökki viikonlopusta nii tässä sitä tulee vaikkette haluaiskaa. No sehän alko sillä ,että kävin kylältä hakemassa vähän keskiketterää ja kuskasin vähä muutaki törkyä sinne saunatuvalle. Niinku ylimääräsiä patjoja ja muita tämmösiä nukkumiseen liittyviä hilppeitä. Ja tietty paskamakiin paperia jos sattuu tarvihtemaan. Ja kuskasin sitte sen veneen kotia ,ettei kukaan hukutta itteensä sillä ja löin saunan tulille. Siinä sitä istuttiin tuvan rappusilla oottamasa kaveria josko sillä olis jotaki tuliaisia. No yksinhän se sieltä tuli sitte ja sano ,ettei saanu ketää mukaan ja valtterikaa ei jaksanu tulla ku huomenna oli kuulemma töitä.. Mutta eiköhän se heikki yhen asian kans vitsaillut vartin kuluttua kurvas mökin pihaan 306 pösö täynnä sitä kauniimpaa osapuolta. Hyvän näkösiä emäntäehokkaita kaikki. Yks näytti pelottavan tutulta vaa en saanu päähäni ,että mistä. Noo vietettiin hauska ilta ja määhän sammuin pihapusikkoon ennen puoltayötä. Vissii viimekerrasta ollu jonkin aikaa? No olin mää jossaki vaiheessa könynny takas tuvalle nukkumaan. Ja heräsin sen yhen emännän vierestä. Mitehä lie hyväksi käyttäny mua :D No ainaki joku oli putsannu mun lompsan kaikki käteinen oli viety varmaa 200€ eestä oli pätäkkää.. Se oliki yöllä häipyny varmaa taksilla paariin tai jotain. Harmi vaa ku ei muista kuka se karannut oli.. Että olis voinu perään soitella. Ja hirviästi sai limaaki rykiä oli vissii erehtyny tupakkia polttamaan.. NO ,siinä ne huonot uutiset. Nimittäin tuli voitettua lotosta 10000€ ja ku on tuo veikkauskortti nii ne oli siirtyny suoraan tilille. Että joo jospa ei sitte tähän päivitykseen enempää laitettaskaan. Kun ei taho illasta mitään muistaa no kerron jotaki seuraavaan päivitykseen jos jotaki radikaalia tulee mieleen. Eli ensi kertaan!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Komeaa on edelleen! ;)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Lenni »

.
Viimeksi muokannut Lenni, 16.04.2016 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Transit mies
Viestit: 271
Liittynyt: 31.05.2014 21:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilmajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Transit mies
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Transit mies »

Mahtavia päivityksiä! Toivottavasti tämä blogi ei lopu ihan heti
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Mielenkiintonen tapaus noi Föördin etulokarit. :D Nättiä blokia! 8-)
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

JUMANKAUTA. Itekki huomasin vasta ku sanoit. Ne ei taho pysyä piilossa millään :D
Päivitys 9
Kuva
Uutta päivitystä pukkaa. On tässä tosiaan ollu kaiken näköstä viimesen parin viikon aikana. Vettä tullu ku esterin hanurista ja nyt ollu paripäivää kunnon hellettä. Mutta joo tässä vähän muuta juttua näin alkuun. Viimeviikolla tosiaan pyrähti tuo yks tyttönen (jonka vierestä siis heräsin sillä saunatupa viikonlopulla) tuohon meille.. Satuin olemaan navetalla korjaamasa juomakuppia ja äiskä oli sen sisälle päästäny. Luulikai mun joksiki hoidoksi tai vastaavaa.. No oli kuulemma muuttanu tähän kyläpahaseen vasta töiden perässä ja mää vaikutin kuulemma semmoselta tyypiltä johonka haluais tutustua. ( Jaa mitähän mää oikeesti oon menny hölmöilemään silloin viikonloppuna ,että tämmönenki päivä piti nähä?) No määhän suostuin sillä olihan se hyvän näkönen, hoikka punertava hiuksinen ilmeisesti värjätyt ja muutenki makian olonen pakkaus. No eipä siitä enempää. Ollaan nähty parikertaa ja se on käyny mun kämpilläki jutteleen ja kaikkia. Mutta joo jottei nyt ihan näihin juttuihin mentäs, nii alkaa olemaan elokuun alku käsillä ja pitäis alkaa harrastamaan taas rehuntekoa ja puinnit pitäis saada alotetuksi. Isäntä sitte soittaa rämäytti sampalle joutasko se niittämään. Ja seuraavana aamuna kasitonni ilmaantu pihaan ja kerroin sampalle miten tehdää. No kuulemma ei voinut tehdä niinkuin minä pyysin, sillä oli nimittäin kiire ,ku maxxumista oli eilen etunapa hajonnut tuhannen tohjoksi. Huomenna oli kuulemma lähtö osienhakureissulle. Joten sovittiin näin samppa niittää sen minkä aamupäivällä kerkiää ja se jättää sitte yhistelmän tänne ja sitte ite niitän loput. Että niinku niitettäs kaikki tänäpäivänä ,kun tuota poutaakin on melkein viikko.
Kuva
No aamupäivän hommiksi otettiin isännän kans nuo rehunteko vehkeitten huolto.. Sekä myös puimuri ajateltiin herätellä eloon...
Kuva
No seuraavaksi puimurin vuoro, eihän se mittään käyntiin lähteny piti viiatilla antaa apuvirtaa nii johan virkos..
Kuva
Kuva
Kummiki soitteli pitkästä aikaa ,sillä ollu vähän työkiireitä nii ollu joutanu soittelemaan. Nyt se kuitenki oli tulossa käymään ja kuulemma ois kärrylle tarvetta. No minähän lainasin tuon velsan sitte sille ,ku sitä vähiten nyt tarttee..
Kuva
Joo tuo kummi elikkä Toivo on kova viiatin mies.. Sillä on 11kpl viiatteja.. Vanhimmat -80 sarjalaisia ja uudemmat sitte nuita viinereitä.. Komioita pelejä kaikki. Harmivaan ,että ovat suolle joutuneet... :D Tuo 880DT/5 on sillä peltokäytössä ainoastaan sillä on joku 30ha peltoa ja ne on yleensä vehnällä..
Jonku aikaa siinä kahvipöydän äärellä lörpöteltiin ja sitte tuli sampalta viesti ,että voit mennä jatkamaan. No minähän lähin sitte kasitonnia käskyttään..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Niinhän ne sitten tuli lyötyä nurin. Huomenna alkaa sitte karhetta nielettämään.. Ja ehkä jopa puidaan. Kattoo nyt miten nämä palaset illan ja huomis aamun aikana loksahtelee kohdilleen..
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Komeaa! 8-)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
Vikii
Viestit: 148
Liittynyt: 02.11.2014 14:45
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Vikii
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Sitä ei moni tiiä

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Vikii »

Komiata
Kuva
Ford miäs henkeen ja vereen!
Avatar
Korva
Viestit: 1913
Liittynyt: 18.02.2012 19:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Korva
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Korva »

Nättiä blogia. 8-)
Kuva
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 10
Nonii josko lyötäs 10 päivitys pyörimään. Tosiaan kiireinen päivä tiedossa itellä aamuksi luvassa paalausta. Paalaan niin paljo ku vaan puoleenpäivään vain suinki kerkiän. Ja sen jälkeen lähen alottelemaan uudismaalle puintia.. Ja isäntä ku navetasta pääsee nii se jatkaa käärinnällä ja mikäli kerkiää nii paalaa hieman lisää ja palaan ite käärimään siinä ilta kuuden maissa.. No justii ku olin lähöllään nii eiköhän se likka killuuta ja kyselee mitä tänään ajattelin tehdä. Mää sanoin tietenki aikomukseni ja se alko kyselemään pääseekö hän kyytille. No kai mää sitte myönnyin ja se tulee paalaamaan meikäläisen kans.. No ei anneta suinkaan hänen häiritä vaa lähetään huuattaan valtraa ja syöttämään claassia..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Joo kyllähän tuota usiamman hehtaarin kerkes paaliin pyöräyttää.. No mite ois Valtran vuoro tulla esitellyksi? No Valtra 6400 Mezzo, vm -04, tuli taloon muutaman sata tuntia ajettuna ollut siis esittely käytössä ja pyörinyt eritiloilla koeajoraktorina. Nyt mittarissa on joku 4300h suunnilleen. Rattorissa ei ollut etukuormainta tänne tullessaan joten olisko vuosi pärjäilty takakuormaimen voimin. Olihan se yhtä helevettiä kunnes tuli mp-liftin asentajat ja teki koneesta lähes lyömättömän hyvän.. Tähän päivään mennessä oo muuta tarvinu tuohon tehä ku huoltaa ja tankata.. Pellit puotettiin pois etukuormaajan takia. Isännän mukaan pitää päästä vaivattomasti katteleen öljyt ja muut. Edellisissä valmeteissa sentään oli 2 osaset pellit ja helposti avattavissa.. Mutta joo ei oo Valtraa tarvinu kylillä haukkua sen veran kova peli.. Mutta joo tytteli lähti kämpilleen ja käski mut illaksi sinne. Sanoin ,että tuun jos kerkiän ja sen jälkeen lähin hakemaan Fiiatin perään kipan tuolta hallin takaa. Ja käskin äiskän sitte tuua sen yhistelmän puimurin perästä pellolle. Ja sitten mentiin..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tuon pellon puituani aloin miettimään mitä seuraavaksi ,kun tuosta runnikärrystä on takalaita paskana ja muutenki lava reikiä täynnä. Nii isäntä tuumas ,että hänpä soittelee naapurille ja kyselee kärry tilannetta. Ja se tuumas ,että voin lopettaa siihen päivän hommat.. Oli kuulemma 7700 kans ollu murheita nii ollu sanu ees kaikkia mun paalaamia paaleja käärittyä. Oli menny PA suodatin tukkoon ja oli ollu työmaa löytää uus siihen ku isäntä oli jonnekki sen uuden hukannu ja sitte ei ollu kuulemma saanu millään käyntiin sitä kun oli suodattimen saanut vaihdettua. Nyt kuitenki homma pelaa. No kosteuski näytti sen verran hyvältä ,ettei me kuivaukseen tuota kuormaa kellekkään viedä. Kuulemma mylläriauto tulee tällä viikolla nii tehdään tuo kärryllinen jauhoksi. Nii ei tarvihe alkaa säkittämäänkään. Joo alkaiskohan tuo päivitys olla tässä. Kiitos taas lukioille ja kommentoijille.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Komiaa blokia.Kivaa luettavaa ehdottomasti.
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Erittäin komiaa!
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
N141H
Viestit: 1143
Liittynyt: 13.10.2013 12:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Mynämäki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja N141H »

Komia blogia ja koneetkin on komeita!
Kuva
Kuva
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Lenni »

.
Viimeksi muokannut Lenni, 16.04.2016 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Hyvää itsenäisyyspäivää ja sen kunniaksi:
Päivitys 11
Taas ollaan yhestä yöstä hengissä selvitty ja alotella päivän työt. Tosiaan saman olonen päivä tiedossa kun eilenkin, elikkä siis aamusta käyn paalaamassa ja puoliltapäivin puimurin koppiin.. Heinätki alkaa olla jo aika kuivia joten saa todella tiukkoja paaleja aikaseksi..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Joo, tosiaan vielä jäi yks lohko huomiselle muuten olis loput paalissa. Isäntä alottelee varmaan kohta käärimistä. Navetan jälkeen oli lähtenyt hakemaan yheltä naapurilta kärryä lainaan. Näyttää olevan ,ettei isäntä jaksa ajaa paaleja jonoksi asti vaan ne jää sille tielleen. Eli puintien jälkeen pitänee alkaa niitäki erikseen ajamaan. Kummasti alkaa pilviä kertymään vaikka luvattiin poutaa. No onhan tuo kuitenki tuuleskellu ja ollu aika kuivan tuntunen ilma ainaki aamusta. Eiköhän tuota puimaan pysty. Ite hain puimurin toiselta pellolta ja isäntä toi kohta perästä 6610 kärryn kans..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kun sain tuon kärryllisen täyteen piti lähtiä viemään naapurille, josta on tuo kärrykin lainassa viljat kuivautukseen.. Kun tulin kotia syömään nii emäntä sano ,että isäntä lähti paalaamaan ja mun pitäs lähtiä navetalle.. Kuulemma luvannu huomiseksi iltapäiväksi sadetta. Ja tänäänkin olis pitänyt sataa vettä. Soitin sitte isännälle mitä se meinas. Olisko mun sitte pitäny lähtiä yöksi paalaamaan olkia ja huomenna aamusta kääris ne rehut sitte pakettiin. Joo kuulemma yöksi pitää lähtiä paalaamaan. Huomenna aamusta mää lähen sitte käärimään ja sen jälkeen pitäs emännän kans alkaa keräämään olkipaalit latoon suojaan. Isänä taas jatkas puintia ,riippuu toki siitä moneltako se sitte alkaa satamaan. No onkai tässä tullu juttua kerrakseen. Kiitos lukioille.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
valatramiäs
Viestit: 70
Liittynyt: 22.10.2015 19:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja valatramiäs »

Komiaa blogia! 8-)
Avatar
N141H
Viestit: 1143
Liittynyt: 13.10.2013 12:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Mynämäki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja N141H »

Gomiaa! Luen.
Kuva
Kuva
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Hyttilän maitotila

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Komeaa! Nuorella isännällä ei oo vapaa-ajan ongelmia. :D
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”