Toivolan tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Toivolan tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Terve! Olen Tauno Toivola ja pidän tämmöstä pikkusta viljatilaa yhdessä veljeni Matin kanssa. Peltoa meiltä löytyy reilu 50 hehtaaria. Mitään tuotantoeläimiä ei ole, pari kissaa Matilta löytyy. Traktorit on kaikki jo aika vanhoja, mutta ajavat asiansa paremmin kuin uudet sähkölelut. Eli traktoreina on tällä hetkellä Ford 7000, Massey Ferguson 6180 ja Fordson Major. Puimurina on joku Sampon rutku, mutta esim. kylvökone on uudehko. Mettää meiltä löytyy sitte 40 hehtaaria ja tässä jo parinvuoden ajan ollaan pikkuhiljaa raivattu siitä lisää peltoa. Kumpikaan meistä, eli Matti tai minä ei tehdä tätä maanviljelyhommaa päätyöksi vaan Matti ajelee rekkaa ja minä teen toimistohommia pääasiassa. Matilla ei oo enää vaimoa, mutta mulla on vaimo nimeltään Annika ja lapsiakin on muutama, mutta ovat jo aikuisia ja muuttaneet pois kotoa. Ikäähän mulla on 50v ja Matti lähentelee jo 70 vuotta. En nyt enempää keksi mitään turhia tarinoita, mutta kuvilla jatketaan..

Tuossa vielä kuva Verkusta.
Kuva
Viimeksi muokannut Traktorimies_, 25.09.2015 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Toivolan tila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Nonii. Uutta komiaa pukkaa. Pitäs itekki jaksaa taas yrittää herätellä ls13. Modit ja melkee kaikki tarvittava olis tikulla vaa kone ei suostu löytämään sitä tikkua ku pariksi sekunniksi. Ei oo saanu ku pari modia siirrettyä ja mappiki o menny persiilleen ku kone ei ollu kaikkia siirtäny siitä tikulle. Smoker
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Toivolan tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Päivitys 1, syystöitä
Terve!

Noniin, tällä hetkellä ollaan syyskuun alussa ja puinnit on käynnissä.. Sampon kanssa kesti jonkun aikaa ennen kun saatiin se härveli käymään, mutta kyllä se nyt on pelannu ihan kohtuullisesti. Tähän mennessä ollaan puitu noin 25ha, että kyllä sitä puitavaa vielä riittää. Hyvällä tuurilla tuolla rämistelijällä saa hehtaarin tunnissa puitua, ellei se sitten satu hajoamaan. Tänä syksynä ei oo onneks tarvinnu, kun laittaa polttoöljyä tankkiin ja menoksi vaan. Viljaakin on tullu hehtaaria kohden tänä vuonna ihmeen hyvin siihen nähden, että millanen keli on ollu koko kesän. Osalla viljelijöistä melkeen kaikki vilja, varsinkin ohra on menny pilalle.

Kuva
Aluksi olin naapuria auttamassa ja hain pari kuormaa häneltä viljoja, ku hänen omat Valtrat oli jälleen korjaamolla.

Kuva
Hetken siinä sitten kattelin miten 680 syö viljaa..

Kuva
Noh, en kauaa jaksanu sitä onnetonta touhua kattella ja tässä kuvassa olenkin jo Mattia kattomassa omalla pellolla.

Kuva

Kuva
Majori ja 7000 odottelee kuivurille vientiä. Hienosti Majorikin kuljetti kymmentäkuutiota ohraa.

Kyntämäänkin piti jo päästä, että ehteis vielä jotain syysviljallekin laittaa. Joku kuitenkin ihmettelee, että miksei Verkulla, niin sekin oli kyllä isompien aurojen edessä ja Matti ei luontasesti halunnu 7000:lla kyntää. Niinhän se menee, että päivisin puidaan ja öisin kynnetään. :-) Mutta juu, ihan hyvin tuo homma suju. ''Tutun turbon vihellyksen kuulen, äänellään se mielen kohentaa, ujellus kuin rajun myrskytuulen''. Tuo kuvaa aika hyvin tunnelmia 7000 sviitissä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Sitten alkokin jo hämärtää, enkä viittiny enää ottaa lisää kuvia, ku ei niistä kuitenkaan mitään selvää ois saanu. Aamu viiteen saakka kynsin ja sitte menin maate ja 12 jälkeen taas puimaan.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”