Hiidenkylän tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Kivaa luettavaa tämä on. :)
Kuva
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Päivitys 7
Terve! Pellot ollaan tosiaan saatu jo äesteltyä ja noin viikko sitten alotettiin kylvöt. Suurin piirtein puolet on vielä kylvämättä, mutta eiköhän ne ehdi vielä ennen kesäkuun alkua kylvää, jos hyvät säät jatkuu. Pikkasen vaati opettelua tuo Väderstad, kun oli siihen Tumeen tottunut, mutta hyvin sekin sitten alko sujua ja tuntu toimivan hyvin. Tuntuu jotenkin olevan vähän raskas vedettävä tai sitten tuo New Holland on vaan ihan pirun laiska. Joka ikisessä mäessä joutuu pistää pienempää silmään ja perä pitää ihan ennenkuulumatonta ulinaa. Kävin jo huolestuneena sen käyttämässä NH:n huollossakin, mutta sieltä vaan todettiin, että ihan normaalia on.. Noh, totesin vaan siihen että ''selvä'' ja lähin kotiin pistämään kylvökoneen takas perään ja takasin pellolle.

Kuva

Kuva

Kuva
Pistin Viljamin kylvämään hetkeksi ja itse hain sillä välin lemmuille vähän evästä.

Kuva
Nättiä jälkeä poikakin teki, joten sanoin ,että kylvä vaan koko pelto loppuun.

Kuva
Kuivurin ympäristöä kävin vielä illalla siivoamassa, vanhoja pahnoja pois yms..

Kuva
Sitte ollaankin jo nukuttu yön yli ja herätty uuteen aamuun ja pellollekin jo keretty.

Kuva

Kuva
Viljamikin tuli kysymään, josko hän sais taas tulla kylvämään ja sehän tietysti sopis mulle ja itte lähin taas hakemaan heinää kuormallisen.

Kuva

Kuva
Meinaa vähän ruveta hämärtämään. No, ei siinä mitään. Ollaan sitä ennenkin pimeitä hommia tehty.

Kuva

Kuva
Kävin siinä sitten vielä illan päälle levittämässä yhelle pellolle apulannat.

Kuva
Pöydän ääressä aamulla lehteä lukiessani Viljami soitti ja tiesin heti, että nyt on jotakin sattunut. Poika kuulosti ihan murheenmurtamalta, eikä meinannut saada sanaa suustaan, mutta lopulta sai sanotuksi, että oli käyny pieni vahinko ja New Hollandi oli lipsahtanut ojaan. Oli kuulemma ollu märkä ja savinen kohta ja siitä oli vaan pyörät linkussa ja lukossa liukunu tonne ojanpohjalle. Ei siinä sitten muu auttanut, kuin lähteä hakemaan 8210:piä tilalta. Ei ihan heti meinannu silläkään saada tota tuolta ylös, mutta lopulta se sieltä tuli. Mitään ei ihme kyllä hajonnut ja Viljami lähti heti takasin kylvöpuuhiin.

Kuva
Se 4000 oli tosiaan vähän pieni apevaunun eteen, kun ei oikeen jaksanu niitä appeita sekotella, eikä kyllä oikeen hirveesti eteen- tai taaksepäinkään tykänny liikkua, joten aloin selailla Nettikonetta ja muutaman viikon etsinnän jälkeen tuli tuommonen nätissä kunnossa oleva Ford 7810 vastaan ja pitähän se sitte tietysti käydä hakemassa. Hinnasta päästiin yhteisymmärrykseen ja oli muutenkin hyvä ja kaikki toimi.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

No nyt on sitten käyny niin, että tuo uusin save alko lagaamaan liikaa, mutta onneksi oli vanha tallella, niin siinä jatkan näitä hommia. Eli tämä jatkuu siis periaattessa viidennestä päivityksestä, toivottavasti se ei haittaa kovin paljon...

Päivitys 8
Morjesta! Talvi mennä vierähti jo ja kevättä eletään tällä hetkellä. Pellolle ei vielä kovin paljoa ole uskaltanut mennä, mutta pari lohkoa olen sentään saanu kultivaattorilla ajeltua, nyt tarttis enää äestää. Melko kuivaa tuntu siinä alkukeväästä olevan, ja sain sillon ajeltua kultivaattorilla ne lohkot, joita en syksyllä kyntänyt.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitte tulikin ns. sadekausi, sato melkeen puoltoista viikkoa putkeen, joten peltopuuhailut sai unohtaa. Noh kyllähän se sade siitä sitten lopultakin väisty ja noin viikon päästä pääsin jo pellolle pikkasen tasotteleen suurimpia vakoja tuolta kynnökseltä pois ja niimpä pistin Vaman Foortin perään ja menin tuohon lähimmille pelloille koittamaan, että mahtaisko jo pysyä pinnalla. Eihän se ollu viikossa kuivunu oikeen mihinkään, kun ei aurinkokaan oo oikein paistanu.. Jospa ens viikolla sitten. Kovin se pinta pölys, mutta 10 sentin syvyyteen kun meni, niin vesi oikeen purskahti pintaan..

Kuva

Kuva

Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
6475
Viestit: 32
Liittynyt: 12.02.2014 21:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Ii
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: ISÄNTÄ
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ii

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja 6475 »

Jälleen hyvä päivitys harmi vaan että save kusi.
Ei ole kuin yksi merkki mitä voi ajaa ja sen saa itse päättää
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Päivitys 9
Morjes! Nyt on parisen viikkoa ollu suhteellisen hyvät ilmat ja ollaan pelloille päästy sotkemaan jo vähän enemmänkin. Aluksi äestelin itte 8210:llä, ku Matti oli jälleen kerran Tallinnan reissulla ja omilla lapsillakin on koulua vielä muutama viikko jäljellä. Matti tuli kuitenkin nopeesti takas ja ehdotti, että vois tulla vähän auttelemaan äestämisessä. 8210:ppiä hän ei kuulemma halua, ku on kuulemma mukamas liian monimutkanen kone ja 390:kin on siemensäkkejä nostelemassa, joten ainooksi vaihtoehdoksi jäi lopulta 7000. Noh, ollaanhan sillä ennenkin tuota äestä vedetty, niin miksipäs ei nytkin.. :D Hyvin se kuulemma liikkus. Ainoo vaan, että piti äestellä kaikki 2 kertaa, niin ei meinannu Matti keretä alta pois.

Ainiin, melkein unohtuikin kertoa, että sen Tume 3000HKL:än vaihdoin pariviikkoa sitten tommoseen Tumen Vega 3000:seen. Hyvältä on vaikuttanu, eikä oo mikään mahottoman raskas vetääkkään. Paremmin se liikkuu 7810:llä mitä sillon 70-luvulla se 3000HKL:llä 7000:sen perässä.

Kuva

Kuva

Tässä vaiheessa Matti tulikin jo takasin ja pääsin itse jo kylvämään.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Mattiakin kävin pellolla kattomassa.
Kuva

Kuva

Hytissäkin kävin istumas. Yhtä komiasti tuli pöly sisään, ku 30 vuotta sitten. 8-)
Kuva

Ryhdikkäät on suursäkkien kuskauskärryt.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tämän siitä saa, kun menee ajelemaan märälle pellolle. Tuosta kulmasta oli kerran vedetty äkeellä mullat vettä täynnä olevan kyntövaon päälle ja kun toisen kerran ajo, niin kura oikeen purskahti pintaan ja Fordi istu kiinni. Lapiohommiksihan se siitä vielä kehitty. :iso:
Kuva

Tauolla Nesteellä.
Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Nyt on kyllä hyvää luettavaa
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja 141 »

POHOJANMAAN POIKA kirjoitti:Nyt on kyllä hyvää luettavaa
Niin on. :iso:
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Tämä on tosi hyvää luettavaa ja tarinakin luistaa joutuisasti.
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Päivitys 10
Terve taas! Hommat alkaa olemaan sillä hantilla, että kylvöt on nyt suoritettu ja seuraavaksi pitäis varmaan jotkut kuivimmat pellot jyrätä. Mattikin on malttanut olla nyt jo huimat 3 viikkoa Suomessa ja on ollu koko ajan hommissa mukana ja on hänestä kyllä ollu paljon apuakin. Tossa viime viikolla se rupes juttelemaan sellasta, että jostain hänen naapuristaan olis myynnissä joku ''hieman kärsinyt'' Massey Ferguson 575 ja on nyt suunnitellut kuulemma sen ostavansa. Ilmeisesti kyllästy jo parissa viikossa 7000:seen..

Tällä viikolla onkin sattunut sitten jos jonkinmoista. Kylvöt saatin hienosti päätökseen ja Viljamikin sitä oli sitten juhlinut ja ajanut 8210 lammasaidasta läpi.. Etuakselista meni jotain solmuun ja eturengas räjähti, tais jäädä pojan ajot sikseen vähäksi aikaa. Onneksi siinä ei sentään mitään muuta sattunut kellekään...

Heti ekana taas kylvökoneen täyttöä.
Kuva

Ja Matti painaa menemään.
Kuva

Sitten olinkin matkalla seuraavalle pellolle ja matkalla räpsäsin kuvan, kun Matti oli menny tauolle sammuttamaan janonsa. Oli onneks sentään uuden siemenkuorman tilalta hakenut ennen ''pikku'' taukoa.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Siinä sitte vielä siitä kuva, mitä Viljami sai tällä viikolla aikaan..
Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Massikka-poika
Viestit: 115
Liittynyt: 31.07.2012 17:05
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Matti
Erikoisosaamiseni: Karttaobjektit

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Massikka-poika »

On kyllä hienoa plokia! ;)
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Nyt on komeeta plokia!
Kuva
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Päivitys 11
Morjes! Kuten jo viimepäivityksessä sanoin, niin nyt kylvöjen jälkeen ollaan osa pelloista jyrätty. En sitten lopulta tiedä, että onko siitä ihan hirveesti mitään hyötyä, mutta kai se kosteus siellä maan alla sitten paremmin pysyy.. Ei siinä sitte mitään ihmeellistä tapahtunu, joten eiköhän kuvat ois seuraavaksi vuorossa. Kyllähän sitä sitten konehuutokaupassakin kerettiin käymään...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten otettiin 7810:stä paripyörät pois. Matin trukkipiikit oli liian leveät, niin oli pakko tuon suursäkkinostimen kanssa ne nostella talteen taas ens vuotta varten. Muista koneista oltiinki otettu paripyörät jo aikasemmin poies.
Kuva

Noniin, nyt ollaanki siellä konehuutokaupassa. Jyväskylässä se oli, joten oli ''pikkasen'' matkaakin, mutta oli niin kiinnostavia vehkeitä ja iso tapahtuma, että oli pakko mennä sinnekin käymään. Tässä kuvassa Matti onkin ihastelemassa Verkuja, oli ihan innoissaan noista vehkeistä.. :D
Kuva

Tuommosta Fordia koitettiin mulle kovin kaupata. En nyt sitten kuitenkaan ihan heti sitä ostanut, mutta myyjä lupas, että jos muutan mieleni, niin on kyllä valmis myymään koska vaan pois. Tuo kun ei ihme kyllä menny ollenkaan kaupaksi, vaikkei hintakaan mikään pahin mahdollinen ollut. Oon tuota nyt ihan tosissani kyllä miettinyt, mukana pikku lisähintaan sais jonkun Amazonen myrkkyruiskunkin 24 metrin puomistolla.
Kuva

Ja sitten Matti poseeraa vielä ulosmeno porteilla. Ensi päivityksessä selviää mitä kaikkea meille tuolta mukaan tarttui.
Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Jatkoa vaan, mukavaa luettavaa. :)
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Osta tuo foortti vaa ;)
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Päivitys 12
Terve! Kylvöistä on nyt reilut neljä viikkoa aikaa ja hyvin on kyllä viljat lähteneet kasvamaan. Kaikenmaailman rikkakasvejakin on tietenkin eksynyt joukkoon ja niitä piti sitten lähteä torjumaan. Tänä vuonna en enää 7000:lla viitsinyt ruiskuttaa, eiköhän ne kuukauden takaset äestysurakat riittäneet sen töiksi tälle vuodelle. Eli siis 7810:llä ruiskuttelin tänä vuonna ja oli kyllä huomattavasti mukavammat oltavat, ei oikeen yhtään tullu myrkkyjä sisään.

Ensimmäiselle pellolle mennessä tuli tällänen kuva otettua, kun kuitenkin tarvitsi hytistä hypätä ulos taittelemaan ruiskunsiivet auki.
Kuva

Kuva

Kuva

Joo-o. Jopas on kesäset ilmat taas. 17 astetta on lämmintä, mutta silti sataa rakeita taivaan täydeltä. Noh, hommat jatkuu silti.
Kuva

Kuva

Nyt alkokin jo ilma paranemaan. Kaikki sumu hävis ja sadekin lakkas.
Kuva

Kuva

Kuva

Meinas vähän tuo talous mennä notkelleen tämän tilan osalta, niin Matti vei siinä sitten ajankulukseen pari kuormaa ohria myyntiin. Samalla tässä kuvassa näätte myös Matin huutokauppalöydön, eli tuon 575 Massey Fergusonin. Onhan se vähän härskissä kunnossa, mutta tekniikka toimii ja halvalla sai. Ja näyttää se nyt johonkin kulkevankin, vaikka kuulemma oli joka polle käytössä ylämäissä. Itse en nyt sieltä huutokaupasta sitten loppujen lopuksi ostanut mitään. Traktoreitakin on enemmän kun tarpeeksi.
Kuva

Joku kuva vaan hallista, kun Matti toi kärryt takasin.
Kuva

Ja sitten ollaan taas kahvitauolla.
Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Komeeta! Joskus voisit laittaa kuvaa siitä Matin tilasta ku siitäkää mitää kuvaa ole. :D
Kuva
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

SampoMan kirjoitti:Komeeta! Joskus voisit laittaa kuvaa siitä Matin tilasta ku siitäkää mitää kuvaa ole. :D
Kato Matin omasta blokista. ;) Hyviä päivityksiä taas!
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Onko tuo fergu priva vai onko tääl jaossa?
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

POHOJANMAAN POIKA kirjoitti:Onko tuo fergu priva vai onko tääl jaossa?
Kiitos kommenteista ja ei oo Verku jaossa.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Päivitys 13, keväthommia
Morjesta! Viime syksyltä ei nyt tullu otettua yhtä ainoaa puinti tai kyntökuvaa, muttei se varmaan ketään haittaa. Nyt on kuitenkin talvikin jo ohi ja kevättöitä ollaan tehty. Kevät oli kovin märkä ja päästiin vasta toukokuun loppupuolella pellolle, joten menee kyllä varmaan melkeen kesäkuun puoleen väliin, ennen kun kaikki on saatu kylvettyä. Ja ainiin, unohdin mainita, että peltoa ollaan Matin kanssa yhteistuumin ostettu lisää 50 hehtaaria, eli nyt sitä on semmonen 100 hehtaaria yhteensä, lehmiäkin hankin ''muutaman''. Koneita ei olla pahemmin vaihdeltu, vaan 7000:sen vaihdoin pois ja ostin tilalle sen takavetosen 6610, jota jo siellä huutokaupassa kattelin ja sitte toisenkin 6610, joka hoitaa etukuormaajan virkaa.

Tällä hetkellä on semmonen tilanne, että vähän yli puolet ollaan saatu kylvettyä. Onneks ollaan Matin kanssa sentään molemmat kylvämässä, niin eiköhän nuo joskus saada valmiiksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Matin kanssa käytiin kylällä pyörähtämässä.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Agri Marketistakin toivat pikkasen siemeniä lisää.
Kuva

Kuski yritti ensin purkaa kuorman tolla nosturilla, mutta ei osannu käyttää sitä kunnolla ja olisi menny koko päivä kuorman purkamisessa, joten Matti sitten päätti purkaa sen itte.
Kuva

Vega täyteen jälleen kerran.
Kuva

Kuva

Matin hommia kävin välillä tarkastamassa, hyvältä näytti. Taitaa vaan 575 olla aika kovilla tuon Rapidin edessä. :D
Kuva

Kuva

Tumen & Väderstadin täyttö.
Kuva

Pienimuotoinen tankkausoperaatio.
Kuva

Siemenkuorma käytiin Matin kanssa hakemassa.
Kuva

Kuva

Kuva

Ja taas piti uusi suursäkkikuormakin hakea. Oli 6610:llä vetämistä, ku ahdettiin tuohon lavalle alunperin 15 säkkiä.
Kuva

Fordista meinas mennä polttoaine pikkasen vähiin, niin piti sitä sitten tankata. Ei viittiny kotiin saakka lähteä, ku matkaakin ois ollu sen verran paljon.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Nättiä on!
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Komaal
Viestit: 554
Liittynyt: 20.05.2014 14:39
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuortane
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Komaal
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Komaal »

Kasitonni kirjoitti:
SampoMan kirjoitti:Komeeta! Joskus voisit laittaa kuvaa siitä Matin tilasta ku siitäkää mitää kuvaa ole. :D
Kato Matin omasta blokista. ;) Hyviä päivityksiä taas!
Voiks linkaa ku en tiedä et kuka on tääl LS-Finis Matti.
Kuva
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja 141 »

Pelaaja80 kirjoitti:Nättiä on!
Ihan helvetin nättiä :iso:
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Komaal kirjoitti:
Kasitonni kirjoitti:
SampoMan kirjoitti:Komeeta! Joskus voisit laittaa kuvaa siitä Matin tilasta ku siitäkää mitää kuvaa ole. :D
Kato Matin omasta blokista. ;) Hyviä päivityksiä taas!
Voiks linkaa ku en tiedä et kuka on tääl LS-Finis Matti.
Kiitokset kommenteista ja tää on Matin bloki: http://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopic ... 54&t=19472
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Komeaa jälleen. Taitaa verkusta pitemmän päälle sulaa kytkin räpittiä vetäessä. :?
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”