Hiidenkylän tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Nättiä pukkaa ja lissää ootellaan. Alkaa jo ittiäki taas kuumotella plokin teko. No josko sitte ku alkaa talaviloma parin viikon sisää.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiitos kommenteista!

Päivitys 28
Terve taas! Jälleen on koittanu uus kevät ja pellollekin ollaan jo päästy. Talvella ei nyt mitään kauheen kummosta tapahtunu, ainoo vaan että Jontikka sai lähteä seuraavaan osotteeseen ja sen tilalle ostin semmosen 7710 Fordin. 80-luvun alussa ollu esittelykoneena ja mm. kynnetty nonstoppina 144 tuntia jossain Fordin näytöstapahtumassa. 8-) Edelleen kovassa iskussa, onhan se toki entisöity, ku lähes kymmenentuhatta tuntia oli ajettukin ja muutenkin oli ruostunu melko pahasti Englannin suolasessa ilmastossa.

Kevät hommat on nyt lähteny hyvin käytiin, on satanukki vaan sen verran vähän, että kaikki varjosimmatkin pellot on aika lailla kuivia. Kylvökoneetkin on tänä keväänä toiminu ihan hyvin, tuossa väderstadissa oli viime keväänä hiukan jotain sähkövian poikasta, mutta liittimet läpi käymällä tais vika hävitä.

Siinä näättekin sen uusimman hankinnan, pääsi heti täyttövaunun eteen ja oli kyllä paljon railakkaampi vehe liikuttelemaan sitä kuin se 3650 Jontikka.
Kuva

Matti painaa urakkaa 4000:lla. En ymmärrä miksi se tuolla kylvelee ja 3085 vaan seisoo tyhjänpanttina pihassa..
Kuva

Kuva

Kuva

Mattiakin rupes talven aikana 5000 säälittämään ja päätti sitten pistää senkin uusiksi. Nyt se on ku uus. 8-)
Kuva

Kuva

Sitte vielä kuva omasta kylvöyhdistelmästä. 8210:ssä tuli talven aikana mettähommissa 15 000h täyteen. Piti sen kunniaksi tehdä tietenkin kunnon huolto ja uuden Turbonkin siihen koneremontin yhteydessä vaihdoin. Nyt kulkee taas seuraavat 15 000h ongelmitta.
Kuva

Ja taas ollaan täyttämässä kylvökonetta, vielä ois aika tarkkaan puolet kylvämättä. No joo, mutta ens kertaan, moro!
Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Arska 247
Viestit: 377
Liittynyt: 17.12.2012 17:58
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja vähän Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Arska[FIN]
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Arska 247 »

Nättiä blogia, kyl tätä jaksaa lukea. :)
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Komeeta blogia! Joka päivityksen tähä saakka lukenu. ;)
Kuva
Avatar
Korva
Viestit: 1913
Liittynyt: 18.02.2012 19:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Korva
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Korva »

Komeeta on. 8-)
Kuva
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Tosi nättiä, ja hyvää tarinaa!
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiitos kommenteista!

Päivitys 29
Terve taas! Viime päivityksen laitoinkin kevään hommista ja nytte ollaan taas jo melkeen vuodenvaihteessa. Olisin toki noista peltohommistakin ottanu tältäkin vuodelta kuvia, mutta kauan palvellut kamera päätti ottaa lopputilin. Tilasin Ebaysta samana iltana sopuhintaan uuden, mutta sillä kesti sitten lähes puol vuotta löytää perille. Ensin se oli jossain maailmalla hukkunu jonnekin ja täällä Suomessa postin lakko hidasta sen saapumista vielä muutamia kuukausia... Epäonninen paketti siis, mutta nyt se siis vihdoin noin kuukausi sitte saapu ja kyllä se ihan hyvältä on vaikuttanut. Lähinnä lumihommista on nyt kuvia otettu, eihän sitä tähän vuodenaikaan muutakaan oikeen oo.

No joo, mutta yöllä tuli melkeen 30 senttiä lunta, niin piti lähteä ne aurailemaan. Onneks on tuntipalkka niin voi vaikka aurailla koko päivän kaikessa rauhassa.
Kuva

Kuva

Vähän huonosti se levy tuolta ohjaamosta näkyy, mutta eipä ainakaan vielä oo suurempia haavereita sattunu.
Kuva

Kuva

Matinkin pistin hommiin. Kauppojen pihoja ja joittenkin pihoja se lähinnä auraili.
Kuva

Kuva

Paikallisen urakoitsijan kanssa tehtiin sopimus, että kun mä kerran tän aurauksen hommakseni sain, niin lainaan hänen Fenttiä kylän auraukseen. Olis tuo pitkä viljalavallinen Mersu vähän pitkä pyörimään kylillä.
Kuva

Kuva

Kuva

Ja taas Mersulla matkaan.
Kuva

Kuva

Mattikin tuli kahvipaussille. Samalla ylpeili hänestä tehdyllä jutulla...
Kuva

Seuraava päivitys tulee varmaan joskus joulunaikoihin ja sitä seuraava sitten joskus keväällä kevättöiden aikaan. ;)
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Hyvältä näyttää ;)
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”