Hiidenkylän tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Terve, olen Tauno Helenius. Ikää on 38 vuotta ja olen pää-ammatiltani lakimies, mutta harrastan tätä maanvijlely hommaa, koska oon pienestä pitäen tykänny siitä. Mitään isoa määrää peltoa en halunnut, joten pelkästään maata viljelemällä en olis elänyt. Mulla on vaimo nimeltä Annika ja lapsiakin on kaksi, Lotta (4v) ja Viljami (8v). Viljami ja Lotta ei vielä tietenkään oikeen voi hommissa auttaa, ku ovat niin pikkasia vielä, mutta onneksi on tuo naapurin pappa, Matti tais olla nimeltään, niin hän tulee aina mielellään auttamaan.

Peltoa on 45 hehtaaria ja metsää parisenkymmentä. Traktorit on tuolta 90-luvun alusta ja sitä edeltäviltä vuosikymmeniltä, että vähän vanhoja on mutta kun pitää hyvää huolta ja huoltaa säännöllisin väliajoin, niin toimii hyvin. Tilan rakennuksistakin suurin osa on vanhahkoja, kartanokin on tuolta 1800-luvun lopulta, mutta sitäkin on tietenkin parikin kertaa peruskorjailtu. Mitään sen kummenpia tuotantoeläimiä ei tilalta löydy, lampaita ja kanoja on muutamia Annikan ja lasten iloksi ja sitte löytyy vielä muutama ponikin.

Pari kuvaa tilasta:

Kuva
Siinä ois sitte tilan päärakennus, eli kartano.

Kuva

Kuva

Sitte vielä traktoreista kuvat ja vähän tietoja:

Kuva
Ford 7810 vm91, 100hv.

Kuva
Ford 8210 vm90, 140hv.

Kuva
Ford 7000 vm72, 90hv.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Jukotsuikka notta on komeeta ootan päivitystyä ihan tosissani. Tosin jos vaan lukijoita ilottautuu nii täytyypi ittekki päivitellä pian
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
6475
Viestit: 32
Liittynyt: 12.02.2014 21:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Ii
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: ISÄNTÄ
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ii

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja 6475 »

Siistin näkönen blogi aion kyl alkaa seuraa.ps.saakelin hianon näkönen mappi 8-)
Ei ole kuin yksi merkki mitä voi ajaa ja sen saa itse päättää
Avatar
Jonatha
Viestit: 1859
Liittynyt: 11.02.2014 19:15
Olen kiinnostunut: Naisista

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Jonatha »

Hyvältä näyttää!! :)
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Päivitys 1
Morjesta vaan kaikille! Nättiä ilmaa on ollu jo melkeen kuukausi ja äestykset ollaan hoidettu jo ajat sitten. Kylvöjä en oo aikasemmin päässy alottamaan, ku on sen verran kylmää ollut, viime viikollakin yks yö oli 6 astetta pakkasta.. Säätiedotteet kuitenkin lupasivat nyt seuraaviksi viikoiksi lämmintä, niin tuumasin siinä sitte, että täytyy varmaan lähteä lähteä pistämään siementä maahan. Ensmäiseksi piti täyttövaunu täytellä, muuta hommaa ei sitten ollutkaan, kun kylvökoneenkin olin huoltanu jo pari viikkoa sitte, joten pääsin jo ennen puoltapäivää pellolle. Kuivaa tuntu olevan, Tumekaan ei oo tainnu ikinä aikasemmilla vuosilla tulla niin köykäsenä perässä. Pari peltoa sain ekalla päivällä kylvettyä, loput oliki sitten pienempiä, niin sai vähän useamman pellon päivässä kylvettyä. Noissa pelloissa on vaan se vika, että rikkaruohoja tuppaa joka vuos kasvamaan aivan tuhottomasti, joten kolmen-neljän viikon päästä täytyy varmaan jo ensmäisiä peltoja ruiskuttamassa käydä.

Kuva
Tän vuoden ensmäinen täyttö. 8-)

Kuva
Kylläpäs on renkaat lintassa, just ennen lähtöä täytin ne, mutta ilmeisesti sitte vuotavat kumpikin.. Noh, ei ne sentään ton tyhjemmät oo, niin kai tolla nyt vielä jonkun aikaa ajaa.?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kahvitauolla

Kuva
Sitte oiski ainut hytistä otettu kuva.

Kuva
Ja taas täyttämässä, tuppaa tuo Tume viemään aika paljon noita siemeniä..

Kuva

Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Reiska95
Viestit: 3602
Liittynyt: 18.01.2012 15:25
Multiplayer tunnuksesi?: Reiska
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Reiska95 »

Pirun komiaa! 8-)
Kuva
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Päivitys 2
Juu, terve taas. Nyt ollaan kaikki saatu kylvettyä, onneksi. Tumekin kesti kerrankin koko kylvöjen ajan, yleensä siitä aina joku paikka antautuu... Mattikin kerkes Tallinnasta tänne Suomeen takas ja tuli auttamaan kylvöissä. Matin kylvelyistä ei nyt valitettavasti kuvia tullu, mutta hienosti silläkin 165 kanssa sujus noi hommat.

Kuva

Kuva
Sitte syttykin polttoaineen merkkivalo ja piti aika pian sen jälkeen tankkaamassa käydä. Ei toi Foortti kyllä sinänsä niin kamalasti kuluta, ku kylvössä menee suunnilleen 10 litraa tunnissa.

Kuva

Kuva
Mattiki kerkes elintarvikkeitten hankinta reissulle. Mahtaa tulla hyvää kalaa tosta rapakosta. :lol:

Kuva
Nytte ollaanki sitte jo kotona tankkaamassa.

Kuva
Annikakin huomas, että tulin pihaan ja tuli samantien kysymään, jos tulisin käymään välillä kaffeella. Noh, kyllähän se tietysti mulle passas ja mentiin sitte sisälle syömään. Itte se söi jottain hedelmiä, mutta mulle hän oli oikeen kunnon leivät tehny. :)

Kuva

Kuva

Kuva
Mattiki on näköjää keksiny uuden harrastuksen.. Liekö taas alkoholilla osuutta asiaan...
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Perhana sää hallihet tätä hommaa kyllä
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Komiaa blogia!Kannattaa Matille vinkata , että hakis sirkukseen töihin. ;)
Kuva
Kuva -En säker kompis!
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja 141 »

Helevetin komeeta. 8-) Onkos noissa sun koneissas MR?
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiitokset kommenteista ja ei Matti voi sirkukseen mennä, ku on mulle ''töissä''. :D Yhessäkään koneessa ei oo MR:ää.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Taas yks ploki jota voi alkaa seuraamaan. :) Toivottavasti tää ei ihan heti lopu niinku hyvillä plokeilla on näköjään ollut tapana loppua lyhyeen..
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Päivitys 3
Terveppä terve taas! Kesä on jo pitkällä ja viljat on jo hyvin kasvaneet, samoin sokerijuurikkaatkin, joita on kyllä tänä vuonna vajaa 2 hehtaaria.. No, niin kuin mä tossa keväällä kylvöjen aikaan sanoin, niin nytte oli pakko lähteä ruiskuttelemaan peltoja. Etenkin juurikasmaata ne valtaa ihan järkyttävästi, välillä täytyy oikein käydä kuokalla sörkkimässä, kun ei myrkyttämällä kuole. Eipä tuossa ruiskuttamisessa mitään niin ihmeellistä ollu, koneet pysys ehjänä eikä muutenkaan mitään kamalia takaiskuja tullu.

Kuva
Siinä sitte valmistelin ruiskutuskalustoa. Foorttiin piti etupainot laittaa, tai muuten ei ois näkynyt tuulilasista muuta kuin taivasta. Nokka oli kyllä silti keveenä, mutta oon aina tolla ruiskuttanu ja pitäähän 7000:sellekin olla edes jotain hommia, niin sillä nyt oon vielä tota hommaa hoitanut.

Kuva

Kuva

Kuva
Tunnelmakuvaa Harasta. Ei ihan kuvassa näy miten myrkkyhöyryt leijaili tuolla, meinaa pikkasen falskata joka kulmasta toi hytti. Pitäis varmaan ensi kesänä kattella jos ois ylimäärästä aikaa ja vaihtaa tosta vaikka ovien ja ikkunoitten tiivisteet. Hiljasemmaksikin vois tulla..

Kuva

Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Aivan perkeleen komee päikkäri ;)
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Taattua Traktorimies_ blokilaatua. 8-)
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Kasitonni kirjoitti:Taattua Traktorimies_ blokilaatua. 8-)
Kyllähä traktorimies nää blokijutut hallitsee. Mitä mieltä olet mun ja farmingjallun blogista? Onko jatkamisen arvoista?
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

POHOJANMAAN POIKA kirjoitti:
Kasitonni kirjoitti:Taattua Traktorimies_ blokilaatua. 8-)
Kyllähä traktorimies nää blokijutut hallitsee. Mitä mieltä olet mun ja farmingjallun blogista? Onko jatkamisen arvoista?
Onon. Hyvät kuvat yms.
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Päivitys 4
Morjesta taas! Nyt eletään ihan elokuun loppua ja puinnit pääsin alottamaan tossa pari päivää sitten. Sampo heräili talviunilta vanhaan tapaan ihan hyvin, joskin akku meinas tänä vuonna olla laiskalla tuulella, vaikka sen latasinkin etukäteen. Pitänee siihenkin jossakin vaiheessa uus akku ostaa. Sampo oli valmiissa säädöissä viime vuodelta, niin ei tarvinnu, ku laittaa polttoainetta tankkiin, lisätä renkaisiin ilmaa ja jäähdytysnesteet tarkistaa varmuuden vuoksi ja sen jälkeen vaan menoksi-> Noh, pellolle päästyä rämäytin puintikoneiston päälle. Kamalasti luisti jostain hihna aluksi, mutta onneksi lopetti kiljumisen ja meinasin, että antaa mennä vaan, kattoa se hihna kuntoon, sitte ku on sopiva hetki, sateinen päivä tai jottain muuta. Eihän tosta ekalta pellolta pitkä matka ois pikku huoltoon ollu, mutta enpä viittynyt pistää aikaa hukkaan, ku vähän kiireita ollu. Niin paljon lakitapauksia pitäny käsitellä tossa varsinaisessa työssä, että on nää maataloustyöt jääny vähän vähemmälle.. Ei siinä puidessa enää sitte mitään ihmeempää sattunu, Sampo alko pelaamaan ihan hyvin ja pellotkin tuntu olevan ihan rutikuivia, ei oo meinaan vissiin kolmeenviikkoon satanu oikeen yhtään. Kuten yleensä, tuli taas otettua tommosia turhanpäiväsiä kuvia:

Kuva
Ekal pellolla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Ponitkin piti käydä hoitamassa, ku ei Annika ja lapset muka kerinneet..

Kuva
Tuumaustauolla Matin koton.

Kuva
Matin luota kotiin kävellessä otin nätistä auringonlaskusta kuvan, oli vielä ihmeen lämminkin, vaikka kello lähenteli 11:sta.

Kuva

Kuva

Kuva
Käytiin Matin kanssa kotiintulo matkalla paikallisessa ravintolassa syömäs vähän.

Kuva
Matti tuli vielä illalla uudestaa 390:llä juhlistamaan puintikauden loppua.

Kuva
Heti aamutuimaan lähin ulos ja puhaltelin Sampon puhtaaksi ja sitte vielä lopuksi pesin.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Komioita päivityksiä! Matilla kiinnostava 390 oliskohan se kaupan?
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiitos ja vois se varmaan ollakin, riippuu varmaan siitäkin, että mitä saisi vaihdossa.

Päivitys 5
Terve!
Sampo on pistetty talviteloille oottamaan ensi syksyä. Hyvät ilmat on jatkunu jo aika kauan, joten piti Agroluxit kaivella esiin tuolta hallinpohjalta. Ikinä aikasemmilla vuosilla en ole kyntöjä näin aikasin alottanu, mutta mikäs siinä on, ku on hyvät ilmat ja melkeen kaikki pitäs saada talveen mennessä kynnettyä. Eipä siinä sitte mitään niin ihmeellistä tapahtunu, koneet toimis hyvin ja maa käänty. Foreca lupailikin nyt huomiselle jo sateita ja siitä ainakin viikoksi eteenpäin, joten tais tää kyntötouhu jäädä taas vähäksi aikaa..

Kuva
Aamusumussa otin kuvan, kun sain aurat pihalle hallista.

Kuva
Ennen pellolle menoa piti kuitenkin käydä ''pajalla'' muutamat kärkipalat vaihtamassa ja rasvaamassa kunnolla, kun ei tullu oikeen kunnolla viime syksynä huollettua Agroluxeja..

Kuva
Ekalla pellolla juurikasmaata kääntämäs. Nättiä jälkeä tulee! 8-) On nuo Agroluxit kyllä hyvät aurat, vaikka moni niitä haukkuukin.. Noissakaan oo ikinä ollu mittään vikaa.

Kuva

Kuva
Hytistä..

Kuva
Mattiakin kävin morjestaas, ku hänkin tuli auttamaan kynnöissä. Ihmeen paljon se noilla kolmisiipisilläkin sai aikaan. Oli muuten komeat pörinät tossa Verkussa, Turbokin vislas välillä nätisti.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Meni vissiin pikkasen myöhään, ku piti oikeen valotkin laittaa päälle.

Kuva
Kylläpäs hämärtää, onneksi on ees hyvät työvalot.

Kuva
Siinä sitte sain pellon kynnettyä loppuun ja lähdin kotia päin. Viimesessä mutkassa Mattikin kurvas Verkullaan pellolta suoraan eteen, onneks sattunu mitään..
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1936
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Siis ei saakeli miten komeaa :o :o
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Päivitys 6
Terve taas pitkästä aikaa! Vuodet kuluu ja viime päivityksestä on kulunut 8 vuotta. Viljami on nyt siis jo 15-vuotias ja alko tuossa pari vuotta sitten ehdotella, että jos ostettais vähän isompi tila ja otettais lehmiä. Sitä sitten aikani pohdin ja tästä läheltä löytykin uus tila, jolla oli peltoa sellanen 70 hehtaaria ja tilalla oli ihan uusi lypsyrobottinavetta. Hintakaan ei ollut paha, joten sellasen sorruin ostamaan. Vanhan tilankin sain myytyä sellasella hinnalla, että ei tarvinnut kuin vähän hakea lainaa tuota uutta tilaa varten.

Uusia koneita on jonkun verran tullut hankittua ja Ford 8210 onkin ainoa traktori, jonka jätin tilalle. Uusina vehkeinä on Ford 655C, Ford 4000 ja New Holland T6160. Tietty äkeet sun muut härpäkkeetkin ovat vaihtuneet vähän isompiin. Tuossa tilan nykyisistä koneista kuvat:

Kuva
Ford 655C

Kuva
Vanha luotettava 8210. 8-)

Kuva
New Holland T6160.

Kuva
Apevaunun pyörittäjänä on 4000. Välillä meinaa puhti loppua, mutta kituuttamalla ollaan aina saatu appeet sekoteltua..

Kuva
Navetasta, robotti on tosiaan Lely Astronaut ja ainakin vielä ihan kiitettävästi toiminut.

Juu, kevät on vihdoin koittanut ja peltohommia on aloteltu tämänkin tilan osalta. Viime syksynä kynsinkin kaikki pellot, joten äesteltävää riittää. Äestykset hoidan 8210:llä ja kylvöpuolen hoitaakin sitten New Holland. Hyvin suju äestykset. 8210 toimis kuin unelma niin kuin aina ja Potilakin säily ehjänä.

Kuva
Kalkkikuormakin oli näemmä saapunut; pääsee sitten heti kylvöjen jälkeen vetäsemään kalkit maahan. Jospa kerrankin munkin mailla kasvais muutkin kuin rikkakasvit..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tauolla.

Kuva

Kuva
Sitten ollaankin kotipihalla. Vielä olisi 20 hehtaaria äestettävää, eli hyvällä tuurilla päästään jo parin päivän päästä kylvämään.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Komeaa on niin kuin aina. 8-)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Mehtä kirjoitti:Komeaa on niin kuin aina. 8-)
Niin o!
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Hiidenkylän tila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Voi nelitonni raukkaa mihi hommaan joutunu. :D Saa varmasti kaasupohjassa ruttuuttaa ja ei taida olla vakiokaan? No sanoohan tuo järkiki ,ettei oo vakio. On nuo pystyruuvi apevaunut vähän raskaita pyörittää. No riippuu toki pitääkö paaleja jauhaa vai ihan siilotavaraa. Ei siinä mukavaa luettavaa taas.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”