Tila Kestilän peräkylältä.

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Maatila kirjoitti:Hmh. Ei se ainakaa auttanu. Ellen sitte tehny jotaki väärää siellä.. Mää tiiän varmasti minkä takia save tiletti tuollalaila ja se johtuu siitä kääriästä.. Se kääriäki on ollu alusta asti kartalla ja yhen saven jälkeen casenki peräs oli ennen tuota viimestä.. Se johtu siitä käärimisestä.
E: Ei tapahu mitää vaikka tyhjentää koko savebackup kansion. :roll: Mitä sielä ees pitäs tehä. Ei taida auttaa ku laittaa pika kelaukselle, että heinikko kasvaa ja ostaa kaikki romut uusiksi. Nii ei iha alusta tarvi alottaa..
Eikse muka auta ko kopioit sen koko saven backupin millä savella pelaat, eli jos pelaat save 1:llä, niin kopioi se save backupin 1 kansio ja kopioi sillä se save 1. :D
Kuva
Hiatane
Viestit: 638
Liittynyt: 02.03.2010 21:47
Tämänhetkinen kaupunki:: Åbo
Kielet: Finska, svenska och engelska
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Paikkakunta: Åbo

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Hiatane »

Maatila kirjoitti:Hmh. Ei se ainakaa auttanu. Ellen sitte tehny jotaki väärää siellä.. Mää tiiän varmasti minkä takia save tiletti tuollalaila ja se johtuu siitä kääriästä.. Se kääriäki on ollu alusta asti kartalla ja yhen saven jälkeen casenki peräs oli ennen tuota viimestä.. Se johtu siitä käärimisestä.
E: Ei tapahu mitää vaikka tyhjentää koko savebackup kansion. :roll: Mitä sielä ees pitäs tehä. Ei taida auttaa ku laittaa pika kelaukselle, että heinikko kasvaa ja ostaa kaikki romut uusiksi. Nii ei iha alusta tarvi alottaa..

Älä tyhjennä sitä vaan siirrä sieltä tiedostot kyseisen saven kansioon;

eli backupsavegamexx -kansiosta siirrät tiedostot savegamexx -kansioon.
Rai rai
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Enkai mää tiiä mitä mun olis pitäny tehä ku kukaa koskaa oo kertonu.. :D No pääsin mää yhellä toisella tyylillä jatkamaan.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 7
Pari sajepäivää pielly ensimmäisten paalausten jälkeen. Mutta lähettiin siitä huolimatta raiviolle tonkimaan. Piettiin me yks aurinkoinen päivä välissä, että enimmät kosteudet haihtus pois.. Aluksi kokeilin kultivaattorilla, mutta kyllä se löys vähä turhan paljo juuria. Meinas verku imasta ittesä kiinni useampaan otteeseen sen seurauksena. No lopetin tuolla kultivaattorilla leikkimisen ja soitin tytölle joka oli kotosalla jotaki touhuamassa ,että tulis taavetilla ja rullakarhilla kokkeileen.
Kuva
Lykin enimpiä juuria ojaan mikkä maasta nous pintaan..
Kuva
Saa nähä mite se taavi pysyy pinnalla. On se nyt useamman kirroksen kiertäny..
Kuva
Kuva
Kuva
Kun raivio saatiin jollain lailla muokkailtua ,lähettiin käymää kotona kahaveella ja lähettiin sitte taavin perään laittamaan kylvökonetta..
Kuva
Kuva
Kuva
Ja tyttö lähti sitte kylvämään raeheinä, apila, timotei seoksen raivioon..
Kuva
Joo tosiaan tuossa kylvökoneessa on muutettu tuo apulantapuoli piensimenille.. Apulannat aina keväisin viskotaan viljamaille bokballella, niin turhaan tuossa kylvökoneessa apulanta säiliötä pitää. Ja halvemmaksi tuli muuttaa tuo mitä ostaa ihan oma laite piensiementen kylvöön.. Tämmönen mitätön pieni päivitys tälle kerralle. Ens päivityksessä aletaan taas rehunteko hommiin.. Jospa heinikot olis nyt kerennyt hieman kerennyt köyhtyä viime kertaan nähden. Kommenttia vaan..
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Komeeta ja realistista.
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Komiaa ja todella realistista on!
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Tosi nättiä!
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 8
Ja eikun tervetuloa lukemaan päivitystä nro kaheksan.. Raivio tuli kylvettyä joo ja se saaki olla pari kesää heinällä nii lahoaa ylimääräset puukappaleet pois. Mutta seuraavan työn pariin.. Jos sais tuon yhen lohkon talon takaa tehtyä, kun taas näyttää parinpäivän päästä satavan.. No 690:n tankkaushommiin ja heinää nurin..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Seuraavana aamuna passitin tytön karhottamaan. Luulen ,että tulee kiire tuon heinän pakettiin saamiseen.. Mustia pilviä kertyy taivaalle ja huomentasuomen sää ennustees kerrottiin, että sade rintama saapuukin jo tänä aamuna tälle meidän seudulle..
Kuva
Kuva
Laittelin paalaimen 3060 perään ja lähin nielettämään karhetta.. Kävin tytölle sanomassa ,että laittelee kääriän valamiiksi sekä vaihtaa ketjuharavan takapainoon ja laittaa taikon keulakuormaimeen..
Kuva
Tyttöki räppäs kuvan jonnekki nettigalleriaansa..
Kuva
Kuva
Kuva
Kun saatiin kääriä viimein pellolle pyörimään taivas oli todella musta.. Ja lopultahan se sitte alkoi satamaan. No onneksi paalit ei kastu niin kauhean helposti. Mutta kyllähän se vaikuttaa jonkin verran ,kun ei laita säilöntäainetta..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ja näin saatiin tämä pelto pakettiin.. Kohtalaisen vaivottomasti tälläkertaa. Paalainki toimi ja nii..
No kerrotaan nuista muista rehuvehkeistä jotaki. Niittokone Krone 242z ostettiin uutena vuotta en muista. Mutta hyvä kone on ollut.. Murskain meni romuksi jokunen vuosi takaperin nii otin sen siitä sitte pois.. Ja taas mennään. Nyt kun tuo rehunteko paaliin alotettiin otettiin tuo vanhan wärtsilän ketjuharava karhotus hommiin. Silläkin tehty paljon töitä.. Peruskorjailtiin sitä silloin kääriän oston jälkeen. Ja vielä tuo elhon kääriä. Se ostettiin muistaakseni -99 talvella.. Tuohon olis voinu valita nostimen lisävarusteena vaa oli nii pirun kallis vaa kyllähän homma nuillaki käy.. :) Mutta kyllä sitä joskus hinattava pitänee ostaa.Mutta kommenttia tästä! :)
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Nättiä taasen, et kehtais yyveellä linkkailla tota 690mpin perässä olevaa niittokonetta, ja jos se on joku ediitti niin alkuperäsen version linkki.
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Korva
Viestit: 1913
Liittynyt: 18.02.2012 19:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Korva
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Korva »

Komiaa!
Kuva
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 9
Päivitys ysi vaa ketä seki kiinnostaa. Jatketaan kuitenki vanhaan malliin tätä plokin väsäystä nii ei käy aika pitkäksi. Kulunut jälleen melkein viikko ja puinnit alkaa pikkuhiljaa lähestyä. Mutta jos ensin sais tämän rehun pakettiin. No lähemmä etenemään sillä tavalla ,että minä käyn lyömäsä loput n. pyöriästi 10ha nurin. Ja Huomis aamuna käväsen karhottelemassa ja lyömäsä paaliin. Tyttö kävis sitte iteksee käärimäsä. Se on ajellu tämän viimesen viikon taas taksia ja tienannu taas vähä lissää pesämunaan..
Kuva
Emäntä kävi pellolle tuomasa puhelimen ku oli tuvan pöydälle jääny samalla oli ottanu sillä perunalla kuvan ku olin niittämäsä.
Kuva
Kuva
Emäntä oli joutunu soittamaan elukka lääkärin, ku tuo meiän nii yli innokas sonni oli yrittäny astua ja katkassu siinä rytikässä toisen takajalkansa. Harmi ku oli nii perkuleen hyvä sonni.. No elukka lääkärillä oli sitte kiire ja ei joutanu viemää lääkepulloa yhelle viljeliälle nii se sitte jätti navetalle sen lääkepullon ja käski antaa sen sille isännällä joka sitä tarttee.. No sieltähän se Kalevi jyrryyttää hollannilla pihaan. Oli menossa niittämään tuonne vähän matkan päähän. Siinä sitte aikamme poristiin ja sitte Kalevi lähti omiin hommiin. Naapurin Jouko tuli siinä samalla tuon sonnin lyömään lihoiksi lihapalkkiota vastaan. Eli parikiloa pittää hälle lihaa siitä hyvästä antaa. Löin sen jälkeen kiireellä loput nurin nii ei tullu oikee kuvia siittä hommasta. No Jos pari sauna olusta ottais ja löis nukkumaan. Aamulla sitte karhottamaan ja paalaamaan tiedosa pitkä päivä. Aamulla siinä sitte yheksän paremmalla puolen heräilin töihin ja tankkasin 604:sen ja aloin lyömään heinää karheelle..
Kuva
Kuva
Raiviollaki alkanu kivasti vihertämään.. Jos joku ihmettelee tuota pientä mettäkaistaletta nuitten peltojen välissä nii se on yhen kylähullun mettää. Se aina tuota linjaa pitkin körryyttää 502:lla mehtään..
Kuva
Kuva
Kaikki karheella ja nytte 2 sadon viimeset paalaukset. Kelloki lähentelee puol neljää ei se tuo ketjuharava mikään nopia oo. Saa nähä kauvanko menee 10ha paalaamisessa ,että millo pääsee nukkumaan.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Nonii sepä oli siinä. 2 sato paalissa. Huomenna tyttö alkaa käärimään nuita paaleja ja ite alan tuon puimurin kansa värkkäämään. Tosiaan ollaan tytön kans suunniteltu ku koneviestisä oli juttua uudesta pihatosta. Nousi kuume tuohon lypsykarja hommaan. Olis kuitenki säännöllisemmät tulot. Meinattiin pientä pihattoa ja aateltiin kysellä tarjouksia eri navetan rakennus virmoilta.. Ei nuita emoja pakko oo pois laittaa voihan niitäki jonku 10kpl pitää jos lypsäviä olis vaikka joku 20+nuoret. Peltoaki ollaan suunnitetlu ,että tehtäs lissää.. Taas ens keväänä tai jopa nyt syksyllä aloteltas suunnittelemaan..
No näihin puheisiin on hyvä lopettaa päivitys. Kiitos taas lukioille kun jaksoitte päivityksen kahtoa. Eiku ensi kertaan ja kommentit on sallittuja.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Hienoa blogia!
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
sierraman
Viestit: 1159
Liittynyt: 06.12.2013 13:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Jokioinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi englanti Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: sierraman
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja sierraman »

Tää on kyllä niin mahtavaa ja realista blogia! Maatila se kyllä osaa blokin teon ;)
Kuva
Kiitos JGFin!
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 10
Noniin näin pienen tauvon jälkeen jatkan plokin tekemistä. Tyttö käski lähtiä puintien ajaksi mökille ,kun kerran halus ottaa tilasta isomman vastuun sesonki aikana. Ja sillä tavoin aikoi testata itseään miten hän selviää tilan pidosta. Noh minä sitten lähin tuon vaimo kullan kans mökille muutamaksi päiväksi. Mutta laitetaan ensimmäiseksi kuva uusimmasta hankinnasta. Ostin yheltä isompi tilalliselta joka oli ostanu uuden samanlaisen ja ostin sen vanhan pois.. 2500€ siitä maksoin pari vuotta vanhana..
Kuva
No sitten kun palasin mökiltä oli puinnit puitu ja oljet karhotettu. Siellä se tyttö värkkäs maatallouskoulusta saaneen kaverin kans paalainta.. Ja se lähti sitte hakemaan kuivurista viimesen kärryllisen ohraa ja kippas omatoimisesti siiloon tavaran.. 4 puoli kärryllistä oli tullu vehnää ja ohraa oli tullu 2 kärryllistä..
Kuva
Kuva
Lähin siinä sitte työn tuskissani paalaamaan oljet pois..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Joo paalaukset sain paalattua ilman sen kummempia hämminkejä. Isotilallinen tuosta lähistöltä kävi kyselemässä olki paaleja ja lupasin sille sitte parikärryllistä olkia. Iha kohtuu hinnanki se niistä aikoi maksaa. Laitettiin huomista paalien ajoa varten kalusto valmiiksi. Otin junkkarista laidat pois ja laitoin valamettiin vasta itse rakennetun takapainon perään.
Kuva
Tosiaan lyötiin tytön kans ajatukset lukoon ja ajateltiin nyt sitte alkaa rakentamaan uutta lypsykarja navettaa.. En tarkkaa aikamäärettä valmistumisella saatika rakentamisen aloitukselle tiedä.. Mutta into on kova molemmilla osapuolilla. Tämmösen kiireellä tehdyn päivityksen ilmoille paukautin. Lukekaa ja nauttikaa seuraava on tulossa jossain vaiheessa. Kommenttia tulemaan ja navetta ehdotuksia myöskin. Joku n.30 elukan navetta olis mielen päällä.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Komeeta!
Kuva
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja 141 »

SampoMan kirjoitti:Komeeta!
Niin on. ;)
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 11
Ja taas mennään eikä meinata. Aamulla lähettiin keräilemään olkipaalit pois pelloilta ja vietiin ne pari täyttä kärryllistä sille isotilalliselle.. Tyttö ajeli taavetilla ja ite ajoin valmetilla perässä. Tyttö lähti sitte käymään pikku taksikeikan ja jätti mut yksinään touhuamaan. Onneksi kaikki pellot on ihan tilan vieressä niin ei tule pitkiä kävelymatkoja kun siirtää koneita pellolta toiselle.
Kuva
Kuva
Kuva
Lopuista paalien ajoista ei tullu kuvia, mutta ite keräsin ne kaks kärryllistä ja vein isotilalliselle. Sitten tyttö tulikin taksikeikaltaan kotiin ja hän ajoi loput paalit tilan lähettyville. Ite lähin sitte kilpeä testaamaan hakemalla laitumelle yhen paalin..
Kuva
Kuva
Siinä samalla mittailin minkä kokosen navetan sitä sais pystytettyä tuohon. Eli se tulisi tämän hetkisenlaitumen paikalle.
Kuva
Seuraava homma alkaiski olla syksyn lietteen levitykset sekä kuivalannan ajot.. Hain jo valmiiksi lietekärryn 3060 perään.
Kuva
Sitten vielä lopuksi kävin päättämässä tuon suurimman lohkon heinikon. Ruuta suhisemaan ja rounduppia peltoon.
Kuva
Tyttö oli hakenu naapurilta kauhan lainaan nii ei tarvi rehupihtiä sotkia. Pitäs itellekki ostaa kunnollinen kauha kun oma on niin pieni ,ettei siitä paskan lastaukseen ole. Temmosta oli levitin kelan ketju poikki nii joutuu ajamaan tämän syksyn paskat kippikärryllä.. Talvella laitetaan taas kärry toiminta kuntoon.
Kuva
Joo kunhan saadaan kuivalannat levälleen nii alotellaan kyntöjä. Nyt kun ollaan aikeissa rakentaa se lypsykarja navetta niin pitäis alkaa miettimään koneistuksenkin uusimista. Rehunteko vehkeitä pitäs uusia ja ilmeisesti myös lietekärry pitäisi vaihtaa. Minä olenkin jo kytännyt yhtä silppuria ja suunnitellut ostavani toisen rehukärryn jostain. Mutta myös pitäisi alkaa harkitsemaan millaisen navetan minä rakennan. Ilmeisesti se pihatto olisi kaikista järkevin vaihtoehto. Mutta empä minä tähän päivitykseen enempää juttua taida kirjotella. Joten kommenttia kiitos!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Maatilan mahtava bloki! Tarina ja kalusto on juuri sellaista mistä ite tykkään. Jatka samaan malliin. :)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 12
Nonii taas olis paripäivää ku oon viimeksi päivittäny. Eli kuivapaskat on saatu levälleen ja lietteen levityksiäkin ollaan aloteltu. Kävin aamulla parikuormaa levittämässä ja jatkoin sitten kyntöhommilla.
Kuva
Kuva
Ja kyntö kuviin.. Hommat sujui normaalisti ilman suurimpia takapakkeja.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viitisen hehtaaria tuli lyötyä mullalle. Tosiaan nyt meni viljely suunnitelmat uusiksi ,kun tuli vuokrattua semmonen 3.8ha palanen peltoa. Yksi lohko mikä oli vehnällä tämän kesän kylvän heinälle varmaan jo nyt syksyllä. Ja sen lohkon mikä tuli vuokralle kynnän tässä syksyllä ja keväällä kylvän sitten kyseisen lohkon ohralle ja perustan uuden nurmen. Tyttökin kävi hakemassa piippolan sellin pihalta pihalle tuoreen rehukärryn. Tai no ainakin tuoreen näkösen. Rehulaidat ei oo alkuperäset ja tuo on ollut koko aikansa paskan ajossa muhoksella. Tosi hyvin pidetty ja siisti kärry. Rehulaidat oli kuulemma jääneet sortuneenladon alle siitä syystä menneet käyttökelvottomiksi. Ja tämän entinen omistaja oli sitte ite värkännyt rehulaidat siihen.
Kuva
Raimo kävi kattomassa isohkolla foortilla sen urakkaa mikä alkaa tässä lähiaikoina. Nimittäin navetan pohjaa aletaan kaivamaan ja yritetään alotella tässä loppusyksyn aikana pohjatöitä. Sillä on semmonen hitatsin 8tn kaivuri. Ja tosiaan tämä Raimo oli mun kans ala-asteella samalla luokalla ja oltiin myös maatalouskoulussa aikanaan yhtä aikaa. Hyvä kaveri ollaan tehty kaikenlaista nuorempana yhdessä ja nykyäänkin ollaan jonkin verran tekemisissä.
Kuva
Ja näin loppuun vielä, että tytön kanssa on alkanut tuohon yhtymään siirtymis vaihe. Ja suunniteltiin hänen kans se pihatto ite ja hommattiin rakennusluvat sun muut. Syksyllä alkaa navetan rakennus. Toivotaan, ettei tule kovin huonoja aikoja lähivuosina. Nimittäin on tullu pistettyä rahaa palamaan ja laitettu tuoreempia koneita. Syksyn mittaan on parempi silppuri tulossa, tosin ei siihen nyt paljon väliä pitänyt maksaa kun löi jf:n vaihossa. Sekä oon suunnitellut lyöväni tuon tavetin vaihtoon. Suunniteltu vihdokki ei ole kyllä yhtään sen isompi ,uudempi ,eikä edes neliveto ja se myös ettei voimaa ole ainakaan yhtään sen enempää kun tuossa taavetissa. Mutta osien saanti on tuplasti helpompaa ja siinä olis melko uudet renkaatkin. Taavetis alkaa olla jo niin lahot.. Ens viikon aikana teen päätöksen luovunko taavetista vielä. Navetan rakennus kyllä huolettaa ,mutta tuleehan siitä puolikkaan myymisestä rahaa aikalailla käyttöön ja onhan tuota mettää mitä lyödä maan tasalle. Tyttö alkaa taas kaatamaan mettää ja tehdään taas ykspieni pelto lisää. Hitaasti se tilan koko kasvaa. Mutta jospa tuosta pienuudesta päästäisiin edes niiden keskikokosten tilojen kokoon..
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
6475
Viestit: 32
Liittynyt: 12.02.2014 21:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Ii
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: ISÄNTÄ
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ii

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja 6475 »

Helkutin hienoo blogia!!!!!!Jatka samaan malliin äläkä missää nimessä lopeta blokin tekoa! :iso:
Ja mikä mappi toi on kinnostas ittee melko paljon ja et viittis linkara tota rehu pihtii :D :mrgreen:
Ei ole kuin yksi merkki mitä voi ajaa ja sen saa itse päättää
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Nättiä on! Kuinkas monta kertaa meinasit jäädä Taavetilla kiinni, ku näytät aika syvältä kyntävän? :D
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Parikertaa meinas alkaa sutimaan ,mutta pienellä nostolla ja lukoilla se sitte lähti irti. Nurmimaita en tuolla raktorilla kynnä, siitä hommasta ei tuu mittää. :D Ja siksi tulee kynnettyä välillä turhanki syvältä ,kun tuon vehkeen nostolaite on mitä on. :D Mutta muuten sillä on mukava kynnellä siksi kyntelen sillä joka syksy sänki pellot.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 13
Ja näin napsahtaa syksyn viimeinen päivitys kaikkien luettavaksi. Raimo toi eilen illalla kaivinkoneen navettatyömaalle. Se toi sittenki sen isomman hitatsin ,kun pienemmästä oli menny tela poikki raiviolla. Tänään hän tulee illasta kaivamaan..
Kuva
Tosiaan tuli tehtyä kaupat silppurista ja yhestä fordista. Silppuri oli vähän käytetty ja oli ostettu uutena Iihin. Tuo Fordi oli taas ollut pienellä maatilalla kakkos raktorina kempeleessä. Edellinen omistaja oli turbottanut tuon ja heposia löytyyki suunnilleen 90. Samanikänen ku taavetti, mutta tuo on uusillarenkailla ja 3500h ajettu. Hakatraktorista nuo koneet löytyi.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Sielläpä ne vaihdokit on autolavalla. Molemmat tulee olemaan aina hyväsä mielessä muistissa. Kumpikin palvelivat hyvin.
Kuva
Sitten lopuksi kävin vielä kyntämässä vuokrapellon.
Kuva
Kuva
Siinä se kesä ja syksy vierähti. Toivottavasti tykkäsitte. Loppusyksy ja talvi taitaa kulua navetan rakennus hommissa. Mikäli pohjat saadaan ajoissa tehtyä niin luultavasti alamme lyömään rakennusta pysyyn niin paljon ,kun vain ennen paukku pakkasia keretään.. Toivotaan ,että kesäksi saamme navetan valmiiksi. No ei muutakun kommenttia! Jatketaan sitten seuraavassa päivityksessä kevät hommilla.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
6475
Viestit: 32
Liittynyt: 12.02.2014 21:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Ii
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: ISÄNTÄ
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ii

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja 6475 »

AIVAN MAHTAVA BLOGI!!!!!!!! :iso:
Muutes ei kyl kuulu aiheeseen mutta mis päin suomea asustelet oikeesti :oops:
Ei ole kuin yksi merkki mitä voi ajaa ja sen saa itse päättää
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Eikö tossa lue paikkakunta siikalatva?
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”