Tila Kestilän peräkylältä.

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja 141 »

On tuo 6600 voortti vaan niin komee, 8-)
6475
Viestit: 32
Liittynyt: 12.02.2014 21:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Ii
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: ISÄNTÄ
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ii

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja 6475 »

Odotan päivitystä todella innolla,koska olen niin kade tosta mapista :twisted:
Ihmettelen mikset oo laittanu jakoon :mrgreen:
Ei ole kuin yksi merkki mitä voi ajaa ja sen saa itse päättää
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

En laita jakoon mappia jota en oo ite tehnyt.
Päivitys 20
Jälleen koittaa uusi aamu. Harjottelia tuli jo aamu kuudelta töihin. Tehtiin elukoitten ruokinta hommat ja vejettiin aamu kahavit naamariin. Sitten kohti päivän koitosta. Ite lähin raviolle silppuroimaan ja kokeileman miten tuolla silippurilla onnistuu niittosilppurointi.. Ja kyllähän se sekin onnistui, mutta helpompi se on karheelta silppuroida..
Kuva
Kuva
Kuva
Eihän sieltä suurta satoa lähteny ja en minä hyvää sieltä odottanutkaan. Sitten seuraavaa lohkoa kohti. Tyttö karhotteli tuon eilen niitetyn lohkon sillä välin ,kun itse olin raiviolla.. Nyt tyttö siirtyi välien ajajaksi ja siilon polkiaksi kun oli saanut lohkon karhotettua.
Kuva
Harjottelia niitti jo seuraavaa lohkoa..
Kuva
Tyttö halus lähtiä karhottamaan ja pakotti harjottelia ajamaan välejä.. :D Jotenki ei tullu yllätyksenä, että se halus karhottaa se niin tykkää tuosta superista.. :D Tytön ottama kuva..
Kuva
Sitte ruokataukoa pitämään. Ruuan jälkeen tyttö alko rassaamaan harjottelian kans ketjuharavaa. Ite vaihoin happopullon sillävälin. Huomasin siinä sitten ihan vahingossa ,että harjottelia vahtas tytön rintavarustusta. Menin sitte sen tykö ja sanoin ,että elä jää kiinni muuten voi käydä köpelösti jos se huomaa. Ite en moisesta kuitenkaan välittänyt selvästi terve nuorimies. Tytöllä tuppaa kesäkuumalla olla toppi päällänsä vai mikälie nii tottahan se tuppaa poikasia kiinnostamaan. Mutta lähettiin sitte jatkamaan. Tälläkertaa edettiin sillä tavalla ,että tyttö oli kokoaika siilolla ja harjottelia ajo välejä. Ite tietenki vejin silippuria..
Kuva
Kuva
Kuva
Joo huomiseksi jää vielä kaks lohkoa silppuroitavaa. Harjottelia lähti kotia ja tyttökin lähti kämpällensä itse kävin niittämässä ne kaksi lohkoa.
Kuva
Kuva
Noniin. Rehunteko hommat alkas olemaan hyvällä mallilla. Jospa huomenna saatais ennen sadetta hommat hoidettua. Iltapäivällä pitäis alkaa satamaan.. Mutta joo tämmönen päivitys tällä erää. Kommenttia kiitos!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Niin sitä pitää maatila! Arvostan suuresti sitä että jaksat laittaa blogiisi rehunteossa silppurointia etkä pelkkää paalausta.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
sierraman
Viestit: 1159
Liittynyt: 06.12.2013 13:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Jokioinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi englanti Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: sierraman
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja sierraman »

On tää vaan niin komeeta blogia :shock: Jatkat samaan malliin vaan! ;)
Kuva
Kiitos JGFin!
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 21
Jälleen uusi päivä koittaa täällä kestilän mailla. Viimenen rehunteko päivä tekee tuloaan ja tyttö olikin jo heti aamusta superilla liikkeellä. Kävi karhotteleen nuo eilen niittämäni lohkot ja minä sitte lähin perästä silppuroimaan.
Kuva
Kuva
Kuva
Vaihettiin sitte vähän ennen viimeselle lohkolle siirtymistä kuskeja ,että tyttö lähti kiskomaan silippuria ja minä menin polkemaan siiloa. Ja harjottelia teki sitä mitä tähänki asti oli paljo tehnyt.
Kuva
Kuva
Viimeinkin saatiin siiloon kaikki ykkös sadon rehut. Kyllä sitä hikkoiltiin ,kiroiltiin ja ties mitä. Saatiin kuitenki kunnialla rehut hyvästikki ajallaan talteen. Poleskelin varmaan tunnin verran siiloa ennen peittelyä ja alettiin sitte porukalla peittely hommiin.
Kuva
Joo. Annoin seuraavan päivän harjottelialle vapaaksi ja lähettiin tytön kanssa käymään oulussa kierteleen koneliikkeitä ja muutenki kauppoja. Nii ja joutihan se vaimoki matkaan ,ku oli päässy kirjastolta kesälomalle. No tulihan siellä sitte kaupolla kierrettyä ja tuhlattua isostikki rahaa.. Tuli nimittäin vaihettua raktori.. 690 nelikko lähti mailmalle ja tilalle tuli ns. ensimmäinen kunnollinen etukuormain raktori.. Oli kakski vaihtoehtoa se toinen joka ei sitten meille tullut oli 3085 massikka muistaakseni kuiken 960 kuormaimella. Sillä oli turhanki paljon hintaa, kuitenki oli reilut 8000h ajettu. Olis se ehkä ollut turhankin iso meille. Mutta sorruttiin sitte ainaki tytön mielestä täysin väärään merkkiin. Meille nimittäin tulee huomenna pihaan 805 autocontrolli valametti Ålön 4300 kuormaimella.. Kuormain on ehkä hieman pieni siihen ,mutta jospa se nyt sitte menis. Valametissa oli tunteja 7600h ,vm oli 1990 ja hintaa oli 24000€ alvin kans.. 15 vuotta vanhahan se jo on ja käytön merkkejäkin on, mutta onhan se ihan eri luokkaa ajolleen mitä 690 oli. Ja enään ei tartte takakuormainta.. Seuraavana päivänä se sitten tuotiin pihalle. Kyytissä oli Markkulan Joukon vanha 705 matkalla mailmalle. Sekin oli vaihtanut raktoria.
Kuva
Piti ikuistaa kuva kun yhtä aikaa 3 valamettia pihalla :D
Kuva
Kuin myös kun oli vielä 3 massikkaa.. Kovin haikealta tuntui, kun 690 hurautin auton lavalle.. Sekun oli niin hienosti palvellut tähän asti..
Kuva
Kuva
Ja tosiaan ostin tuolta edellä mainitulta Markkulalta 15 lehemää halvalla. Nytkun tuo navettakin on valmis nii pääsee lypsy hommiin niin sanottuihin raha hommiin. Onhan tuota velkaa kertynytkin tässä vähän ajan sisään ja lisääkin tuli hommattua.. :D No jospa ne ostelut olis osteltu tältä vuodelta. Noh kommenttia!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
6475
Viestit: 32
Liittynyt: 12.02.2014 21:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Ii
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: ISÄNTÄ
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ii

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja 6475 »

Mahtavaa blogia!!!
Oisit ostanu sen massikan eikä mitää välömööttiä.
Ei ole kuin yksi merkki mitä voi ajaa ja sen saa itse päättää
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Mukava tätä on lukea kun on niin aidon oloinen. Ja toivottavasti valametti kestää. Siisiti se ainaki on. ;)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja 141 »

Mahtavaa! :iso:
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Lenni »

Komia päikkäri jälleen. :P
Kuva
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 22
Uusi päivä ja uudet kujeet. Pideltiin tuossa paripäivää taukoa peltohommista ja hoidettiin vain navetta työt. Nyt olisi jälleen aika siirtyä peltohommien puolelle. Olis aika käydä vähän torjunta ruiskulla hosumassa ja lietteet pitäs alkaa lyömään levälleen. Tyttö otti hommaksi ruiskutus puolen. Ja itse aloin harjottelian kans alottelemaan lietehommia. Kävin hakemassa porukassa olevan lietteen sekoittimen ja laiton superin sekotus hommiin. Harjottelia oli sillä aikaa huoltanut lietekärryn.. Katto renkaista paineet jne.. Annettiin ensin lietealtaan kunnolla sekoittua jonka jälkeen laitoin harjottelian ajamaan lietettä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Pitihän se sitte sattua onnettomuuski. Harjottelia oli viemässä raiviolle lietettä ja oli rengas räjähtäny matkalla. Kärryhän oli tietenki vauhissa kaatunut ja tämä vähän lahon puoleiseen säiliöön oli tullut iso reikä ja hirveä lommo kylkeen. Ja akselikin oli ottanut osumaa ja väänty ihan mutkalle.. Kyllä se meinas ottaa aivoon harjottelia kaahas liian lujaa. Ja en sitte muistanut sanoa ,että renkaat saattavat olla lahot. Millä sitä nyt lietettä levitetään? Kävin tuoreella valametilla kiskomassa kärryn pystyyn jonka jälkee kärry vietiin kotia ottamaan kuusankoskea..
Kuva
Soittelin sitte yhelle Kaleville ,joka on esintynyt nyykkärinsä kans jo jossain aijemmassa päivityksessä. Se oli ajanu jo omat lietteensä nii kyselin joutaisko haukka lainaksi. Lupashan tuo ja lähin heti sitä kärryä hakemaan. Pitänee tuota kärryä kiskoa valametilla ,ei taida massikasa riittää potku.
Kuva
Kuva
Aattelin ite levitellä lietteen ja passittaa harjottelian siivoamaan halleja ja vanhaa navettaa.
Kuva
Kuva
Tyttöki oli saanut ruiskutukset ruiskuteltua ja tuli kysymään miksi mää ajan lietettä Kalevin kärryllä. Kerroin tapahtuneesta ja eihän tuo tyttökään oikein hyvä tuulisilta näyttänyt kun sain selitettyä.. Komian kuvan oli tyttö napannu ku oli pellolle tullu.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Äkkiä se lieteallas tuli tyhjäksi tuolla kärryllä. Onhan se paljonki isompi mitä meidän entinen kärry. Pesasin lietekärryn ja palautin sen takas omistajalleen.
Sitten loppupäivän vaa tutkiskelin valamettia ja kattelin ilman suodattimet ja muut. Oli näköjään kunnolla huollettu liikkeessä.
Kuva
Nojoo semmonen päivitys. Seuraavaksi taidetaanki levittää apulantoja.. Eikai mulla muuta tältä erää. Kommenttia!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Nättiä on! Tarinakin on aina niin monipuolista ja todenmukaista. :)
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 23
Päivää taas. Taas on mennyt melkein viikko ja aika jatkaa töitä. Tällä erää mennään eteenpäin apulannan levityksien merkeissä. Otetaan näin pitkästä aikaa 6600 esille ja pökköpalle sen perään. Tein ne vähäset huollot mitä pystyin siihen tekemään ja harjottelian käskin laittaa valmettiin säkin nostimen. Kun sain huollon tehtyä käskin harjottelian hakemaan yaran Y2 säkin ja nostaa sen levittimen päälle. Kotona hällä on luomutila nii tavallaan tuo on hänelle täysin uutta hommaa.. :D
Kuva
Ja itse lähin sitte levittämään ja annoin lapun harjottelialle missä luki missä järjestyksessä sen pitäis säkkejä pihalle nostella.
Kuva
Kuva
Puolessa välissä pidettiin kahvi tauko ja tytön kanssa suunniteltiin tauvon aikana mitä raivattais seuraavaksi pelloksi. Suunniteltiin tuossa maantien vieressä olevaa pientä 4ha mettä palasta.. Se ei olis kovinkaan kivinen ja puustokin oli jo siinä vaiheessa ,että pitäs korjata ne pois. Raimokin olisi nyt joutilas raivaamaan meikäläiselle. Ja yks mettäkone urakoittiaki olis vailla töitä. Eli raivaus saataisiin nopeasti valmiiksi. No tehtiin sitten se päätös ,että jälleen tehtäisiin peltoa. tyttö lähti metsätalolle tekemään raivaus ilmotusta ja ite lähin harjottelian kanssa jatkamaan.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Saatiin kuin saatiinkin tänään leviteltyä apulannat.. Seuraavaan päivitykseen meneekin varmaan pari viikkoa.. Saa nähä ollaanko saatu raivattua vaiko ei. :D Kaikki urakoittiat on vapaana ,niin jos oikeen kiirettä pidetään nii pitäis ainaki puitten ja kantojen olla läjässä..No se jää nähtäväksi! Ei mulla taida muuta kerrottavaa olla. Ei muutakun ensi kertaan! Kommenttia!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
R-System
Viestit: 565
Liittynyt: 01.11.2011 07:29
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja R-System »

On kyllä upeaa blogia kertakaikkiaan. On myös hienoa nähdä että mappi on näinkin kovassa käytössä. Jatkoa vain!
Kuva
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Joo mää tykkään tuosta mapista. Sopivan kevyt ja saa hyvin sijoteltua nuita raivioita ja muita tuohon mappiin :D
Päivitys 24
Nonii sitä on pariviikkoa hujahtanut melko vauhdilla. Nämä pari viikkoa kuluivat tosiaan kaikenlaisen siivoilun merkeissä aluksi ja sitten kun urakoittia sai metän kaajettua tuli ite markkinoitua puu tavara etiä päin. Kyllä siinä huomattavan säästön teki, mitä jonku mettä yhistyksen ym kautta.. Kaverin sahalle möin puu tavaran ja hakevärkit keräsin tietysti itelle. Raimo kävi sitte hitatsilla nyppimässä kannot pois ja osa haudattiin ja osa taas lähti turveruukille ilmeisesti joksiki turveauman pohjaksi jos oikeen käsitin. Sitte salaojitettiin kyseinen raivio samantien ja otin omasta soramontusta salaojasorat. Kaivurilla ensin kaivettiin oja ja putket sinne sen jälkeen sorat jonka jälkeen ruuvattiin ojat tukkoon. Ja tuli hyvä.. Vähän kuvia..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Mulla oli taasen kauha lainassa ,kun en ole vieläkään saanut omaa kauhaa hommattua.. Ja kärrykin oli raimolta lainassa kun en ole vielä kerennyt omasta junkkarista ottaa rehulaitoja pois.. No yhteen vetona tuosta raivaus hommasta niinku rahallisesti aateltuna jäätiin pari tonnia jopa plussalle.. Ja saatiin hyvä pelto aikaseksi. Vielä pitäs kylvää heinän ja apilansiemen sekotus tuonne nii juuret ja muut paskat lahoais pois. Ja asiasta toiseen. Tyttö aiko kuulemma kaupata superin pois. Ei kuulemma riitä hänen varat pitää sitä ja tosiaan ,eihän me välttämättä noin montaa raktoria ees tarvita. Tosin vanhoja romujahan nuo kaikki on joten olishan se hyvä ,että joku varalla olis. Vaa en sitte usko ,että se tuosta pihasta lähtee. Tämmösen lyhyehkön päivityksen vaan tekasin. Seuraavaksi sitten rehunteko hommiin. Ensikertaan ja kommenttia!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Komeeta!
Kuva
6475
Viestit: 32
Liittynyt: 12.02.2014 21:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Ii
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: ISÄNTÄ
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ii

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja 6475 »

Taattua laatua!!!Komeeta.
Ei ole kuin yksi merkki mitä voi ajaa ja sen saa itse päättää
Atcat123
Viestit: 256
Liittynyt: 01.07.2013 08:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Hamina
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: NTJ
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Hamina

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Atcat123 »

Todella pitkä ja hyvä blogi, mukavaa luettavaa ja hyvää huumoria!
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 25
Joo se olis taas pari viikkoa mennä hujahtanut. Kerenny sattua taas niin paljon kaikenlaista. Ensinnä viimeviikolla kun oli vähän semmonen sade viikko nii laiton harjottelian niittämään ojanlaidat 3060:llä. Noo sehän veti kronen sitte kovalla vauhilla kiveen ja palkki meni tuhannen solmuun.. Kyllä meinas yks jos toinenki kirosana lennähtää ilmoille. No romu raudaksihan se krone sitte joutu. Onneksi naapurissa on joutilas hinattava krone , se isäntä lopetti elukan pidon viime talvena ja sillä on rehuvehkeet vielä tallesa. Sen sitte vuokrasin siltä.. Muttei siinä kaikki 3060 otti ja palo yks yö.. Hytistä se palo oli lähteny tai hytin alta. Palon alkamis syytä ei tiedetä.. Ilmeisesti sähköt ja pöly sekä muu syttymiskelponen jäte hytin alla ja hytissä aiheuttivat syttymisen. No vakuutus onneksi korvasi traktorin tai no, osan siitä.. Pitää vuoden vaihteessa etsiä tilalle toinen nelikko.. Ei oikee takapotku valtasella koneistuksella taida enään pärjätä. Jotaki sinistä korvaajaa oon ton tilalle aatellu hommata..
Kuva kun hajin tuon kronen naapurista ja aloin huoltemaan sitä..
Kuva
Tyttö oli raiviolla käyny ja oli karhista puonnu rulla. Pajotettiin sitäki siinä samalla.
Kuva
Paalaus vehkeetki olis nyt rehuntekoon valmiina..
Kuva
Raimo otti ja vuokras mulle sen tilan pienimmän koneen loppu kesäksi. Kuulemma tarpeeton raktori hälle, kun ei tee muuta kun kylvää vain tuolla. On se ihan näppärä. Melkeen vois itellekki tuommosta harkita. Hyvä niitto raktori kyllä..
Kuva
Kuva
Kuva
Niitin tuon keväällä heinälle kylvetyn lohkon. Sato ei ollut kovinkaan hyvä.. Toivotaan ,että muualta irtoais vähän paremmin rehua.
Aamulla lähin sitte paalaamaan. Harjottelia lähti niittämään seuraavaa lohkoa. Piti komentaa sitä ,ettei ajas niin hirviää kyytiä ku ei oo meidän omat koneet käytössä.. Tyttö lähti hakemaan paalimuovia ,kun talvella unohtu ostaa varastoon.
Kuva
Kuva
Kuva
Kun sain paalattua tuli kalevi näyttämään uusinta ostostaan. Oli ostanu jonku proto kääriän puolasta ,muka ursuksen tarrat kylessä. Sen joku sukulainen on puolassa jossaki hyvissä hommissa kone tehtaalla ja se oli järkänny tuommosen kääriän kaleville. Ei kalevilla hirviästi käärittävää ole ,mutta oli saanu kuulemma niin halvalla, että oli ollut pakko ostaa. Se aiko käydä mullekki joskus muutaman paalin käärimässä ja näyttämässä miten tuo pellaa.
Kuva
Illalla paalasin sitten vielä tuon aamulla niitetyn lohkon.. Olis pitäny antaa vielä kuivaa vaan ku näyttää ,että alkaa satamaan nii oli pakko pyöritellä paaliin. Tyttö oli harjottelian kanssa käärimässä illan kun itse sain paalattua.
Kuva
Joo tosiaan jos joku tarttee nii tuli irroteltua 3060 moottori, turbo ja vaihteisto. Saataan myydä ne pois. Sekä keula on ehjä pellit tosin hieman noessa ,mutta kyllä niistä vielä komiat saa. Etuakselikin olis ehjä ja peränki saatan kaupata jos joku tarttee. Perän kunnosta en tiedä. Koko romunki saa hakia pois jos siltä tuntuu. Mutta siinäpä olis teille päivitystä. Ei muuta kun kommenttia!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
sierraman
Viestit: 1159
Liittynyt: 06.12.2013 13:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Jokioinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi englanti Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: sierraman
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja sierraman »

Kyllä se vaan on niin hienoa blogia kun olla voi.
Kuva
Kiitos JGFin!
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

On kyllä komeeta taas!
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Kyllä on hienoa!
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 26
Joo huomenia taas vaihteeksi. Rehunteko hommat jatkuu niinku moni varmaan arvasikin. Aamusta löin nyykkärin tulille ja lähin pikkuhiljaa alotelemaan nuita talon takana rehottavia lohkoja.. Toisen niittelin ite ja toisen niitti sitte harjottelia. Ei paljon muuta tänään sitte tehtykään peltohommien osalta. Jatkettiin hieman taas tuota pihattoa ja tehtiin siihen "vasikkalaan" nyt ne ulko seinät.. Siis siihen tilaan mitä ollaan käytetty kevään aikana kone katoksena ja pienosena varastona. Kuvat niittohommista..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Seuraavana aamuna sitä taas niin virkiänä haalasin itteni lypsylle. Onneksi on tuo harjottelia tekemässä kuivitus ja ruokinta hommat.. Kyllä se vaan on tilitapahtumissa alkanut näkymään sen jälkeen kun ensimmäinen maitotili napsahti tilille.. Kerranki tulee säännöllisemmin tuloja mutta onhan siinä nyt nuita velanmaksujakin menossa ja vähän muutenki menot lisääntyy lypsävien kanssa.. Tyttöki taas taksihommissa ja ei jouda rehuntekoon avuksi. Mutta kyllähän me harjottelian kanssa pärjätään. Navetoinnin jälkeen kävästiin kahavilla jonka jälkeen minä lähin paalaamaan ja harjottelia tulee sitten vähän ajan päästä käärimään perässä..
Kuva
Kuva
Kuva
Niinhän siinä sitte lopulta kävi ,että kääriäki otti ja hajos. Joku siitä hajos mikä pistää sen pöydän pyörimään. Mikä se nyt onkaan nimeltään.. Mutta kuitenki se on nii kallis korjata ,että taidetaan antaa senki romun olla.. Kaleville soitin siinä sitte ja kyselin joutaisko se käärimän ja tunnin päästä se jo jurruutti viiatilla pihalle. Kyselin siinä sitte mikä 705:lle tuli ni se sano ,ettei ratio pellaa nii ei viiti kuulemma ajaa sillä.. :D Mutta ei siinä komia viiatti. Sillä on etukuormaaja raktorina uudempi näitä nyykkärin tekemiä 100-90 ei vissii oo mitenkää huonoja nuokaan ku kalevi viittii niillä ajella.
Kuva
Kuva
Kuva
On kyllä kätevä kääriä.. Pitäs itellekki tuommonen joskus hommata. No kalevi aiko ottaa koko kesän käärinnät itelleen urakaksi meidän tilalla. Jos ens kesäksi hommais itelle paremman kääriän.
Kävin sitte illan suussa vielä ajelemassa 6600 paalit pellonreunaan läjään.
Kuva
Kuva
Joo. Tämmöstä parina viime päivänä.. Tuli eilen muutes vielä takakuormainki myytyä yhelle mökkiläiselle. Kehtas 500€ siitä pulittaa. No olihan se siisti ,muttei mitenkään erityisen hyvä käytölleen. No ens kerralla tyttö aiko puimuria kaivella esille ja laitella kärryt kuntoon. Ja ite harjottelian kans tehään rehua se tosiaan on tällä hetkellä niittämässä.. No ensi kertaan! Kommenttia!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Hienoa ja aidon tuntuista. Komea satanen naapurillasi. :mrgreen:
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tila Kestilän peräkylältä.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 27
Joo ja nyt olisi vuorossa päivitys viimeisiltä rehunteoilta. Harjottelia oli eilen niittänyt 2 viimeistä tukikelvollista lohkoa ja itse sitte aamulla niitin tuon yhen raivion. Siinä ei niin kummonen heinä ollu nii sen ei tarvihe kuivaa yön yli. Nyykkäriki on meillä nyt viimeistä päivää joten pitää nauttia kaikin keinoin siitä. Samaten myös krone on viimeistä päivää.
Kuva
Kuva
Kun sain niitettyä yritin keksiä harjottelialle jotaki pikku hommaa vaa eihän tuota meinannu löytyä joten laitoin sen tytön avuksi puimurin rassaus hommiin.Toivottavasti ei sais mustaa silmää.. Heh.. Mutta ite lähin laitteleen viimesiä hehtaareita paaliin näin toisen sadon osalta.
Kuva
Kaleviki tuli melkeen samantien ku pääsin pellolle.
Kuva
Kuva
Kuva
Ja raivio..
Kuva
Kyselin kalevin vielä kahaveelle ja se aiko kuulemma lähettää laskun perässä. Ei kuulemma oo maksun kanssa kiire. No menin sitte kattelemaan miten puimurin rassaus sujuu. Olihan tuolla tytöllä mustat käjet ,että oli ne saanu ainaki öljyt vaihettua. Harjottelia rasvaili tai ainaki yritti rasvailla ku ei meinannu taas millään pysyä se katse kurissa. Taas oli niin avonainen toppi tytöllä päälläsä niinku kerjätäkseen kyyläystä. Eihän sitä tiete tiiä vaikka tahalleen kerjää sillä huomiota. Mutta ihme olis jos se tuosta nysväristä olis kiinnostunu.
Kuva
No jätin kaksikon vielä kahden ja lähin palauttelemaan koneita ja pyysin sitte tyttöä hakemaan kunhan olin valmis tulemaan kotia. :D Nojoo ensipäivityksessä jos kokeiltas puida jonkuverran. Saa nähä mitä volovo tykkää kun ollaan vilja aloja kasvatettu. Siinäpä olis kertomukset tällä kertaa. Kommenttia!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”