Mapin convertaus MR.ksi

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita Farming Simulator 2013 peliin.
Alueen säännöt
§1 Alue on tarkoitettu ainoastaan ohjeiden ja oppaiden julkaisuun.
§1.1 Ongelmat & Ratkaisut alueelle pääset tästä.

Kiitos. :D
Avatar
kettunen
Viestit: 494
Liittynyt: 29.10.2012 14:55
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Mapin convertaus MR.ksi

Viesti Kirjoittaja kettunen »

Eli tuto mapin MR kovertaukseen.

1.Pura mappi esim. winrar ohjelmalla.
2.Muuta nimi mrXXXXXX (nimen edessä pitää olla mr)
3.Jos mapista löytyy "woolPallet.i3d" kohteesta "/map/models/objects/pallets" korvaa se ottamalla "woolPallet.i3d" "moreRealisticGenuineMap.zip" mapista kohteesta "/map/models/objects/pallets".
4Jos kyseistä "woolPallet.i3d" ei löydy kansioista niin lisää "OverrideWoolPallet.lua" ja lisää se mapin kansioon scripts tai joku vastaava.
Avaa moddesc.xml ja lisää "OverrideWoolPallet.lua" lisä osa esim
<extraSourceFiles>
<sourceFile filename="scripts/OverrideWoolPallet.lua"/>
</extraSourceFiles>

"OverrideWoolPallet.lua"
 Lataa tästä...
Kokeile että mappi toimii.

Viljojen myynti hinnat voi olla outoja joissain mapeissa.
Jotku mappien skriptit saattaa aiheuttaa ongelmia.

Lista toimivista skripteistä:
- MapSiloBand.lua
- movingBelt.lua
- OverrideWollPallet.lua
- PDAMod.lua
- RegAnimal.lua
- Rolltor.lua
- Schweinezucht.lua
- Watermod.lua

Näin olet onnistuneesti tehnyt MR mapin. :kippis:

http://fs-uk.com/forum/index.php?topic=144632.0 Tuolta löytyy vielä lisää ohjetta jos tahtoo hifistellä.
Avatar
TurB0 P3ur2
Viestit: 1345
Liittynyt: 23.02.2013 21:24
Tämänhetkinen kaupunki:: Tornio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: John deeren cab

Re: Mapin convertaus MR.ksi

Viesti Kirjoittaja TurB0 P3ur2 »

Tänks! :yhteistyö:
E: Mistä sen sit näkee et se toimii ja on MR? :roll:
Kuva
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mapin convertaus MR.ksi

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Kettusen ohjeisiin lisäisin vielä aloitusajoneuvojen vaihtamisen MR-tyyppisiin. Se tapahtuu siten, että
1) ei-MR-ajoneuvot myydään ja kaupasta ostetaan vastaavat MR-ajoneuvot tilalle
2) ajoneuvot parkkeerataan sopiville aloituspaikoille
3) tallennetaan peli
4) vehicles.xml:n ajoneuvot kopioidaan modin defaultVehicles.xml:ään. Suoraan vehicles.xml:stä kaikki kopioimalla kopioituu myös joitakin tarpeettomia attribuutteja. Käytännössä vain ajoneuvon koordinaatit ja suunta ovat tarpeellisia. Siilojen tiedot yms. voi poistaa.
TurB0 P3ur2 kirjoitti:E: Mistä sen sit näkee et se toimii ja on MR? :roll:
Tavallista karttaa voi aina pelata MR:n kanssa, joten kartta ”toimii” vaikka sitä ei olisikaan erikseen muutettu MR:ksi. Yksinkertaisimmillaan MR siis tarkoittaa kartalle sitä, että aloitusajoneuvot on vaihdettu MR-versioihin.

Jos kartalla on käytetty villalavoja, niiden toimiminen testataan käsittelemällä lavaa MR-sorkilla. Jos lava sinkoutuu Maan kiertoradalle tai jos lava liimautuu kiinni sorkkiin, lava ei ole MR. Huom! testaamisen ajaksi modihakemistosta on poistettava moreRealisticGenuineMap.zip, koska se korvaa aina ns. Giants-lavat MR-lavoilla.

Skriptien toimiminen testataan pelaamalla. Kaikkien moditriggereiden toiminta testataan erikseen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjeet ja oppaat”