Kasvien lisääminen mappiin

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita Farming Simulator 2013 peliin.
Alueen säännöt
§1 Alue on tarkoitettu ainoastaan ohjeiden ja oppaiden julkaisuun.
§1.1 Ongelmat & Ratkaisut alueelle pääset tästä.

Kiitos. :D
Avatar
kettunen
Viestit: 494
Liittynyt: 29.10.2012 14:55
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Kasvien lisääminen mappiin

Viesti Kirjoittaja kettunen »

Eli tässä olis ohjeet miten lisäät mappiin kasveja.

Lataa tai kopioi haluttujen kasvien tekstuurit jostain mapista ja laita ne mapin kansioon textures/foiliage.

Tämän jälkeen avaat mapin .i3d.n vaikka notepad++.
Kuva
lisää kuvan osoittamaan kohtaan esim. Porkkana kaura sipuli ja ruis:
kopioi nämä:
<File fileId="10000" filename="textures/foliage/foliage_carrot_diffuse.dds" relativePath="true"/>
<File fileId="10001" filename="textures/foliage/foliage_carrot_distance_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10002" filename="textures/foliage/foliage_carrot_distance2_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10003" filename="textures/foliage/foliage_carrot_distance3_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10004" filename="textures/foliage/foliage_carrot_distance4_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10005" filename="textures/foliage/foliage_carrot_distance5_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10006" filename="textures/foliage/foliage_carrot_distance6_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10007" filename="textures/foliage/foliage_carrot_distance7_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10008" filename="textures/foliage/foliage_carrot_haulm_diffuse.dds" relativePath="true"/>
<File fileId="10009" filename="textures/foliage/foliage_oat_diffuse.dds" relativePath="true"/>
<File fileId="10010" filename="textures/foliage/foliage_oat_distance2_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10011" filename="textures/foliage/foliage_oat_distance3_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10012" filename="textures/foliage/foliage_oat_distance4_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10013" filename="textures/foliage/foliage_oat_distance5_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10014" filename="textures/foliage/foliage_oat_distance6_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10015" filename="textures/foliage/foliage_oat_distance7_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10016" filename="textures/foliage/foliage_oat_windrow_diffuse.dds" relativePath="true"/>
<File fileId="10017" filename="textures/foliage/foliage_onion_diffuse.dds" relativePath="true"/>
<File fileId="10018" filename="textures/foliage/foliage_onion_distance_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10019" filename="textures/foliage/foliage_onion_distance2_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10020" filename="textures/foliage/foliage_onion_distance3_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10021" filename="textures/foliage/foliage_onion_distance4_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10022" filename="textures/foliage/foliage_onion_distance5_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10023" filename="textures/foliage/foliage_onion_distance6_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10024" filename="textures/foliage/foliage_onion_distance7_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10025" filename="textures/foliage/foliage_onion_haulm_diffuse.dds" relativePath="true"/>
<File fileId="10026" filename="textures/foliage/foliage_rye_diffuse.dds" relativePath="true"/>
<File fileId="10027" filename="textures/foliage/foliage_rye_distance2_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10028" filename="textures/foliage/foliage_rye_distance3_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10029" filename="textures/foliage/foliage_rye_distance4_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10030" filename="textures/foliage/foliage_rye_distance5_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10031" filename="textures/foliage/foliage_rye_distance6_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10032" filename="textures/foliage/foliage_rye_distance7_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="10033" filename="textures/foliage/foliage_rye_windrow_diffuse.dds" relativePath="true"/>


Seuraavaksi lisätään materials kohtaan seuraavat:
Kuva
<Material name="foliageonion_mat" materialId="10017" ambientColor="1 1 1" customShaderId="37">
<Texture fileId="10017"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
</Material>
<Material name="onionHaulmMaterial" materialId="10025" ambientColor="1 1 1" customShaderId="39">
<Texture fileId="10025"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
</Material>
<Material name="foliagecarrot_mat" materialId="10000" ambientColor="1 1 1" customShaderId="37">
<Texture fileId="10000"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
</Material>
<Material name="carrotHaulmMaterial" materialId="10008" ambientColor="1 1 1" customShaderId="39">
<Texture fileId="10008"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
</Material>
<Material name="rye_mat" materialId="10026" ambientColor="1 1 1" customShaderId="37">
<Texture fileId="10026"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
</Material>
<Material name="oatWindrow_mat" materialId="10016" ambientColor="1 1 1" customShaderId="39">
<Texture fileId="10016"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
</Material>
<Material name="ryeWindrow_mat" materialId="10033" ambientColor="1 1 1" customShaderId="39">
<Texture fileId="10033"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
</Material>
<Material name="oat_mat" materialId="10009" ambientColor="1 1 1" customShaderId="37">
<Texture fileId="10009"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
</Material>

Muuta siniset numerot.

Tarkasta Files alueelta customShaderId.n numero ja muuta customShaderId="37"> samaksi kuin FileID.
Tuosta kohtaa löytyy customShaderId.n numerot.
Kuva
Eli Tässä tapauksessa: <File fileId="37" filename="shaders/fruitGrowthFoliageShader.xml" relativePath="true"/>
<File fileId="39" filename="shaders/windrowFoliageShader.xml" relativePath="true"/>

Siirrytään kohtaan Layers:
Kuva
Lisää nämät:
<FoliageSubLayer name="oat" densityMapTypeIndex="9" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="10009" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.1" objectMask="65520" distanceMapIds="35;96;97;98;99;99;99;100;101" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128;128;128;128;128" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.5" height=";0.25;0.5;0.9;1;1;1;0.9;0.13" texCoords=";0 0 0.25 0.25;0 0.5 0.25 0.5;0.25 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.75 0 0.25 0.75;0.5 0 0.25 0.144" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.5" numStates="9" growthNumStates="7" growthStateTime="2.4e+007"/>

<FoliageSubLayer name="oat_windrow" densityMapTypeIndex="9" densityMapChannelOffset="8" numDensityMapChannels="4" materialId="10016" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds="99" distanceMapUnitSizes="128" repeatLastDistanceMap="true" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.3" height="0.4;0.44;0.48;0.52;0.56;0.6;0.64;0.68;0.72;0.76;0.8;0.84;0.88;0.92;0.96" widthVariance="0" heightVariance="0.01" horizontalPositionVariance="0.1" numStates="15" alignWithTerrain="true"/>

<FoliageSubLayer name="rye" densityMapTypeIndex="10" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="10026" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.1" objectMask="65520" distanceMapIds="35;104;105;106;107;;107;108;109" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128;;128;128;128" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.5" height=";0.25;0.5;0.9;1;1;1;0.9;0.13" texCoords=";0 0 0.25 0.25;0 0.5 0.25 0.5;0.25 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.75 0 0.25 0.75;0.5 0 0.25 0.144" widthVariance="0" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.5" numStates="9" growthNumStates="7" growthStateTime="2.4e+007"/>

<FoliageSubLayer name="rye_windrow" densityMapTypeIndex="10" densityMapChannelOffset="8" numDensityMapChannels="4" materialId="10033" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0" objectMask="65520" distanceMapIds="107" distanceMapUnitSizes="128" repeatLastDistanceMap="true" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.2" width="1.3" height="0.4;0.44;0.48;0.52;0.56;0.6;0.64;0.68;0.72;0.76;0.8;0.84;0.88;0.92;0.96" widthVariance="0" heightVariance="0.01" horizontalPositionVariance="0.1" numStates="15" alignWithTerrain="true"/>

<FoliageSubLayer name="onion" densityMapTypeIndex="11" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="10017" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.1" objectMask="65520" distanceMapIds="35;82;83;84;119;119;119;86;35;35" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128;128;128;128;128;128" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.4" width=";0.44;0.776;0.776;1;1;1;1;;0.23" height=";0.289;0.539;0.6328;1;1;1;0.703125;;0.12" texCoords=";0.0039 0 0.11 0.289;0.0371094 0.4375 0.194 0.539;0.25 0 0.25 0.6328;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.75 0 0.25 0.703125;;0.1582 0 0.0585938 0.1328" widthVariance="0" heightVariance="0.07" horizontalPositionVariance="0.12" numStates="10" growthNumStates="7" growthStateTime="2.8e+007" blockShapeId="5" useShapeNormals="true"/>

<FoliageSubLayer name="onion_haulm" densityMapTypeIndex="11" densityMapChannelOffset="8" numDensityMapChannels="1" materialId="10025" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.07" objectMask="65520" distanceMapIds="73" distanceMapUnitSizes="128" repeatLastDistanceMap="true" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.4" width="1.5" height="1" widthVariance="0" heightVariance="0" horizontalPositionVariance="0.1" blockShapeId="3" useShapeNormals="false" alignWithTerrain="true"/>

<FoliageSubLayer name="carrot" densityMapTypeIndex="12" densityMapChannelOffset="4" numDensityMapChannels="4" materialId="10000" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.1" objectMask="65520" distanceMapIds="35;82;83;84;121;121;121;86;35;35" distanceMapUnitSizes="128;128;128;128;128;128;128;128;128;128" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.4" width=";0.44;0.776;0.776;1;1;1;1;;0.23" height=";0.289;0.539;0.6328;1;1;1;0.703125;;0.12" texCoords=";0.0039 0 0.11 0.289;0.0371094 0.4375 0.194 0.539;0.25 0 0.25 0.6328;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.5 0 0.25 1;0.75 0 0.25 0.703125;;0.1582 0 0.0585938 0.1328" widthVariance="0" heightVariance="0.07" horizontalPositionVariance="0.12" numStates="10" growthNumStates="7" growthStateTime="2.8e+007" blockShapeId="5" useShapeNormals="true"/>

<FoliageSubLayer name="carrot_haulm" densityMapTypeIndex="12" densityMapChannelOffset="8" numDensityMapChannels="1" materialId="10008" cellSize="8" viewDistance="80" terrainOffset="0.07" objectMask="65520" distanceMapIds="73" distanceMapUnitSizes="128" repeatLastDistanceMap="true" atlasSize="1" numBlocksPerUnit="1.4" width="1.5" height="1" widthVariance="0" heightVariance="0" horizontalPositionVariance="0.1" blockShapeId="3" useShapeNormals="false" alignWithTerrain="true"/>
Tarkasta että (densityMapTypeIndex=) menee järjestyksessä katso kuva.
muuta densityMapChannelOffset="" numDensityMapChannels="" samoiksi kuin peruskasveissa.

näillä muutoksilla sain oman toimimaan.
Toivottavasti oli mahdollisimman helposti "vaikeesti" selitetty.

Edit: nyt olis ohjeet korjattu ja sain lisättyä näillä jo valmiiseen mappiin.
edit2: korjattu porkkanan ja sipulin noston jälkeinen jälki

ohjeen kasvien tekstuurit.
Lisätty puuttuvat tekstuurit
 Lataa tästä...
Viimeksi muokannut kettunen, 19.05.2014 18:32. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Avatar
maajusssiiii
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Multiplayer tunnuksesi?: Jussi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Re: Kasvien lisääminen mappiin

Viesti Kirjoittaja maajusssiiii »

Mitenkäs noitten kasvien foliage channelsit menee? Eli miten saa mappiin laitettua kasvanutta kauraa?
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
kettunen
Viestit: 494
Liittynyt: 29.10.2012 14:55
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Kasvien lisääminen mappiin

Viesti Kirjoittaja kettunen »

Samat kuin muissa
kypsät:
kaura 0, 3, 5ja6
ruis 1,3,5ja6
porkkana 2,3,5ja6
sipuli 0,1,3,5ja6
Avatar
maajusssiiii
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Multiplayer tunnuksesi?: Jussi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Re: Kasvien lisääminen mappiin

Viesti Kirjoittaja maajusssiiii »

Okei. No nyt oon saanu mappiini editorilla lisättyä kauraa ja ruista, mutta mitenkäs tota kasvin muotoa voi muokata?
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
kettunen
Viestit: 494
Liittynyt: 29.10.2012 14:55
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Kasvien lisääminen mappiin

Viesti Kirjoittaja kettunen »

Mitä muotoa??????
Avatar
maajusssiiii
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Multiplayer tunnuksesi?: Jussi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Re: Kasvien lisääminen mappiin

Viesti Kirjoittaja maajusssiiii »

No omassa mapissa kaura ja ohra ei näytä samalla tavalla kauralta ja ohralta kun siinä sun mapin pohjassa.
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
kettunen
Viestit: 494
Liittynyt: 29.10.2012 14:55
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Kasvien lisääminen mappiin

Viesti Kirjoittaja kettunen »

Hmmm... Nyt pistit pahan. Otitko ne tekstuurit tosta mun mappipohjasta?

Edit: Pistä kuvaa miltä näyttää.
Avatar
maajusssiiii
Viestit: 1360
Liittynyt: 06.07.2012 22:16
Multiplayer tunnuksesi?: Jussi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Senhän sä haluaisit tietää...

Re: Kasvien lisääminen mappiin

Viesti Kirjoittaja maajusssiiii »

Kuva
Tossa kuva kaurasta. Ei oikeen vakuuta. :D
Kuva

FS17 Konfigurointi onnistuu (renkaat koneen värjäys moottoriteho yms)
Lisätietoa YV


My name is Madness
And I'm the light you need in darkness

Jussin fs17 konepaja
 Lataa tästä...
Avatar
kettunen
Viestit: 494
Liittynyt: 29.10.2012 14:55
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Kasvien lisääminen mappiin

Viesti Kirjoittaja kettunen »

Joo tosa ohjeessa on virhe. korjattu ohje tulee hetken päästä
Avatar
kettunen
Viestit: 494
Liittynyt: 29.10.2012 14:55
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Kasvien lisääminen mappiin

Viesti Kirjoittaja kettunen »

Huomasin että sipulin ja porkkanan keruu jätteen tekstuurit puuttui ohjeesta joten nyt on nämä virhe korjattu.
tekstuuri linkkiin laitoin uuden linkin missä on nyt kaikki tarvittavat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjeet ja oppaat”