Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita Farming Simulator 2013 peliin.
Alueen säännöt
§1 Alue on tarkoitettu ainoastaan ohjeiden ja oppaiden julkaisuun.
§1.1 Ongelmat & Ratkaisut alueelle pääset tästä.

Kiitos. :D
Avatar
Belkku
Viestit: 1504
Liittynyt: 03.12.2011 17:44
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilimajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Belkku
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kinnula

Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Belkku »

Ensin, Pura tyhjä LS13 mappi (Aloitus mappi) ja Konvertettava LS11 mappi WinRAR nimisellä ohjelmalla. Hiiren oikealla painat "Extract to".

1.Kopioi LS11 mapin "Map01" kansiosta kaikki tiedostot tyhjän LS13 mapin map01 kansioon.

2.Kopioi kaikki kansiot joissa on rakennusten I3D tiedostoja tai niiden textuureja. Ls11 mapin tiedostoista LS13 mapin tiedostoihin,
(Eli Niiden kansioiden nimet on yleensä "objektit" tai "rakennukset" tai jotain tuon tapasta)

3.Avaa LS11 mapin I3D tiedosto ja paina File -> "Export all with files" ja tallenna se tyhjän LS13 mapin tiedostoihin ja anna nimeksi vaikka: mappi

4.Mene tyhjän LS13 mapin tiedostoihin ja avaa sen I3D tiedosto, ja paina File -> Import ja valitse sieltä tämä "mappi" niminen tiedosto.

5.Poista nyt scenegraphista alempana listassa olevat SUN ja TERRAIN.

6.Laita triggerit ja olet onnistunut mapin konvauksessa.

7.Pakkaa tiedosto WinRAR nimisellä ohjelmalla ZIP muotoon. (ensin hiiren oikealla painat Add to archive)
Viimeksi muokannut Belkku, 28.04.2014 15:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
#Kuuukkelijutut
Käytä sitä kumia. -Neliveto
Avatar
TurB0 P3ur2
Viestit: 1345
Liittynyt: 23.02.2013 21:24
Tämänhetkinen kaupunki:: Tornio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: John deeren cab

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja TurB0 P3ur2 »

Kiitos ohjeesta! :kippis:
Kuva
Avatar
maanmies
Viestit: 184
Liittynyt: 20.07.2013 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja maanmies »

Kiitos!
Kuva
^Vapo_ teki pohjan ja mane laitto fontin.
 Lataa tästä...
^rekka foorumi
Avatar
Mr_Leskelä
Viestit: 1074
Liittynyt: 25.10.2012 20:18
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Leskelä[FIN]
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Mr_Leskelä »

Mikä ongelma mulla on kun mulla on giants editor 5.0.1 niin aina kun yrittää tyhjääkin mappia aukaista niin tulee aina että "giants editor lakkasi toimimasta"?
Ei riemulla rajaa kun mankilla ajaa
Ford -Go Further
 Lataa tästä...
arska fs11
Viestit: 3325
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Liian tehoton kone sulla.
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Avatar
Meikäläine
Viestit: 2118
Liittynyt: 31.01.2011 22:30
Tämänhetkinen kaupunki:: Somero
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: MEIKÄLÄINE [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Somero

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Meikäläine »

Triggerit kun viel sais jostain. :)
E: Tälläset triggerit löyty. :)
http://www.gamemoding.com/farming-simul ... -1-sp.html
Kuva

Kiitos allekirjotuksesta Jespa!
Värin pitää olla vihree ja vanteet keltaset.]
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Nyt pääsee takasin tuttuihin maisemiin muistelemaan menneitä pelikertoja 8-)
Kuva
Avatar
Kruisaaja
Viestit: 3170
Liittynyt: 20.11.2012 17:08
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Harva tietää, moni arvaa ja lopuille ei kerrota

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Kruisaaja »

belarusraktori kirjoitti:Ensin, Pura tyhjä LS13 mappi ja Konvertettava LS11 mappi WinRAR nimisellä ohjelmalla. Hiiren oikealla painat "Extract to".

1.Kopioi LS11 mapin "Map01" kansiosta kaikki tiedostot tyhjän LS13 mapin map01 kansioon.

2.Kopioi kaikki kansiot joissa on rakennusten I3D tiedostoja tai niiden textuureja. Ls11 mapin tiedostoista LS13 mapin tiedostoihin,
(Eli Niiden kansioiden nimet on yleensä "objektit" tai "rakennukset" tai jotain tuon tapasta)

3.Avaa LS11 mapin I3D tiedosto ja paina File -> "Export all with files" ja tallenna se tyhjän LS13 mapin tiedostoihin, ja anna nimeksi vaikka: rakennukset

4.Mene tyhjän LS13 mapin tiedostoihin ja avaa sen I3D tiedosto, ja paina File -> Import ja valitse sieltä tämä "rakennukset" niminen tiedosto.

5.Poista nyt vasemmasta laidasta alempi listassa oleva SUN ja TERRAIN.

6.Laita triggerit ja olet onnistunut mapin konvauksessa.

7.Pakkaa tiedosto WinRAR nimisellä ohjelmalla ZIP muotoon. (ensin hiiren oikealla painat Add to archive)
Niin siis, minne mun pitää nää rakennukset tallentaa? Senkö tyhjänmapin i3D:n?
Kuva
Intel ei vään!
Wallubesti
Viestit: 2073
Liittynyt: 06.12.2012 17:18

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Wallubesti »

Miks mul tulee toi "giants editor lakkasi toimimasta" ku yritän aukasta sitä mappia?
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Wallubesti kirjoitti:Miks mul tulee toi "giants editor lakkasi toimimasta" ku yritän aukasta sitä mappia?
Kumpaa Tyhjää vai Sitä konvattavaa?
Kuva
Juissiplayer
Viestit: 1135
Liittynyt: 20.06.2013 00:51
Multiplayer tunnuksesi?: Juissiplayer
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Juissiplayer »

Kiitos ohjeesta! Pitänee yrittää mapin konvausta. :)
#MakeLS-FINGreatAgain!
Avatar
Belkku
Viestit: 1504
Liittynyt: 03.12.2011 17:44
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilimajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Belkku
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kinnula

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Belkku »

3.Avaa LS11 mapin I3D tiedosto ja paina File -> "Export all with files" ja tallenna se tyhjän LS13 mapin tiedostoihin, ja anna nimeksi vaikka: rakennukset
Siis jonnekkin sinne "map" kansioon, samaan kansioon minne olet ne mapin rakennukset yms laittanu.
Kuva
#Kuuukkelijutut
Käytä sitä kumia. -Neliveto
Wallubesti
Viestit: 2073
Liittynyt: 06.12.2012 17:18

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Wallubesti »

Simppa kirjoitti:
Wallubesti kirjoitti:Miks mul tulee toi "giants editor lakkasi toimimasta" ku yritän aukasta sitä mappia?
Kumpaa Tyhjää vai Sitä konvattavaa?
Kummassaki. :?
Avatar
Kruisaaja
Viestit: 3170
Liittynyt: 20.11.2012 17:08
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Harva tietää, moni arvaa ja lopuille ei kerrota

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Kruisaaja »

belarusraktori kirjoitti:
3.Avaa LS11 mapin I3D tiedosto ja paina File -> "Export all with files" ja tallenna se tyhjän LS13 mapin tiedostoihin, ja anna nimeksi vaikka: rakennukset
Siis jonnekkin sinne "map" kansioon, samaan kansioon minne olet ne mapin rakennukset yms laittanu.

Teenkö niille kansion vai? Kun tein kansion, nii exportaan niitä, niin painan tallenna, nii ei vaan tallenna. Missä ois vika? :?
Kuva
Intel ei vään!
Wallubesti
Viestit: 2073
Liittynyt: 06.12.2012 17:18

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Wallubesti »

Tulivaa mielee et ku vaihtaa niit triggereit nii tarviiko vanhat ottaa pois?
Fini
Viestit: 1784
Liittynyt: 15.01.2013 21:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Fini »

Wallubesti kirjoitti:Tulivaa mielee et ku vaihtaa niit triggereit nii tarviiko vanhat ottaa pois?
Joo pitää. Ja miks mull ei textuurit toimi kunnol? :?
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Miks mulla hävii kaikki kasvit paitti ne jotka on pellolla, Esim tienreunoilta häviää kaikki heinät yms Muuten onnistuin.
Ei varmaan oo pakko mutta ite ainakin poistaisin.
E: Siis kyä mulla vehnät yms tämmöset pellolla pysyy.
Kuva
Fini
Viestit: 1784
Liittynyt: 15.01.2013 21:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Fini »

Mull taas on se ongelmana et siis textuurit ei vaihu vaikka otin sen koko textures kansion ännän mapista ja se vilja siin pellol on niinku jotai sänkeä mut vaa kokonaisen vilja orren koossa. :?
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
Wallubesti
Viestit: 2073
Liittynyt: 06.12.2012 17:18

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Wallubesti »

Sain nyt kaikki toimii sillee et tuli pelii mut se vaa lataa ja lataa eikä aukee. giants ei kaadu mut se lataa vaa koko aja.
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Avasin Jokinevan siis ennen ku konvasin sitä ni mulla oli jo siinä vaiheessa hävinny kasvit tienreunoilta.
E: Onkelma ratkaistu kokeilin avata 4.1.7 Ja yllätys yllätys kasvit olivat siellä missä pitääkin.
Kuva
Avatar
Kruisaaja
Viestit: 3170
Liittynyt: 20.11.2012 17:08
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Harva tietää, moni arvaa ja lopuille ei kerrota

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Kruisaaja »

Simppa kirjoitti:Onkelma ratkaistu kokeilin avata 4.1.7 Ja yllätys yllätys kasvit olivat siellä missä pitääkin.

Ahaa, pitää itekkin kokeilla sillä. :geek:
Kuva
Intel ei vään!
Fini
Viestit: 1784
Liittynyt: 15.01.2013 21:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Fini »

Vaikuttaako se GE:n versio siihe et toimiiko sit pelis?
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Fini kirjoitti:Vaikuttaako se GE:n versio siihe et toimiiko sit pelis?
Mutta jos kasvit häviäää siitä Konvatusta mapista kun importtaat sen siihen pohjaan on syynä se että Exporttasit sen 5.0.1 joka ei halua toimia LS11 Mapeissa.
Kuva
MRford4000
Viestit: 537
Liittynyt: 28.06.2013 19:38
Tämänhetkinen kaupunki:: iisalmi
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: ELKKU
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: iisalmi

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja MRford4000 »

Mistä saan tyhjän Ls13 map01 kansion
Kone.
Acer Aspire TC-605

Tiedot.
Nvidia Geforce GTX745
Intel Haswell Core i7-4790 3.6Ghz 8MB
16Gb ram
2T Kiintolevy.
Windows 8.1 64Bit
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Tutoriaali mapin konvertamiseen FS11 -> FS13

Viesti Kirjoittaja Simppa »

MRford4000 kirjoitti:Mistä saan tyhjän Ls13 map01 kansion
Sä et tajunnu, mutta katsos Kartat osio. Sieltä lataat sen pohjan jon Map tiedostossa on Map01 niminen kansio jota tarkoitetaan nimellä Map01.
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjeet ja oppaat”