Sivu 2/8

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 20:14
Kirjoittaja juhijeejee
No en minäkää oo enne tehny mut hyvi onnistu.

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 20:15
Kirjoittaja FiatExpert
Vois silti..

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 20:34
Kirjoittaja Simppa
Kyllä kyllä.. Kuvahan kertoo enemmäin kuin 100 Sanaa. :) Että eikös tästä jonkun pitäisi tehdä Kuvasarja tai video?

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 20:34
Kirjoittaja Wiuwe^
Nopia suomenkielinen käännös:

1. Avaa modDesc.xml

2. Etsi modDescistä kohta: <modDesc descVersion="4"> ja korvaa se: <modDesc descVersion="9"> Sijaitsee tiedoston yläosassa.

3. Etsi kohta: <image active="store.png"/> Ja korvaa se: <image active="store.png" brand="brand.png"/>
brand.png on kyseisen merkin logo joka tulee store kuvan alapuolelle, sitä ei ole pakko laittaa eli tämän kohdan voi skipata.

4. Lisää seuraava kohta: <dailyUpkeep>95</dailyUpkeep> seuraavan kohdan alapuolelle: <price>***</price> ja valitse mikä on päivittäinen ylläpito koneelle.

5. Lisää seuraava kohta <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> seuraavan kohdan alapuolelle <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> ja muuta merkki oikeaksi. Merkkiä ei tarvitse muuttaa, peli ei välttämättä toimi, jos merkiksi muttaa esim. Valtra.

6. Lisää seuraava kohta <machineType>tractors</machineType> seuraavan kohdan alapuolelle <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> ja muuta koneen/työkalun kategoria oikeaksi. Tätä ei tarvitse tehdä, esim jos laitat tähän esim Kylvökone, peli ei välttämättä toimi.

2. Pakokaasu(??)tiedostot. Löydät tämän yleensä koneen scripts kansiosta. Tiedoston nimi yleensä on: particleSystemShader.xml

1 Etsi kohta: <CustomShader version="1" classRequirement=""> ja muuta se: <CustomShader version="2" classRequirement=""> Muuta siis 1 -> 2


3. Koneen i3d tiedosto.

1. Avaa koneen i3d tiedosto esim. Muistiolla (Notepad) ja etsi kohta <Export program="GIANTS Editor" version="4.1.9"/> muuta se: <Export program="GIANTS Editor" version="5.0.1"/>

Logi tiedostossa voi esiintyä seuraavakohta, mutta siitä ei tarvitse välittää.
Warning (performance): Raw texture format

Kaikki modit eivät toimi tällä ohjeella mutta useimmat toimivat.

©Wiuwe

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 20:36
Kirjoittaja Ruzi
Voi kiitos. :3333333333333

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 20:39
Kirjoittaja Oltzu
2. Pakokaasu(??)tiedostot. Löydät tämän yleensä koneen scripts kansiosta. Tiedoston nimi yleensä on: particleSystemShader.xml

1 Etsi kohta: <CustomShader version="1" classRequirement=""> ja muuta se: <CustomShader version="2" classRequirement=""> Muuta siis 1 -> 2
Kannattaa kopioida nuo shaderit sieltä mihin o pelin asentanu, itellä ei ainakkaa toimi tuo ykkösen muuttaminen kakkoseksi. ;)

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 20:40
Kirjoittaja Wiuwe^
Oltzu kirjoitti:
2. Pakokaasu(??)tiedostot. Löydät tämän yleensä koneen scripts kansiosta. Tiedoston nimi yleensä on: particleSystemShader.xml

1 Etsi kohta: <CustomShader version="1" classRequirement=""> ja muuta se: <CustomShader version="2" classRequirement=""> Muuta siis 1 -> 2
Kannattaa kopioida nuo shaderit sieltä mihin o pelin asentanu, itellä ei ainakkaa toimi tuo ykkösen muuttaminen kakkoseksi. ;)
Kyl mul ainaki toimi :roll:

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 20:42
Kirjoittaja Oltzu
Wiuwe^ kirjoitti:
Oltzu kirjoitti:
2. Pakokaasu(??)tiedostot. Löydät tämän yleensä koneen scripts kansiosta. Tiedoston nimi yleensä on: particleSystemShader.xml

1 Etsi kohta: <CustomShader version="1" classRequirement=""> ja muuta se: <CustomShader version="2" classRequirement=""> Muuta siis 1 -> 2
Kannattaa kopioida nuo shaderit sieltä mihin o pelin asentanu, itellä ei ainakkaa toimi tuo ykkösen muuttaminen kakkoseksi. ;)
Kyl mul ainaki toimi :roll:
Nöjöö, mut iha vaa kannatvuuen kannalta, ku kyllä siellä aika varmasti o moni muuki numero/merkki eri ku vanhassa shaderissa.
Heihei
E: Tarkistin asian ei siel oo ku muutama sana eri, mutta ilmeisesti niilläkin on vaikutusta, ku mulla ei toiminu. Smoker

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 21:07
Kirjoittaja Simppa
Kiitos ohjeista Wiuwe! Kohta mennään peliin nähdään onnistuinko :kippis:

E: Tää kone ei liiku mihinkää :D ja äänet bugii pahast.

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 21:33
Kirjoittaja Sub
Mikähän tässä nyt on tein kaikki ohjeidein mukaan.
1. Saan käyntiin.
2. Liikutan kameraa kohta tökkää.
3 Sitte peli tilttaa ei tapahtu mitään mutta peli on käynnissä.?
:(

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 21:45
Kirjoittaja juhijeejee
Nii jos tällä tavala siirtää ls11--->ls13 niin niissä joissakin koneissa on bugeja.

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 29.10.2012 21:31
Kirjoittaja Traktorimies_
Pendis kirjoitti:Mikähän tässä nyt on tein kaikki ohjeidein mukaan.
1. Saan käyntiin.
2. Liikutan kameraa kohta tökkää.
3 Sitte peli tilttaa ei tapahtu mitään mutta peli on käynnissä.?
:(
Mullaki kävi yhden Foortin kanssa samanlai.

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 30.10.2012 07:53
Kirjoittaja juhijeejee
Onko kukaan kokeillu convertata kauhaa? Yritin kuikkaa, mutta pelissä ostaa niin on puoliks maan alla, eikä sitä saa kiinni trakuun. :(

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 30.10.2012 19:55
Kirjoittaja City^
zeizei__ kirjoitti:Eikö joku vois laittaa vaikka kuvaa tästä operaatiosta tänne niin kaikki löytäs oikeat jutut ja olis puolet nopeampaa ja helpompaa. ANTEEKS KUN EI JOTKUT OLE ENNEN TÄLLÄISTÄ TEHNEET NIINKUN TE PRO PELAAJAT!
Pelaus taito ei vaikuta modien siirtämiseen. ;)

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 30.10.2012 20:27
Kirjoittaja Lsplayer
1 Etsi kohta: <CustomShader version="1" classRequirement="">[/u] ja muuta se: <CustomShader version="2" classRequirement=""> Muuta siis 1 -> 2
Toi voi myös lukea näin <?xml version="2.0"

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 30.10.2012 21:55
Kirjoittaja Hitekki
Miten siirretään ls09 ls11?

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 31.10.2012 15:16
Kirjoittaja Viki
Mistä löytyy toi "modDesc.xml" ?

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 31.10.2012 15:19
Kirjoittaja 98Farminggame
--viki-- kirjoitti:Mistä löytyy toi "modDesc.xml" ?
Purat modin zipin ja sieltä ettit sen ja avaat sen notepadilla.

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 31.10.2012 15:21
Kirjoittaja Viki
98Farminggame kirjoitti:
--viki-- kirjoitti:Mistä löytyy toi "modDesc.xml" ?
Purat modin zipin ja sieltä ettit sen ja avaat sen notepadilla.
Juu, kiitos. :yhteistyö:

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 31.10.2012 16:15
Kirjoittaja Traktorimies_
Mitä laitetaan tohon machineType kohtaan, jos kyseessä on kylvökone?

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 31.10.2012 19:23
Kirjoittaja arska fs11
<machinetype:seeders:machinetype>

Noin mulla luki kun katoin xmllää

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 31.10.2012 21:56
Kirjoittaja Traktorimies_
Oltzu kirjoitti:No esim. ParticleSystemShader.xml löytyy jos ei oo muuttanu asennuspaikkaa nii:

Koodi: Valitse kaikki

C:/Program Files(86x)/Giants Software/Farming Simulator 2013/data/maps/particleSystems
Ja sitä tarvii esim. kärryn kippaus "pölyissä" jne. Toivottavasti selvensi. :geek:
Jos modin kansiossa ei ole tota particlesystem juttua, niin mistä sen sitte löytää?

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 31.10.2012 21:59
Kirjoittaja juhijeejee
Ei sitä tarvii tehä jos sitä ei löyvy.

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 31.10.2012 22:01
Kirjoittaja Traktorimies_
juhijeejee kirjoitti:Ei sitä tarvii tehä jos sitä ei löyvy.
Jaa, mutta valot ei toimi, jos tätä ei tee, ainakaa muissa modeissa, joita oon konvertanu.

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 07.11.2012 19:29
Kirjoittaja tuni
Mikähän tittu tos on ku ei voi muokata tota moddesck.xml tiedostoja notepadis Osaako joku helpata ??? Kahvi22 Kahvi22 Kahvi22 Kahvi22