Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Haluatko muidenkin tietää mitä tilallanne yleisesti tapahtuu tai kuuluu?
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Simppa »

leepu kirjoitti:Mikä tuossa Ventissä niiku on teillä hämminkinä, ku lähinnä moitit sitä? Ette ilimeisesti osaa käyttää, tai säätää sitä eri töihin sopivaks? Ja jos 180hp ei jaksa vetää 6m karhia muka savikolla nii siinä on penkillä vikaa eikä koneessa. Ps. Kai tiiätte että siinä ventissä on aluevaihe kumminki, joka kuuluu vaihtaa hitaalle pellolla. ;)
Mä oon toitottanut samaa että opettelis ajamaan sillä ( ͡° ͜ʖ ͡°)
:lol:
Kuva
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6404
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

En mäkään kyllä osaa käsittää että talossa on 716 fentti vai olikose 718? No kummiski ja sitte kynnetään tuolla SE jontikalla... :roll:
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Muhka »

18 son ja jontikalla mä ite ajan ennemmin ku fentillä. Eikä tossa sitä SEtä paljoa oo ees. Vastaavissa premiumeissa ei oo paljoa eroa

Ps. Ja mukava kuunnella että opettele ajaa ja sit ei kerrota miten sillä pitäis ajaa.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6404
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Muhka kirjoitti:18 son ja jontikalla mä ite ajan ennemmin ku fentillä. Eikä tossa sitä SEtä paljoa oo ees. Vastaavissa premiumeissa ei oo paljoa eroa

Ps. Ja mukava kuunnella että opettele ajaa ja sit ei kerrota miten sillä pitäis ajaa.
No sitäkai on tässä kirjottaessa vähä vaikia neuvoo. Lähinnä sitä meinasin tolla SE:llä että se on kuitenkin on keppilootalla, mekaaniset hydet, ei taida olla jousiakaan yms... mitkä fendtissä olis...
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Juu. Ei tossa muuta ku jousia kaipaa, ja niitäkää kyntäessä oikee tartte. Jos mä nyt saisin uuen traktorin ostaa ni se ois kyllä keppilootanen. Ja noilla mekaanisilla lohkoilla on koko ikä tullu ajettua ni ei niissä mitää huonoa nää.

Ja kiitos asiallisesta kommentista kerrankin.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6404
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Onhan se tietty kun oot vanhoilla koneilla tottunut ajaan niin alkuun se fentti erikoinen, kannattais tosiaan opetella kaikki niksit siitä niin epäilen, että et kyllä sen jälkeen moittis. ;) Päisteautomatiikat yms...
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Muhka kirjoitti:Ps. Ja mukava kuunnella että opettele ajaa ja sit ei kerrota miten sillä pitäis ajaa.
Ja tähänkään viestiketjuun ei oo tullu yhtään viestiä koskien päivitystä vaan kaikissa on vaan vittuiltu js puhuttu fentistä. Sen saa muuten tulla hakemaan 90 000€. Tartteis sit enää kuunnella tätä helvetin ininää.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Niin meinaatteko ruveta tekemään rehut silppurilla kun jumbokin myynnissä?

Itse asiassa ollaan isännän kanssa kahteltukkin tuota venttiä mutta puuttuu etu nostolaite ja pto. :D
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Maon^ kirjoitti:Niin meinaatteko ruveta tekemään rehut silppurilla kun jumbokin myynnissä?

Itse asiassa ollaan isännän kanssa kahteltukkin tuota venttiä mutta puuttuu etu nostolaite ja pto. :D
Tarkotus olis ainaki kokeilla.

Saahan sen asennettua ja eihän sitä paljoa tartte ees.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
leepu
Viestit: 3538
Liittynyt: 17.01.2011 17:44
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala, tila pihalla.

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja leepu »

Muhka kirjoitti:
Muhka kirjoitti:Ps. Ja mukava kuunnella että opettele ajaa ja sit ei kerrota miten sillä pitäis ajaa.
Ja tähänkään viestiketjuun ei oo tullu yhtään viestiä koskien päivitystä vaan kaikissa on vaan vittuiltu js puhuttu fentistä. Sen saa muuten tulla hakemaan 90 000€. Tartteis sit enää kuunnella tätä helvetin ininää.
Kyllä luulen että sua on turha neuvua viestillä käyttämää venttiä. Käjestäpittäi se pitäs tehä. Mutta hieno homma että kysyt apua täälä sen käyttöön ja myönnät ettet osaa käyttää sitä. :) Suosittelen ottamaan yhteyttä lähimpään Fentin huoltoon ja pyytää opastusta sen käyttöön. Nimittäin joskus vituttaa ku on 100tuhanne rattorin vaihtanu vanahaan rutkuun siks ku ei oo sannu käyttää. :DD
Kuva
Thetuoppi^
Volvo, maailma tarvitsee esikuvia. ;)
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Pikane tilannekatsaus ku viime päivityksestä jo nii kauan.

Talvi tuli ja meni ja tuli takas. Koko tää aika o tehty navetrahommia, korjailtu koneita ja yritetty myyä koneita. 6200 deere sai uuen vesipumpun ku vanha oli antautumassa, siihen pittäis viel saada radioile sähköt ku hävinny johonki. 6210 deereen ostettiin ylätyävalojen kiinnitysmuovit ja itte valot. Toine on jo selvinny paikoilleen mutta toiseen pitäis ettiä/tehä semmone metallilevy mikä pitää lampun sitä muovia vasten. Kaikista paitti foorteista o siivottu hytti.
Sitte apevaunuun korjattiin ketju ja ny o laakerien vaihtoa sinne akselien takapäähän. (Toisessa oli lähteny kokonaa ja toisessa oli 3 kuulaa :D )

Silppuriki o selvinny pajalle ja siitä kans neljä laakeria vaihtoon menossa ja kaikki paitti kaks terää o hakkuista irti. Tie si mikä sinne män ku noin paljon hajos viime syksyllä ku pahnoja silputtiin. Ei sielä kyllä kaikki ollutkaan ehjiä ees ennen ku alotettiin syksyllä.

Moottoriöljyt tuli vaihdettua 6200 ja 6210 ja peräöljyt 6200.

Nii ja onhan sitä tullu katkastua ryssäläiste kärryjen valojohto ja myöhemmi siinä olleiden mangeettivalojen johto isännän toimesta ja kerran sen jäljiltä pomppas kärryn aisa kohti taivasta.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Lantikka tuli tänään kuskattua kotio ja huomenna alotetaan purkamaan keulaa. Moottorin vaihto tiedossa. Kampiakseli nykysestä poikki. Vois joo korjatakkin mutta saatiin yheltä ukolta kokonainen motti ilmatteeks ku siivoili nurkkia.

Kuvitus kuvaa vvv
Lastaamassa.
Kuva
Purkupaikalla
Kuva
Kiinnostaisko jos laittelisin tänne projektikuvaa tosta?
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Kuva
Kusta ajettu muutama kuorma
Kuva
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Kuva

Rehunteko alotettiin tossa jo, ei pikku lumi maassa haittaa ;)
Kuva
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Pellot kestää jo livakalla ajaa, muutamaa kuormaa pidempää ei ehtiny ajaa kun tuli pari muuttujaa..
Kuva
Kuva
Kuva
Pumppukuormain ratkes..
Työmaalta löytyi myös sininen bemari.
Kuva
Kuva
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Mjooo. Ekasta sadosta saatiin viime viikolla tehtyä kaikki siiloon. Nyt pittää ootella poutaa ja paalata viellä muutamat. Kuvia ei oo ku menin astumaan puhelimen päälle vahingossa :roll: Tai no on sitä yks mikä tuli otettua. Laatu on mitä on :D
Muistakaa varmistaa että se teli aukeaa aina ennen liittymiä.
Kuva
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6404
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Tai sitte pitäs kattoa taakseen. :mrgreen: Ei vaan, tärkeä on myös muistaa laittaa se lukkoon tiellä...
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Tärkeä pistää lukko, kun pellolta lähtee kääntymään tielle. Helposti tulee tilanteita, joissa akselit lukossa menis, mutta teli kääntää väkisin ojaan.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
MattiI
Viestit: 2086
Liittynyt: 02.05.2012 16:43
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja MattiI »

Eipä oo tullu laitettua lukkoon ku peruuttaessa ja hyvin on pysynyt tiellä :mrgreen:
Kuva
Vikille kiitokset
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Ihan oli joo kuskin vika... Tossa tien oikealla puolella jonkun mökki ja mökin aidan ulkopuolella kunnanvesijohtoverkon onkohan se sitten sulku kohta vai mikä niin tuli varottua ettei EK huitase sitä mutkalle. Itte pidän auki vaan liittymissä, risteyksissä ja pellolla. Pakittaessa ja tiellä lukkoon.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Tuossa jos ois teli auki, ohjaus vääntäis renkaita ojaan päin. Eli eteenpäin ajaessa ohjautus ojaan ja taaksepäin pukkais renkaat linkkuun.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Tossa ku ois teli auki ni ei olis menny ees ojaan ;) No saahan sen telin kiinni siellä ojassakin. Pitää vaan ankkuroida kärry ettei kippaa sen takia. Tossa en viittiny muutenkaan lähtä vetämään ylös yksinää vaa odotin että isäntä pääsee paikalle ni saatiin liina kärryn yläreunaan varmistamaan ja toinen pää traktoriin.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Mjooo. Tokakin sato viime viikolla saatiin siiloon paitti paaliin pitäis viellä pari peltoa pyöräyttää. Kalusto vaihtu tossa vähän ennen alotusta kun noukkari meni vihdoin kaupaks. Silppuri löyty jo omasta pihasta. Joskus 2003 tai siinä main ostettu ja 2004 taidettu vikat meillä ajaa ja jäänyt sitten seisomaan kun ei mennyt kaupaksi.

Syksyllä jo kokeiltiin papujen olkia silputa ja hyvä että kokeiltiin. Sen seurauksena vaihdettiin noukkimen piikkien akseleiden päistä laakerit (4kpl). Olis vituttanut jos ois joutunut alkaa laakereita tilailemaan kesken rehunteon. Sähköt eivät olleet tykänneet ulkosäilytyksestä. Lipan moottori ei jaksanut liikuttaa koko lippaa, irti ollessa kyllä liikku. Hetken aikaa oli superluokon lipan moottori lainassa mutta oli liian pitkä eikä niin käytännöllinen. Loppupäässä lippa oli kuormaliinalla kiinne. Koko torven kääntö toimi yleensä. Välillä lopetti kummallisesti liikkumisen. Rauta ei ollu menny mikskään. Terotuskivi oli myös jumittunut ja herkistellessä lohkes ni joutu pistoolihiomakoneella terottaa terät.

Ennen seisontaan laittamista oli ajettu kivi silppurista läpi niin sai muutamia teriä vaihdella kanssa optimal silpun saavuttamiseksi. Kokeilussa oli IKH varaosa terät kun silppuri maksaa tonnin ja jos ois alkuperäset terät lyöny koko rumpuun ni ois ollu terissä toinen tonni kiinni :D .

Yllättävän hyvin kesti silppuri. Mitään muuta vikaa ei tullut esille reilun sadan hehtaarin ajalla. Kärryihinkin tehtiin pikaparannusta. Naapurikylästä löyty M85 tuhdin rehulaidat jotka saatiin sopimaan noihin meitin M90 pienten porailuiden ja hitsauksien jälkeen. Ihan hyvät kolmos kärryt ja vältti nyt tässä tilanteessa kakkos kärryinäkin. Samana päivänä kun piti alottaa silppuroimaan tuli myyntiin 170 multivat. Olivat varmaan alle tunnin ehtineet olla myynnissä kun isäntä oli lähtenyt paikan päälle. Illalla olikin sitten kärryt pihassa. Olis monta kertaa vituttanut jos ois noilla palapelilaitasilla joutunut kaikki ajamaan.

Tilavuutta noissa taitaa rehulaidoilla olla n.35m3? Tuntu olevan ihan tarpeeksi silppurin perässä vedettäessä. Pakittaminen ei meinannut onnistua kärryn painon takia ja muutenkin varmaan silppurin runko tykkäs kyttyrää. Ens vuodeksi pitää kyllä päivitellä kalustoa. Kolmatta ei meinattu tehä. Ens talven rehut ja vähän yli jo kasassa. (Luomun takia jouduttiin tehdä myös paikallisten luomuviljaukkojen rehuja jotta on tarpeeksi luomurehua syötettäväksi. Uuden tilan pellot viellä siirtymävaiheessa.) Pöttingerin niittomurskaimesta meni kiven johdosta lautanen mutkalle joten viimenen pelto jouduttiin niiittämään 2.8m jfällä. Onneks on varakone pihassa valmiina ni ei seiso urakat.

Tänään saatiin puinnitkin alotettua myöhässä tottakai.

Mutta joo. "Muutaman" sanasen jälkeen kuviin joita taas aika vähän laisesti. Videomateriaaliakin tuli kuvattua. Katoo jos ediotija sais sen joskus valmiiks.
Kuivia heiniä. Saivat aika kauan olla pellossa kun ei poutaa meinannu osua kohalle.
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva

6200 pääs kärryn vetoon kun niittohommat 6430lla veny niittokoneen vaihdon takia.

Kuva

Kuva
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Mönkijämies
Viestit: 1796
Liittynyt: 26.11.2015 17:43
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Mönkijämies »

Vastoinkäymisiä ollut sielläkin kaluston kanssa. Smoker Komeet kuvat.
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Hiehohotellin ja Maitomotellin turinoita

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Mjooh. Justiinsa tulin kyntämästä viimesiä lietteitä maan alle. Lumet lähti ni alettiin uudelleen levittämään kun eihän sitä mitään muuta tekemistä ole :lol:
Kuvia en näköjään oo ottanu yhtään tai oon poistanu vahingossa mutta tämmönen vanha pätkä tuli upattua. Pidempien videoiden valmistumista Simpan editointipajalta odotellessa. :D

Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalousblogi”