Sivu 1/1

Giants Editor mysteeri

Lähetetty: 05.04.2011 10:55
Kirjoittaja Wolfheart
Elikkä tulipa tuossa väkerrettyä Sketchupilla taas pari päivää yhtä rakennusta, kunnes se sitten tänään valmistui. Exporttasin, avasin Blenderillä ja exporttasin perinteiseen tyyliin Giantsin i3d:ksi. Avasin Giants Editoriin, ei ongelmia, jopa tekstuurit (40kpl) näkyivät kuten pitikin näkyä. Siispä iskin skaalauksen ja kovettamisen kimppuun. 137 osaa myöhemmin sekin oli tehty. Tallennus ja... editor.exe on havainnut virheen, ja tuote on suljettava.

Uusi yritys, tallennus toisella nimellä, ei vaikutusta eli sama tulos.

Avasin toisen rakennuksen, tallennus toimi, ei ongelmia.

Ainut ero edellisiin verrattuna on tuo tekstuurien määrä, joita on jonkin verran enemmän kuin edellisissä. Mahtaakohan niiden lukumäärälle olla joku katto olemassa..? Mitään muuta selitystä en itse tuolle keksi, keksiikö joku muu?

Entäs sitten tuo skaalaus ja kovettaminen, eli onnistuisiko ilman Giants Editoria esimerkiksi blenderissä tai sitten ihan vaan muistiota apuna käyttäen? Rakennus kun kuiten tuntuisi toimivan, poislukien se ettei muutoksia saa tallennettua.


-----


Jaahas, on se villiä että ensin sitä hakkaa päätä pari tuntia seinään ja kun lopulta sortuu kysymään niin vastaus löytyy heti. Eli tekstuuriongelmasta siinä kuiten oli kyse, joskaan en käsitä mikä siinä mätti, koska koko oli ok (256x512) ja tiedostomuoto png. Hämmentävää.

Re: Giants Editor mysteeri

Lähetetty: 05.04.2011 18:09
Kirjoittaja Sampo_Poika
Jos sulla on 137 osaa vai mitä lie oli, ni ootko blenderissä laittanu --->Join Objects?
Sillä voi olla merkitystä asiaan, ja sit voit ainakin suurentaa ja koventaa koko p*skan kerralla.