Sivu 1/1

Normal grass ja piirtoetäisyys

Lähetetty: 30.09.2012 10:57
Kirjoittaja Wolfheart
No joo, syyskoivut tuli näppärästi männyistä :D mutta sitten tuli vastaan seuraava ongelma: syksystä kun on kyse, niin näyttää varttia vaille hourulta jos ruohona käyttää sitä voikukkavoittoista jota suosinut olen. Sitä tekstuuria ei voi toiseenkaan vaihtaa kun puolet kartasta on tosiaan kesää... Niin että ajattelin käyttää sitä Normal grass -ruohoa. Olis muuten just eikä melkein, mutta se piirretään näkyviin niin sairaan lyhyeltä matkalta että käy mielen päälle. Kellään tietoa mistä sitä piirtoetäisyyttä sais kasvatettua? Siis että se ruohon näkyisi vaikka viidenkymmenen metrin säteeltä nykyisen viiden sijaan...

Re: Normal grass ja piirtoetäisyys

Lähetetty: 30.09.2012 11:04
Kirjoittaja Farmari99
Wolfheart kirjoitti:No joo, syyskoivut tuli näppärästi männyistä :D mutta sitten tuli vastaan seuraava ongelma: syksystä kun on kyse, niin näyttää varttia vaille hourulta jos ruohona käyttää sitä voikukkavoittoista jota suosinut olen. Sitä tekstuuria ei voi toiseenkaan vaihtaa kun puolet kartasta on tosiaan kesää... Niin että ajattelin käyttää sitä Normal grass -ruohoa. Olis muuten just eikä melkein, mutta se piirretään näkyviin niin sairaan lyhyeltä matkalta että käy mielen päälle. Kellään tietoa mistä sitä piirtoetäisyyttä sais kasvatettua? Siis että se ruohon näkyisi vaikka viidenkymmenen metrin säteeltä nykyisen viiden sijaan...
Avaat i3D:n Notepadilla ja sieltä etit tämmösen kohan:

</FoliageMultiLayer>
<FoliageMultiLayer densityMapId="84" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="normalGrass" numDensityMapChannels="1" materialId="136" cellSize="8" viewDistance="75" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="8" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="3" width="1.4" height="1" widthVariance="1" heightVariance="1" horizontalPositionVariance="1.5"/>

Laitat sen viewDistancen 75, niinku tuossa on. ;) Se ei sitte toimi Giantsissa, mutta pelissä näkyy yhtä pitkälle, ku normiruoho.