Sivu 1/1

Legacy mod wipit

Lähetetty: 07.01.2024 16:32
Kirjoittaja kippari.LS
Niinkuin me kaikki tiedetään, suurin osa vanhoista modeista on kadonnut. Eteenkin tällä foorumilla väsätyt.
Olen muutaman modin jo aiemin väsännyt, mutta ajattelin tehdä jotain enemmän suomalaista.

Ensimmäisenä jonossa on Keskipohjanmaahan perustuva mappi (2010) ja siihen modipaketti.
Ajatuksena ei ole tehdä 1:1 kopiota, mutta siinä tullaan käyttämään rakennuksia ja samankaltaista maastoa (seassa voi olla kyllä rakennuksia ympäri suomea).

Ehkäpä joskus voisi FS11 converttaa Kahvi22 (nämä oli siis 09).

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Legacy mod wipit

Lähetetty: 09.01.2024 15:22
Kirjoittaja kippari.LS
Sampo on melkein valmis. Enää leikkuupöytä ja in-game.

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Legacy mod wipit

Lähetetty: 24.01.2024 21:24
Kirjoittaja kippari.LS
Sampo 10 on edennyt skriptivaiheeseen. Varstasillan säätö on vielä kosmeettista.
Syöttökurkun hydrauliikkaan yritän käyttää 2d vektorimatikkaa, mutta ei vielä ihan pelaa (matikka toimii mutta hydrauliikat ei jostain syystä käänny).
En tiiä kiinostaako ketään, mutta huvikseni teen :P


Re: Legacy mod wipit

Lähetetty: 31.01.2024 20:45
Kirjoittaja erikvinla
Hienoa kuulla, että olet edennyt skriptivaiheeseen. Vaikuttaa siltä, että projektissasi on jo paljon työtä takana, varsinkin kun puhutaan Varstasillan säädöstä, vaikka se onkin vielä kosmeettista. Tällaiset yksityiskohdat voivat olla yllättävän tärkeitä lopputuloksen kannalta.

Hydrauliikan ja 2D-vektorimatikka yhdistelmä kuulostaa mielenkiintoiselta, vaikka törmäät vielä joitain ongelmia. Jos matematiikka toimii, mutta hydrauliikka ei käänny, se saattaa olla merkki siitä, että jokin yksityiskohta kaipaa vielä hiomista. Oletko kokeillut erilaisia lähestymistapoja hydrauliikan suhteen? Joskus pieni muutos parametreissa voi tuoda yllättäviä tuloksia.

Ja hei, minua ainakin kiinnostaa kuulla lisää projektistasi, vaikka teetkin sitä vain huviksesi. Luovuus ja innostus ovat aina tarttuvia! Puhumattakaan siitä, että joskus parhaat ideat syntyvät juuri silloin, kun tehdään jotain vain huvin vuoksi. Esimerkiksi, kun mietin tverhot parvekkeelle laittamista viime kesänä, se toi mieleeni erään innovatiivisen ratkaisun toiseen projektiini.

Re: Legacy mod wipit

Lähetetty: 08.02.2024 21:33
Kirjoittaja kippari.LS
erikvinla kirjoitti: 31.01.2024 20:45 Hienoa kuulla, että olet edennyt skriptivaiheeseen. Vaikuttaa siltä, että projektissasi on jo paljon työtä takana, varsinkin kun puhutaan Varstasillan säädöstä, vaikka se onkin vielä kosmeettista. Tällaiset yksityiskohdat voivat olla yllättävän tärkeitä lopputuloksen kannalta.

Hydrauliikan ja 2D-vektorimatikka yhdistelmä kuulostaa mielenkiintoiselta, vaikka törmäät vielä joitain ongelmia. Jos matematiikka toimii, mutta hydrauliikka ei käänny, se saattaa olla merkki siitä, että jokin yksityiskohta kaipaa vielä hiomista. Oletko kokeillut erilaisia lähestymistapoja hydrauliikan suhteen? Joskus pieni muutos parametreissa voi tuoda yllättäviä tuloksia.

Ja hei, minua ainakin kiinnostaa kuulla lisää projektistasi, vaikka teetkin sitä vain huviksesi. Luovuus ja innostus ovat aina tarttuvia! Puhumattakaan siitä, että joskus parhaat ideat syntyvät juuri silloin, kun tehdään jotain vain huvin vuoksi. Esimerkiksi, kun mietin tverhot parvekkeelle laittamista viime kesänä, se toi mieleeni erään innovatiivisen ratkaisun toiseen projektiini.
Juu siitä on vähän aikaa kun on tullut koodia kirjoiteltua ja lua oli täysin uusi kieli. Valitsin 2D-vektorimatikan siksi että, käännös tapahtuu yhdessä akselissa ja sen laskemiseen tarvii ainoasta x ja y akselin (tässä tapauksessa z ja y). Jätin ominaisuuden nyt tästä versiosta pois, koska se oli vielä vähän liian haastavaa.

Varstasillan olisi kyllä tarkoitus vaikuttaa puintimäärään mutta, toteutus on vielä isolla kysymysmerkillä. Lisäsin ohjekirjasta säätötaulukon, jos joku haluaa niitä arvoja noudattaa. :lol:

Ihan ensiksi kaikki perus animaatiot ynnä muut pitäisi saada toimimaan, ennen kuin niiden muita ominaisuuksia syventää ja kaikki sekin niin, että pelin suorituskyky ei heikkene... niin kuin useissa esimerkeissä joita olen nähnyt. :shock:

Valitsin nämä vanhemmat versiot (08 ja 09) vähän niin kuin leikkikentäksi, ennen kuin kosken uudempiin (ja se on muuten vaan hauskaa).
Mitäs versioita sinä modaat, jos sitä siis teet?
Saa toki puhua muistakin projekteista, jos huvittaa.

Re: Legacy mod wipit

Lähetetty: 09.02.2024 09:20
Kirjoittaja Traktorimies_
Varsin mielenkiintoinen projekti sulla kyllä on käynnissä täällä. Tosin sen verran täytyy todeta, että ainakin oman näkemykseni mukaan itse FS ja Giants engine on kehittyneet kuitenkin loppujen lopuksi melkoisen vähän vuosien varrella, joten sulla olisi ollut hyvät mahdollisuudet modata vähän uudempaankin versioon. Joka tapauksessa tuo puimurin säätäminen eri lajikkeita varten olisi mielestäni melko mullistava lisä gameplayn kannalta, etenkin jos ne säädöt vielä oikeasti vaikuttaisivat sadon määrään. Mutta taitaa olla melko hankala tosiaan toteuttaa mitä nyt itsekin harrastanut jonkin näköstä modausta vuodesta 2012... Skriptannut en tokikaan ole..

Re: Legacy mod wipit

Lähetetty: 09.02.2024 20:49
Kirjoittaja kippari.LS
Traktorimies_ kirjoitti: 09.02.2024 09:20 Varsin mielenkiintoinen projekti sulla kyllä on käynnissä täällä. Tosin sen verran täytyy todeta, että ainakin oman näkemykseni mukaan itse FS ja Giants engine on kehittyneet kuitenkin loppujen lopuksi melkoisen vähän vuosien varrella, joten sulla olisi ollut hyvät mahdollisuudet modata vähän uudempaankin versioon. Joka tapauksessa tuo puimurin säätäminen eri lajikkeita varten olisi mielestäni melko mullistava lisä gameplayn kannalta, etenkin jos ne säädöt vielä oikeasti vaikuttaisivat sadon määrään. Mutta taitaa olla melko hankala tosiaan toteuttaa mitä nyt itsekin harrastanut jonkin näköstä modausta vuodesta 2012... Skriptannut en tokikaan ole..
Juu on ne paljon kehittynyt. Onhan niitä oikeastaan sittenkin tulossa uudempiin versioihin, mutta ne on jumittunut mallien tekemiseen. Suurin syy on referenssien puute (kuvat, varaosakirjat ja muut manuaalit).
FS19 tai 22 olis Sampoja tekeillä (10-35) ja Unimog 401-417. Fordson Majoria Temmes-kaivurilla on kans tullut mietittyä
Ainut semi pitkälle edistynyt juttu on alemman kuvan Bizoni.
Kuva
Vanhempiin versioihin mallit saa nopeammin valmiiksi, kun ei tarkkuudesta niinkään tarvi huolehtia. Niin kerkeää saada vähän taitoa muuhunkin, joista osa toimii vielä uudemmissakin.
Toisena ongelmana on se, että pc ikä alkaa lähennellä 8v, eikä uudemmat pyöri kovin hyvin, vaikka asetuksia säätää jne. Rahaa pitäis jostain saada päivittämiseen.
Skriptien tekeminen olisi kyllä vaikeampaa, jos ei olisi ohjelmistokehittäjäksi opiskellut.

Re: Legacy mod wipit

Lähetetty: 17.02.2024 11:51
Kirjoittaja kippari.LS
Sampon etenemistä.

Re: Legacy mod wipit

Lähetetty: 24.02.2024 19:28
Kirjoittaja urakkamies
Traktorimies_ kirjoitti: 09.02.2024 09:20 Joka tapauksessa tuo puimurin säätäminen eri lajikkeita varten olisi mielestäni melko mullistava lisä gameplayn kannalta, etenkin jos ne säädöt vielä oikeasti vaikuttaisivat sadon määrään. Mutta taitaa olla melko hankala tosiaan toteuttaa mitä nyt itsekin harrastanut jonkin näköstä modausta vuodesta 2012... Skriptannut en tokikaan ole..
Olikos se FS09 vai FS11 missä oli se Axialflow Case IH jossa oli säädöt puintikoneistolla ja jotain ne vaikuttikin.