Jussin Pajero projekti

Yleistä keskustelua urheilusta, vapaa-ajasta, ajoneuvoista aina polkupyörästä kuorma-autoon.
Avatar
Jussi FIN
Viestit: 266
Liittynyt: 19.01.2013 11:11
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomea ja Englantia
Multiplayer tunnuksesi?: Auriol90
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Itä rajalla

Jussin Pajero projekti

Viesti Kirjoittaja Jussi FIN »

Morjesta vaa.

Elikkäs tässä aion kertoa autostani, josta vielä toivottavasti tulee ensimmäinen tieliikenneautoni.

Auto siis on 1989 Mitsubishi Pajero 2.5 litran turbo diiselillä, josta tehiä irtoaa mahtavat 64 kW.
Kilometrejä on jo saavutettu 623 000 km ja katsotaan kuinka pitkälle päästään. Oishanse pääsy matkamittarin toiselle kierrokselle mahtavaa.

Auto tuli meille vaihdelaatikko vikaisena 1.9.2013. Suht edullisesti, joskus isot ruokaostoksetkin maksaa enemmän.

Kuva

Siinä sitten parin viikon välkeen aloitimme isäni kanssa tutkimaan mikä oli vikana. Se on sitten sanomattakin selvää, ettei 13 vuotias pikkupoika osaa korjata vaihdelaatikkoa yksinään.

Kuva
Kuva

Laakerithan siitä oli kilkannu ja siitä syystä parista rattaasta hammas poikki.

Kuva

No, siitä se sitten valmistui 2014 kevääseen mennessä. Ja sen kesän ajelin sillä onnellisena. Saapui syksy ja auto rupesi kulkemaan takanta kuljettajanpuolelta matalammalla. Syyksi selvisi rungon lahoaminen ja lehtijousen kiinnikkeen painuminen rungon sisään. Syksy sitten kului siinä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kun runko oli tehty takaa kummaltakin puolelta uudelleen, niin auto toimi mahtavasti. Suurin remontti 2015 kesällä taisi olla kallistuksenvakaajan kumityynyjen ja etujarrupalojen vaihto.

Kuva
Kuva

Tuli varaosa-autokin hommattua

Kuva

Nyt päästäänkin jo viime kevääseen, jolloin iski kauhea tunne. Milloin jakopää on viimeksi laitettu? Noh siinä sitten rupesin vaihtamaan sitä hihnaa.

Kuva
Kuva
Kuva

Ja totta kai, eihän mikään työ onnistu ilman häiriö tekijöitä.

Kuva
Kuva
Kuva

Öljytkin meni vaihtoon siinä samalla kun laitoin pohjapellit kiinni. Oli muute hauska porailla katkenneita panssarin pultteja.

Kuva

Oli pakko hommata aurinkolippa, tuo lisää näköä valtavasti.

Kuva

Kun sitten kesällä pesin etulokareita, löysin sieltä reiän, molemmilta puolilta... Smoker Katselin näitä reikiä sen pariviikkoa ja rupes ottaa aivoo nii paljo, et pesin lokarit ja ajoin auton talliin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja kauhistus oli liian suuri, kun otin lattiamatot pois. :cry:

Kuva
Kuva

Ei muu auttanu nii lähin siihen meidän pellolle lomalle.

Kuva

Kolmaskin varaosa-autokin tuli hommattua tossa vähä aikaa sitte. Vitsi peltoralli on muute hauskaa

Kuva

Rupesin leikkaamaan paloja pois.

Kuva

Ja tietysti se yläpallonivelkin pitää vaihtaa

Kuva

Nyt ollaan päästy siihen tilanteeseen, että ollaan tässä päivässä, ruosteet on leikattu irti ja odotellaan siskoni auton hitsauskorjauksen päättymistä, että pääsee laittamaan uutta peltiä pohjaan. Siinä joutessani tein huvin ja viihteen vuoksi penkinpäällisen kuskin penkkiin.

Kuva
Kuva

Nonnii. Nyt suurin piirtein selitetty kaikki, mitä autoon on tehty. Kirjotellaa sitte lisää kun jotakin tapahtuu.

Niin ja sitte sellane juttu vielä tähän loppuun. Jos tiedätte, että teillä tai tutullanne lojuu pihanperällä ylimääräinen 1 koppanen diesel Pajero tai L200, joka lähtisi halvalla. Ottakaa ihmeessä yhteyttä. Nii ja plussaa olisi jos sellane sijaitsisi Etelä-Karjalassa. :kippis:

Morjesta sitte vaa. Heihei
Viimeksi muokannut Jussi FIN, 25.11.2017 00:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Epäonnistumisen riski on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta. :mrgreen:
Avatar
Teemu
Viestit: 3473
Liittynyt: 15.01.2013 08:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Imatra
Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: Jussin Pajero projekti

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Poikeuksellisen mukavahan se oli lukea ja kuvista plussaa tietty. Noita paikkojahan on mukava väkertää myös neliötavarapellistä jossei nyt mitään alkuperäisiä kanttisaumapaloja joudu vääntelemään. :mrgreen:

Eikös tuosta olis voinut kerralla leikata ison palan niin ei tarvii noita pieniä lappuja liimailla, omasta mielestä ne on niitä vittumaisimpia.

Edit: Kaveri uitti muutama juhannus sitten kännipäissään oman pajeronsa Huuhaalla, liekköhän se sillä vielä jossain vai saikohan sen myytyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Urheilu, vapaa-aika ja ajoneuvot”