Sivu 82/233

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 18:17
Kirjoittaja sutki
Diesel Power kirjoitti:Eipä tullu golffiin leimaa... Raidetangonpää väljä. :roll:
Mersuun tänään haettiin leima, kehujen kera tuli :) .

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 18:21
Kirjoittaja Diesel Power
Niin myökin lähettiin leimaa hakemaan, mut ei. :D Eikä viimekatsastuksesta oo ku jotain 3000km.. Eipä tuo kyllä kauhian kalliiks tullu, 30€ uus raidetangonpää. Ois nosturi käytettävissä, niin vois ihe vaihella, mut ei paljoo kiinnosta tunkin/pölkyn varassa ruveta pelaamaan, pitäa ylemmäs saaha..

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 19:53
Kirjoittaja Maatila
Ei yhen raidetangonpään lattialla vaihtaminen mitenkää hankalaa oo. Eikä siinä mee ku muutama minuutti.. :D Mää sentää pääsin vaihtamaan pösöstä etupyöränlaakerin pajan lattialla. Piti irrottaa alapallo, etuiskari, raidetangonpää, jarrut ym. Oli meinaan polvet vähä kipeenä ton homman jälkeen.. Ja vielä piti se alapallo ja raidetangonpää vaihtaa samalla. Polvet tykkäs ei voi muuta sanoo :D

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 19:59
Kirjoittaja Matias
Autoja myöskää turha verrata.. tai siis että miten helppoa omassa autossa, muissa voi olla paljon vaikeammalla tavalla. Esim tietyissä citikoissa ei saa millää vaihettua polttimoa.. Pitää purkaa nii perkuleesti, kun taas otetaan vaikka saab tai volvo, jossa se on hyvinkin yksinkertaista.

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 20:15
Kirjoittaja Hiatane
Mä käytän autoni huollossa, ei tartte ite tehä yhtään mitään.

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 20:34
Kirjoittaja Verkku
Matias kirjoitti:Autoja myöskää turha verrata.. tai siis että miten helppoa omassa autossa, muissa voi olla paljon vaikeammalla tavalla. Esim tietyissä citikoissa ei saa millää vaihettua polttimoa.. Pitää purkaa nii perkuleesti, kun taas otetaan vaikka saab tai volvo, jossa se on hyvinkin yksinkertaista.
No kyllähän se melkeen mikä tahansa "uudempi" auto ni joutuu purkaan pirusti että saa polttimon vaihdettua. Melkeen kaikis vanhemmis ei tartte ku nypätä polttimo irti ja uus paikalle.

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 20:40
Kirjoittaja Diesel Power
Toiset ei vaan viitti maksaa huollosta, jos sen voi helposti tehä ite..

Ei toi nyt ihan mahottomalta vaikuttas itekkään tehhä, mitä nyt nopeesti vilkasin golffin korjausopasta. Mut ton kirjan mukaan pitäs käyttää pallonivelen ulosvetäjää raidetangon pään irrotuksessa ja sitten saattaa aurauksiinkin tulla heittoa, jos ei satu ihan samaan kohtaan asettumaan raidetangon pää..

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 20:44
Kirjoittaja Massey_man
V50:stä volvosta on helppo vaihtaa poltin, pelti auki, sit nykäsee yhen sokan pois, sit vetää koko umpion pois, piuhat irti, kansiauki, vanha poltin pois, uus tilalle, kansikiinni, piuhat takasii, umpiopaikalleen, sokkakiinni, peltikiinni ja kovaa ajoa. :D
Noihin vanhempii v/s40 malleihin on paljon vittumaisempi vaihtaa.

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 20:55
Kirjoittaja Killerhangar
Diesel Power kirjoitti:Toiset ei vaan viitti maksaa huollosta, jos sen voi helposti tehä ite..

Ei toi nyt ihan mahottomalta vaikuttas itekkään tehhä, mitä nyt nopeesti vilkasin golffin korjausopasta. Mut ton kirjan mukaan pitäs käyttää pallonivelen ulosvetäjää raidetangon pään irrotuksessa ja sitten saattaa aurauksiinkin tulla heittoa, jos ei satu ihan samaan kohtaan asettumaan raidetangon pää..
Pallonivelen ulosvetäjä, mikä se o? :O

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 21:02
Kirjoittaja Diesel Power
Kuva
Tolla se raidetangon pää pitäs painaa ton Alfamerin kirjan mukaan pois sieltä reijästään, ei pitäs hakata millään vasaralla, ettei mitään hajoo. :D Tommosen nyt vääntää varttiin lattaraudasta..

Ohan tota näköjään raidetangon ulosvetäjäkin olemassa: :D
Kuva
Helposti tommosenkin ite vääntäs.

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 21:08
Kirjoittaja Killerhangar
Mittää vasaralla hakata, sen verra että vähä löystyy. Pistää vaa mutterin päähä pienen pellinpallan ja kiertää sen sitä vasten auki, ettei vetarin suojakumi mee... Ja sitte vähä vasaralla naputtaa jos ei lähe...

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 21:13
Kirjoittaja Diesel Power
Pittää kahtoo jaksaako tota ite vaihtaa, vai veiskö suosiolla Shellille.. Kuukaushan tässä olis aikaa laittaa. :D

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 21:15
Kirjoittaja Maatila
Matias kirjoitti:Autoja myöskää turha verrata.. tai siis että miten helppoa omassa autossa, muissa voi olla paljon vaikeammalla tavalla. Esim tietyissä citikoissa ei saa millää vaihettua polttimoa.. Pitää purkaa nii perkuleesti, kun taas otetaan vaikka saab tai volvo, jossa se on hyvinkin yksinkertaista.
Harvompa raidetangon päät eroaa toisistaan oli merkki mikä hyvänsä. t: auton asentaja.. :D Eihä se oo ku se lukitus mutteri löysälle ja pyörittelee pois ja laskee kierrokset. Ja samalla lailla uus paikolleen laskee kierrokset mitkä vanhasta tuli nii suunnilleen tulee oikeet renkaan kulmat. Yleensä raidetangon päissä on vaa semmonen ero joko siinä lukitus kartioissa, kierteissä tai järeydessä.
Ja dieselpoweri ei kannata ostaa tommosia työkaluja ei ne kestä. Koulussa oli tommonen ylempi ja ensimmäisen raidetangon pään kohalla paskaksi. Kyllä niille kestää vasaraa/lekaa antaa kuhan pitää järjen päässä sen pieksämisen kans ja kattoo vähä mihin lyö. Ja saa olla kyllä peukku keskellä kämmentä ,jos onnistuu tuhoamaan vetarin suojakumin jos paukuttaa vähän raidetangon päätä :DDDD

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 21:18
Kirjoittaja Töötti_miäs
Pitäis itekki laitella mersua kesän aikana priimakuntoon ja samalla tilata lisää krääsää mersuun laitettavaksi. :) Nytten pitäis katsastusremonttia alkaa tekemään. :P

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 21:21
Kirjoittaja Diesel Power
Maatila kirjoitti:
Matias kirjoitti:Autoja myöskää turha verrata.. tai siis että miten helppoa omassa autossa, muissa voi olla paljon vaikeammalla tavalla. Esim tietyissä citikoissa ei saa millää vaihettua polttimoa.. Pitää purkaa nii perkuleesti, kun taas otetaan vaikka saab tai volvo, jossa se on hyvinkin yksinkertaista.
Harvompa raidetangon päät eroaa toisistaan oli merkki mikä hyvänsä. t: auton asentaja.. :D Eihä se oo ku se lukitus mutteri löysälle ja pyörittelee pois ja laskee kierrokset. Ja samalla lailla uus paikolleen laskee kierrokset mitkä vanhasta tuli nii suunnilleen tulee oikeet renkaan kulmat. Yleensä raidetangon päissä on vaa semmonen ero joko siinä lukitus kartioissa, kierteissä tai järeydessä.
Ja dieselpoweri ei kannata ostaa tommosia työkaluja ei ne kestä. Koulussa oli tommonen ylempi ja ensimmäisen raidetangon pään kohalla paskaksi. Kyllä niille kestää vasaraa/lekaa antaa kuhan pitää järjen päässä sen pieksämisen kans ja kattoo vähä mihin lyö. Ja saa olla kyllä peukku keskellä kämmentä ,jos onnistuu tuhoamaan vetarin suojakumin jos paukuttaa vähän raidetangon päätä :DDDD
Pittää tuota miettiä, jos sitä reilun viikonpäästä koittelis. :) Enkä mie oo tommosia ostamassa, tarvittaessa sit tekee ite. :D

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 03.04.2014 21:37
Kirjoittaja Teemu
Katsastusremontit on pop. <3

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 04.04.2014 10:02
Kirjoittaja Koozzi
Tilasin Ford Fiesta ST:hen uuden putkiston :3

Tässä on vähä tuunailtu tota autoo. 8-)

Kuva

Kuva

Kuva

Ois kesärenkaat alla. 8-)

Kuva

Kuva

Kuvien laadun takaa Iphone 4S. :)

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 04.04.2014 10:58
Kirjoittaja urakkamies
Diesel Power kirjoitti:
Maatila kirjoitti:
Matias kirjoitti:Autoja myöskää turha verrata.. tai siis että miten helppoa omassa autossa, muissa voi olla paljon vaikeammalla tavalla. Esim tietyissä citikoissa ei saa millää vaihettua polttimoa.. Pitää purkaa nii perkuleesti, kun taas otetaan vaikka saab tai volvo, jossa se on hyvinkin yksinkertaista.
Harvompa raidetangon päät eroaa toisistaan oli merkki mikä hyvänsä. t: auton asentaja.. :D Eihä se oo ku se lukitus mutteri löysälle ja pyörittelee pois ja laskee kierrokset. Ja samalla lailla uus paikolleen laskee kierrokset mitkä vanhasta tuli nii suunnilleen tulee oikeet renkaan kulmat. Yleensä raidetangon päissä on vaa semmonen ero joko siinä lukitus kartioissa, kierteissä tai järeydessä.
Ja dieselpoweri ei kannata ostaa tommosia työkaluja ei ne kestä. Koulussa oli tommonen ylempi ja ensimmäisen raidetangon pään kohalla paskaksi. Kyllä niille kestää vasaraa/lekaa antaa kuhan pitää järjen päässä sen pieksämisen kans ja kattoo vähä mihin lyö. Ja saa olla kyllä peukku keskellä kämmentä ,jos onnistuu tuhoamaan vetarin suojakumin jos paukuttaa vähän raidetangon päätä :DDDD
Pittää tuota miettiä, jos sitä reilun viikonpäästä koittelis. :) Enkä mie oo tommosia ostamassa, tarvittaessa sit tekee ite. :D
Tahtovat perkeleet olla yleensä lujassa, kun on raskaammista vehkeitä väännetty auki. Välillä tekisi mieli ottaa Aga-merkkiset "avaimet" käyttöön.

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 04.04.2014 12:07
Kirjoittaja Jespa
Koozzi kirjoitti:
Kuva
Kuvien laadun takaa Iphone 4S. :)
Nuo valakoset OZ:tat sopii kyllä siestaan ja focukseen niinku nenä päähä. 8-)

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 04.04.2014 15:41
Kirjoittaja Ukkomezzo
Massey_man kirjoitti:V50:stä volvosta on helppo vaihtaa poltin, pelti auki, sit nykäsee yhen sokan pois, sit vetää koko umpion pois, piuhat irti, kansiauki, vanha poltin pois, uus tilalle, kansikiinni, piuhat takasii, umpiopaikalleen, sokkakiinni, peltikiinni ja kovaa ajoa. :D
Noihin vanhempii v/s40 malleihin on paljon vittumaisempi vaihtaa.
Ukko vaihatti kerran sinisellä lampun huollon yhteydessä ku ei tiietty et se umpio kääntyy saranoil sivulle.. :)
Koozilla päheen kiekot alla! 8-)

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 04.04.2014 15:54
Kirjoittaja Nevalle
Volvokin sai leiman , totes vaan että vuoden päästä uudelleen. Pitää vaa uusia tuulilasi ja puslat takanta "en kyll muista , mut lapussa ne lukkee kyl" :)

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 04.04.2014 16:02
Kirjoittaja Massey_man
Ukkomezzo kirjoitti:
Massey_man kirjoitti:V50:stä volvosta on helppo vaihtaa poltin, pelti auki, sit nykäsee yhen sokan pois, sit vetää koko umpion pois, piuhat irti, kansiauki, vanha poltin pois, uus tilalle, kansikiinni, piuhat takasii, umpiopaikalleen, sokkakiinni, peltikiinni ja kovaa ajoa. :D
Noihin vanhempii v/s40 malleihin on paljon vittumaisempi vaihtaa.
Ukko vaihatti kerran sinisellä lampun huollon yhteydessä ku ei tiietty et se umpio kääntyy saranoil sivulle.. :)
Koozilla päheen kiekot alla! 8-)
Onk uuemmissa saranat? Tos tulee koko umpio pois sieltä.

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 04.04.2014 16:27
Kirjoittaja Diesel Power
Koozilla kyllä komia voorti. 8-) Vanteet just passelit. Alemmas vaan, niin alkaa näyttämään kokonaisuutenakin hyvältä. ;)

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 04.04.2014 17:53
Kirjoittaja Koozzi
Diesel Power kirjoitti:Koozilla kyllä komia voorti. 8-) Vanteet just passelit. Alemmas vaan, niin alkaa näyttämään kokonaisuutenakin hyvältä. ;)
Kiitoksia! Kuhan nyt putkisto tulloo, tilasin ebaystä sen alkupään, se oli huutokaupas, huusin 250€ arvosen 50€lla :D.
Tarkoitus olisi rakentaa loppupään putkisto itse, koko putkisto tulee olemaan kolome tuumaa, alkaa pörisee ja virtaa paremmin. Sen jälkeen tuo ampuu aika hyvin! Turbosarjaa oon kyllä haaveillu, hintaa tulloo 2500€ sille, siin tulee kaikki kilkkeet mukana. 8-)
Mun fiesta on tosi vähän ajettu, justiin tuli täyteen 54400km.

Re: Autot. Keskustelua yms.

Lähetetty: 04.04.2014 18:14
Kirjoittaja Ezmo
urakkamies kirjoitti:Tahtovat perkeleet olla yleensä lujassa, kun on raskaammista vehkeitä väännetty auki. Välillä tekisi mieli ottaa Aga-merkkiset "avaimet" käyttöön.
Ei ne ilman Aga ja lekaa lähde traktoristakaan irti. Lämmöllä ja rakkaudella mansikaksi vain. ;)