Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Yleistä keskustelua yleisistä asioista.
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

No empäs oo tommosestakaa tienny. Oppia ikä kaikki. :D Ite en ees kirjottele mitään kun tää ls fin löytyy kirjanmerkeistä.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1937
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Voi noita vanhoja päiviä :D ! Minäkin liityin ihan ekaa kertaa 2014 alkuperäsellä käyttäjälläni joka loppujenlopuksi päätyi käyttämättömäksi ku unohdin tunnukset enkä päässy enää takas niin loin sit tän nykyisen RehuriFin käyttäjän, jolla lähes melkein yhtä pitkä historia täällä. Mutta ehkä isoin asia, jota en edelleen pysty välillä ymmärtää on se et millä logiikalla ensimmäinen suomalainen skype kaverini sattui olemaan lekendaarinen JikkaM ja en edes tienny koko asiaa ennenku vasta vuosia sen jälkeen ku lopetin jo yhteydenpidon koko henkilöön :lol: ?
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
VM300
Viestit: 138
Liittynyt: 20.04.2009 08:57

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja VM300 »

Eipä oo tarvinu reiluun kolmeen vuoteen turvautua työvoimatoimiston palveluihin.Äsken piti ilmottaa ihtesä työttömäksi,huomisesta alkaen ois lomautus toistaiseksi.Toki semmosella porsaanreijällä että tarvittaessa töihin kutsuttavana käytettävissä.1,5 viikoks vielä pihojen harjauksia riittää mut sen jälkeen taitaa joutaakki raivaussahan kansa mehtään heilumaan ja oottamaan kiinalensun hellittämistä.
Avatar
Admin
Ylläpitäjä
Viestit: 3312
Liittynyt: 12.04.2009 03:39
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Admin
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Admin »

Suomi on kyllä suljettu maa nyt.

Saa nähä pääseekö huomenna kotia kun ylittää maakunnan. 8-)

Edit. harmillista kyllä kun yt/lomautuksia puskee tämän tästä eri puolilla..
Kuva
#MakeLS-FINGreatAgain!
Avatar
Valmet 755
Viestit: 2854
Liittynyt: 12.01.2012 17:29
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pirkanmaalla
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valmet 755 »

Jännä nähdä kuinka paha isku suomen taloudelle tästä kehkeytyy, ei tee hyvää alkuunsakkaan kun ihmiset joutuu pysyttelemään kotonaan ja monet yritykset seisahtuu tai muuten kärsii tästä. :? Menisi nyt vaan ohi tämä kiinaviirus..
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
Mönkijämies
Viestit: 1797
Liittynyt: 26.11.2015 17:43
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Mönkijämies »

Huomasin että Fs19 Wip-kartta osio on näköjään hävinnyt. :shock:
Avatar
Admin
Ylläpitäjä
Viestit: 3312
Liittynyt: 12.04.2009 03:39
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Admin
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Admin »

Mönkijämies kirjoitti:Huomasin että Fs19 Wip-kartta osio on näköjään hävinnyt. :shock:
?

Ei olla hetkeen meidän saitilla tehty ainakaan tehty muutoksia mihinkään.

Jos sitä kahvit koneeseen. Kahvi22
Kuva
#MakeLS-FINGreatAgain!
Avatar
mod mies
Viestit: 407
Liittynyt: 06.07.2013 20:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja mod mies »

Mönkijämies kirjoitti:Huomasin että Fs19 Wip-kartta osio on näköjään hävinnyt. :shock:
Onko sitä ikinä ollukka, eikös ne mappi kuvat oo nyt ollu omien ediittien esittelys. :?
Kuva
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
Mönkijämies
Viestit: 1797
Liittynyt: 26.11.2015 17:43
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Mönkijämies »

mod mies kirjoitti:
Mönkijämies kirjoitti:Huomasin että Fs19 Wip-kartta osio on näköjään hävinnyt. :shock:
Onko sitä ikinä ollukka, eikös ne mappi kuvat oo nyt ollu omien ediittien esittelys. :?
No hemmetti. :lol: Anteeksi kun en tajunnut asiaa heti. Kahvi22
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2273
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Osaako täälä kukaan sanoa että pitääkö paikkaansa että jos esim nilkka on murtunut ja se on leikattu, niin se vois olla este armeijaan menemiselle? Tällästä huhua vaan oon kuullu, ja iteltä murtu nilkka aikalailla tasan 3 vuotta sitten ja se leikattiin sillon 2 kertaa, niin mietiin että voiko siitä tulla este armeijaan pääsemiselle? Voi olla tyhmä kysymys mutta netistä en löytänyt mitään vastauksia. :?
Kuva
AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital 1TB | Samsung 960 EVO 250GB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Riippuu miten se on parantunut leikkauksesta, yleiskunto ja onko ite kuinka halukas. Monesti ne operoi jäsenet silloin 18 korvilla kuntoon, että sitten parin vuoden päästä voivat ottaa palvelukseen.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Admin
Ylläpitäjä
Viestit: 3312
Liittynyt: 12.04.2009 03:39
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Admin
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Admin »

Advance173 kirjoitti:Osaako täälä kukaan sanoa että pitääkö paikkaansa että jos esim nilkka on murtunut ja se on leikattu, niin se vois olla este armeijaan menemiselle? Tällästä huhua vaan oon kuullu, ja iteltä murtu nilkka aikalailla tasan 3 vuotta sitten ja se leikattiin sillon 2 kertaa, niin mietiin että voiko siitä tulla este armeijaan pääsemiselle? Voi olla tyhmä kysymys mutta netistä en löytänyt mitään vastauksia. :?
Todennäköisesti vapauttavat tai laittavat palveluskelpoisuudeksi B.

Oma kokemus on että intti tulee kyllä tehtävissä hyvin vastaan. (Kevyempiä hommia jne.)

Myös palvelusjousto on toiminnassa hyvä jos on jotain tiettyä vaivaa jne joka voisi pahentua palveluksessa.

Kutsunnoissahan ne selviää sitten joten ei kannata etukäteen spekuloida.

Sekin on hyvä muistaa, että puolustusvoimat jos esim vapauttaa henkilön jonkun syyn takia niin he vain suojelevat kyseistä henkilöä ettei jokin vamma tai vaiva pahentuisi palveluksessa.
Kuva
#MakeLS-FINGreatAgain!
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Admin kirjoitti:
Advance173 kirjoitti:Osaako täälä kukaan sanoa että pitääkö paikkaansa että jos esim nilkka on murtunut ja se on leikattu, niin se vois olla este armeijaan menemiselle? Tällästä huhua vaan oon kuullu, ja iteltä murtu nilkka aikalailla tasan 3 vuotta sitten ja se leikattiin sillon 2 kertaa, niin mietiin että voiko siitä tulla este armeijaan pääsemiselle? Voi olla tyhmä kysymys mutta netistä en löytänyt mitään vastauksia. :?
Todennäköisesti vapauttavat tai laittavat palveluskelpoisuudeksi B.

Oma kokemus on että intti tulee kyllä tehtävissä hyvin vastaan. (Kevyempiä hommia jne.)

Myös palvelusjousto on toiminnassa hyvä jos on jotain tiettyä vaivaa jne joka voisi pahentua palveluksessa.

Kutsunnoissahan ne selviää sitten joten ei kannata etukäteen spekuloida.

Sekin on hyvä muistaa, että puolustusvoimat jos esim vapauttaa henkilön jonkun syyn takia niin he vain suojelevat kyseistä henkilöä ettei jokin vamma tai vaiva pahentuisi palveluksessa.
Omana armeija aikana puuttu kyllä jousto ja inhimillisyys kokonaan. Ittellä rupes vanha vaiva kiusaamaan kesken intin joka olisi pitänyt hoitaa samantien sillä se aiheutti mielettömiä kipuja. Aluksi luvattiin C paperit ja käskettiin käydä kaupasta ostamassa vaatteet et pääsen kahen päivän päästä kotii. Seuraavana päivänä tuli tieto et ehei, etsä täältä lähe mihinkään vaan B paperit kouraan ja palvelus jatku. Tajus ne sentään lyhentää palvelusajan puoleen vuoteen. Koomisinta tässä oli se et kun vanha vaiva rupes vaivaamaan niin sen alueen sairaanhoito piiri jossa olin intissä aloitti tutkimukset uudestaan eikä kysynyt tietoja siltä sairaalta jossa olin aikaisemmin ollut hoidettavana. :lol:
Palvelus tuli kuitenkin suoritettua vaikka paska maku jäi suuhun ittelle. :roll:
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2273
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Kutsuntoihin liittyvä terveystarkastus on nyt perjantaina, sielähän se sitte osittain selviää että mitä se lääkäri meinaa. Nilkka on välillä (muutaman kerran 1-2kk aikana) vähäsen kipeä, mutta muuten se on toipunu toimenpitäistä hyvin. Mua kiinnostaa armeijaan meno, ja mahdollisesti yrittäisin pyrkiä kuljetuspuolelle. Tuota B luokitusta itekki vähä veikkaan tulevan, mutta jos tulee C niin eihän sille sitte mitään voi.
Kuva
AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital 1TB | Samsung 960 EVO 250GB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Avatar
Teemu
Viestit: 3473
Liittynyt: 15.01.2013 08:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Imatra
Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Advance173 kirjoitti:Kutsuntoihin liittyvä terveystarkastus on nyt perjantaina, sielähän se sitte osittain selviää että mitä se lääkäri meinaa. Nilkka on välillä (muutaman kerran 1-2kk aikana) vähäsen kipeä, mutta muuten se on toipunu toimenpitäistä hyvin. Mua kiinnostaa armeijaan meno, ja mahdollisesti yrittäisin pyrkiä kuljetuspuolelle. Tuota B luokitusta itekki vähä veikkaan tulevan, mutta jos tulee C niin eihän sille sitte mitään voi.
Jos vähän ylikorostat sitä nilkkaa ja sen kestävyyttä niin säästyt siltä aikuisten päiväkodilta. :lol:

Parit kutsunnat kävin ite ja sain C luokituksen ja päivääkään en oo siitä katunut. Smoker
Avatar
McNoitti
Viestit: 2219
Liittynyt: 29.08.2013 09:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Kielet: suomi, tankero-englanti
Multiplayer tunnuksesi?: McNoitti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Hirvensalmi

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja McNoitti »

Vaikka se aikuisten päiväkodilta tuntuisikin, niin maanpuolustus ja asevelvollisuus on kuitenkin velvollisuus.
Että mikäli vain jos kykenee, niin sinne vaan. Meilläkin oli yksi B-mies tuvassa, ja mukana se ryönäs jos vaan pystyi.
Kuva<-- Kiitokset Mini20!
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, koska sä voit saada sen" -Andy McCoy
McNoitti, Individually yours
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Mää kävin varmasti Suomen konservatiivisimmassa komppanjassa aikanaa. Meillä oli kaikki rättisulkeisista lähtien, mitä muilla ei enää etes ollu. Mulla oli molemmat sääriluut tosi kipeät, niin silloin vähän vähensivät ylimäärästä juoksemista, kunhan en mee veksiin hakeen vemppaa. Mulla oli sama kouluttaja kuin kaverilla, jonka se oli käskeny hiihtää 10km veksiin näyttämään kipeää polvea.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7545
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Ezmo kirjoitti:Mää kävin varmasti Suomen konservatiivisimmassa komppanjassa aikanaa. Meillä oli kaikki rättisulkeisista lähtien, mitä muilla ei enää etes ollu. Mulla oli molemmat sääriluut tosi kipeät, niin silloin vähän vähensivät ylimäärästä juoksemista, kunhan en mee veksiin hakeen vemppaa. Mulla oli sama kouluttaja kuin kaverilla, jonka se oli käskeny hiihtää 10km veksiin näyttämään kipeää polvea.
Meilläki pidettiin rättisulkeisia. Se vaan nimettiin erillä tavalla, se oli nimellä järjestäytymisharjoitus. Yhesti kaks tuntia harjoteltiin ja juostiin pariin kertaan kasarmialue ympäri iltavapaan aikana. Tapahtui 2/14.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

2/17 parolassa meidän panssarihaupitsipatteri oli vika yksikkö joka teki vielä pinkan ja punkan. Myös rättisulkeisia tuli aina sillointällöin. :D
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Avatar
McNoitti
Viestit: 2219
Liittynyt: 29.08.2013 09:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Kielet: suomi, tankero-englanti
Multiplayer tunnuksesi?: McNoitti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Hirvensalmi

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja McNoitti »

Joo kyllä meilläkin 2. Panssarijääkärikomppaniassa oli viellä 1/17 rättisulkeiset, pinkat ja punkat.
Kuva<-- Kiitokset Mini20!
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, koska sä voit saada sen" -Andy McCoy
McNoitti, Individually yours
Avatar
Valmet 755
Viestit: 2854
Liittynyt: 12.01.2012 17:29
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pirkanmaalla
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valmet 755 »

Valtra655 kirjoitti:2/17 parolassa meidän panssarihaupitsipatteri oli vika yksikkö joka teki vielä pinkan ja punkan. Myös rättisulkeisia tuli aina sillointällöin. :D
Kai nyt punkka pitää sentään tehdä nykyäänkin? :? Omalla kohdalla olin vuoden BECE 2/17 Niinisalossa, kyllä oli runtua kanssa meidän aikaan johtuen siitä että edellinen porukka oli elänyt kuin pellossa.. Kaikkea muuta oma palvelus siis kuin niitä "hyviä kuskinhommia".. No siitä kuitenkin selvittiin ja toivottavasti eivät kertauksilla häiritte siviilielämää.

Oma mielipide on että vuosi on miehen mitta sotimakoulussa, kyllä sen verran on kestettävä. Smoker
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
Avatar
V A valmet
Viestit: 3212
Liittynyt: 03.12.2011 16:11
Tämänhetkinen kaupunki:: Suonenjoki
Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja V A valmet »

Ilmavoimissa kuskina ois menny vaikka toinenki vuosi, sen verra mukavaa aikaa oli. :D
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Valmet 755 kirjoitti:
Valtra655 kirjoitti:2/17 parolassa meidän panssarihaupitsipatteri oli vika yksikkö joka teki vielä pinkan ja punkan. Myös rättisulkeisia tuli aina sillointällöin. :D
Kai nyt punkka pitää sentään tehdä nykyäänkin? :? Omalla kohdalla olin vuoden BECE 2/17 Niinisalossa, kyllä oli runtua kanssa meidän aikaan johtuen siitä että edellinen porukka oli elänyt kuin pellossa.. Kaikkea muuta oma palvelus siis kuin niitä "hyviä kuskinhommia".. No siitä kuitenkin selvittiin ja toivottavasti eivät kertauksilla häiritte siviilielämää.

Oma mielipide on että vuosi on miehen mitta sotimakoulussa, kyllä sen verran on kestettävä. Smoker
Riippuu kyllä hommasta. Paljon enemmän arvostan puolen vuoden panssarijääkäriä kuin vuoden gonakuskia. :?
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Valtra655 kirjoitti:
Valmet 755 kirjoitti:
Valtra655 kirjoitti:2/17 parolassa meidän panssarihaupitsipatteri oli vika yksikkö joka teki vielä pinkan ja punkan. Myös rättisulkeisia tuli aina sillointällöin. :D
Kai nyt punkka pitää sentään tehdä nykyäänkin? :? Omalla kohdalla olin vuoden BECE 2/17 Niinisalossa, kyllä oli runtua kanssa meidän aikaan johtuen siitä että edellinen porukka oli elänyt kuin pellossa.. Kaikkea muuta oma palvelus siis kuin niitä "hyviä kuskinhommia".. No siitä kuitenkin selvittiin ja toivottavasti eivät kertauksilla häiritte siviilielämää.

Oma mielipide on että vuosi on miehen mitta sotimakoulussa, kyllä sen verran on kestettävä. Smoker
Riippuu kyllä hommasta. Paljon enemmän arvostan puolen vuoden panssarijääkäriä kuin vuoden gonakuskia. :?
Alikessuissakin on paljon vaihtelua, meillä pakotettiin ne jotka ei ymmärtäny sanoa vastaan. Eikä niitten eka puolen vuoden koulutustaan ollu paha, loppu sit meneekin helpommalla. Aina sanottiin niille, että jotkut oppii puolessa vuodessa ja toiset tarvii pitemmän ajan, joten on hyvä että ne on vuoden.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Valmet 755
Viestit: 2854
Liittynyt: 12.01.2012 17:29
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pirkanmaalla
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valmet 755 »

Voipi olla, mutta mulle jäi kyllä sellanen kuva ettei kuskitkaan oo niitä kädet taskussa kulkijoita jokka ei tee muutakun makaa ja pieree. Ainakin omana aikanani sielä juostiin rynkkyjen kanssa leireillä ja talvella hiihdettiin siinä missä muutkin. Kaikilla yksiköillä toki ei ollut sama peli..

Se on sitten taas eriasia mitä palveluskuvaan kuuluu, eli onko tehtävänä jokin jääkärihomma, joku muu homma vai kuljetushomma. Tottakai niitä oman erikoistumisen hommia tehdään ja osa on fyysisempiä kun toiset. :roll:

Itse olin erikoistunut räjähdetäydennysryhmän kuljettajana, tai kessua lukuun ottamatta oltiin CE miehiä koko ryhmä. Meidän kautta kulki kaikki harjotuksen ammukset ja räjähteet, mukaan lukien kranaatinheittimet, raketinheittimet, panssarivaunut, rynkyn kuulat, telamiinat, tnt:t ja kaikki muutkin.
Niistä pidettiin lukua, vahdittiin niitä ja jaettiin tietyt määrät eri joukoille. Sinällään ihan miehekästä hommaa kun saattoi trukkipiikeissä olla kuormalava jossa oli esim. yli 100kg tnt:tä. :D Vakaalla kädellä siirrellen.. :mrgreen:
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä asiaa”