Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Yleistä keskustelua yleisistä asioista.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

EAP kirjoitti:
Ezmo kirjoitti:Joo tuohon tulee joku epämääräinen pyörätie. Kyllä luulis kuuden kaivinkoneen riittävän kilsan mittasen pyörätien tekoon. :D Kuulemma nopeinta tehdä, kun kaivurilla koukitaan vähän sieltä, täältä ja tuolta. Normaalisti aloitetaan toisesta päästä ja tehdään valmista jälkeä kerralla.
Nopeiten saa kun on pari konetta ja molemmat tekee omaa pätkäänsä, muut sitte tekee jo luiskia tai hoitaa remmerointia tai louhintaa. Syksyllä olin just ajamassa kaivinkonetta pyörätietyömaalla ja tuolleen tehtiin ja hyvä tuli. Ja kun on monta paikkaa auki minne ottaa tavaraa vastaan on kaseteilla koko ajan ajoa eikä niiden tarvitse ootella rumpujen ja liittymien yms. tekoa mikä ottaa enemmän aikaa.
Eilen kuokkivat yhdestä kohdasta melko paksusti hitasavi seosta pois ja ajoivat sitä ojan ylitykseen täytteeksi. Tään ne ajo hiekkaa sen montun täyteen. Ei ihan ymmärrä miksi juuri siitä kohti piti kaivaa savea pois ja ajaa ojaan, kun sen ojan ois voinu täyttää murskeella tai hiekalla. Rumpuja tekivät tuohon mun pellolle, ne aluksi ajo kaikki kuoritut maat pois ja iltapäivällä ajovat sitä takaisin rumpujen täytöksi. :D Ei kyllä pysy perässä mitä ne tuolla värkkää. Peltoliittymään rumpu on asennettu reilu 30cm ojanpohjan yläpuolelle, en tiiä aikooko ne täyttää jollain tuota ojaa vai miksi ne niin sen on jättäny.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
EAP
Viestit: 392
Liittynyt: 11.10.2013 21:04
Tämänhetkinen kaupunki:: Pyhtää
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Pyhtää

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja EAP »

No tuo kyllä kuullostaa kieltämättä erikoiselta toiminnalta. Luulisi vielä että on kilpailutettu urakka niin pitäisi kyllä tehdä mahdollisimman vähällä maan edestakaisin liikuttelulla.
Kuva
Kuvasta kiitokset Pelaaja80:lle
Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa
Valmetti jätkä
Viestit: 625
Liittynyt: 18.09.2015 15:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Laitilan peräkylillä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laitila

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valmetti jätkä »

Havahduin äsken hereille siitä hyvästä, että seinä kello tipahti seinältä ja meni roskis kuntoon. Näytti ihan kolaroidulta autolta. :D
Kuva<-Aralle kiitokset!
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

EAP kirjoitti:No tuo kyllä kuullostaa kieltämättä erikoiselta toiminnalta. Luulisi vielä että on kilpailutettu urakka niin pitäisi kyllä tehdä mahdollisimman vähällä maan edestakaisin liikuttelulla.
Kaivinkoneet taitaa olla tuntitaksalla, kun koko ajan seisottavat niitä. Ojaa kaivaessakin ois voinut vaikka rumpuja asentaa, mutta aina odotteli kärryn alle. Nyt ne alotti lätkäystä, pakko lätkätä heti kuudesta lähtien, niin ehtii ennen kahdeksaa lätkätä tuon 200m matkan. Tais lätkätä yhen peltirummun tukkoon, kun ahneesti ajeli tossa liittymässä.


E. Varmasti on hyvin tiiviisti levitetyt mullat ojanpientareella, kun nekin pitää lätkätä. Tuohon maantienpenkalle on nosteltu maakasoja, jotka on ajettu pois ja nyt ne lätkällä ajelee niitä kasan pohjia tiiviisti tiepenkkaan. Oihan nuo voinu nostella kaivurilla auton kyytiin ja ajaa pois, niin ei ois tuota rikasta peltomultaa kasvamassa rikkaruohoa.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Viki
Viestit: 2100
Liittynyt: 28.02.2012 17:04
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Viki
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: --

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Viki »

Tuliha liityttyä foorumin "hydraulisentyöntövarren" puoliskoon, kun siitä joskus nii hirvee keskustelu oli. :D Joku aihekkin taitaa vielä olla.

Eile tosiaa löyty suht edullisesti, ni tuliki tänää pihaa jo.
Kuva
Matille kaikki kunnia avartista.
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Viki kirjoitti:Tuliha liityttyä foorumin "hydraulisentyöntövarren" puoliskoon, kun siitä joskus nii hirvee keskustelu oli. :D Joku aihekkin taitaa vielä olla.

Eile tosiaa löyty suht edullisesti, ni tuliki tänää pihaa jo.
Otan osaa. :lol:
Vitsit vitsinä.


E. Mistäs kannattas ettiä käyettyinä goproita. Meinannu semmose kolmosen hommata. Torista en löytäny ku pari tai sitte en osannu käyttää sitä hakua. Tarjotakki saa.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Jespa
Viestit: 3789
Liittynyt: 20.10.2011 16:54
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: I Vasa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Jespa »

Muhka kirjoitti: E. Mistäs kannattas ettiä käyettyinä goproita. Meinannu semmose kolmosen hommata. Torista en löytäny ku pari tai sitte en osannu käyttää sitä hakua. Tarjotakki saa.
Eikö käytetyn kolmosen hinnalla saisi jo ebaystä SJCAMin SJ5/SJ6 sarjalaisen? Ainakin tuohon omaan SJ5000X Eliteen oon ollu tyytyväinen.
Kuva

Strix X570-E | R7 5800X | H150i AIO | Strix GTX1070 | 32Gb 3200MHz | RM650x | Define R6 TG
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Nii juu niistä "kopioista" pitiki kysyä kanssa, että kestääkö ne mitään ja tekeekö niillä mitään. Mikrofonit niissä vissiin on aika huonot mutta siihenki ku ostaa erillisen ni se o taasen pareepi ku goprossa.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
Neliveto
Vuoden foorumilainen
Viestit: 8752
Liittynyt: 01.11.2012 20:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Neliveto »

Kyllä tuo nelitonninen ainaki ihan jees kamera on hintaisekseen, vaikka ikääkin sillä on 2,5 vuotta jo ja siinä ajassa on kehitystä tapahtunut kamerarintamalla runsaasti.
Kuva
Kuva
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Oli perhana kyllä mehtäautotiet jäässä. Sais kyllä olla nastoitetut palarenkaat lavetin vetokoneessa. Smoker Hiljaa hyvä tulee menetelmällä onneksi pääsee jo pitkälle . :mrgreen:
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Jespa
Viestit: 3789
Liittynyt: 20.10.2011 16:54
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: I Vasa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Jespa »

Ihan ok mikki tos viistonnises on vakionaki. Nelitonninenkin itseasiassa löytyy vielä, piti päivittää wifilliseen versioon kamera enkä oo jaksanu sitä pistää mihinkään myyntiin, toisaalta eipä se nyt liian hyvässä myyntikunnossakaan oo. :D Tuos on pätkää tolla viistonnisella kuvattuna, asetukset oli vähän pisin vittuja esim. kuvattu 720p 120fps ja renderöity 1080p 60fps ja sit oli valotasapainoa jne pois päältä, valaistuskaan ei mikään liian hyvä tuola hallis oo. Ja olin kameran kulmanki laittanut päin vittua. :D

Kuva

Strix X570-E | R7 5800X | H150i AIO | Strix GTX1070 | 32Gb 3200MHz | RM650x | Define R6 TG
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Nii millasta hyötyä siitä wifistä on? Saa matskut siirrettyä ja näkee luurista mitä se kuvaa? Ja eikös siinä nelitonnisessa oo näyttö? Neliveto onko sun kanavalla nua videot kuvattu sillä 4000? Näyttää ihan hyvältä toikin laatu mitä siinä on.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
kekkonen
Viestit: 2399
Liittynyt: 26.09.2010 18:23
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja kekkonen »

Xiaomi yi on kans ok kamera, itse käyttänyt sj4000, sj5000 ja tota xiaomii, xiaomissa ei ole näyttöä mut kyl siihen tottuu nopeesti ;)
Kuva
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4475
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Jespa kirjoitti:Ihan ok mikki tos viistonnises on vakionaki. Nelitonninenkin itseasiassa löytyy vielä, piti päivittää wifilliseen versioon kamera enkä oo jaksanu sitä pistää mihinkään myyntiin, toisaalta eipä se nyt liian hyvässä myyntikunnossakaan oo. :D Tuos on pätkää tolla viistonnisella kuvattuna, asetukset oli vähän pisin vittuja esim. kuvattu 720p 120fps ja renderöity 1080p 60fps ja sit oli valotasapainoa jne pois päältä, valaistuskaan ei mikään liian hyvä tuola hallis oo. Ja olin kameran kulmanki laittanut päin vittua. :D
Hyvi muute ajoit, paljo mukavempaa kahtoa tuollasta ku joku oikeasti osaa ajaa sisäradalla, ku yleensä kaikki on semmosia jokka riuhtoo rattia ku viimestä päivää. :D
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Jespa
Viestit: 3789
Liittynyt: 20.10.2011 16:54
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: I Vasa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Jespa »

Muhka kirjoitti:Nii millasta hyötyä siitä wifistä on? Saa matskut siirrettyä ja näkee luurista mitä se kuvaa? Ja eikös siinä nelitonnisessa oo näyttö? Neliveto onko sun kanavalla nua videot kuvattu sillä 4000? Näyttää ihan hyvältä toikin laatu mitä siinä on.
No lähinnä se että pystyy puhelimella kattomaan mitä se kuvaa ja ottamaan kuvia ja hallita videokuvausta. Ja aikalailla kaikis SJs on näyttö, nelitonnisessakin siis on.
Farmari99 kirjoitti:Hyvi muute ajoit, paljo mukavempaa kahtoa tuollasta ku joku oikeasti osaa ajaa sisäradalla, ku yleensä kaikki on semmosia jokka riuhtoo rattia ku viimestä päivää. :D
No onhan tuotakin rataa jo tullut liian monta vuotta hinkattua ympäri. :D Aika-ajos en koskenut kertaakaan jarruun ja hyvin vähä joutu kaasultakin nostamaan, finaalis joutu jo vähä jarruttelemaan muiden takana niinku videolta näkyy. :D
Kuva

Strix X570-E | R7 5800X | H150i AIO | Strix GTX1070 | 32Gb 3200MHz | RM650x | Define R6 TG
Avatar
Admin
Ylläpitäjä
Viestit: 3312
Liittynyt: 12.04.2009 03:39
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Admin
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Admin »

Lähi ABC! joululounas testattu ja ei hassumpaa.. 8-)

Nyt kahvin keittoon.
Kuva
#MakeLS-FINGreatAgain!
Avatar
Neliveto
Vuoden foorumilainen
Viestit: 8752
Liittynyt: 01.11.2012 20:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Neliveto »

Jespa kirjoitti:
Härmän sisärata. 8-) Tuli tuolla kolmisen viikkoa sitten käytyä rattia kääntelemässä ja 36.111 tuli ajaksi. :? Kaveri kellotti samaan aika-ajosessioon 34 alkavat lukemat.
Muhka kirjoitti:Neliveto onko sun kanavalla nua videot kuvattu sillä 4000? Näyttää ihan hyvältä toikin laatu mitä siinä on.
On.
Kuva
Kuva
penaz
Viestit: 7
Liittynyt: 30.10.2016 16:46
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja penaz »

moro! mitä mun kuuluis tehä kun avaan fs 17 tulee teksti giants 7.0.0 lakkasi toimimasta?
Atcat123
Viestit: 256
Liittynyt: 01.07.2013 08:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Hamina
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: NTJ
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Atcat123 »

Tosiaan J5 löi ittensä irti ja seuraavaks puhelimeks ois tulossa Oukitelin K6000Pro tai K10000. Joten onkos foorumilaisilla kokemuksia kummastakaan, kumman itse ottaisitte? Itse enemmän tuon 10K kannalla tuon akun kanssa metsälläkin saa muille virtaa, mutta tuossa 6K on taas muuten paremmat specsit..
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

penaz kirjoitti:moro! mitä mun kuuluis tehä kun avaan fs 17 tulee teksti giants 7.0.0 lakkasi toimimasta?
Sekunti sitten kävi juuri näin ja tietysti kesken vaikean ja tärkeän homman. Löin läppärin kannen kiinni ja lähdin hakemaan kaapista olutta. Sen ääressä voi miettiä jatkotoimia. :lol:
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Avatar
Nevamies
Viestit: 1856
Liittynyt: 31.05.2010 13:50
Multiplayer tunnuksesi?: Nevamies
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pitikös semmonenkin olla?

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Nevamies »

Valtra655 kirjoitti:
penaz kirjoitti:moro! mitä mun kuuluis tehä kun avaan fs 17 tulee teksti giants 7.0.0 lakkasi toimimasta?
Sekunti sitten kävi juuri näin ja tietysti kesken vaikean ja tärkeän homman. Löin läppärin kannen kiinni ja lähdin hakemaan kaapista olutta. Sen ääressä voi miettiä jatkotoimia. :lol:
Hyvä suunnitelma. ;)
yleensä korjaantuu moinen ongelma vaan kun uusiks käynnistää pelin, tuolla fs17:sella on omia mystisiä kaatumisia, jokka ei kahto aikaa eikä paikkaa.
Intel i5 2500K@4.2Ghz|Asus P8z77-V LX|2x4Gb Kingston hyperX 1600mhz|Asus Radeon R9 280 3Gb gddr5 1070mhz DCII|Seagate Barraguda 4tb & Samsung SSD 840EVO 250GB|SeaSonic G 750W80+Gold|Cooler master HAF912PLUS+
Avatar
McNoitti
Viestit: 2219
Liittynyt: 29.08.2013 09:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Kielet: suomi, tankero-englanti
Multiplayer tunnuksesi?: McNoitti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Hirvensalmi

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja McNoitti »

Jaahas, se ois viimeinen työpäivä takana, nyt voikin keskittyä sohvalla makaamiseen oikeen koko rahalla ja odotella sinne Vekaralle lähtöä.
Kuva<-- Kiitokset Mini20!
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, koska sä voit saada sen" -Andy McCoy
McNoitti, Individually yours
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4475
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Neliveto kirjoitti:
Jespa kirjoitti:
Härmän sisärata. 8-) Tuli tuolla kolmisen viikkoa sitten käytyä rattia kääntelemässä ja 36.111 tuli ajaksi. :? Kaveri kellotti samaan aika-ajosessioon 34 alkavat lukemat.
Ite tykkään enempi ulkoradasta, tosin vuokra-autoilla se on perseestä. :D Omalla autolla pirun mukava. 8-)

Toissa ja sitä edelliseltä kesältä ajoa.


Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
valmet00
Viestit: 898
Liittynyt: 07.01.2013 14:59
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja valmet00 »

Atcat123 kirjoitti:Tosiaan J5 löi ittensä irti ja seuraavaks puhelimeks ois tulossa Oukitelin K6000Pro tai K10000. Joten onkos foorumilaisilla kokemuksia kummastakaan, kumman itse ottaisitte? Itse enemmän tuon 10K kannalla tuon akun kanssa metsälläkin saa muille virtaa, mutta tuossa 6K on taas muuten paremmat specsit..
Itsetkin vähä ajatellut jonkun tommosen ostoa. Pitäs vaan melkein olla yli 2 gigahertsisiä että pyörittäisi
kaikkia sovelluksia hyvin.
Kuva
Kiitos allarista Mini20
#Kuukkelijutut
Avatar
Admin
Ylläpitäjä
Viestit: 3312
Liittynyt: 12.04.2009 03:39
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Admin
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Admin »

Duunissa vielä ollaan ja kahvia juodaan. :)

Kohta lähteä Joulun viettoon.
Kuva
#MakeLS-FINGreatAgain!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä asiaa”