Sivu 52/56

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 11:53
Kirjoittaja V A valmet
lassukka kirjoitti:Jos sähkönen moottorin ohjaus niin käsikaasuhan muuttuu pyöritettävään nuppiin ja tulee sinne nelivedon kytkennän ym luokse. Näin ainakin meidän 6850 mutta taas meidän ex 6750 oli perinteinen kasikaasu vipu mikä juoruaa mekaanisesta pumpusta :? Joku oikeasti tietävä saisi valaista :)
Justiisa sitä minäki mietin että sähkösessä on käsikaasu samanlaisessa rullassa ku autocontroolin säätö ja ne nappulat oransseja.

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 13:02
Kirjoittaja Aecel
lassukka kirjoitti:Kuvassa ei ollut pikavaihde automatiikan nappi vaan auto N nappi, jonka tarkoitus on ollu ikään kuin turbiini kytkin, eli auto N kytkettynä jarrua painamalla kone pysähtyy ja tietokone käyttää kytkintä. Kun painaa auto N käyttöön/pois pitää käyttää suunnanvaihtaja käsijarru asennossa. Ja tietääkseni tämä on tullut vasta hitech 2.0 ja on vakiovaruste, voin olla väärässä. Korjatkaa/pätekää jos on tarve :)
Eikös se ollu niin, että ku kierrokset laskee tarpeeks alas niin kone pysähtyy? En tarkalleen, muista ku tollasia mittään käytetä.

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 13:04
Kirjoittaja Viki
Aecel kirjoitti:
lassukka kirjoitti:Kuvassa ei ollut pikavaihde automatiikan nappi vaan auto N nappi, jonka tarkoitus on ollu ikään kuin turbiini kytkin, eli auto N kytkettynä jarrua painamalla kone pysähtyy ja tietokone käyttää kytkintä. Kun painaa auto N käyttöön/pois pitää käyttää suunnanvaihtaja käsijarru asennossa. Ja tietääkseni tämä on tullut vasta hitech 2.0 ja on vakiovaruste, voin olla väärässä. Korjatkaa/pätekää jos on tarve :)
Eikös se ollu niin, että ku kierrokset laskee tarpeeks alas niin kone pysähtyy? En tarkalleen, muista ku tollasia mittään käytetä.
1100 kierroksesta ylöspäin lähtee liikkeelle, ja alaspäin niin pysähtyy. ;)
E:Ainakin meillä. ;)

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 13:10
Kirjoittaja lassukka
En oo varma, kun ei kuulu munkaan käyttö asetuksiin :) , kun on tuo kytkimen kytkentä turhan ärhäkkää :( . Muuten hyvä, mielummin painan nappikytkintä, nostan hieman suunnan vaihtajaa tai hätätapaukses painan kytkinpoljinta :o

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 14:37
Kirjoittaja Ezmo
Minusta tuo automaatti toimii samalla hydrauliventtiilillä kuin nappikytkinkin, joten sieltä säätää sitä hitaamman käyrän säätöruuvia, niin ei nykäse.

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 15:43
Kirjoittaja valtravalmet
AutoTraction - vedonvapautus

Vedonvapautus on ajajien suuresti arvostama ominaisuus. Se on erityisen käyttökelpoinen paljon liikkeellelähtöjä ja pysäytyksiä vaativissa töissä, kuten kuormaintyöskentelyssä, paalauksessa, niittomurskaimen käytössä, päisteiden käännöksissä, kuljetusajossa ja teiden varsien niitossa.

Vedonvapautuksen ominaisuuksia:

• kun traktorissa on vaihde ja suunnanvaihto päällä ja kierrokset alle 1100 r/min, traktori ei liiku
• kun moottorin kierrokset nousevat yli 1100 r/min, kytkin kytkeytyy automaattisesti ja traktori lähtee liikkeelle
• kun kierrokset laskevat taas alle 1100 r/min, kytkin vapautuu automaattisesti ja traktori pysähtyy
• kun ajaja painaa jarrupoljinta kierrosten ollessa yli 1100 r/min ja nopeuden ollessa alle 10 kmh kytkin vapautuu ja traktori pysähtyy
• kun jarrupoljin vapautetaan kytkin kytkeytyy ja traktori jatkaa kulkuaan moottorin kierrosluvun mukaan
http://www.valtra.fi/products/tractors/212.asp

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 15:51
Kirjoittaja Ruzi
Ja eikö sitähi kieerosmäärää pysty kans itte säätämään?

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 16:05
Kirjoittaja laurimarkus
Pelaruzi kirjoitti:Ja eikö sitähi kieerosmäärää pysty kans itte säätämään?
Ei mutta valtran huoltoukot varmaan voi.

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 16:25
Kirjoittaja Aecel
laurimarkus kirjoitti:
Pelaruzi kirjoitti:Ja eikö sitähi kieerosmäärää pysty kans itte säätämään?
Ei mutta valtran huoltoukot varmaan voi.
Kyllä pitäs pystyy, kun pikavaihdautomatikkaakin pysyy säätämään.

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 17:54
Kirjoittaja Ruzi
Aecel kirjoitti:
laurimarkus kirjoitti:
Pelaruzi kirjoitti:Ja eikö sitähi kieerosmäärää pysty kans itte säätämään?
Ei mutta valtran huoltoukot varmaan voi.
Kyllä pitäs pystyy, kun pikavaihdautomatikkaakin pysyy säätämään.
Johnaki valtran videos oli ku ne kerto, tosin siinoli hitek 5, tuskin vaikuttaa mitenkää, mut siinä se kerto muistaakseni jotta sitä pystyy säätää itte.

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 19:40
Kirjoittaja jiitu
Onko kellään muulla pilarinäytössä sen rattorin kuvan alapuolella F kirjainta, ja perässä yhdestä kolmeen pystyviivaa?
Eli siis välillä on ollut F I ja välillä F III. Milloinkaan en ole tainnut nähdä kahdella viivalla.
Häviää kun laittaa pikavaihdeautomatiikan päälle.

Mitäköhän se siinä tarkottaa, yhenäkin siihen ilmaantunu, ei sitä ennen oo näkyny.

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 19:45
Kirjoittaja V A valmet
Etkö oot tienny että se tarkottaa millä pikavaihteella se traktori lähtee etteen päin ja jos on esim r II ni tarkottaa että se traktori lähtee 2pikavaihteella taakse päin.

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 19:51
Kirjoittaja jiitu
Ei ole vaikuttanut pikavaihteisiin mitenkään, aina on käynnistäessä ykkönen, ja suuntaa vaihtaessa pysyy sama vaihde...

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 19:55
Kirjoittaja V A valmet
No meillä ainaki on nui niiko mä kirjotin, jos se on teijä traktorissa se järjestelmä vakka rikki. :P

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 21:17
Kirjoittaja philip1997
Siis mitä on delta power shift?

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 21:27
Kirjoittaja Aecel
philip1997 kirjoitti:Siis mitä on delta power shift?
Valmetin hieno nimitys pikavaihteelle/-vaihteille. :D

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 21:48
Kirjoittaja kekkonen
Kuullostaa tehokkaammalta :D

Re: Valmetit

Lähetetty: 01.08.2013 22:18
Kirjoittaja philip1997
Aecel kirjoitti:
philip1997 kirjoitti:Siis mitä on delta power shift?
Valmetin hieno nimitys pikavaihteelle/-vaihteille. :D
No voi vi##u mikä typerä nimi! :laughing:

Re: Valmetit

Lähetetty: 02.08.2013 14:16
Kirjoittaja jiitu
jiitu kirjoitti:Onko kellään muulla pilarinäytössä sen rattorin kuvan alapuolella F kirjainta, ja perässä yhdestä kolmeen pystyviivaa?
Eli siis välillä on ollut F I ja välillä F III. Milloinkaan en ole tainnut nähdä kahdella viivalla.
Häviää kun laittaa pikavaihdeautomatiikan päälle.

Mitäköhän se siinä tarkottaa, yhenäkin siihen ilmaantunu, ei sitä ennen oo näkyny.
Asia selvis, veljenpojat oli päässy jossain välissä sitä painelemaan. Oli se kuulemma vaikuttanut siihen pikavaihteeseen, kumma kyllä kun en itte huomannut :shock:

Ja philip, delta power shift on osa-power shift. Tarkoittaa että kaikki vaihteet ei oo silleen kivasti napeilla tai muilla semmosilla kytkettävissä.

Re: Valmetit

Lähetetty: 02.08.2013 14:18
Kirjoittaja V A valmet
No nii kuka se oli oikeessa. :D

Re: Valmetit

Lähetetty: 19.08.2013 17:54
Kirjoittaja valtra 6550
Kuva

Re: Valmetit

Lähetetty: 04.09.2013 20:47
Kirjoittaja valtra M 150

Re: Valmetit

Lähetetty: 04.09.2013 20:56
Kirjoittaja Matias98
Tuo konepeitto näyttää aivan ufolta. :D

Re: Valmetit

Lähetetty: 05.09.2013 15:56
Kirjoittaja Maatila
Ruma ku rullatuoli koko raktori.

Re: Valmetit

Lähetetty: 09.09.2013 23:43
Kirjoittaja Peluri4
Tilan voima koneet joskus 95 - 00 välisenä aikana.
Kuva
Kuva
Terävimmät saattokin hokasta, että tuo nosturi on jo kolomanessa -05 sarjan valametissa meillä.

Niija tuo 705:n kuvahan on otettu tänä keväänä, samaisena päivänä kun se meiltä lähti, mutta ton näkönen se on sillon aikanaan ollu, kun 805 oli talossa.