Sivu 1/2

Turvemodi

Lähetetty: 27.02.2020 19:19
Kirjoittaja truck-king
Kuva

Paketti on siinä kunnossa mihin se joulun aikaan jäi, joten mitään muistikuvaa itsellä ei ole jäikö jotain tekemättä. Toivottavasti ei.
Kaikki koneet on sinänsä toimivia ja pelattavia, mutta viimeistelyyn ei ole käytetty juurikaan aikaa.

Pakettiin kuuluu:
Turvemapin pohja, pienellä testisuolla
Turvemod, sisältää muutaman homman mahdollistavan skriptin
jyrsin, kääntäjä, viivoitin, mekki ja hihna

Krediitit:
Lähes kaikki LS-FINiin turvekoneita tehneet, Venom
Truck-King

Pidetään tästä jalostetut modit täällä, ei jaeta muualle. Toivomus kuitenkin olisi että niitä ei myöskään pidättäisi privana, vaan julkaistaisiin täällä :)

changelog:
7.3.2020

- Turvemod: Ylimääräisten tavaroiden piilotus kaupasta
- Jyrsin: Pölyä vähennetty maltilliselle tasolle.
- Karttapohja: Poistettu peltomääritys.¨
- Kaikki modit Zip-pakattu
Peatmod:
 Lataa tästä...
Koneet:
 Lataa tästä...
Mappipohja:
 Lataa tästä...
Oppaat:
Mapin muokkaus:

Re: Turvemodi

Lähetetty: 27.02.2020 20:16
Kirjoittaja Mönkijämies
No tätä pitää tutkia tarkemmin. :kippis: Kiitos!

Re: Turvemodi

Lähetetty: 27.02.2020 21:35
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Kyllä tosiaanki tätä täytyy tutkia lähemmin kuha saa aikaa irrotettua näistä muista harrasteista. :kippis: Tätä kyllä on ootettuki.

Re: Turvemodi

Lähetetty: 28.02.2020 14:27
Kirjoittaja jaapaduupi
Nyt kuulostaa hyvältä täytyypi kahtua koha saanu koneen paikoilleen. :kippis:

Re: Turvemodi

Lähetetty: 28.02.2020 17:25
Kirjoittaja Mr_Mazzony
Mahtavaa.
Oisitko halunnu tähän kans kerrata (ettei kaikki kysele kuinka sitä lisätään) et miten tuo turve käyttäytyy, ja ehkä kuinka tehdä turvekenttiä lisää mappiin. En niinkään itseni, vaan niiden jotka kuitenkin kysyy kuinka tota voi muokata . :lol:

Re: Turvemodi

Lähetetty: 28.02.2020 17:27
Kirjoittaja alex farmaaja
Miten toi modi ladataan peliin?

Re: Turvemodi

Lähetetty: 28.02.2020 17:38
Kirjoittaja Mr_Mazzony
alex farmaaja kirjoitti:Miten toi modi ladataan peliin?
Pura .rar paketti modikansioon

Re: Turvemodi

Lähetetty: 28.02.2020 17:44
Kirjoittaja arska fs11
Vieläkö joku jaksaa harrastaa noita .rar tiedostoja. Mä luulin, että ne jäi fs11 ajoille jonnejen kiusaksi :D

Re: Turvemodi

Lähetetty: 28.02.2020 18:24
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Mr_Mazzony kirjoitti:Mahtavaa.
Oisitko halunnu tähän kans kerrata (ettei kaikki kysele kuinka sitä lisätään) et miten tuo turve käyttäytyy, ja ehkä kuinka tehdä turvekenttiä lisää mappiin. En niinkään itseni, vaan niiden jotka kuitenkin kysyy kuinka tota voi muokata . :lol:
Joo tää lisäkentän teko kiinnostaa ihtee ainaki. Kuinkas se tapahtuu? Giantsissa varmaan mutta olisko joku tutoriaali?

Re: Turvemodi

Lähetetty: 28.02.2020 18:47
Kirjoittaja truck-king
Mr_Mazzony kirjoitti:Mahtavaa.
Oisitko halunnu tähän kans kerrata (ettei kaikki kysele kuinka sitä lisätään) et miten tuo turve käyttäytyy, ja ehkä kuinka tehdä turvekenttiä lisää mappiin. En niinkään itseni, vaan niiden jotka kuitenkin kysyy kuinka tota voi muokata . :lol:
Juu, pitänee tehdä jonkunlainen opas viikonlopun aikana. Innokkaimmille voin selittää lyhyesti jo nyt:
Kaikki modissa perustuu johonkin giantsin alkuperäiseen. Mapin teko ei eroa normaalin kartan tekemisestä. Pelin silmissä turvesuo pohjaltaan on kultivoitua peltoa ja jyrsinnästä nostoon asti se on kasvi. Eli turvesuokohtiin vain kultivoitua peltoa ja homma toimii.
Ja tosiaan alkuperäiset viljelyt eivät ole käytössä tässä mapissa. Puuhommat toimii normaalisti.

arska fs11 kirjoitti:Vieläkö joku jaksaa harrastaa noita .rar tiedostoja. Mä luulin, että ne jäi fs11 ajoille jonnejen kiusaksi :D
Vanhalla tottumuksella mennään :lol:

Re: Turvemodi

Lähetetty: 29.02.2020 08:44
Kirjoittaja Hiatane
Offtopiccina niin .rarreilla ollaan menty jo parikyt vuotta ettei hyväks todettua kannata kyl vaihtaa x)

Re: Turvemodi

Lähetetty: 29.02.2020 09:12
Kirjoittaja valmetti 1502 t
truck-king kirjoitti:
Mr_Mazzony kirjoitti:Mahtavaa.
Oisitko halunnu tähän kans kerrata (ettei kaikki kysele kuinka sitä lisätään) et miten tuo turve käyttäytyy, ja ehkä kuinka tehdä turvekenttiä lisää mappiin. En niinkään itseni, vaan niiden jotka kuitenkin kysyy kuinka tota voi muokata . :lol:
Juu, pitänee tehdä jonkunlainen opas viikonlopun aikana. Innokkaimmille voin selittää lyhyesti jo nyt:
Kaikki modissa perustuu johonkin giantsin alkuperäiseen. Mapin teko ei eroa normaalin kartan tekemisestä. Pelin silmissä turvesuo pohjaltaan on kultivoitua peltoa ja jyrsinnästä nostoon asti se on kasvi. Eli turvesuokohtiin vain kultivoitua peltoa ja homma toimii.
Ja tosiaan alkuperäiset viljelyt eivät ole käytössä tässä mapissa. Puuhommat toimii normaalisti.

arska fs11 kirjoitti:Vieläkö joku jaksaa harrastaa noita .rar tiedostoja. Mä luulin, että ne jäi fs11 ajoille jonnejen kiusaksi :D
Vanhalla tottumuksella mennään :lol:
Kiitos tästä ohjeesta. Kuulostaapa ihanan yksinkertaselta. :D

Re: Turvemodi

Lähetetty: 29.02.2020 09:39
Kirjoittaja pyry123
Hei! Voisinko laittaa näille uusavuttomille valmiin version eli zip tiedostoisen version tänne,kun tuntuu joillain olevan ongelmia tämän modin kanssa

Re: Turvemodi

Lähetetty: 29.02.2020 14:18
Kirjoittaja truck-king
pyry123 kirjoitti:Hei! Voisinko laittaa näille uusavuttomille valmiin version eli zip tiedostoisen version tänne,kun tuntuu joillain olevan ongelmia tämän modin kanssa
Tämä versio on lähtökohtaisesti tarkoitettu jatkojalostettavaksi. Ainoastaan skriptit sisältävä modi on tarkoitettu muokkaamattomaksi. Voin uppia tuon kyllä jossain vaiheessa zippinäkin, jos se rar nyt tuottaa liikaa haastetta.


Aloituspostaukseen on lisätty videomuotoinen opas kartan muokkaukseen

Re: Turvemodi

Lähetetty: 29.02.2020 16:34
Kirjoittaja valmetti 1502 t
Oma jatkojalostettu versio ainaki omaan köyttöön tulossa pikku hiljaa. Kysymyksenä/kehitys ideana onko sulla truck-king tai jollai muulla intoo ja aikaa värkätä imuvaunu, vankkuri mekki, puukko jyrsin ja turvevaunu? Semmone kiulu (eli tavallaa mekki missä ei oo kuletinta ja kattoa jos joku ei tiijä). Nämä on vaa ideoita joita olis kiva saada joskus kun pikasen testin jälkeen homma pelaa varsin mallikkaasti.

Ja olisko tähän saatavana joskus seasonssia tukeva versio kun mulla ei ainakaan toimi jos on seasons päällä. :?

Re: Turvemodi

Lähetetty: 29.02.2020 17:03
Kirjoittaja truck-king
Tosiaan ei varmaan toimi seasonin kanssa yhteen. Sen voin jossain vaiheessa tutkiskella, että miten on tehty. Voi olla helpostikkin yhteensovitettavissa, tai sitten ei..

Sinänsähän nämä turvekoneet on aika aloittelijaystävällisiä mallintajan näkökulmasta, kun koostuvat hyvin laatikkomaisista elementeistä. Periaatteessa minäkin voisin jonkun koneen mallintaa ja laittaa peliin. Mulla ei vaan oo mitään mahdollisuuksia hommata tekstuuri/mallinnuskuvia näihin, joten ilman niitä homma ei ainakaan onnistu.

Re: Turvemodi

Lähetetty: 29.02.2020 20:35
Kirjoittaja Mr_Mazzony
truck-king kirjoitti:Tosiaan ei varmaan toimi seasonin kanssa yhteen. Sen voin jossain vaiheessa tutkiskella, että miten on tehty. Voi olla helpostikkin yhteensovitettavissa, tai sitten ei..

Sinänsähän nämä turvekoneet on aika aloittelijaystävällisiä mallintajan näkökulmasta, kun koostuvat hyvin laatikkomaisista elementeistä. Periaatteessa minäkin voisin jonkun koneen mallintaa ja laittaa peliin. Mulla ei vaan oo mitään mahdollisuuksia hommata tekstuuri/mallinnuskuvia näihin, joten ilman niitä homma ei ainakaan onnistu.
Kuis tää ei toimis seasonin kanssa. Periaatters siin sais customi xml:lällä tehtyy ton turpeen sitrn et se ri pis mahollista tehä (se ei kasva) talvisin/(syksysin tai keväisin) kuivumista vois kanssa miettii jos sais samal taval ku kuivaheinän...

Re: Turvemodi

Lähetetty: 29.02.2020 21:38
Kirjoittaja Mr_Mazzony
Tossa ku testailin nii tulu pakottava tarve pilkkoo toi jyrsin sellaseksbetbsebtaipuilee vähäoikeista rungon kohdista, sekä että olisi laskettava noille kuletuspyörille takans. Nyt on vaa kiintee 1 möykky aina alhaalla. Nii ja siirtää modelit käyttää UDIM tekstuureja ja värejä.

Re: Turvemodi

Lähetetty: 29.02.2020 22:27
Kirjoittaja truck-king
Mr_Mazzony kirjoitti:Kuis tää ei toimis seasonin kanssa. Periaatters siin sais customi xml:lällä tehtyy ton turpeen sitrn et se ri pis mahollista tehä (se ei kasva) talvisin/(syksysin tai keväisin) kuivumista vois kanssa miettii jos sais samal taval ku kuivaheinän...
Juu, sitä yritin nimenomaan sanoa että tällähetkellä ei toimi. Ja kun en oo tutkinut tuota season modia niin en uskaltanut lupailla mitään..

Ja hyvä jos riittää intoa parannella jyrsintä. Modellit ja ingamet kun tällähetkellä ovat mitä ovat :D

Re: Turvemodi

Lähetetty: 29.02.2020 23:51
Kirjoittaja pvmies
valmetti 1502 t kirjoitti:Oma jatkojalostettu versio ainaki omaan köyttöön tulossa pikku hiljaa. Kysymyksenä/kehitys ideana onko sulla truck-king tai jollai muulla intoo ja aikaa värkätä imuvaunu, vankkuri mekki, puukko jyrsin ja turvevaunu? Semmone kiulu (eli tavallaa mekki missä ei oo kuletinta ja kattoa jos joku ei tiijä). Nämä on vaa ideoita joita olis kiva saada joskus kun pikasen testin jälkeen homma pelaa varsin mallikkaasti.

Ja olisko tähän saatavana joskus seasonssia tukeva versio kun mulla ei ainakaan toimi jos on seasons päällä. :?
Mulla ois tarkotuksena vähän puskea mekkejä pihalle kuhan saan noi 8400 ja 702 valmiiksi.

Re: Turvemodi voiko joku kertoa miten en voi ostaakun kääntä

Lähetetty: 01.03.2020 18:37
Kirjoittaja Roniktm65
Jooko

Re: Turvemodi

Lähetetty: 02.03.2020 15:13
Kirjoittaja Roniktm65
Voiko joku kertoa mikä on vikana ku en voi ostaa kun kääntäjän

Re: Turvemodi

Lähetetty: 02.03.2020 15:36
Kirjoittaja truck-king
Koneet siis tulee kauppaan, mutta niitä ei voi ostaa vai? Laita Log.txt tänne niin helpottaa ongelmanratkaisua.

Re: Turvemodi

Lähetetty: 05.03.2020 19:03
Kirjoittaja Jirisali
Voisko tuolle turvekoneitten pölylle tehdä jotain. Lagittaa ihan pirusti.

Re: Turvemodi

Lähetetty: 07.03.2020 23:03
Kirjoittaja truck-king
Linkit päivitetty. Pieniä muutoksia tehty. Zippasin nyt koneetkin niin onnistuu MP, jos haluaa.

-Turvemod: Ylimääräisten tavaroiden piilotus kaupasta
- Jyrsin: Pölyä vähennetty maltilliselle tasolle.
- Karttapohja: Poistettu peltomääritys.¨
- Kaikki modit Zip-pakattu