Sivu 1/1

Koneista värjättävät

Lähetetty: 05.04.2017 16:58
Kirjoittaja maajusssiiii
Nyt on niin moni kysynyt tätä foorumilla yleensä ja multa YV:llä että päätin tehdä tälläsen oppaan aiheesta.

Jotta kone olisi pelissä värjättävissä sitä pitää muokata hieman editorissa ja xml tiedostoihin pitää lisätä pari riviä koodia.

1. Editorissa valitse kohde jonka haluat värjättäväksi Esimerkki kuvassa näkyy tarkemmin mitä tarkoitan. Tässä tapauksessa kyseessä on case_vis. (trakori on keltainen kuvassa älkää välittäkö siitä vielä)

Kuva

2. Kun löydät oikean objektin muuta kyseisen objektin tekstuurista kaikien niiden osien tekstuurit valkoiseksi jotka haluat värjättäväksi. !!HUOM kaikki kyseissä tekstuurissa vain valkoisella olevat kohdat värjäytyvät pelissä!!

3. Kun tekstuurit on vaihdettu/korjattu niin avaa editorissa window-> material editor. Material editorissa avaa custom shader ja sieltä valitset kohtaan variation: colorMask. Tässä kohtaa kyseisen objektin pitää olla valittu jonka seuraksena se värjääntyy keltaiseksi. Kaikki mikä näkyy editorissa keltaisena on värjättävissä pelissä. Jos siis traktorisi on tässä vaiheessa keltainen homma toimii. Ota vielä kyseisen objektin indexi talteen ja sen jälkeen editorin voi sulkea.

4.1 XML tiedostoon lisää seuraava koodi:

<baseColorConfigurations useDefaultColors="true" price="1200" icon="$dataS2/menu/hud/configuration/config_color.png">
<baseColorConfiguration color="0.4591 0.0096 0.0154 1" />
<colorNode node="0>13|0" />
</baseColorConfigurations>

!!TARKISTA INDEX!!

Tässä kohtaa voit säätää paljonko koneen värjäys maksaa pelissä ja mikä on ns perusväri (Joku voi täsmentää mitä mikäkin numero tarkoittaa)

4.2 Jos haluat että koneeseen pystyy valitsemaan vain tietyt värit niin koodi on:

<baseColorConfigurations>
<baseColorConfiguration color="0.0475 0.3204 0.0103 1" />
<baseColorConfiguration color="0.0781 0.2233 0.0478 1" price="2000" icon="$dataS2/menu/hud/configurations/config_color.png" />
<baseColorConfiguration color="0.9647 0.4287 0.0185 1" price="1500" icon="$dataS2/menu/hud/configurations/config_color.png" />
<baseColorConfiguration color="0.294 0.294 0.294 1" price="1400" icon="$dataS2/menu/hud/configurations/config_color.png" />
<baseColorConfiguration color="0.294 0.294 0.294 1" price="1450" icon="$dataS2/menu/hud/configurations/config_color.png" />
<colorNode node="0>13|0" />
</baseColorConfigurations>

Jälleen voit päättää mikä on perusväri ja mitä muita värejä on valittavissa ja kuinka paljon mikäkin väri maksaa.

5.Tallenna xml. Pakkaa modi takaisin zippi muotoon ja nakkaa modi kansioon. Kokeile pelissä ja kerro minulle joko alhaalla tai yv:llä toimiiko tätä ohje vai unohtuko jotain.


BONUS: Jos haluat värjättävät vanteet niin koodi on:

<rimColorConfigurations useDefaultColors="true" defaultColorIndex="1" price="400" icon="$dataS2/menu/hud/configurations/config_rimColor.png">
<colorNode node="0>0" />
<colorNode node="1>0" />
</rimColorConfigurations>

Myös vanteisiin on mahdollista laittaa vain tietyt värit koodi on silloin:

<rimColorConfigurations>
<rimColorConfiguration color="0.0781 0.2233 0.0478 1" />
<rimColorConfiguration color="0.0475 0.3204 0.0103 1" price="1000" icon="$dataS2/menu/hud/configurations/config_color.png" />
<colorNode node="0>0" />
<colorNode node="1>0" />
</rimColorConfigurations>

Voit valita hinnan ja muista tarkistaa indexit!

Ohje on kasatta erittäin nopeasti joten jotain varmasti unohtui!

-Jussi

Re: Koneista värjättävät

Lähetetty: 05.04.2017 17:33
Kirjoittaja Peluri4
Eipä saanut tuota variation kohtaa muutettua kun yhteen modiin tuota kokeilin...

Re: Koneista värjättävät

Lähetetty: 05.04.2017 17:43
Kirjoittaja maajusssiiii
Peluri4 kirjoitti:Eipä saanut tuota variation kohtaa muutettua kun yhteen modiin tuota kokeilin...
Ite kans huomasin että ei onnistu välttämättä kaikkiin. Jos joku osaa kertoa syytä niin antaa tulla.

Re: Koneista värjättävät

Lähetetty: 06.09.2018 16:17
Kirjoittaja Setori1
Miten saan laitettua valkoseks

Re: Koneista värjättävät

Lähetetty: 06.09.2018 18:31
Kirjoittaja Farmari99
maajusssiiii kirjoitti:
Peluri4 kirjoitti:Eipä saanut tuota variation kohtaa muutettua kun yhteen modiin tuota kokeilin...
Ite kans huomasin että ei onnistu välttämättä kaikkiin. Jos joku osaa kertoa syytä niin antaa tulla.
Typerä kysymys mutta kai teillä ylipäätään on se shader siinä? Pitää olla sitte myös specular map, ei onnistu ilman.