Sivu 1/1

Nurmisato

Lähetetty: 22.01.2016 00:35
Kirjoittaja playtoy90
Onko fs-15 pelissä keinoja nurmi/heinäsadon kasvattamiseen? Tuntuu että kovin vähän tulee paaleja.

Re: Nurmisato

Lähetetty: 22.01.2016 07:41
Kirjoittaja John Deere 2650
Pysttyyhän sitä kylvärillä laittaa.

Re: Nurmisato

Lähetetty: 22.01.2016 12:00
Kirjoittaja playtoy90
Tarkotin että saako siinä jotenkin enemmän satoa? Lannoitetra ei ainakaan näy menevän enää korjuun jälkeen. Ennen kylvöä pistin.

Re: Nurmisato

Lähetetty: 22.01.2016 12:37
Kirjoittaja JuHoZzI
Jos oikeen muistan, niin pöyhiminen lisää saatavaa heinän määrää. :)

Re: Nurmisato

Lähetetty: 22.01.2016 16:07
Kirjoittaja playtoy90
Pöyhinnän se vaatii että edes saa kuivaaheinää.
Perkele ku tuli pleikalle ostettuua ku en tienny ettei modit toimi.

On meinaa aika lapselliiset nuo heinävehkeet, jos meinaa isolle karjalle tehdä. Kronen karhotin on vähän sinne päin.

Re: Nurmisato

Lähetetty: 23.01.2016 09:46
Kirjoittaja Muskeli_
playtoy90 kirjoitti:Pöyhinnän se vaatii että edes saa kuivaaheinää.
Perkele ku tuli pleikalle ostettuua ku en tienny ettei modit toimi.

On meinaa aika lapselliiset nuo heinävehkeet, jos meinaa isolle karjalle tehdä. Kronen karhotin on vähän sinne päin.
Tuosa ois konsoleille tulosa joku modipaketti. http://www.farming-simulator.com/news-32.php

Edit: on jo julkastu tieten! ;)

Re: Nurmisato

Lähetetty: 23.01.2016 12:45
Kirjoittaja playtoy90
Joo ladattukin on. Eipä juuri hyötyä ollu. Isomman niittokoneen ja pöyhijän ainaki tarttis. Miksiköhä niitten piti Big M jättää pois? Etukarhotin olis kans aika bueno.

Re: Nurmisato

Lähetetty: 23.01.2016 23:24
Kirjoittaja playtoy90
Vaikuttaako korjuuajankohta? Väheneekö sato jos ehtii tulla sitä voikukkaa joukkoo?

Re: Nurmisato

Lähetetty: 28.01.2016 20:15
Kirjoittaja mikebirdie
playtoy90 kirjoitti:Vaikuttaako korjuuajankohta? Väheneekö sato jos ehtii tulla sitä voikukkaa joukkoo?
Se voikukka on taas iha textuurijuttu. Samaa tosiaan oon miettiny et millä saa lisättyä heinäsadon määrää mutta vissii kait se menee mapin Xml-tiedoston räpläämiseksi.

Re: Nurmisato

Lähetetty: 31.01.2016 13:33
Kirjoittaja playtoy90
Joo niin menee, ja se ei pleikkarilla onnistu. Tarttis vaan olla tehokkaammat koneet, niin kyllähän sitä tosta tekis. Tyhmää kun noihin heinähommiin ei oikeen mihinkään pysty laittamaan kuskia ajamaan.

Re: Nurmisato

Lähetetty: 31.01.2016 14:18
Kirjoittaja jusanteri
mikebirdie kirjoitti:Se voikukka on taas iha textuurijuttu. Samaa tosiaan oon miettiny et millä saa lisättyä heinäsadon määrää mutta vissii kait se menee mapin Xml-tiedoston räpläämiseksi.
Heinäpellot pystyy lannottamaan lietteellä GMK-modin ja multimoving modin yhdistelmällä, tämä kaksinkertaistaa sadon. Itsellä tuli yhdeltä pellolta ilman lietettä 29 paalia ja liete levitettynä 66 paalia kuivaa heinää. Toki tuo GMK-modi pitää olla asennettu mappiin.

Re: Nurmisato

Lähetetty: 31.01.2016 14:25
Kirjoittaja playtoy90
jusanteri kirjoitti:
mikebirdie kirjoitti:Se voikukka on taas iha textuurijuttu. Samaa tosiaan oon miettiny et millä saa lisättyä heinäsadon määrää mutta vissii kait se menee mapin Xml-tiedoston räpläämiseksi.
Heinäpellot pystyy lannottamaan lietteellä GMK-modin ja multimoving modin yhdistelmällä, tämä kaksinkertaistaa sadon. Itsellä tuli yhdeltä pellolta ilman lietettä 29 paalia ja liete levitettynä 66 paalia kuivaa heinää. Toki tuo GMK-modi pitää olla asennettu mappiin.
Pelaan edelleen pleikalla. Ja pyörö- vai kanttipaaleja?

Re: Nurmisato

Lähetetty: 31.01.2016 14:30
Kirjoittaja jusanteri
Pyörö. Ja tuo viesti olikin tarkoitettu vastauksena mikebirdielle. :D

Re: Nurmisato

Lähetetty: 31.01.2016 15:27
Kirjoittaja Ilta
playtoy90 kirjoitti:Vaikuttaako korjuuajankohta? Väheneekö sato jos ehtii tulla sitä voikukkaa joukkoo?
Paras sato tulee silloin kun heinä on viimeisessä kasvuvaiheessa. Nii ja vakiopaaleihin – sekä kantti- että pyöröpaalit – menee aina 4 000 L.

(playtoy90 voi jättää loppuosan viestistä lukematta. :lol:)
mikebirdie kirjoitti:Samaa tosiaan oon miettiny et millä saa lisättyä heinäsadon määrää mutta vissii kait se menee mapin Xml-tiedoston räpläämiseksi.
Sato ei riipu mapista (jos ei oteta huomioon eroa tavallisen mapin ja SoildModilla varustetun mapin välillä).

Huomasin sellaisen jutun, että kaikki vakioskriptejä käyttävät paalaimet ja noukinvaunut voi modata korjaamaan satoa enemmän kuin mitä pellosta irtoaa, jos lisää koneen XML-tiedostoon seuraavan rivin

Koodi: Valitse kaikki

<fillScale value="1" />
ja nostaa kerrointa. Tarkista ensin, ettei modissa jo ole fillScale-elementtiä.

Saman modauksen voi tehdä myös vaikka bm-moddingin Ultimaan, vaikka se vaatii myös paalainskriptin muokkaamista:
Ilta kirjoitti: Ultimassakin on samankaltainen kohta KroneUltimaCF155XC.xml:ssä, mutta se ei käytä normaalia paalainskriptiä eikä Ultiman skripti lataa tuota arvoa, joten Ultima.luaa pitää vähän häkätä. 8-)

1. Lisätään Ultima:load-funktioon rivi, joka lataa XML-tiedostossa asetetun arvon ja tallentaa sen self.fillScale-muuttujaan:

Koodi: Valitse kaikki

self.fillScale = Utils.getNoNil(getXMLFloat(xmlFile, "vehicle.fillScale#value"), 1);
Ultimaan ei vissiin ole tullut päivityksiä modikilpailun jälkeen? No, joka tapauksessa minulla on käytössä modikilpailun versio, joten lisäsin edellisen riville numero 478.

2. Otetaan fillScale-muuttuja varsinaisesti käyttöön. Kopioin rivin 1100 (huom. rivinumero muuttui 1. kohdan jälkeen) seuraavalle riville, kommentoin rivin 1100 pois käytöstä ja lisäsin fillScale-kertoimen uudelle riville:

Koodi: Valitse kaikki

local amount = self.fillScale * area * literPerPx * self.compressionFactors[fillType];
1. ja 2. vielä kuvina:
https://www.dropbox.com/s/j1vlxbscjph6v ... cale_1.png
https://www.dropbox.com/s/nfsbjpbg4n8v1 ... cale_2.png
(Lainaus YV:stä. Vastausta editoitu julkista vastausta varten.)